Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424115
dinky89 schreef: di 13 apr 2021, 13:35 Ik ben wel benieuwd wat Hugo vanavond gaat roepen over het zorgpersoneel. Plan was dat deze nu Jansen zouden gaan krijgen ipv AZ maar lees nu dat de VS voorlopig stopt met Jansen vanwege de trombosemeldingen: https://www.nytimes.com/2021/04/13/us/p ... a-cdc.html
Degenen die nog helemaal niks gehad hadden? Of Jansen ook als 'tweede prik'?
#3424119
Kim_S schreef: di 13 apr 2021, 14:16 Super!

Mijn vader krijgt maandag de eerste, en mijn moeder een week later de eerste. Wat zal ik blij zijn als ze de tweede ook gehad hebben tzt :)
Nou, dat kan ik me voorstellen! Net als ik blij zal zijn als we ooit allebei geënt zijn en geen problemen krijgen.
Ik krijg 7 juli de tweede prik.
#3424127
Ik krijg 8 mei mijn tweede prik van Moderna. De eerste afgelopen zaterdag gehad. Wat gevoelig op de prikplek. Is nu ook weer weg. Verder geen bijwerkingen. Als het goed is beschermt het eerste vaccin al voor 70%. :) Wat zal ik opgelucht zijn als ik de tweede prik ook heb gehad! Na 2 weken zou die dan 94% bescherming kunnen bieden.

En ja, bijwerkingen op lange termijn... De tijd zal dat leren. Maar ik leef nu en ik heb nu besloten dat ik nu geen covid wil oplopen of dat wil doorgeven aan andere mensen. Uiteindelijk weet niemand hoe de lange termijnsverwachting omtrent het eigen leven is. Misschien is die er wel niet... Dus met de wetenschap van nu en mijn gezondheid van nu ben ik simpelweg blij met de mogelijkheid om te vaccineren ter bescherming van levens.
#3424133
Kaio schreef: di 13 apr 2021, 15:53 nou dat Jansen vaccin gaat hem ook niet worden hoor ::)
https://www.nu.nl/coronavirus/6127484/u ... allen.html

Gek he dat we als EU op de verkeerde ingezet hebben allemaal :-\
::)

"Gelukkig" is vaccineren de enige manier om uit deze crisis te komen, toch? ::)

Ik las een paar pagina's terug iets over neusspray. Dat is volgens mij geen neusspray in de vorm van een vaccin maar een neusspray die het virus bij de luchtwegen tegen houdt? Misschien moeten ze toch maar gauw dit soort dingen door gaan ontwikkelen, want met die vaccines zie ik het voorlopig niet meer goed komen....
#3424136
Lizzy schreef: ::)

"Gelukkig" is vaccineren de enige manier om uit deze crisis te komen, toch? ::)

Ik las een paar pagina's terug iets over neusspray. Dat is volgens mij geen neusspray in de vorm van een vaccin maar een neusspray die het virus bij de luchtwegen tegen houdt? Misschien moeten ze toch maar gauw dit soort dingen door gaan ontwikkelen, want met die vaccines zie ik het voorlopig niet meer goed komen....
Nee hoor ze hebben ooit geroepen dat het vaccineren gaat helpen, dag 1 van de crisis... (raar he dat ze toen alleen maar 1 optie overwogen :g: niks ervan wisten maar dat dit de enige manier was ). Dus dan moeten het vaccins worden (stel je voor je had het niet goed he ) Dat gevoel krijg ik er een beetje bij. En ondertussen maar weer steeds ergere maatregelen verzinnen :-\ Zonder verder te kijken, en maar wachten op vaccins...die weer afgekeurd worden...
#3424139
Vandaag gebeld met de huisarts over aankomende vrijdag. Ja, ik ga hem nog steeds halen. En ja, ik realiseer me ook dat het niet de heilige graal is. Maar als door mijn vaccinatie er maar één minder in mijn omgeving ziek wordt, of ik dat nu zelf ben of niet, en dat, mocht ik zelf ziek worden, het verloop wat minder heftig zou kunnen zijn, dan is dat voor mij genoeg reden.

Maar dat is mijn mening. Mijn persoonlijke mening.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door