Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3403872
Wie weet de oplossing voor het volgende vraagstuk:

Ik neem sinds een aantal jaren lezingen op van sprekers die ik uitnodig voor het houden van een presentatie. Dit t.b.v. cursisten die bijv. last minute zijn verhinderd door griep o.i.d. Ik doe dit uiteraard in overleg met de sprekers.

Ik gebruik hiervoor altijd dezelfde camcorder, laptop en beamer en het werkt prima. Nu heb ik vandaag een lezing opgenomen bij mij thuis (voor het eerst op deze locatie) en het werkte nu niet goed. De opnames die ik heb gemaakt met mijn camera trillen en er lopen zo nu en dan gekleurde strepen door. Dit heb ik deels kunnen opvangen door de afstand tussen de camera en het geprojecteerde beeld te vergroten, maar helemaal top is het niet. Ik heb 3 verschillende 'achtergronden' geprobeerd en ook een projectiescherm werkte het niet goed.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik kan me voorstellen dat ik de instelling van mijn camcorder moet aanpassen, maar wat? Het is een JVC Everio R, Full HD.
Voor de zekerheid: ik gebruik dus altijd deze apparatuur, het zijn mijn eigen spullen, ik had geen kunstlicht aan en de mens in beeld staat wel stil/gaat wel goed.

Alvast veel dank voor het meedenken!

Barfplaats wordt gesponsord door