Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424141
Ronald schreef:Vandaag gebeld met de huisarts over aankomende vrijdag. Ja, ik ga hem nog steeds halen. En ja, ik realiseer me ook dat het niet de heilige graal is. Maar als door mijn vaccinatie er maar één minder in mijn omgeving ziek wordt, of ik dat nu zelf ben of niet, en dat, mocht ik zelf ziek worden, het verloop wat minder heftig zou kunnen zijn, dan is dat voor mij genoeg reden.

Maar dat is mijn mening. Mijn persoonlijke mening.
begrijp je volledig. En fijn dat je terecht kunt!
Maar goed vaccineren was datgene wat ging helpen, maar ondertussen hangen Nederland (en Duitsland ook he) echt helemaal onderaan met vaccinaties. ::) Ik snap het gewoon niet meer, daar hadden ze zich dan een heel jaar op voorbereid aangezien dat de enige weg zou zijn en dan is het een groot fiasco (niet alleen met de vaccins, maar de snelheid, krampachtig prioriseren, de organisatie en de burocratie, gewoon te erg voor woorden)
#3424145
Kaio schreef: di 13 apr 2021, 16:47 begrijp je volledig. En fijn dat je terecht kunt!
Maar goed vaccineren was datgene wat ging helpen, maar ondertussen hangen Nederland (en Duitsland ook he) echt helemaal onderaan met vaccinaties. ::) Ik snap het gewoon niet meer, daar hadden ze zich dan een heel jaar op voorbereid aangezien dat de enige weg zou zijn en dan is het een groot fiasco (niet alleen met de vaccins, maar de snelheid, krampachtig prioriseren, de organisatie en de burocratie, gewoon te erg voor woorden)
Ere werd in Nederland van alle kanten hulp geboden aan het vehikel van GGD en RIVM met het organiseren van de priklocaties. Infrastructuur, mensen, catering, noem maar op. Maar nee, de GGD/RIVM moesten het zo nodig zelf allemaal regelen. Nou... dat hebben we gezien.

Mijn vaccinatie komt ook als een donderslag bij heldere hemel. Ik had voor mezelf zo ongeveer uitgerekend dat ik halverwege mei aan de beurt zou zijn en dan misschien eind juli de tweede.
Nu dus 15 april met de tweede op 30 juni.
#3424146
Ronald schreef: di 13 apr 2021, 16:40 Vandaag gebeld met de huisarts over aankomende vrijdag. Ja, ik ga hem nog steeds halen. En ja, ik realiseer me ook dat het niet de heilige graal is. Maar als door mijn vaccinatie er maar één minder in mijn omgeving ziek wordt, of ik dat nu zelf ben of niet, en dat, mocht ik zelf ziek worden, het verloop wat minder heftig zou kunnen zijn, dan is dat voor mij genoeg reden.

Maar dat is mijn mening. Mijn persoonlijke mening.
Die mag jij hebben hoor, je mening!

En als ik nu door mijn HA gebeld wordt dat ik 'm mag hebben: dan sta ik binnen 5 minuten bij hem voor de deur. Ook de AZ prik wil ik wel. Ook de Janssen. Die bijwerkingen: ja, die zijn er. En ik neem dat risico.
#3424147
Kaio schreef: di 13 apr 2021, 16:36 Nee hoor ze hebben ooit geroepen dat het vaccineren gaat helpen, dag 1 van de crisis... (raar he dat ze toen alleen maar 1 optie overwogen :g: niks ervan wisten maar dat dit de enige manier was ). Dus dan moeten het vaccins worden (stel je voor je had het niet goed he ) Dat gevoel krijg ik er een beetje bij. En ondertussen maar weer steeds ergere maatregelen verzinnen :-\ Zonder verder te kijken, en maar wachten op vaccins...die weer afgekeurd worden...
Aan vaccins wordt het meeste geld verdient dus logisch, gezond leven, suppelementen niet dus daar hoor je ze zelden over .
Ze denken met vaccins de baas over corona te kunnen worden...gaat ze niet lukken. Accepteer dat corona er is en leer daarmee leven.
#3424161
Ronald schreef: di 13 apr 2021, 16:40 Vandaag gebeld met de huisarts over aankomende vrijdag. Ja, ik ga hem nog steeds halen. En ja, ik realiseer me ook dat het niet de heilige graal is. Maar als door mijn vaccinatie er maar één minder in mijn omgeving ziek wordt, of ik dat nu zelf ben of niet, en dat, mocht ik zelf ziek worden, het verloop wat minder heftig zou kunnen zijn, dan is dat voor mij genoeg reden.

Maar dat is mijn mening. Mijn persoonlijke mening.
:-* :-*
#3424172
Basil schreef: di 13 apr 2021, 17:00 Aan vaccins wordt het meeste geld verdient dus logisch, gezond leven, suppelementen niet dus daar hoor je ze zelden over .
Ze denken met vaccins de baas over corona te kunnen worden...gaat ze niet lukken. Accepteer dat corona er is en leer daarmee leven.
Dat moet je vooral doen. Accepteren dat Corona er is en ermee leren leven. Als jij je supplementjes neemt, dan neem ik het vaccin wel. Allebei blij.
#3424177
MillyMol schreef: di 13 apr 2021, 18:10 Dat moet je vooral doen. Accepteren dat Corona er is en ermee leren leven. Als jij je supplementjes neemt, dan neem ik het vaccin wel. Allebei blij.
Er zijn al lang wetenschappelijke bewijzen dat bepaalde "supplementjes" echt werken bij corona.
Niet de ADH die wordt vermeld want die werkt nooit, stel je voor dan hebben we misschien geen medicijnen meer nodig :-X
Helaas zien we die wetenschappelijke rapporten nergens terug.... heel bizar maar we MOETEN aan het vaccin!
#3424185
Basil schreef: di 13 apr 2021, 18:35 Er zijn al lang wetenschappelijke bewijzen dat bepaalde "supplementjes" echt werken bij corona.
Niet de ADH die wordt vermeld want die werkt nooit, stel je voor dan hebben we misschien geen medicijnen meer nodig :-X
Helaas zien we die wetenschappelijke rapporten nergens terug.... heel bizar maar we MOETEN aan het vaccin!
Dus de rapporten zijn er en jij hebt ze blijkbaar gezien? Of in ieder geval zijn er mensen die de rapporten kennen want anders wist niemand er van. Dan zou ik toch verwachten dat de fabrikanten van die supplementen ze ook kennen (of dat ze ze toegestuurd krijgen) en dan heel veel herrie maken over een dergelijke doofpot. Want dat zou ik doen, levert goud geld op nu.
#3424186
Vandaag kwam ik een (NL) dame tegen. Heel het gezin heeft Covid gehad. Of beter: ouders ziek, kinderen ten hoogste 1 dag hoofdpijn, wel allemaal positief getest.
Dochter van 14 jaar test na 2 weken nog positief (PCR-test). Heeft nooit symptomen gehad.
En dan het advies van ... (iets met 3 letters, GVZ?): is niet meer besmettelijk, mag buiten, mag naar school.
De vader heeft het het gezin binnen gebracht en was het ergste ziek.
Alle testen positief. Toen was het vakantie en iedereen is thuis gebleven.
Na 14 dagen was het advies: vader testen en gewoon nog 1 kind. Dat werd dan de 14-jarige dochter.
En verder testen vinden ze niet nodig.

Als ik zo iets hoor ben ik er echt niet gerust in. Wat denken jullie daar over?
#3424191
Basil schreef: di 13 apr 2021, 18:35 Er zijn al lang wetenschappelijke bewijzen dat bepaalde "supplementjes" echt werken bij corona.
Niet de ADH die wordt vermeld want die werkt nooit, stel je voor dan hebben we misschien geen medicijnen meer nodig :-X
Helaas zien we die wetenschappelijke rapporten nergens terug.... heel bizar maar we MOETEN aan het vaccin!
De (huidige) Corona is er nu ruim een jaar. Dus die wetenschappelijke bewijzen kunnen er niet al lang zijn. En wetenschappelijk onderzoek duurt doorgaans nogal lang vooropgesteld dat je het een beetje fatsoenlijk en verantwoord wil uitvoeren en publicatie van resultaten daar gaat doorgaans ook nog wel wat tijd in zitten. Dus, waar staan die wetenschappelijke onderzoeksresultaten over de werking van supplementen bij corona? Zou het niet zo zijn dat je ze niet ziet omdat ze er (nog) niet zijn? Het fijne van w.o. is toch dat het gepubliceerd wordt.
#3424192
Basil schreef: di 13 apr 2021, 18:35 Er zijn al lang wetenschappelijke bewijzen dat bepaalde "supplementjes" echt werken bij corona.
Niet de ADH die wordt vermeld want die werkt nooit, stel je voor dan hebben we misschien geen medicijnen meer nodig :-X
Helaas zien we die wetenschappelijke rapporten nergens terug.... heel bizar maar we MOETEN aan het vaccin!
Ik zou zeggen: ga eens helemaal los en plaats hier de links naar die wetenschappelijke artikelen. Ik bedoel met “wetenschappelijk”:
Gerandomiseerde placebo-gecontroleerde studies en z.g. systematische reviews met verifieerbare bronnen. Ik beloof je dat ik ze allemaal serieus zal lezen.

En je moet helemaal niks hè. Je bent volledig vrij in je keuze om je al dan niet te laten vaccineren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door