Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3438033
Oef, dat hakt erin. Maar het is wel fijn dat je een oorzaak hebt gevonden, en dat Bletta waarschijnlijk niet getroffen zal worden door hetzelfde lot. Heel veel sterkte met alweer een verlies... :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3438035
Wat enorm fijn dat je nu de oorzaak weet en de bevestiging hebt gekregen dat je daadwerkelijk niets anders had kunnen doen. Veel sterkte met het verlies van Spot
Door Siberienne
#3438040
Ach wat sneu, sterkte met het verlies van Spotje. Wel fijn dat je het nu weet en dat je dus niks anders kon doen en nu evt nieuwe muisjes bij Bletta kan zetten.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438041
Wat een spijtig nieuws. :'(
Te verwachten maar echt niet leuk.
Niet te genezen of te voorkomen, das dan wel goed om te weten. Wat goed dat dat uit zo'n sectie komt.
Ik voor wel vaker dat die kleine knagertjes zo gevoelig zijn aan kankers en tumoren.
Pfff.. Waardeloos hoor.

Wel fijn dat je er bij Bletta nog nieuwe bij kan zetten. Ben je daar al aan toe? Want het ene moment heb je 4 zusjes en een beetje later maar eentje meer... :'(
Hopelijk blijft haar hetzelfde lot bespaard. Je kan alleen maar hopen...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3438047
Nee op het moment hoeft er voor mij niets bij.
Ik weet dat ze sociaal zijn en dat ze het alleen helemaal niet leuk vinden. Dus als het moet zoek ik wel iets.
Maar voor mij is de lol er nu wel wat vanaf. Als ik er een ouder muisje bij zet, zit ik binnen niet al te lange tijd ook weer met afscheid nemen. En met mijn zwangerschap wil ik er liever niet jong spul bij zetten. Want ik wil niet dat in de drukste periode die ons te wachten staat, meneer steeds voor de muizen bezig moet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3438053
Hoe oud is ze nu en hoe oud worden muisjes gemiddeld?
Want alleen laten zitten, voor lange tijd, is toch wel echt zielig. Even wachten tot het wat gezakt is en beetje tijd geven om te zien of ze het ook niet krijgt, kan wel natuurlijk. Ik zou er in dit geval ook niet 1 muisje bij zetten want de kans is toch vrij reëel dat Bletta dezelfde tumoren ontwikkeld, gezien dat ze zusjes zijn.
Gerbils worden idd vrij snel eenzaam. Een paar weken tot maand of 2 spreek ik dan van. Ik vermoed dat dat bij muisjes niet anders zal zijn...
Herplaatsen is geen optie voor je, vermoed ik? Al is dat, als dat beter is voor het dier, soms nog de moedigste keuze.

Sterkte hoor.
Laat het eerst maar even tot rust komen. Nu is het toch te vers om een goede beslissing te nemen. :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3438054
Ze is nu 14 maanden en ze worden gemiddeld 18-24 maanden.

En ja het is zielig alleen. Maar mannen worden altijd alleen gehouden (op de zeldzame liefhebber na die ze castreert of bij veeltepelmuizendames zet). Ik heb vroeger ook twee keer een man alleen gehad. Ideaal is anders en ik had het liever anders gezien. Maar ik wil sowieso even aankijken hoe ze het doet alleen en qua gezondheid. Tegen die tijd is de emotie vast ook weer wat rustiger.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3440480
Nou, dat was het dan. Vanmorgen hebben we Bletta laten gaan. Anderhalve week geleden begon ze dezelfde symptomen als haar zusjes te vertonen. En nu we weten dat er niets aan te doen is, hebben we haar niet langer laten lijden. Ze was nog niet heel slecht, maar wel al vermagerd en zwaar aan het ademen. Arm lief muisje.

Dat was dan het muizenavontuur. De bak gaat leeg en naar zolder. Ik ben er even klaar mee. Zoveel verdriet, in zo’n korte tijd, dat moet eerst maar even slijten.

Dag lieve zusjes. Jullie waren zo leuk, lief, schattig, grappig en aandoenlijk. Nu zijn jullie weer samen.
Bijlagen
4D338CC7-0CE0-444F-BCF7-1C904E44737E.jpeg
4D338CC7-0CE0-444F-BCF7-1C904E44737E.jpeg (3.67 MiB) 605 keer bekeken
A144BFC7-0517-4CF5-AC21-D3D0AE9B9B3F.jpeg
A144BFC7-0517-4CF5-AC21-D3D0AE9B9B3F.jpeg (170.28 KiB) 605 keer bekeken
565B0200-B070-4B1D-A80C-B6E4C1FEC358.jpeg
565B0200-B070-4B1D-A80C-B6E4C1FEC358.jpeg (3.61 MiB) 605 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3440481
Nou ja, waar komen de foto’s van de verbouwing nou vandaan? Das wel heel stom in dit bericht.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3440483
Ach... wat sneu. Inderdaad maar heel kort kunnen genieten van je muizen-gang.

Sterkte ermee!
:-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door