Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Op wie ga je stemmen?

VVD
3
9%
PVV
4
11%
CDA
1
3%
D66
1
3%
Groen Links
1
3%
SP
9
26%
PvdA
Geen stemmen
0%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
PvdD
10
29%
50Plus
Geen stemmen
0%
SGP
Geen stemmen
0%
Denk
Geen stemmen
0%
FvD
2
6%
Anders, namelijk......
4
11%
#3422424
smulpaap schreef: wo 24 mar 2021, 10:23 Ik las net een nieuwsflits , Pieter Omtzicht schijnt er behoorlijk doorheen te zitten .... triest ! CDA is niet mijn partij , maar ik heb echt bewondering voor Omtzicht !
Als hij of Renske Leijten bij een partij hadden gezeten waar ik op had willen/kunnen stemmen had ik dat gedaan. Maar zowel CDA als SP waren voor mij een no-go.
Zoals het CDA met Omtzigt omspringt is werkelijk schandalig en ik verbaas me er niet eens over...
#3422428
src_esther schreef: wo 24 mar 2021, 19:48 Mij ging het niet over ch of g, dat klinkt ongeveer hetzelfde dat geldt niet als de eerste t in de naam mist.
src_esther schreef: Vind je? Die t is een essentieel onderdeel van zijn naam. Ik wens bijvoorbeeld geen esher of nog erger ether genoemd te worden...
Ch of G lijkt me ook aardig essentieel dan.
Als iemand over mij schrijft als Pluck ipv Pluk vind ik daar ook iets van.
Dus als je een punt maakt van hoe je t schrijft en dus zou uitspreken dan moet je ook een punt maken van hoe je t schrijft ook al klinkt het hetzelfde.
#3422430
pluk schreef: wo 24 mar 2021, 20:20 Ch of G lijkt me ook aardig essentieel dan.
Als iemand over mij schrijft als Pluck ipv Pluk vind ik daar ook iets van.
Dus als je een punt maakt van hoe je t schrijft en dus zou uitspreken dan moet je ook een punt maken van hoe je t schrijft ook al klinkt het hetzelfde.
Pluck staat wel adelijk!

(Mijn naam wordt heel vaak fout geschreven en eerlijk gezegd zal het me worst wezen. Blijkbaar zij we daarin allemaal verschillend)
#3422433
Ik luister al naar e! inderdaad.

Ferd zal er ook wel last van hebben. Ach, whats in a name. En je kunt er iemand best op aanspreken, maar src_esther (zo dat moest ik even goed teruglezen om dat te checken) je koos je woorden nogal pittig.
#3422434
Siberienne schreef: wo 24 mar 2021, 21:19 Pluck staat wel adelijk!

(Mijn naam wordt heel vaak fout geschreven en eerlijk gezegd zal het me worst wezen. Blijkbaar zij we daarin allemaal verschillend)
:biggrin2:

Mijn reallife naam wordt ook steevast verkeerd geschreven en uitgesproken. Bij een eerste kennismaking kan dat. Als t gedaan wordt door mensen waar ik al tijden mee werk dan kan ik er slecht tegen hoor. Vind t simpelweg onfatsoenlijk en getuigen van desinteresse.

Anders wordt t bij vrienden en goede vrienden, maar dan gaat t om verbasteren of afkorten vanuit een andere intentie.
#3422441
eelke schreef: wo 24 mar 2021, 21:26 Ik luister al naar e! inderdaad.

Ferd zal er ook wel last van hebben. Ach, whats in a name. En je kunt er iemand best op aanspreken, maar src_esther (zo dat moest ik even goed teruglezen om dat te checken) je koos je woorden nogal pittig.
Dat is waar en misschien niet correct. Maar ik vind dat als je op iemand stemt bij 2de kamerverkiezingen je toch wel zou moeten weten hoe je zijn/haar naam correct spelt.

Mijn voor- en achternaam worden bijna altijd verkeerd geschreven, dat vind ik alleen irritant als daardoor mijn naam anders klinkt. Hester in plaats van Esther is irritant, Ester ipv Esther kan ik meeleven...
#3422475
Het spijt me naar meneer Omtzigt dat ik niet de moeite heb genomen om via Google te kijken hoe zijn naam op de juiste manier gespeld moest worden.... :(
Gelukkig hebben mensen altijd de intentie om elkaar te begrijpen, en heeft iedereen op het forum begrepen om wie het ging. Een uiterst kritisch persoon, die op meerdere vlakken goede dingen heeft geïnitieerd. Jammer als hij niet in de kamer zou komen, ik denk dat hij echt iets bij te dragen heeft (als controlerende functie).
#3422500
dinky89 schreef: do 25 mar 2021, 13:05 Nou, de soap die speelt rondom Omtzigt krijgt vervolg: Notities Ollongren zichtbaar, 'positie Omtzigt, functie elders' - https://nos.nl/l/2374063
Eerste vertraging van de formatie is nu al een feit nu ollongren en Jorritsma stoppen met de verkenning.
Meneer OmTziGt is echt wel grandioos genaaid door zijn "fijne" collega's. Ik heb eens een uurtje gespendeerd aan het kijken/luisteren naar wat Pieter de afgelopen zeg jaar heeft gezegd over het kabinet. Inzake bijv. de toeslagaffaire. Ik begrijp wel dat ie geen vrienden heeft gemaakt. En dat ze van hem af willen, dat stelletje schorem :-X

En dat ze nu van hem af willen he.... Ik mag hopen dat de onderste steen boven komt en dat de mensen die hem hebben geprobeerd te lozen zelf kunnen gaan.
#3422502
Had nog niet hier gekeken, heb dan ook niet gestemd. In dit topic dan hè, natuurlijk wel de burgerplicht gedaan. :biggrin2:

Helemaal met je eens, Lizzy!
Lizzy schreef:
Meneer OmTziGt is echt wel grandioos genaaid door zijn "fijne" collega's. Ik heb eens een uurtje gespendeerd aan het kijken/luisteren naar wat Pieter de afgelopen zeg jaar heeft gezegd over het kabinet. Inzake bijv. de toeslagaffaire. Ik begrijp wel dat ie geen vrienden heeft gemaakt. En dat ze van hem af willen, dat stelletje schorem :-X

En dat ze nu van hem af willen he.... Ik mag hopen dat de onderste steen boven komt en dat de mensen die hem hebben geprobeerd te lozen zelf kunnen gaan.
Ik vind het verschrikkelijk, wat er gebeurt. Mag toch hopen dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is.

Kon hier dan wel weer om lachen. :biggrin2:
Catshuis.jpg
Catshuis.jpg (128.52 KiB) 1044 keer bekeken
#3422504
-Annemarie- schreef: vr 26 mar 2021, 17:07 Had nog niet hier gekeken, heb dan ook niet gestemd. In dit topic dan hè, natuurlijk wel de burgerplicht gedaan. :biggrin2:
Goedzobraafkoekjeerin :biggrin2: . Welke partij heb je gestemd?
Helemaal met je eens, Lizzy!
Ik vind het echt heel erg. Denk eigenlijk dat OmTziGt een van de weinige oprechte mensen is in die kliek :-\
Ik vind het verschrikkelijk, wat er gebeurt. Mag toch hopen dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is.
Het is inderdaad echt heel erg :'( . Maar al komt de onderste steen boven... We hebben gezien hoe Nederland de regering heeft afgerekend op de toeslagaffaire. Niet. Duizenden mensen helemaal naar de kloten geholpen. En Rutte haalt al lachend de warme pluche onder z'n bips weer binnen.
Kon hier dan wel weer om lachen. :biggrin2:
Catshuis.jpg
Proest :biggrin2:
#3422653
Het is echt om te janken :-X

En al het politiegeweld moeten we ook maar normaal vinden.. :-\
De overheid steekt geen poot uit en houdt deze politie'mensen' de hand boven het hoofd. Je gaat toch niet op een man zijn hoofd staan rammen terwijl hij op de grond ligt met ook al een politiehond in zijn been?! :o

De NAM wordt ook niet strafrechtelijk vervolgd.. Onbegrijpelijk :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door