Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424197
Chouka schreef: di 13 apr 2021, 19:02 Vandaag kwam ik een (NL) dame tegen. Heel het gezin heeft Covid gehad. Of beter: ouders ziek, kinderen ten hoogste 1 dag hoofdpijn, wel allemaal positief getest.
Dochter van 14 jaar test na 2 weken nog positief (PCR-test). Heeft nooit symptomen gehad.
En dan het advies van ... (iets met 3 letters, GVZ?): is niet meer besmettelijk, mag buiten, mag naar school.
De vader heeft het het gezin binnen gebracht en was het ergste ziek.
Alle testen positief. Toen was het vakantie en iedereen is thuis gebleven.
Na 14 dagen was het advies: vader testen en gewoon nog 1 kind. Dat werd dan de 14-jarige dochter.
En verder testen vinden ze niet nodig.

Als ik zo iets hoor ben ik er echt niet gerust in. Wat denken jullie daar over?
Er wordt nu rekening gehouden met het feit dat je 7 dagen na het opkomen van symptomen of 14 dagen na positief testen, niet meer besmettelijk zou zijn, op voorwaarde dat je minstens 3 dagen klachtenvrij bent.
Dat zal wel ergens vandaan komen zeker?

Ik kan uit je verhaal niet helemaal volgen of dat nu in dit geval klopt....
Ben je hier iets mee? Of niets? ::)
#3424205
Basil schreef: di 13 apr 2021, 18:35 Er zijn al lang wetenschappelijke bewijzen dat bepaalde "supplementjes" echt werken bij corona.
Niet de ADH die wordt vermeld want die werkt nooit, stel je voor dan hebben we misschien geen medicijnen meer nodig :-X
Helaas zien we die wetenschappelijke rapporten nergens terug.... heel bizar maar we MOETEN aan het vaccin!
For crying out loud, dit is barfplaats. Er is hier een hele hoek voor alternatieve geneeswijzen. Homeopathie, accupunctuur, supplementen en zelfs dierentolken, niets is hier te gek. Meld je je hier met een ziek dier, dan krijg je vrijwel altijd een waslijst aan alternatieve mogelijkheden en voor veel aandoeningen van onze geliefde dieren zijn hele menu’s uitgedacht omdat we allemaal weten dat voeding een belangrijk deel van gezondheid is.

Wat is precies je punt Basil? Dat we allemaal als angstige (ik ga het woord niet noemen) achter de vaccinatiemaffia aanlopen? Dat we nergens over nadenken? Hier is tenslotte nooit gesproken over vitamine D om maar eens wat te noemen?
#3424207
Chouka schreef: di 13 apr 2021, 19:02 Vandaag kwam ik een (NL) dame tegen. Heel het gezin heeft Covid gehad. Of beter: ouders ziek, kinderen ten hoogste 1 dag hoofdpijn, wel allemaal positief getest.
Dochter van 14 jaar test na 2 weken nog positief (PCR-test). Heeft nooit symptomen gehad.
En dan het advies van ... (iets met 3 letters, GVZ?): is niet meer besmettelijk, mag buiten, mag naar school.
De vader heeft het het gezin binnen gebracht en was het ergste ziek.
Alle testen positief. Toen was het vakantie en iedereen is thuis gebleven.
Na 14 dagen was het advies: vader testen en gewoon nog 1 kind. Dat werd dan de 14-jarige dochter.
En verder testen vinden ze niet nodig.

Als ik zo iets hoor ben ik er echt niet gerust in. Wat denken jullie daar over?
Ik zie daar geen probleem in. Er zijn veel onderzoeken gedaan naar hoe lang mensen besmettelijk zijn er daar is lang over gesteggeld. Maar ‘gewone’ gevallen en zeker de mensen die niet zo ziek zijn, zijn na 14 dagen niet meer besmettelijk. De testen blijven wel soms nog lang positief. Er wordt nog wel wat erfelijk materiaal van het virus aangemaakt maar door de afweer ontstaan er geen hele virussen meer en is iemand niet meer besmettelijk. Ik zou hetzelfde advies geven.
#3424208
pearlsofpassion schreef: di 13 apr 2021, 19:33 Er wordt nu rekening gehouden met het feit dat je 7 dagen na het opkomen van symptomen of 14 dagen na positief testen, niet meer besmettelijk zou zijn, op voorwaarde dat je minstens 3 dagen klachtenvrij bent.
Dat zal wel ergens vandaan komen zeker?

Ik kan uit je verhaal niet helemaal volgen of dat nu in dit geval klopt....
Ben je hier iets mee? Of niets? ::)
Ja. Dat is al meer dan ik wist.

Toevoeging: dochter test op dag 0 en op dag 14 positief. Heeft nooit symptomen gehad. Die dag 14 was gisteren. En dan lijkt het me niet O.K. dat ze zeggen dat dat als negatief telt, dat ze niet besmettelijk is en niet moet thuis blijven.
#3424209
Siberienne schreef: di 13 apr 2021, 20:50 Ik zie daar geen probleem in. Er zijn veel onderzoeken gedaan naar hoe lang mensen besmettelijk zijn er daar is lang over gesteggeld. Maar ‘gewone’ gevallen en zeker de mensen die niet zo ziek zijn, zijn na 14 dagen niet meer besmettelijk. De testen blijven wel soms nog lang positief. Er wordt nog wel wat erfelijk materiaal van het virus aangemaakt maar door de afweer ontstaan er geen hele virussen meer en is iemand niet meer besmettelijk. Ik zou hetzelfde advies geven.
O.K. Dankjewel voor je antwoord. Deze uitleg begrijp ik ook. (dat testen lang positief blijven). En dan ben ik ook gerust.

Alleen... waarom doen ze dan nog een test?
#3424210
Basil schreef: di 13 apr 2021, 18:35 Er zijn al lang wetenschappelijke bewijzen dat bepaalde "supplementjes" echt werken bij corona.
Niet de ADH die wordt vermeld want die werkt nooit, stel je voor dan hebben we misschien geen medicijnen meer nodig :-X
Helaas zien we die wetenschappelijke rapporten nergens terug.... heel bizar maar we MOETEN aan het vaccin!

Of zijn de onderzoeken nog gaande? Zoals de grote levertraan studie in ‘ons’ ziekenhuis: https://translate.google.no/translate?h ... ch&pto=aue (vertaling klopt niet helemaal, coronaire hartziekten moet Corona infectie zijn)

Ik zie tot nu toe hier geen tekenen van onderdrukking van die studie, ben eigenlijk heel benieuwd naar de uitkomsten. Vrees wel een beetje voor de kabeljouwstand als dit blijkt te werken.
#3424215
Siberienne schreef: di 13 apr 2021, 20:58 Of zijn de onderzoeken nog gaande? Zoals de grote levertraan studie in ‘ons’ ziekenhuis: https://translate.google.no/translate?h ... ch&pto=aue (vertaling klopt niet helemaal, coronaire hartziekten moet Corona infectie zijn)

Ik zie tot nu toe hier geen tekenen van onderdrukking van die studie, ben eigenlijk heel benieuwd naar de uitkomsten. Vrees wel een beetje voor de kabeljouwstand als dit blijkt te werken.
Het ging over de inname van vitamine D3
#3424230
Nou, ik kan Basil best volgen dat er wel wat meer aandacht zou mogen zijn voor algemene gezondheid bevorderen zodat Corona een minder ernstig verloop heeft. En dat geldt niet alleen voor Corona. Het algemeen geweten dat slechte leefgewoonten onze maatschappij veel geld kost. Maar er wordt niets of toch veel te weinig aan gedaan.
Ik vind ook dat er ruimer zou mogen gekeken worden dan vaccins of dat men daar toch alleszinds te veel op focust. Dat het niet allemaal super vlot ging lopen, was eigenlijk wel iets dat voorzien had kunnen worden. Met Nieuwjaar leek iedereen nog te denken dat dit jaar weer alles normaal ging worden, en dat ligt wel een deel aan de beleidsmakers.
Ik vind ook dat er te weinig grondige en eerlijke info over de vaccins en het virus gegeven wordt.. Gelukkig dat ik hier nog wat kan leren en te weten komen van Siberienne..

Dat zijn de punten die ik kan volgen. Maar dat zijn algemene bemerkingen.
Over de details van de verdere discussie, complotten, doofpotten en wat wel of niet wetenschappelijk onderzocht wordt, wil ik me niet over uitspreken. Interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
#3424232
pearlsofpassion schreef: wo 14 apr 2021, 01:12 Nou, ik kan Basil best volgen dat er wel wat meer aandacht zou mogen zijn voor algemene gezondheid bevorderen zodat Corona een minder ernstig verloop heeft. En dat geldt niet alleen voor Corona. Het algemeen geweten dat slechte leefgewoonten onze maatschappij veel geld kost. Maar er wordt niets of toch veel te weinig aan gedaan.
Ik vind ook dat er ruimer zou mogen gekeken worden dan vaccins of dat men daar toch alleszinds te veel op focust. Dat het niet allemaal super vlot ging lopen, was eigenlijk wel iets dat voorzien had kunnen worden. Met Nieuwjaar leek iedereen nog te denken dat dit jaar weer alles normaal ging worden, en dat ligt wel een deel aan de beleidsmakers.
Ik vind ook dat er te weinig grondige en eerlijke info over de vaccins en het virus gegeven wordt.. Gelukkig dat ik hier nog wat kan leren en te weten komen van Siberienne..

Dat zijn de punten die ik kan volgen. Maar dat zijn algemene bemerkingen.
Over de details van de verdere discussie, complotten, doofpotten en wat wel of niet wetenschappelijk onderzocht wordt, wil ik me niet over uitspreken. Interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
Ja nee, ik ben dat helemaal eens hoor. Maar verder sluit ik me graag bij Kaela aan, wat zij hier boven schrijft. Je zit hier niet op het Libelle forum. En ook niet op het "doet u nog een zakje Hill's brokjes en neem zelf ook een kommetje cornflakes-forum". Dus als je hier denkt te kunnen verhaal halen en deze toon aan te slaan en te reageren of wij allemaal een stelletje idioten zijn (volgens mij postte in het redelijk prille begin van de pandemie/dit topic hier al iemand over het belang van o.a. voldoende vitamine D ::) ), schop je bij mij ook tegen de verkeerde scheen (vind overigens deze houding hier en waar dan ook niet te appreciëren hoor, daar niet van). Ik ben er klaar mee. En verder zeg ik het nog maar een keer: ik laat mij door niemand voorschrijven hoe ik moet reageren op een pandemie. Vind het ook totaal geen pas geven om überhaupt te denken dat je andere mensen denkt te moeten kunnen vertellen hoe zij in het leven moeten staan.
#3424234
Ik kan het ook volgen PoP. Natuurlijk zou er veel meer gericht kunnen worden op gezonder leven.

Maar ik vind dat geen vervanging voor de vaccinaties. Het is in mijn ogen niet zo dat wanneer we allemaal slank zouden zijn, onze groentetjes en fruitjes eten, sporten en vitamine D slikken, dat corona dan opeens geen probleem meer zou zijn. Het is ook niet dat het realistisch is dat wanneer de overheid vorig jaar op gezond leven ingezet zou hebben, nu iedereen die vorig jaar te dik en in slechte conditie was, nu allemaal slank en sportief zou zijn. Want als de overheid je geen vaccinatie kan verplichten, kunnen ze je toch al helemaal geen dieet en sportregime verplichten?

Ja er zou meer aandacht voor mogen zijn, maar ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe zich dat verhoudt tot vaccinaties.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door