Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3437080
Anne in Zweden schreef: do 23 dec 2021, 11:52 Hè toch, wat een zorgen steeds weer :( Sterkte met de emotionele achtbaan, op deze manier is het helemaal niet leuk om dieren te hebben. :-\
Nee dat is het op het moment even helemaal niet. Otje loopt op haar einde, Charlie is niet in orde en we kunnen tot nog toe geen oorzaak vinden. Het geeft veel zorgen en verdriet.

Dank voor alle lieve reacties. Ze is heel rustig ingeslapen. Ik ben blij dat ik dat voor haar heb kunnen doen. Ze ligt nu bij haar zusje in de vriezer, zodat als we de tuin onder handen gaan nemen, ze daar een mooi plekje krijgen. Uiteindelijk weer met zijn viertjes.

Nu verder zorgen voor Spot en Bletta. Ik hoop zo dat ik nog even van hen mag genieten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3437669
hannabelgje schreef: zo 02 jan 2022, 20:55 Hoe gaat het nu met de 2 overgebleven muissies?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Met de ene prima, die ziet er tip top uit. De ander niet. De kale plekken waar alle ellende mee is begonnen zijn terug en erger dan ooit. En ze is niet fit. Nog niet zo erg als de andere twee waren toen ik ze in liet slapen. Maar duidelijk niet in orde. Ik denk niet dat het lang duurt voor ik deze ook moet laten gaan.

Ik voel me heel slecht, maar ik hoop dat ze het met enig fatsoen tot maandag red. Dan moet ik met Charlie naar de dierenarts en kan ze mee. Anders moet ik speciaal op en neer en dat is momenteel met de vermoeidheid wel een beetje een probleem. Tot nog toe wil het wel, ze is nog net goed genoeg. Arm diertje. En dan heb ik er straks nog maar 1 over 🙁
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3437688
Wat enorm balen dat de kale plekken toch zo snel terug zijn gekomen :-\
En dan straks mogelijk in korte tijd nog maar 1 van de 4 over :-\
In normale omstandigheden al enorm naar, maar kan mij zo indenken dat het met alle hormonen mogelijk nog moeilijker is met daarbij ook nog je andere zorgenkindjes charlie en Otje :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3437703
dinky89 schreef: di 04 jan 2022, 09:50 Wat enorm balen dat de kale plekken toch zo snel terug zijn gekomen :-\
En dan straks mogelijk in korte tijd nog maar 1 van de 4 over :-\
In normale omstandigheden al enorm naar, maar kan mij zo indenken dat het met alle hormonen mogelijk nog moeilijker is met daarbij ook nog je andere zorgenkindjes charlie en Otje :bigarmhug:
Ja dat is zeker zo. Ik ben ook zenuwachtig voor de onderzoeken van Charlie komende maandag. Het gaat heel langzaam, maar hij wordt alleen maar kaler. Vermoeden is nu zijn nieren en dat is zorgwekkend nieuws.
Van Otje probeer ik zoveel mogelijk te genieten, ze is gelukkig heel knuffelig.

En ik ben ook niet gewoon om niet direct alles voor mijn beestjes te kunnen doen. Dat voelt niet fijn. Maar ik moet op mezelf passen, daar kan ik nu even niets aan doen.
Nou ja, vanmiddag leek Spot weer heel aardig. Beetje levendiger en ze at een walnootje die ik haar gaf. We doen ons best.
Door Siberienne
#3437708
Kaela schreef: di 04 jan 2022, 15:57 Ja dat is zeker zo. Ik ben ook zenuwachtig voor de onderzoeken van Charlie komende maandag. Het gaat heel langzaam, maar hij wordt alleen maar kaler. Vermoeden is nu zijn nieren en dat is zorgwekkend nieuws.
Van Otje probeer ik zoveel mogelijk te genieten, ze is gelukkig heel knuffelig.

En ik ben ook niet gewoon om niet direct alles voor mijn beestjes te kunnen doen. Dat voelt niet fijn. Maar ik moet op mezelf passen, daar kan ik nu even niets aan doen.
Nou ja, vanmiddag leek Spot weer heel aardig. Beetje levendiger en ze at een walnootje die ik haar gaf. We doen ons best.
Spotjes zijn taaie rakkers, ik hoop dat ze opknapt. En jij goed voor julliezelf zorgen :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3438020
Vandaag heb ik Spot laten gaan. De dierenarts baalde zo dat we ze stuk voor stuk kwijt raken, dat hij sectie wilde doen. Aangezien ik het ook graag wilde weten, hebben ze dat direct gedaan.

Het blijkt dat ze een soort bloed-tumoren ontwikkelen. Ik zeg het vast niet precies goed. Maar dan ontstaat er ook een bloeding en bloedarmoede. Bij Spot zaten de tumoren rond de dunne darm en die was dan ook helemaal leeg. Terwijl de dikke darm nog wel gevuld was. Ze had dus erg pijn en werd zo mager omdat ze niet genoeg voedingsstoffen op kon nemen.
Het is familiair, dus het is gezien de symptomen aannemelijk dat Vlek en Tepla dit ook hadden. Of Bletta het zal hebben zal moeten blijken, maar ik kan er veilig muisjes bij zetten, het is niet besmettelijk.

Het geruststellende is ook dat we niets beter hadden kunnen doen. Dit is stomme pech.

Ik ben super blij met mijn dierenarts die de zorgen voor een muis net zo serieus neemt als voor een hond of kat. Het heeft veel antwoorden gegeven. Ik heb haar ook weer netjes mee gekregen, zodat ik haar van de zomer samen met haar zusjes kan begraven.

Dag lieve Spot, speel maar weer zonder pijn met je zusjes :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door