Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#3422350
Anne in Zweden schreef: di 23 mar 2021, 17:59 Allemaal merken die we hier niet hebben. :biggrin2: Maar ik zal eens kijken wat ik op de hondenafdeling van de supermarkt kan vinden. Daar hebben ze vast wel iets slechts. :D Bij Zooplus bestel ik regelmatig, ik zal de kip/zalm eens opzoeken.

Het is echt puur als snackje bij de wandeling bedoeld, maar vooral Mello is goed in bedelen, dus moet het wel een klein beetje gezond en niet dikmakend zijn.

Zo'n luncheon meat snijder heb ik, en een frietsnijder ook, dus ik ga eens aan de knutsel met een paar rollen worst. Ben benieuwd! Dank voor de tip!
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... odi/732154

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ker/677831

Je hoeft het natuurijk niet te drogen, ik maak ze ook wel zo klaar en stop ze in een siliconen voertasje.
Door Anne in Zweden
#3422361
Cindy de Wolf schreef: di 23 mar 2021, 18:51 https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... odi/732154

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... ker/677831

Je hoeft het natuurijk niet te drogen, ik maak ze ook wel zo klaar en stop ze in een siliconen voertasje.
Ik kan alleen bij zooplus.se bestellen en die verkoopt geen Rodi of Fokker producten. Zooplus.nl of .de leveren niet naar Zweden.

Maar ik vind vast wel iets soortgelijks hier!
Door Chouka
#3422372
Boeffie Blafmans schreef: di 23 mar 2021, 14:37

Excalibur heeft hele dure machines. Heeft iemand die toevallig? Is het die investering waard? Ik wil liever meteen een goede kopen, dan eentje die over twee jaar stuk is, maar er bestaat ook spul wat duur is en alsnog niet goed van kwaliteit. Keuzestress :P
Ik heb een Sedona. Dat is van dezelfde prijsklasse als de excalibur.
Mijn Bielmeiers heb ik liever dan mijn Sedona. Dat gaat veel sneller.

Goed gedroogd blijft alles jaren goed. Ik heb plastieken bakken met deksels in alle mogelijke formaten. En ook tonnen waar een zak brokjes (sorry voor dit scheldwoord hier op Barfplaats. Ik heb ze leeg gekregen) in kan.

Ik droog alle snoepjes en alle snacks zelf.
Door Esther Q
#3422382
Chouka schreef: di 23 mar 2021, 22:36 Ik heb een Sedona. Dat is van dezelfde prijsklasse als de excalibur.
Mijn Bielmeiers heb ik liever dan mijn Sedona. Dat gaat veel sneller.

Goed gedroogd blijft alles jaren goed. Ik heb plastieken bakken met deksels in alle mogelijke formaten. En ook tonnen waar een zak brokjes (sorry voor dit scheldwoord hier op Barfplaats. Ik heb ze leeg gekregen) in kan.

Ik droog alle snoepjes en alle snacks zelf.
Interessant! Gaat het sneller omdat de Bielmeier kleiner is?
Door Siberienne
#3422387
Ik heb een excalibur maar gebruik die voor ons eigen droogvoer voor op vakantie. Het is de kleinste.

Ik vind het nadeel dat je de trays tijdens het drogen eigenlijk regelmatig moet keren omdat het achterin sneller droogt dan voorin. Hiervoor heb ik heel lang een goedkopere ronde droger gehad (weet het merk niet meer) en die vond ik egaler drogen en voor mijn gevoel ook sneller dan de excalibur.

De excalibur is wel handiger voor het drogen van dingen als fruitmousse tot ‘velletjes fruit’ enzo. Maar daar ga jij hem niet voor gebruiken denk ik?
Door miik
#3422400
Ik heb ruim 10 jaar gedroogd met die goedkope Bomann/Severin en altijd in de schuur, dat ging prima. Met extra schalen kon ik zoveel drogen als ik wilde (tot 10 schalen).
Twee jaar terug een grote excalibur gekocht, dacht ideaal.... maar moet zeggen dat ik hem minder gebruik. Vind het toch "lastig" dat er zoooo veel tegelijk in moet, vaak heb ik minder. Ook kwa groente en fruit.
Mijn tip koop niks met de moter onderin, want door het druppen van vlees vocht en vet is dat vragen om problemen....
Door Chouka
#3422404
Boeffie Blafmans schreef: wo 24 mar 2021, 09:05 Interessant! Gaat het sneller omdat de Bielmeier kleiner is?
Ik droog soms met 8 schalen. Dan is de oppervlakte vergelijkbaar.
En ik heb 3 torens. Dus veel meer oppervlakte. En dat is al 1 reden van sneller.

Wat ik bedoelde: de Bielmeier kan je veel warmer zetten. De Sedona is begrensd. Dat vooral vind ik heel vervelend. Met de Bielmeier start ik op stand 3 (= 60°C meer dan de kamertemperatuur). Dan is hetgene je wil drogen snel op temperatuur. Daarna best overgaan naar 2 (+40°C) want dat is niet goed voor de vitamines,...
Ik vul alles. Naarmate het droogt heb je minder oppervlakte nodig. Dan was ik uit, knip ik verder, doe ik samen en vul ik nieuwe schalen. Bij de Bielmeier gaat het opstarten heel vlot vooruit. Bij de Sedona kan ik heel veel uren niets doen.
Door Chouka
#3422405
miik schreef: wo 24 mar 2021, 11:48
Twee jaar terug een grote excalibur gekocht, dacht ideaal.... maar moet zeggen dat ik hem minder gebruik. Vind het toch "lastig" dat er zoooo veel tegelijk in moet, vaak heb ik minder. Ook kwa groente en fruit.
Je moet die niet volledig vullen. Je kan alles verder uit elkaar leggen en het is sneller droog. Ik heb er 1 met 10 vakken en ik heb ook al gewerkt met slechts 2.
Gebruikersavatar
Door elvira.kloek
#3423855
ik doe het in een hersluitbaar diepvries zak. Nu heb ik een pup, dus gaat het snel en ik droog voornamelijk voor beloning, dus long, vis, lever e.d. Geen kippennekken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door