Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434380
pearlsofpassion schreef: vr 12 nov 2021, 07:06 Oei oei, hopelijk betert het snel!
Vechten kleine meid!


Weet je nu al wat het precies is waar ze plekken van krijgen?
Nee er is nu een afkrabsel gemaakt en de uitslag duurt twee weken. Hopelijk komt daar iets uit. Het gekke is dat de mijt middelen wel steeds helpen, dus dan zou het geen schimmel moeten zijn. Maar het komt steeds weer terug, dus dat is ook weer vreemd als het mijten zijn.

Ze hebben nu voor de zekerheid een ander middel tegen mijt gekregen. Als het positief is voor schimmel, gaan we daar weer voor behandelen. Het is echt tobben zo.

Ik heb Tepla vanmorgen nog niet gezien. Hoop dat ze lekker slaapt en aansterkt. Ga vanmiddag de bak poetsen, dan zal ik haar sowieso weer even goed kunnen bekijken.
Door Lizzy
#3434381
Oh bah zeg. Ik ga voor je duimen. Jeetje, ze leven bij jou echt in een hemel op aarde. Zo frustrerend he, als ze dan van die vage dingen mankeren, niet optimaal gezond zijn :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434402
Lizzy schreef: vr 12 nov 2021, 08:14 Oh bah zeg. Ik ga voor je duimen. Jeetje, ze leven bij jou echt in een hemel op aarde. Zo frustrerend he, als ze dan van die vage dingen mankeren, niet optimaal gezond zijn :-\
Ja dat is het! Ze moeten gewoon gezond en blij zijn, die kleine schattige smurfjes.

Vanmiddag de bak gepoetst. Toen vond ik Tepla wel weer wat beter ogen. Maar net waren ze wakker en was ze weer erg opvallend min. Het lijkt niet heel veel erger dan niet fit zijn. Maar muisjes laten dat pas zien als ze echt niet anders meer kunnen. Dus ik ben bang dat het erger is dan op het eerste gezicht lijkt.
Maar meer kunnen we niet doen. Het hele hok staat vol lekker eten. De antibiotica moet zijn werk doen. Haar zusjes knuffelen haar warm. En hopelijk helpen jullie duimen!!
Door hannabelgje
#3434425
Ik zou ze aan de echinea force van dr vogel zetten. Deed ik bij mijn ratjes ook. Gewoon in het drinkwater. Ook zou ik wat extra vitamine c geven.
Sterkte daar met de kleintjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434502
Ze is er nog! Vanmorgen heb ik weer het eten en drinken dicht bij de slaapplek gezet en ze heeft gegeten en gedronken. Het lijkt niet beter of slechter te gaan.

Als het morgen nog zo is bel ik de dierenarts of we nog iets kunnen doen. Maar voor nu ben ik ietsje hoopvoller dan gisteren.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434503
hannabelgje schreef: za 13 nov 2021, 08:53 Ik zou ze aan de echinea force van dr vogel zetten. Deed ik bij mijn ratjes ook. Gewoon in het drinkwater. Ook zou ik wat extra vitamine c geven.
Sterkte daar met de kleintjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
In wat voor doseringen? Muizen zijn heel flink kleiner dan ratjes, ze wegen 70-80 gram denk ik.
Door hannabelgje
#3434505
Kaela schreef: In wat voor doseringen? Muizen zijn heel flink kleiner dan ratjes, ze wegen 70-80 gram denk ik.
Ik zou gewoon wat druppels echinea in de waterfles doen. Vitamine c in natuurlijke vorm. Een stukje manderijn zoiets.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3434517
Kaela schreef: zo 14 nov 2021, 11:49 In wat voor doseringen? Muizen zijn heel flink kleiner dan ratjes, ze wegen 70-80 gram denk ik.
Ik zou denken nog minder. Volwassen gerbils wegen 80gr.. Muizen zijn nog wat kleiner toch.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434519
pearlsofpassion schreef: zo 14 nov 2021, 13:11 Ik zou denken nog minder. Volwassen gerbils wegen 80gr.. Muizen zijn nog wat kleiner toch.
Oh wel hoor. Ik heb de mijne eigenlijk nog nooit gewogen, maar 100 gram is geen uitzondering.

Muizen krijgen ook nogal eens spekjes en de mijne zijn niet bepaald magertjes ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3434530
Oh mijn gerbils worden bijna nooit dik. Dat zal wel schelen.. :biggrin2:

Ik heb vandaag nog een klein veldmuisje uit ons zwembad gered. Net toen er geen kat in de tuin was. :cool:
Voel ik me weer heerlijk bij.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3434835
Vanmiddag laat ik Tepla gaan. Het betert maar niet en ze valt in. Ik denk niet dat het nog beter gaat worden en ik wil niet dat ze nog lang moet lijden.

Ik neem ze alle vier mee, dan hoeft ze niet alleen de reis door te maken. Bah, ik had toch gehoopt dat ze op zou knappen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3434837
Wat enorm balen dat het toch niet betert met Tepla :'(
Maar ze heeft het wel enorm getroffen met het liefdevolle huisje wat ze bij jullie mocht hebben :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door