Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3429220
evelyn02 schreef: ma 05 jul 2021, 21:21 Doordat de meesten nu twee keer AZ hebben gehad en nu minder goed beschermd zijn dan als ze Pfizer hadden gehad.
Tja... ach... ik heb inmiddels geleerd om me niet meer druk te maken over dingen die gebeurd zijn en waar ik niets meer aan veranderen kan. Dat scheelt een heleboel herrie in mijn hoofd.
#3429249
Wat ik niet snap he.
Je kijkt bij RIVM op je eigen stuk: LET OP, dit is geen officieel vaccinatie bewijs. Dat was het papiertje wat je meekrijgt na vaccinatie ook al niet. Maar wat is dan wel een bewijs????We willen ook echt graag een VACCINATIE bewijs. Dus ook niet alleen maar een app die een code uit spuugt want dat kunnen meerdere bewijzen zijn. In sommige landen maakt het nl wel degelijk uit of het vaccinatie of negatieve PCR is of zo. Iemand enig idee?
#3429251
Kaio schreef:Wat ik niet snap he.
Je kijkt bij RIVM op je eigen stuk: LET OP, dit is geen officieel vaccinatie bewijs. Dat was het papiertje wat je meekrijgt na vaccinatie ook al niet. Maar wat is dan wel een bewijs????We willen ook echt graag een VACCINATIE bewijs. Dus ook niet alleen maar een app die een code uit spuugt want dat kunnen meerdere bewijzen zijn. In sommige landen maakt het nl wel degelijk uit of het vaccinatie of negatieve PCR is of zo. Iemand enig idee?
https://coronacheck.nl/nl/faq/1-6-welke ... n-qr-code/

Ze kunnen bij het scannen van de QR van de internationale QR code zien dat je gevaccineerd bent.
Tenminste, zo lees ik het. Al staat het er een beetje krom

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk


#3429252
BlissSpirit schreef: wo 07 jul 2021, 14:58 https://coronacheck.nl/nl/faq/1-6-welke ... n-qr-code/

Ze kunnen bij het scannen van de QR van de internationale QR code zien dat je gevaccineerd bent.
Tenminste, zo lees ik het. Al staat het er een beetje krom

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
Ja ik lees het ook, maar het is mij niet duidelijk wat nu waar is: er staat eerst immers bij internationaal bewijs :

De controleur kan niet zien of je een testbewijs, vaccinatiebewijs of herstelbewijs hebt. Afhankelijk van het bewijs dat gebruikt wordt, ziet de controleur:

En daarna zou ie wel kunnen zien welke vaccinatie het betreft? ::)


Maar gewoon weer echt duidelijk ;D
#3429254
Is inderdaad weer lekker duidelijk. Maar heb eerder al wel begrepen dat ze in de internationale meer kunnen zien, dan in de Nederlandse. Dus ga er.van uit dat het "niet" een foutje is.

PS lees dat je ook een papieren versie aan kunt vragen bij buitenlandse zaken.
Eigenlijk voor mensen die geen computer of smartphone hebben

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk


#3429255
Als ik de app open, staat er eerst 'Mijn QR code - vaccinatiebewijs' daar staat dan en knop om de QR te bekijken.
Maar in eerste instantie zie je dus wel dat ik gevaccineerd ben, want anders kan je niet downloaden.
Als je dus een negatieve test, of hersteld bent na besmetting zal daar waarschijnlijk een andere tekst staan.
#3429261
Ina schreef: wo 07 jul 2021, 16:05 Als ik de app open, staat er eerst 'Mijn QR code - vaccinatiebewijs' daar staat dan en knop om de QR te bekijken.
Maar in eerste instantie zie je dus wel dat ik gevaccineerd ben, want anders kan je niet downloaden.
Als je dus een negatieve test, of hersteld bent na besmetting zal daar waarschijnlijk een andere tekst staan.
Maar van die tekst verstaat een Fransman of Spanjaard natuurlijk niets. ::)
#3429283
Mandarijn schreef: wo 07 jul 2021, 16:38 Vanmiddag in Eindhoven de 2e prik gehaald. Zo druk het was bij de 1e prik. Zo rustig was het nu. Overal kon ik zo doorlopen en was zo geprikt. Vroeg mij toen wel af waar al die mensen vd vorige keer zijn gebleven
Mijn prikarm doet weer pijn. Ondanks de tip om hem veel te bewegen. Dat wordt niet op de linkerzij slapen. Nog geen brandend gevoel zoals bij de 1e prik
#3429288
Als je bang bent dat die code niet het vaccinatie bewijs toont, kan je ook altijd de papieren variant uitprinten. Dat is er voor mensen zonder smartphone, maar als je die wel hebt kan je evengoed een papiertje printen. Ik ga hem ook printen, want stel dat je telefoon gejat wordt of zoek raakt of je stroom is op dan heb je nog niets om te laten zien. Dus vind ik een papieren versie om achter de hand te hebben wel handig.
#3429289
Anne in Zweden schreef: di 06 jul 2021, 12:06 Manlief is vandaag geprikt - vermoedelijk, want hij voelde er niets van ::) en de man die prikte kon nauwelijks het gaatje vinden om de pleister op te plakken. :D Vraag ik me vent welk vaccin hij heeft gekregen, weet ie dat niet. Vergeten te vragen. ::) Op de website van de gemeente staat ook niets, alleen dat AZ niet aan mensen van onder de 65 wordt gegeven. De buren hebben allemaal Pfizer gehad, dus manlief wellicht ook. Typisch meneer Anne, om zich voor dat soort vraagstukken totaaal niet te interesseren. ::)
Den deze wist het omdat er enooooooooome 'banners' hingen met de naam van het vaccin dat erin gejast werd. En ik niet meer wist welke naam maar wel dat het meerdere woorden waren...... :biggrin2: waarop n vriendin het mij dan weer kon vertellen. #warhoofden
#3429551
Nee zeker weten van niet. Niet omdat ik anti vaccineren ben of deze injecties niet vertrouw, maar omdat ik al een jaar (bewezen) antistoffen heb. En de enige reden om die vaccinatie te halen is om antistoffen aan te maken. Volgend jaar weer even laten titeren en aan de hand van de uitslag haal ik dan wel of niet een enting.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door