Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Op wie ga je stemmen?

VVD
3
9%
PVV
4
11%
CDA
1
3%
D66
1
3%
Groen Links
1
3%
SP
9
26%
PvdA
Geen stemmen
0%
Christen Unie
Geen stemmen
0%
PvdD
10
29%
50Plus
Geen stemmen
0%
SGP
Geen stemmen
0%
Denk
Geen stemmen
0%
FvD
2
6%
Anders, namelijk......
4
11%
#3422073
Eef+Stippels schreef: Ik heb de podcast nog niet geluisterd maar de omschrijving Ik dacht altijd dat juist dierenvrienden op PvdD stemden en heb Zelf als niet welgestelde altijd op PvdD gestemd, maar sinds de hele energietransitie een moetje is geworden, lijkt iets voor het klimaat doen echt alleen nog voor de rijken weggelegd te zijn :-\
Voor die energietransitie moet ieder huishouden even 30.000,- à 50.000,- aan isolatie en warmtepomp ophoesten en dat kan ik echt niet betalen. Dus ik durf niet eens meer voor het klimaat te stemmen, want dan wonen we straks in een kartonnen doos :-X
"Maar je mag het geld ook lenen hoor!" ::) Ja nog meer vaste lasten, fijn...

En die prachtige isolatiesubsidie is er alleen voor mensen die twee isolerende mastregelen tegelijk kunnen betalen (en uit LATEN voeren, zelf mag je het niet doen). Zonder de garantie dat je de subsidie daadwerkelijk toegekend krijgt.
Oftewel ook weer voor de welgestelde mens.
Heb ik het nog niet over de vergunningen die je ervoor moet betalen aan de overheid! Zouden ze die niet af moeten schaffen, aangezien het voor het klimaat is en wij allemaal van het gas af MOETEN?!

Pffff ik word hier zo gefrustreerd van :-\
En ik ben erg moe, dus vergeef me als het chaotisch leest..
Inderdaad, terwijl met arbeidershuisje uit de jaren 50 pas echt wat oplevert, als je dat gaat isoleren... Maar als je dat stap voor stap doet, geen subsidie...
#3422085
eelke schreef: vr 19 mar 2021, 21:35 Inderdaad, terwijl met arbeidershuisje uit de jaren 50 pas echt wat oplevert, als je dat gaat isoleren... Maar als je dat stap voor stap doet, geen subsidie...
Ik heb tijdje geleden twee maatregelen laten uitvoeren. Ik had daarvoor gespaard. Maar in die periode was er precies geen subsidie. En toen het er net een maand inzat, kwam er een nieuwe subsidiepot, maar die gold dan weer pas vanaf een datum die ruim na de datum lag waarop ik de maatregelen heb laten uitvoeren.

Hoe bedoel je, het Nederlandse subsidieklimaat is niet echt duidelijk?
#3422088
Ronald schreef: za 20 mar 2021, 10:30 Ik heb tijdje geleden twee maatregelen laten uitvoeren. Ik had daarvoor gespaard. Maar in die periode was er precies geen subsidie. En toen het er net een maand inzat, kwam er een nieuwe subsidiepot, maar die gold dan weer pas vanaf een datum die ruim na de datum lag waarop ik de maatregelen heb laten uitvoeren.

Hoe bedoel je, het Nederlandse subsidieklimaat is niet echt duidelijk?
Je moet hier zoveel m2's aan isolatie doen, dat het bedrag al erg gemakkelijk naar de 5 cijfers gaat. Dat is pittig sparen. Hier komen nieuwe kozijnen, alle kozijnen zijn hier nu nog de originele, met enkel glas. Ik heb denk ik een van de betere corona-proof huizen, met deze ventilatie :biggrin2: maar nee, geen subsidie, want ik doe maar 1 ding (ik geloof dat als ik de helft van de kozijnen doe, en dan bv het dak ook isoleer, ik dan weer wel subsidie krijg, maar ja, dat is nogal onhandig hé...).
#3422360
Fenixjuh schreef: wo 17 mar 2021, 16:41 Wij mochten het potlood niet meenemen ::) >:(
Gelukkig wist ik dat van tevoren en had ik zelf een potlood meegenomen, vroegen ze of ik die in wilde leveren... ::)
NEE >:( ;D

Ik heb 4 stemwijzers ingevuld, kwam niets zinnigs uit...
Tot in het stemhokje getwijfeld, en toch maar met de massa meegestemd op meneer omzicht.... Niet dat zijn partij het verdiend, maar ik vond het ZO moeilijk...
Vanmorgen nog partijprogramma's doorgelezen, maar ik ben het gewoon overal mee eens (want de slechte dingen staan niet in het programma)...
Ik heb niet op zijn partij gestemd maar vind het echt heel jammer dat je de naam van de beste man niet correct weet te spellen... of is het de schuld van de spellingcorrectie? Ik hoop het.
#3422364
src_esther schreef: Ik heb niet op zijn partij gestemd maar vind het echt heel jammer dat je de naam van de beste man niet correct weet te spellen... of is het de schuld van de spellingcorrectie? Ik hoop het.
Nou, da's toch niet zo'n ramp?
#3422423
Siberienne schreef: wo 24 mar 2021, 10:32 Volgens mij kan hij beter een andere partij gaan zoeken... https://www.hpdetijd.nl/2021-03-23/flui ... iteit-cda/
Bevestigd voor mijn gevoel ook dat er waarschijnlijk inderdaad een luchtje heeft gezeten aan de lijsttrekkerverkiezing van het CDA tussen Hugo de Jonge en Pieter Omtzigt...... Dat wilden ze toen ook al niet echt onderzoeken. Dat in combinatie met zijn jarenlange inzet voor het boven water krijgen van de toeslagen affaire verbaasd het mij ook niet dat hij nu even stapje terug doet. Hoop wel dat hij toch de mogelijkheid ziet om de vele mensen die op hem persoonlijk hebben gestemd te vertegenwoordigen in de kamer. Heb totaal niets met het CDA maar heb wel bewondering voor de enorme drive en inzet van Omtzigt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door