Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3417315
Borke schreef:Lekker taartje Hannabelgje, ik kan niet wachten totdat ik dat boek in huis heb :D

PoP het is net wat Lizzy zegt, afvallen als je ouder bent is echt totaal anders. Toen ik 30, 40 was ging dat heel anders dan na mijn 55e en inmiddels word ik dit jaar 65.
Daarbij is mijn ervaring dat je met kha niet zo mooi blijft afvallen als in het begin, Connie van Leeuwen zei dat 10 jaar geleden al tegen mij en zij had gelijk.

Maar ja, het werkt voor iedereen anders, ik vind WW fijn, zeker met die nieuwe app, die heeft echt heel veel mogelijkheden. Daarbij heb ik er ook een fijne behulpzame Facebook groep voor ontdekt :-)
Het boek is inmiddels wel vernieuwd. Welke fb groep heb je gevonden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3417316
hannabelgje schreef: wo 06 jan 2021, 19:42 Het boek is inmiddels wel vernieuwd. Welke fb groep heb je gevonden?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
De naam is: “ WW FB Groepje :) “ en dan zonder aanhalingstekens en spaties, maar inclusief de smiley!

Andere groep is: “ WW Afvallen met WW / Weightwatchers “
#3417362
Kaio schreef: wo 06 jan 2021, 15:52 Nou ok, als je een kh-arm dieet volgt en je wilt afvallen: bereken je kcal behoefte en trek er zo'n 300 kcal van af. Zelfde geldt voor keto, vegan, high-carb, eiwitrijk en het komkommerdieet: Je eet minder dan je verbrand. ;)

Nou zou veel vet vullen, maar daar heb ik nog nooit last van gehad hoor, zowel zak noten (rauw zonder zout) als blok kaas kan er zo in hoor.... ::)

Dus eigenlijk eten wat bij je past en waardoor dat niet als straf etc voelt is op termijn het beste.

Nou heb ik geen ervaring met ww maar zoals jullie erover praten is dat wel iets wat goed te doen is , zonder dat je van al die rare beperkingen hebt, maar juist kunt kiezen wat je eet, wel bewust en zodanig dat je niet te veel energie binnen kunt krijgen (want ook die punten is een manier van Kcal tellen, voor sommige alleen wat prettiger) En je mag af en toe ook nog wat genieten, ook belangrijk

En oja registreren wil ook helpen, dat geeft ook inzicht (zo ben ik bijv. gestopt met noten eten :o ::) ). Tis wel wat werk dan maar goed op den duur weet je het wel
Nou, dit dus. Je kunt dus geen totaal teveel aan kcal in het mondje stoppen en tevens afvallen.
#3417367
Lizzy schreef: do 07 jan 2021, 17:04 Nou, dit dus. Je kunt dus geen totaal teveel aan kcal in het mondje stoppen en tevens afvallen.
Dat is inderdaad het systeem.
Het bevalt mij goed!

In die WW app houd je ook je beweging bij, ik vind het wel stimulerend. Wij proberen nu iedere dag in ieder geval een half uur naar buiten te gaan om stevig te wandelen - vanmiddag dus in de miezerregen, dat was wat minder (maar heerlijk rustig).

Of en hoeveel ik er mee af zal vallen weet ik niet, dit is pas mijn 5e dag.
Het is net zoiets als leren Barfen... je moet je weg er in vinden :D
#3417368
Lizzy schreef: do 07 jan 2021, 17:04 Nou, dit dus. Je kunt dus geen totaal teveel aan kcal in het mondje stoppen en tevens afvallen.
Nee, daar ben ik het helemaal mee eens.
Dat is nogal duidelijk dat dat niet kan. ;)
Maar dat wil niet zeggen dat producten die laag zijn in calorie per definitie beter zijn om af te vallen dan producten met hogere calorische waarde.
En natuurlijk is het ook persoonlijk. Iedereen eet ook andere dingen graag en je moet voldoende dingen hebben die je lekker vind om het vol te houden maar net niet te veel die dingen waarvan je blijft eten.
En ik kan me voorstellen dat ww kan helpen om er voor jezelf achter te komen wat dan wel kan en wat niet. Voor jou persoonlijk.

Ik ben van mening dat je vooral moet opletten naar wat voor het menselijk lichaam natuurlijk en gezond is. En dan komt een gezond gewicht normaal vanzelf. Op lange termijn he, niet meteen. In het begin heb je na een gezonde maaltijd heel erge honger, maar als je het een paar weken volhoudt, hoef je niet meer zoveel te eten om voldaan te zijn.
Maar ik kan vb ook zuivel niet laten. Zonder zou ik erg ongelukkig worden en dat dus niet volhouden. Ookal is dat niet bijster gezond, eet ik dat dus wel gewoon.
#3417379
pearlsofpassion schreef: do 07 jan 2021, 18:54 Nee, daar ben ik het helemaal mee eens.
Dat is nogal duidelijk dat dat niet kan. ;)
Maar dat wil niet zeggen dat producten die laag zijn in calorie per definitie beter zijn om af te vallen dan producten met hogere calorische waarde.
En natuurlijk is het ook persoonlijk. Iedereen eet ook andere dingen graag en je moet voldoende dingen hebben die je lekker vind om het vol te houden maar net niet te veel die dingen waarvan je blijft eten.
En ik kan me voorstellen dat ww kan helpen om er voor jezelf achter te komen wat dan wel kan en wat niet. Voor jou persoonlijk.

Ik ben van mening dat je vooral moet opletten naar wat voor het menselijk lichaam natuurlijk en gezond is. En dan komt een gezond gewicht normaal vanzelf. Op lange termijn he, niet meteen. In het begin heb je na een gezonde maaltijd heel erge honger, maar als je het een paar weken volhoudt, hoef je niet meer zoveel te eten om voldaan te zijn.
Maar ik kan vb ook zuivel niet laten. Zonder zou ik erg ongelukkig worden en dat dus niet volhouden. Ookal is dat niet bijster gezond, eet ik dat dus wel gewoon.
Dit is ook mijn ervaring - hoe natuurlijker, hoe beter voor je lijf. Zelfs als je niet afvalt, verandert de vorm van je lijf - minder vet, meer spier. Net als bij een hond die je overzet van brok naar barf, gewicht kan zomaar hetzelfde blijven, maar je ziet aan alles dat hij zich beter voelt; strakker in zijn vel, betere verdeling vet/spier, mooiere vacht (bij mensen mooiere huid). Ik eet nu 8 jaar paleo (en dat is prima vol te houden zodra je niet meer verslaafd bent aan suiker en witmeel) en ik hoef echt nooit meer terug.
#3417392
Ja, paleo is leuk. Maar de zuivel he. ::)
En met sommige delen ben ik het dan weer niet eens.
Ik neem gewoon hier en daar delen uit (beetje doorsnede van) zonder echt een gepaalde strekking te volgen. En eerlijk gezegd vind ik dat als je er de extremen uit haalt al die manieren van gezonde voeding zoeken eigenlijk vrijwel op hetzelfde neerkomen. Wat jij ook zegt..
Ze noemen het wat anders en leggen andere klemtonen, maar uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer.

Ik kan trouwens echt wel volgen dat ww echt kan helpen, zeker bij mensen die niet goed reageren op restricties.
Ik heb ook een boek (via BP gekocht trouwens) waar ze erop wijzen dat proberen vnl gezonde dingen te eten en dus focussen op wat je wél eet, beter vol te houden is en efficiënter is dan focussen op wat je niét mag eten (dieet). Positieve benadering.
En het is ook belangrijk gewoon genoeg gezonde dingen binnen te krijgen.
En ww kan ook dat effect hebben als je focust op waar je wel veel van mag eten, naast ruimte voor zondigen.
Dus ik kan het wel volgen, dat het echt veel mensen kan helpen.


Leuk om te lezen dat ze ook naar de voedingswaarde kijken, niet enkel naar de calorieën. Maar is een avocado dan echt zoveel punten? Dat het niet puntenvrij is, is logisch, maar je eet er dan ook niet zoveel van (in gewicht dan).
#3417397
pearlsofpassion schreef: vr 08 jan 2021, 17:05 Ja, paleo is leuk. Maar de zuivel he. ::)
En met sommige delen ben ik het dan weer niet eens.
Ik neem gewoon hier en daar delen uit (beetje doorsnede van) zonder echt een gepaalde strekking te volgen. En eerlijk gezegd vind ik dat als je er de extremen uit haalt al die manieren van gezonde voeding zoeken eigenlijk vrijwel op hetzelfde neerkomen. Wat jij ook zegt..
Ze noemen het wat anders en leggen andere klemtonen, maar uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer.

Ik kan trouwens echt wel volgen dat ww echt kan helpen, zeker bij mensen die niet goed reageren op restricties.
Ik heb ook een boek (via BP gekocht trouwens) waar ze erop wijzen dat proberen vnl gezonde dingen te eten en dus focussen op wat je wél eet, beter vol te houden is en efficiënter is dan focussen op wat je niét mag eten (dieet). Positieve benadering.
En het is ook belangrijk gewoon genoeg gezonde dingen binnen te krijgen.
En ww kan ook dat effect hebben als je focust op waar je wel veel van mag eten, naast ruimte voor zondigen.
Dus ik kan het wel volgen, dat het echt veel mensen kan helpen.


Leuk om te lezen dat ze ook naar de voedingswaarde kijken, niet enkel naar de calorieën. Maar is een avocado dan echt zoveel punten? Dat het niet puntenvrij is, is logisch, maar je eet er dan ook niet zoveel van (in gewicht dan).
Paleo lukt mij ook niet - zuivelfreak :-)

Avocado's heb ik al 2x in 5 dagen gegeten en dan eet ik gewoon een hele. Ik eet ook roomboter en olijfolie, alleen dan kleine hoeveelheden. Ik vind halvarine dus echt niet te eten, maar dat is voor iedereen persoonlijk.
#3417398
Halvarine is ook oneetbaar Borke :biggrin2: . Er zijn wel margarines die ik een soort van lekker vind. Maar het is gewoon rete ongezond. Stikt van de omega 6 vetzuren! Volgens mij beter geen boter/margarine en anders roomboter.

Overigens ben ik dus ook niet voor uitsluiting en heb ik me meer verdiept in Ayurvedische voeding en voor sommige mensen is zuivel wel prima, niet alle zuivel maar specifieke zuivel. Zijn granen ook prima, niet alle granen maar specifieke granen. Afhankelijk van je type. Voor sommige mensen is het eten van veel eiwitten gewoon echt niet goed, omdat ze een vata (hert) constitutie hebben en niet makkelijk eiwitten kunnen verteren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door