Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Op wie ga je stemmen?

VVD
3
9%
PVV
4
11%
CDA
1
3%
D66
1
3%
Groen Links
1
3%
SP
9
26%
PvdA
Geen stemmen
0%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
PvdD
10
29%
50Plus
Geen stemmen
0%
SGP
Geen stemmen
0%
Denk
Geen stemmen
0%
FvD
2
6%
Anders, namelijk......
4
11%
#3423219
Geen idee wie het stokje moet gaan overnemen. Ik heb daar geen verstand van. Maar Mark Rutte heeft wel een grens overschreden. Natuurlijk is Den Haag gekonkel en misleiding, maar hopelijk wel wat meer dan alleen dat.
Ik ben zelf zeer gecharmeerd van Gert Jan Segers. Die zie ik nog wel zitten. Maar aan de andere kant: is hij wel "vuil" genoeg om het zootje ongeregeld in Den Haag aan te kunnen?

Voor de rest is het politiek gekonkel niet van de lucht. Beloftes vóór de verkiezingen, maar zodra de kont het pluche raakt, is het "ikke, ikke, ikke".
#3423220
Lizzy schreef: za 03 apr 2021, 18:00 Vinden jullie het heel erg als ik zeg dat ik het ook een beetje sneu vind voor Mark? :-[ . Hij heeft het niet goed gedaan he. Heel fout zelfs. Daar hebben we geen meningsverschil over. Dit is een mooi voorbeeld van het Haagse gekonkel (dat we zelf al kennen binnen de honden RV, binnen de aquarium vereniging, binnen de kippenclub, op het werk, bij de voetbalvereniging, bij het badmintonclubje - kortom, overal waar je mensen samen zet). En naar mijn mening had hij de eer aan zichzelf moeten houden en op moeten stappen. Maar we weten deep down allemaal dat het er zo aan toe gaat. En deze notitie is nu naar buiten gekomen, maar gut, deze notitie had normaal achter gesloten deuren gebleven. En gut, hoeveel vergaderingen heb ik zelf niet bij IBM gehad waarbij men zei "we motten van Piet af, want Piet is echt een vervelende zaikerd". Talloos. Echt! Maar Rutte heeft zich de afgelopen 10 jaar ook helemaal de touwtyfus gewerkt en wordt verbaal gewoon de kop afgeschoten door mensen die zelf geen haar beter zijn. Want heel eerlijk? Ik vind die Kaag net zo'n schijnheilig mens als 10 Rutte's bij elkaar. Idem voor Wilders. Idem voor zoveel van dat gajes dat daar rondloopt.

Shoot me, maar zo denk ik erover. En dan is Mark ook nog eens niet mijn politieke kleur. Sterker nog, tegengestelde kleur.

En nou vraag ik jullie oprecht: wie moet het stokje van hem overnemen?
Ik ben het met je eens Lizzy
#3423236
Ronald schreef: za 03 apr 2021, 18:36 Geen idee wie het stokje moet gaan overnemen. Ik heb daar geen verstand van. Maar Mark Rutte heeft wel een grens overschreden. Natuurlijk is Den Haag gekonkel en misleiding, maar hopelijk wel wat meer dan alleen dat.
Ik ben zelf zeer gecharmeerd van Gert Jan Segers. Die zie ik nog wel zitten. Maar aan de andere kant: is hij wel "vuil" genoeg om het zootje ongeregeld in Den Haag aan te kunnen?

Voor de rest is het politiek gekonkel niet van de lucht. Beloftes vóór de verkiezingen, maar zodra de kont het pluche raakt, is het "ikke, ikke, ikke".
Ik vind Segers ook een integere man. Geloofwaardig., menselijk . En hij heeft ballen. En het vertrouwen in Rutte opgezegd . Daar kan D66 een voorbeeld aan nemen , nieuw,beleid toch? Maar ik denk idd ook dat de beste man niet is opgewassen tegen de Haagse maffia .

Zo hadden wij het over Klaas Dijkhof , de kroonprins van de VVD en naar eigen zeggen opgestapt om meer tijd voor zn gezin te hebben . Of zou het vanwege Rutte zijn ?

Ik heb het helemaal gehad met Rutte
Maar ik heb wel weer bewondering hoe ie de corona crisis aanpakt . Dag en nacht aan het werk
Maar de druppel voor mij was toch echt de toeslagenaffaire . Het zal je als burger maar overkomen !

En hoe,het verder moet? Geen idee ,
#3423240
smulpaap schreef: za 03 apr 2021, 19:59 Ik vind Segers ook een integere man. Geloofwaardig., menselijk . En hij heeft ballen. En het vertrouwen in Rutte opgezegd . Daar kan D66 een voorbeeld aan nemen , nieuw,beleid toch? Maar ik denk idd ook dat de beste man niet is opgewassen tegen de Haagse maffia .

Zo hadden wij het over Klaas Dijkhof , de kroonprins van de VVD en naar eigen zeggen opgestapt om meer tijd voor zn gezin te hebben . Of zou het vanwege Rutte zijn ?

Ik heb het helemaal gehad met Rutte
Maar ik heb wel weer bewondering hoe ie de corona crisis aanpakt . Dag en nacht aan het werk
Maar de druppel voor mij was toch echt de toeslagenaffaire . Het zal je als burger maar overkomen !

En hoe,het verder moet? Geen idee ,
Als CU ballen had gehad dan hadden ze de motie van wantrouwen gesteund ipv 2 dagen later het in de krant alsnog doen terwijl het dan geen effect meer heeft. Dan had Rutte als premier moeten stoppen. Hadden we wel een acute crisis gehad, want wie ga je dan naar voren schuiven? Ollongren is vice-premier, lijkt me geen optie. Anders vice is De Jonge, gezien de pandemie ook niet handig die op VWS weg te halen. En voor zijn rol als partijleider had het net als die andere motie geen verschil gemaakt.

Wat er gaat gebeuren lijkt me logisch. Er komt gewoon een kabinet met VVD, D66 en CDA. Drie bestuurspartijen, in het belang van het land blablabla. Ze hebben wel nog een vierde partij nodig. CU valt af, net als FvD en PVV. Ja21 zie ik D66 niet doen, want te weinig progressief. Links valt denk ik af, hoewel PvdA ook een echte bestuurspartij is. Maar hier nu nog instappen is politieke zelfmoord denk ik.
Een club als Volt zou best passen qua ideeën, is wel een heel nieuwe partij dus een risico.
En als er geen 4e partij gevonden wordt gaan ze door als minderheidskabinet en zoeken ze per onderwerp meerderheden. Dat lijkt me voor de relatie met de 2e kamer niet eens zo'n slecht plan eigenlijk.

Nieuwe verkiezingen heeft niemand baat bij want te groot risico dat PVV en FvD dan nog groter worden doordat VVD kiezers verliest.
#3423245
Lizzy schreef: za 03 apr 2021, 18:00 Vinden jullie het heel erg als ik zeg dat ik het ook een beetje sneu vind voor Mark? :-[ . Hij heeft het niet goed gedaan he. Heel fout zelfs. Daar hebben we geen meningsverschil over. Dit is een mooi voorbeeld van het Haagse gekonkel (dat we zelf al kennen binnen de honden RV, binnen de aquarium vereniging, binnen de kippenclub, op het werk, bij de voetbalvereniging, bij het badmintonclubje - kortom, overal waar je mensen samen zet). En naar mijn mening had hij de eer aan zichzelf moeten houden en op moeten stappen. Maar we weten deep down allemaal dat het er zo aan toe gaat. En deze notitie is nu naar buiten gekomen, maar gut, deze notitie had normaal achter gesloten deuren gebleven. En gut, hoeveel vergaderingen heb ik zelf niet bij IBM gehad waarbij men zei "we motten van Piet af, want Piet is echt een vervelende zaikerd". Talloos. Echt! Maar Rutte heeft zich de afgelopen 10 jaar ook helemaal de touwtyfus gewerkt en wordt verbaal gewoon de kop afgeschoten door mensen die zelf geen haar beter zijn. Want heel eerlijk? Ik vind die Kaag net zo'n schijnheilig mens als 10 Rutte's bij elkaar. Idem voor Wilders. Idem voor zoveel van dat gajes dat daar rondloopt.

Shoot me, maar zo denk ik erover. En dan is Mark ook nog eens niet mijn politieke kleur. Sterker nog, tegengestelde kleur.

En nou vraag ik jullie oprecht: wie moet het stokje van hem overnemen?
Ik snap wat je zegt. Toch riep Rutte nadat de notitie van ollongren zichtbaar was geworden wel erg hard dat niemand verantwoording af zou gaan leggen.....
Hij heeft nu zijn glazen wel volledig ingegooid daardoor wat de druppel was die de politieke emmer liet overlopen.
#3423246
pluk schreef: za 03 apr 2021, 20:55 Als CU ballen had gehad dan hadden ze de motie van wantrouwen gesteund ipv 2 dagen later het in de krant alsnog doen terwijl het dan geen effect meer heeft. Dan had Rutte als premier moeten stoppen. Hadden we wel een acute crisis gehad, want wie ga je dan naar voren schuiven? Ollongren is vice-premier, lijkt me geen optie. Anders vice is De Jonge, gezien de pandemie ook niet handig die op VWS weg te halen. En voor zijn rol als partijleider had het net als die andere motie geen verschil gemaakt.

Wat er gaat gebeuren lijkt me logisch. Er komt gewoon een kabinet met VVD, D66 en CDA. Drie bestuurspartijen, in het belang van het land blablabla. Ze hebben wel nog een vierde partij nodig. CU valt af, net als FvD en PVV. Ja21 zie ik D66 niet doen, want te weinig progressief. Links valt denk ik af, hoewel PvdA ook een echte bestuurspartij is. Maar hier nu nog instappen is politieke zelfmoord denk ik.
Een club als Volt zou best passen qua ideeën, is wel een heel nieuwe partij dus een risico.
En als er geen 4e partij gevonden wordt gaan ze door als minderheidskabinet en zoeken ze per onderwerp meerderheden. Dat lijkt me voor de relatie met de 2e kamer niet eens zo'n slecht plan eigenlijk.

Nieuwe verkiezingen heeft niemand baat bij want te groot risico dat PVV en FvD dan nog groter worden doordat VVD kiezers verliest.
Segers vertelde bij 1V dat ie Rutte gebeld heeft
Ik had ook wel verwacht dat C U de motie van wantrouwen had ondersteund
Maar CU wil niet de verantwoordelijke partij zijn , die,het land nog verder in crisis helpt , zei Segers . En ik ben het met je eens , nieuwe verkiezingen dat is,het ook niet
Daar worden alleen de populisten beter van , en niet het land . Of de PVDA,mee wil doen? Ik weet het niet . Maar goed , ingewikkeld gaat het worden , met alle dubbele petten .
#3423252
Elf schreef: za 03 apr 2021, 18:46 Ik ben het met je eens Lizzy
+1

Rutte is ook mijn kleur niet en ik had bijna op hem gestemd....gewoon omdat ik denk dat hij momenteel de enige is die Nederland een beetje op normale wijze door Corona kan loodsen.

En ja, hij is fout op heel veel punten maar als die prutsers die afgelopen week in de kamer met boter op hun hoofd hem probeerden af te branden om maar een paar twitterpunten te kunnen scoren daar krijg ik helemaal kriebel van.

En vergeet niet, hij is MP (al lang, misschien te lang) maar hij is geen regent of dictator....hij wordt elke keer weer gekozen door 'ons' en er is een hele 1ste, 2de en weet ik veel wat voor kamers nog meer die mede verantwoordelijk zijn voor beleid al is hij MP.

Dus die hetze van afgelopen week vond ik echt beschamend..... en laten we asjeblieft hopen dat er geen nieuwe verkiezingen komen, toch tenminste niet binnen aankomend jaar.
#3423263
Maar ons land is geen bedrijf is, waar je lastige mensen mag ontslaan of wegpromoveren...
We zijn een democratie. En dat Rutte dan van door de burger gekozen volkvertegenwoordigers af probeert te komen omdat deze zijn fouten opmerken en proberen deze correct op te lossen lijkt meer op dictatuur :-X
Hij wil zijn fouten niet erkennen of oplossen.

En als ik Rutte elke keer zo aan zie komen fietsen, met not a care in the world, dan heb ik echt geen medelijden met hem... Wel met Omtzigt, die is kapot gemaakt door Rutte. Als Omtzigt niet jarenlang had vastgehouden had Rutte nooit wat aan de toeslagenaffaire gedaan. Omdat hij geen LOR om de burger geeft. Alleen om zijn machtspositie en gezellig met Hugo de Jonge ouwehoeren alsof ze nog op school zitten.

Ik ben bang dat je pas echt ziet hoe de overheid onder Rutte is verslechterd en geen enkele verantwoording aflegt, als je het zelf meemaakt... :-\

Dit is wel een interessant filmpje over de Wet Openbaarheid Bestuur:

#3423265
Ik ben heel benieuwd hoe lang Rutte nog volhoudt dat hij door wil gaan...
Een aantal jaar geleden merkte een collega al op dat als bij een voetbalclub waar het niet zo goed gaat met de resultaten door de clubleiding wordt gezegd dat ze achter de trainer blijven staan, die trainer dan vaak binnen een week of twee ontslagen wordt. En inderdaad, dat is meerdere keren gebeurd (ik heb zo geen voorbeelden, want ik zit niet zo in de voetbalnamen).
Dus toen ik de mensen van de VVD hoorde verkondigen dat ze nog steeds achter Rutte staan, dacht ik: oh daar gaat-ie.

Maar het is politiek he, daar gaat het toch allemaal anders :-\
#3423280
Cathelijn schreef: zo 04 apr 2021, 09:28 Ik ben heel benieuwd hoe lang Rutte nog volhoudt dat hij door wil gaan...
Een aantal jaar geleden merkte een collega al op dat als bij een voetbalclub waar het niet zo goed gaat met de resultaten door de clubleiding wordt gezegd dat ze achter de trainer blijven staan, die trainer dan vaak binnen een week of twee ontslagen wordt. En inderdaad, dat is meerdere keren gebeurd (ik heb zo geen voorbeelden, want ik zit niet zo in de voetbalnamen).
Dus toen ik de mensen van de VVD hoorde verkondigen dat ze nog steeds achter Rutte staan, dacht ik: oh daar gaat-ie.

Maar het is politiek he, daar gaat het toch allemaal anders :-\
Als Rutte door zijn partijgenoten wordt weggestemd is dat een interne kwestie en hoewel het ze misschien veel stemmen zal kosten, misschien helemaal niet slecht voor de interne cultuur.

Waar ik niet goed van wordt is die brullers langs de lijn die allemaal precies hetzelfde doen....in alle lagen wordt er bij de koffieautomaat gepolderd, in elk bedrijf, in elke organisatie, in elk clubje
En dat hoeft niet perse negatief te zijn, de mooiste ideeën worden vaak tijdens de koffie verzonnen.

En of hij Omzigt weg wilde werken, ik weet het niet....dat ze logischer wijze het CDA bespraken wat op dat moment zonder voorzitter was en waarbij Omzigt ziek thuis zat, maar dat ze die partij wel graag bij de onderhandelingen willen....tja, dat is toch logisch dat dat besproken wordt.

Denk je nu echt dat die 'jagers' nu niet achter hun deurtjes en via apjes zitten te bespreken hoe een nieuw kabinet te vormen zonder de grote jongens....., hoe om te gaan met Rutte als die blijft, hoe ze zonder een VVD een meerderheidscoalitie zouden kunnen vormen..... natuurlijk doen ze dat.....en dat is precies hetzelfde, maar staat alleen niet in de notities van een formateur.
#3423312
Eef+Stippels schreef: zo 04 apr 2021, 09:22 Maar ons land is geen bedrijf is, waar je lastige mensen mag ontslaan of wegpromoveren...
We zijn een democratie. En dat Rutte dan van door de burger gekozen volkvertegenwoordigers af probeert te komen omdat deze zijn fouten opmerken en proberen deze correct op te lossen lijkt meer op dictatuur :-X
Hij wil zijn fouten niet erkennen of oplossen.

En als ik Rutte elke keer zo aan zie komen fietsen, met not a care in the world, dan heb ik echt geen medelijden met hem... Wel met Omtzigt, die is kapot gemaakt door Rutte. Als Omtzigt niet jarenlang had vastgehouden had Rutte nooit wat aan de toeslagenaffaire gedaan. Omdat hij geen LOR om de burger geeft. Alleen om zijn machtspositie en gezellig met Hugo de Jonge ouwehoeren alsof ze nog op school zitten.

Ik ben bang dat je pas echt ziet hoe de overheid onder Rutte is verslechterd en geen enkele verantwoording aflegt, als je het zelf meemaakt... :-\

Dit is wel een interessant filmpje over de Wet Openbaarheid Bestuur:

Omtzigt beschrijft dit ook allemaal in zn boek
#3423350
Ina schreef: za 03 apr 2021, 22:57 +1

Rutte is ook mijn kleur niet en ik had bijna op hem gestemd....gewoon omdat ik denk dat hij momenteel de enige is die Nederland een beetje op normale wijze door Corona kan loodsen.

En ja, hij is fout op heel veel punten maar als die prutsers die afgelopen week in de kamer met boter op hun hoofd hem probeerden af te branden om maar een paar twitterpunten te kunnen scoren daar krijg ik helemaal kriebel van.

En vergeet niet, hij is MP (al lang, misschien te lang) maar hij is geen regent of dictator....hij wordt elke keer weer gekozen door 'ons' en er is een hele 1ste, 2de en weet ik veel wat voor kamers nog meer die mede verantwoordelijk zijn voor beleid al is hij MP.

Dus die hetze van afgelopen week vond ik echt beschamend..... en laten we asjeblieft hopen dat er geen nieuwe verkiezingen komen, toch tenminste niet binnen aankomend jaar.
+1
Verder denk ik ook dat Rutte zich het heen en weer heeft gewerkt, terwijl hij met veel minder inzet en een tienvoudig salaris bij het bedrijfsleven aan de slag had gekund.

Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren, ik heb geen idee...
#3423494
Ik moet wel zeggen ik (aangenaam) verrast ben door mevrouw van der Plas van BBB.
Duidelijk dat ze enige 'politieke' ervaring heeft, maar als nieuwkomer krijgt ze bij mij wel als enige zo af en toe een oprecht verbaasde blik door haar directe teksten en out-of-the-box manier van denken....soms best wel lekker fris in het verstofde pluche :)
#3423568
Ina schreef: di 06 apr 2021, 17:51 Ik moet wel zeggen ik (aangenaam) verrast ben door mevrouw van der Plas van BBB.
Duidelijk dat ze enige 'politieke' ervaring heeft, maar als nieuwkomer krijgt ze bij mij wel als enige zo af en toe een oprecht verbaasde blik door haar directe teksten en out-of-the-box manier van denken....soms best wel lekker fris in het verstofde pluche :)
Ik ben ook aangenaam verrast door haar! Net als enkele anderen. Ik hoop dat de kleinere linkse partijen elkaar wat meer gaan vinden en gaan samenwerken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door