Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3429849
Tibbies schreef: za 17 jul 2021, 19:10 Je mag nu de 2e prik van Astra Zeneca omruilen voor Phizer. Zie RIVM.
Dat wisten we, maar de kans op meer (en andere) bijwerkingen is groter, dus liever weer Astra. Het lijkt goed te gaan uitpakken.

Mijn vader heeft ook 2 maal Astra gehad. Ik zag geen enkel bezwaar bij hem en hij heeft op wat bleh-gevoel na ook geen last gehad. Zijn prikangst heeft hem meer dwars gezeten.
#3430094
Ik heb dinsdag mn 2de Pfizer gekregen.... zag er heel erg tegenop omdat ik bij de 1ste heel erg last en pijn in mn arm had gehad... maar de 2de voelde ik niet eens!! Degene die em zette, bleef ook tegen me praten; heb nog niet eens 10 tellen op de stoel gezeten... ook de volgende dag nergens last van, alleen een beetje gevoelige plek op mn arm....
Mn beide kids moeten nog 1 en dan hebben we ze allemaal gehad.....
#3430098
Dochterlief heeft dinsdag haar 1e Pfizer gehad. De prik deed zeer (zat later ook een blauwe plek omheen), en van haar arm heeft ze ook 1 dag last gehad. Verder helemaal nergens last van gehad gelukkig. Na de vakantie krijgt ze de 2e. Wij mogen aankomende week voor de 2e.
#3430111
het hele gezeik met Nl en De begint weer :-X :-X :-X
Ik ben het werkelijk waar zo zat! Het belemmerd mij en ml zo in het dagelijks leven en werk, tis ook wel eens genoeg geweest zeg >:( Echt totaal klaar mee met dit gezeik. Dacht dat vaccinaties ons uit deze eindeloze uitzichtloze shit zouden helpen?

Oja Kim bij mij vroegen ze bij 2e vaccinatie naar adres (is geen probleem), en of ik iets bij me had waar dat op stond ;)
Die heb ik wel vandaag gehad, tot nu toe nog alles ok
#3430118
Ik las net dat de extra maatregelen niet gelden voor mensen die familie bezoeken en / of binnen 24 uur weer terug zijn.
(Volgens mij klopt dat niet, maar ik reken het t/m dinsdag goed :biggrin2:)

Wij moesten dat bij de 1e vaccinatie ook al laten zien. Gelukkig lukte dat bij ons ook.
Wel beetje raar dat ze het pas bij de 2e prik vragen dan, gaan ze je dan echt die prik niet geven als je het niet kan aantonen? De eerste gaven ze wel gewoon...
#3430122
Kim_S schreef:Ik las net dat de extra maatregelen niet gelden voor mensen die familie bezoeken en / of binnen 24 uur weer terug zijn.
(Volgens mij klopt dat niet, maar ik reken het t/m dinsdag goed :biggrin2:)

Wij moesten dat bij de 1e vaccinatie ook al laten zien. Gelukkig lukte dat bij ons ook.
Wel beetje raar dat ze het pas bij de 2e prik vragen dan, gaan ze je dan echt die prik niet geven als je het niet kan aantonen? De eerste gaven ze wel gewoon...
Ik keur dat ook gewoon de komende 2 weken goed :whistle: Mijn naam is haas :biggrin2:

Ik had dus niks bij me om het aan te tonen, kreeg wel het prikje hoor . Vertrouwden mijn blauwe oogjes wel dus ;)
Nouja waarom zou je een ander adres geven is helemaal niet handig als het geregistreerd wil hebben toch?
#3430123
Precies, over 2 weken zou het weer makkelijker moeten zijn om de grens over te gaan, volledig gevaccineerd mag er een stuk meer in Duitsland.

Wij hadden vooral geen zin in gedoe bij de 1e prik, dus NL adres doorgegeven. En je kunt natuurlijk altijd nog verhuizen, 1 dag na de 2e prik :P :biggrin2:
O, en onze prikken staan gewoon geregistreerd, met de NL coronacheck app kan ik dat zien.
#3430126
Mijn eerste prik staat op 28 april 2021. Ik heb hem op 16 april gehad. Maar mijn huisarts is niet zo goed met computers en weet niet hoe hij dit corrigeren moet.
Mijn tweede prik, inmiddels 3 weken geleden, staat er nog steeds niet in. Daardoor kan ik dus niet bewijzen dat ik volledig gevaccineerd ben. Oh ja... en de huisarts is op vakantie...
#3430141
Ik heb inmiddels 2,5 week geleden de tweede Pfizer shot gehad. En ik moet zeggen: het is me niet meegevallen, die tweede.
Ik ben ruim een week niet fit geweest: hoofdpijn, zeer pijnlijke arm, darmklachten en moe.

Maar het leed is inmiddels weer geleden en in vergelijking met wat COVID kan aanrichten vind ik het middel nog steeds niet erger dan de kwaal.

De Hongaarse variant van het COVID paspoort staat inmiddels op mijn telefoon en laat een prachtige QR-code zien. Begin augustus krijgt mijn oudste haar tweede shot en ik hoop eind augustus dan eindelijk, na 14 maanden, weer eens naar NL af te kunnen reizen en mijn kinderen in levende lijve te kunnen zien.
#3430144
MillyMol schreef:De Hongaarse variant van het COVID paspoort staat inmiddels op mijn telefoon en laat een prachtige QR-code zien. Begin augustus krijgt mijn oudste haar tweede shot en ik hoop eind augustus dan eindelijk, na 14 maanden, weer eens naar NL af te kunnen reizen en mijn kinderen in levende lijve te kunnen zien.

Dat hoop ik voor je Milly!!!! Dat heb je verdient!
#3430242
Vandaag heb ik ook mijn 2de Pfizer prikkie gehad. Ditmaal kreeg ik gelukkig geen koppijn terwijl ik daar binnen moest wachten. Voelde wel weer de prik en zelfde rare gevoel in mijn arm en hand, zijwaarts optillen voelt ook niet prettig. Maar als het daarbij blijft, teken ik ervoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door