Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3417043
Lizzy schreef:Het is net of jullie in een soort geheime taal aan het praten zijn :biggrin2:
:biggrin2:
Ben benieuwd Borke, hoe het je vergaat!

Zelf heb ik besloten om het eerst met een ouderwets WW kookboek van Marktplaats te gaan proberen. ML moet ook e.e.a. aan kilo's kwijt , zag dat je dan 2 x een abbo zou moeten nemen en da's me een beetje te duur.
#3417049
Lizzy schreef: zo 03 jan 2021, 17:19 Het is net of jullie in een soort geheime taal aan het praten zijn :biggrin2:
Dat is ook zo - het is net Barftaal.
Als je het doet dan weet je het ;-)

Maar startend is het lastig om de weg te vinden, dus de hulp van WW-Barfers is zeer welkom!

Die barcodescanner is super zeg - het lijkt AH wel...
#3417050
Borke schreef: Dat is ook zo - het is net Barftaal.
Als je het doet dan weet je het ;-)

Maar startend is het lastig om de weg te vinden, dus de hulp van WW-Barfers is zeer welkom!

Die barcodescanner is super zeg - het lijkt AH wel...
En als een product er niet in staat kun je deze toevoegen. Je geeft de info in en hij berekent de punten voor je. Ook heel handig. Zo weet je van alles de punten. Als je dat dan doet dan onthoud ie het en kunnen andere gebruikers ook aan de info.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3417051
millyckk schreef: zo 03 jan 2021, 17:49 :biggrin2:
Ben benieuwd Borke, hoe het je vergaat!

Zelf heb ik besloten om het eerst met een ouderwets WW kookboek van Marktplaats te gaan proberen. ML moet ook e.e.a. aan kilo's kwijt , zag dat je dan 2 x een abbo zou moeten nemen en da's me een beetje te duur.
Waarom zou je 2 abbo’s moeten nemen? Volgens mij kan je je gegevens aanpassen en als je dan het aantal punten weet dat je daar rekening mee houd met het invullen? Of denk ik nu te makkelijk ::)
#3417061
hannabelgje schreef: zo 03 jan 2021, 18:42 En als een product er niet in staat kun je deze toevoegen. Je geeft de info in en hij berekent de punten voor je. Ook heel handig. Zo weet je van alles de punten. Als je dat dan doet dan onthoud ie het en kunnen andere gebruikers ook aan de info.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Zo heb ik inderdaad al geprofiteerd van toevoegingen van anderen :)

Ik vind het alleen in de veelheid van info in de app lastig om ideeën te vinden wat te eten. Voorlopig eet ik selectief de koelkast leeg en zoek ik bij die ingrediënten recepten. En ik heb een boek uit de shop besteld ‘365 dagen’, hopend daar wat handigheid uit te halen. Gelukkig heb ik alle tijd en dat helpt.
#3417062
millyckk schreef: zo 03 jan 2021, 18:58 Vlgs mij kan dat niet en moet je elk een abbo nemen. Maar ik kan het mis hebben hoor!
Je kan in de WWshop ook info kopen en het dan zonder app doen. Dan neem je de app voor degene die de boodschappen doet (handig met opzoeken van aantal punten en scannen) en voor de ander schrijf je het op.

Je kunt trouwens ook voor 1 persoon een paar maanden die app nemen en dan opzeggen. Ik denk dat ik dat dan zou doen. Voor de ander dan de app aanhouden. Qua kosten: je spaart wel uit als je snoep en drankjes laat staan ;-)
#3417063
Borke schreef: Zo heb ik inderdaad al geprofiteerd van toevoegingen van anderen :)

Ik vind het alleen in de veelheid van info in de app lastig om ideeën te vinden wat te eten. Voorlopig eet ik selectief de koelkast leeg en zoek ik bij die ingrediënten recepten. En ik heb een boek uit de shop besteld ‘365 dagen’, hopend daar wat handigheid uit te halen. Gelukkig heb ik alle tijd en dat helpt.
Dat 365 dgn boek is mijn bijbel. Ik gebruik het super veel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3417118
Wat ik beperkend vond aan WW is datbepaalde dingen die ik graag eet erg veel punten hebben waardoor ik die eigenlijk niet meer kon eten. Bv avocado 11 punten dacht ik of kokosmelk was ook zoveel en ik eet graag curry’s of een avocado met versiering op brood ofzo… Had op een gegeven moment ook het idee dat ik te weinig had waardoor ik stil bleef staan. Dat zal ook wel door verkeerde keuzes komen dat ik op een dag aan te veel punten zat maar ik vond het op een gegeven moment lastig om dingen anders te doen. Ben bv wel van volle Griekse joghurt overgestapt naar magere kwark en dit bevalt me eigenlijk gewoon goed. De volle joghurt vind ik lekkerder maar de kwark eet ik met smaak. Doe er wel altijd fruit doorheen en een zelfgemaakte muesli met bv boekweit korrels, zaden en noten. Zilvervliesrijst gebruik ik niet dat is wel beter maar vind basmati echt zoveel lekkerder en wil ook gewoon nog lekker kunnen eten… :-[ Pasta pak ik tegenwoordig wel vaker volkoren maar ook niet altijd. Qua hoeveelheid rijst of pasta gebruik ik wel minder en meer saus en groente. Tussen de middag eet ik 2 boterhammen en die beleg ik royaal. De laatste tijd vaak alleen met beleg maar me vanaf vandaag weer voorgenomen er met regelmaat paprika, ui, tomaat ed bij te nemen. Vandaag had ik bv 2 boterhammen met een lekkere laag baba ganoush (gekocht), chorizo, kwart paprika per broodje in stukjes en een lente-ui eroverheen gesnipperd. Heerlijke broodjes die goed vullen! Heb salades geprobeerd, hou daar normaal wel van maar het voegt me niet om de een of andere reden. Heb er dan echt geen trek in en zit het met tegenzin weg te werken.

Sla is me ergens onderweg ook erg tegen gaan staan… te vaak gegeten denk ik… Vanavond hebben we trouwens bij uitzondering wel sla op het menu met roquefort, gegrilde paprika (uit pot) en een dressing van dadel/vijg. Daarbij eten we een biefstukje :)
#3417132
- pien - schreef: ma 04 jan 2021, 13:04 Heeft WW ook (hulp bij) koolhydraatarme of koolhydraatbeperkte opties?
Niet echt volgens mij omdat WW geen dieet is gebaseerd op minder koolhydraten. Wel is er een community waarin ook recepten worden gedeeld. Hierin kun je wel zoeken op de hashtag koolhydraatarm.
Verder kun je natuurlijk gewoon je normale voedingsmiddelen toevoegen. Je komt er dan vanzelf achter waar je kunt aanpassen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door