Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424248
src_esther schreef: di 13 apr 2021, 22:37 Waar zijn de documenten van de wetenschappelijke onderzoeken waar je naar verwijst?

Trouwens je wilt toch niet beweren dat de fabrikanten van supplementen filantropen zijn?
Kan het bericht met link niet meer terug vinden.
De ADH van supplementen wordt bewust laag gehouden zodat het niet werkt.
#3424251
Kaela schreef: di 13 apr 2021, 20:05 For crying out loud, dit is barfplaats. Er is hier een hele hoek voor alternatieve geneeswijzen. Homeopathie, accupunctuur, supplementen en zelfs dierentolken, niets is hier te gek. Meld je je hier met een ziek dier, dan krijg je vrijwel altijd een waslijst aan alternatieve mogelijkheden en voor veel aandoeningen van onze geliefde dieren zijn hele menu’s uitgedacht omdat we allemaal weten dat voeding een belangrijk deel van gezondheid is.

Wat is precies je punt Basil? Dat we allemaal als angstige (ik ga het woord niet noemen) achter de vaccinatiemaffia aanlopen? Dat we nergens over nadenken? Hier is tenslotte nooit gesproken over vitamine D om maar eens wat te noemen?
Ja ik zie het als 1 groot medisch experiment, het gaat om macht en geld.
Vitamine D3 is in de media ook al over gesproken maar misschien volg ik andere media.
Weet je van alle medicijnen is maar 11 % bewezen werkzaam, en de meeste doden vallen door de farmaceutische industrie.
En wil je meer weten het boek " Dodelijke leugens" is een aanrader.

En we krijgen covid met een vaccin niet onder controle, strakst komen er mutaties en die zijn er al.
Ach maken we een nieuw vaccin, kassa!

Verder hou ik het hierbij, covid beheerst alles in onze maatschappij, gelukkig is er nog zoveel meer.
Genieten van een pup, de zon die schijnt en vooral positief blijven denken.
Gezond eten, voldoende bewegen en rust.
En laat mij dan maar met mijn supplementen, ik voel me er prima bij.
#3424253
Basil schreef: wo 14 apr 2021, 10:47 Ja ik zie het als 1 groot medisch experiment, het gaat om macht en geld.
Vitamine D3 is in de media ook al over gesproken maar misschien volg ik andere media.
Weet je van alle medicijnen is maar 11 % bewezen werkzaam, en de meeste doden vallen door de farmaceutische industrie.
En wil je meer weten het boek " Dodelijke leugens" is een aanrader.

En we krijgen covid met een vaccin niet onder controle, strakst komen er mutaties en die zijn er al.
Ach maken we een nieuw vaccin, kassa!

Verder hou ik het hierbij, covid beheerst alles in onze maatschappij, gelukkig is er nog zoveel meer.
Genieten van een pup, de zon die schijnt en vooral positief blijven denken.
Gezond eten, voldoende bewegen en rust.
En laat mij dan maar met mijn supplementen, ik voel me er prima bij.
Je mag alles met je suplementen Basil. Er is hier niemand die zegt dat je dat niet mag. Het zou je sieren niet zo kwaad en denigrerend naar ons toe te doen. Wij ontzeggen jou je keuzevrijheid niet en wij zijn niet degenen die de beleidskeuzes maken. Wij zijn alleen maar mensen die keuzes voor onszelf maken en dat recht hebben wij net zo goed als jij.
#3424259
Kaela schreef: wo 14 apr 2021, 10:51 Je mag alles met je suplementen Basil. Er is hier niemand die zegt dat je dat niet mag. Het zou je sieren niet zo kwaad en denigrerend naar ons toe te doen. Wij ontzeggen jou je keuzevrijheid niet en wij zijn niet degenen die de beleidskeuzes maken. Wij zijn alleen maar mensen die keuzes voor onszelf maken en dat recht hebben wij net zo goed als jij.
Voor mijn gevoel heb ik niet kwaad of denegrerend gedaan, ben alleen ongelofelijk vaccin moe.
Alles draait om vaccin en het voorhouden dat alles dan weer normaal wordt.
Ben bang dat dat niet gaat gebeuren en het uit draait op een teleurstelling.

In de nieuwsbrief van OERsterk wordt veel info gedeeld, onderbouwd met linken en ja daar heb ik meer vertrouwen in.

Voor iedereen, doe waar je je goed bij voelt maar wees voorzichtig en blijf kritisch.
#3424264
Basil schreef: wo 14 apr 2021, 10:47 Ja ik zie het als 1 groot medisch experiment, het gaat om macht en geld.
Vitamine D3 is in de media ook al over gesproken maar misschien volg ik andere media.
Weet je van alle medicijnen is maar 11 % bewezen werkzaam, en de meeste doden vallen door de farmaceutische industrie.
En wil je meer weten het boek " Dodelijke leugens" is een aanrader.

En we krijgen covid met een vaccin niet onder controle, strakst komen er mutaties en die zijn er al.
Ach maken we een nieuw vaccin, kassa!

Verder hou ik het hierbij, covid beheerst alles in onze maatschappij, gelukkig is er nog zoveel meer.
Genieten van een pup, de zon die schijnt en vooral positief blijven denken.
Gezond eten, voldoende bewegen en rust.
En laat mij dan maar met mijn supplementen, ik voel me er prima bij.
Dat macht en geld ook hier een rol spelen, dat moge duidelijk zijn. Laat ik het zo zeggen: blij dat ik geen aandelen AZ heb op het moment.
En ik vind dat iedereen een keuze mag hebben, wel of niet vaccineren.

Maar dat stukje over de ADH vind ik toch wel wat wonderlijk. Denk je nou echt dat die waardes voor vrij verkrijgbare supplementen een jaar of 20 geleden zijn vastgesteld met het oog op de corona pandemie? Of zou dat ermee te maken kunnen hebben dat een teveel aan vitamine D ook schadelijk kan zijn, zeker voor kinderen en dat er om ongelukken te voorkomen geen al te hoge doses in een vrij verkrijgbaar preparaat mogen zitten?

Er zijn de nodige artikelen over suppletie en bescherming tegen COVID19 te vinden https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7468884/

En verder nog een opmerking over belang van het individu versus algemeen belang: zoals al eerder gezegd, prima dat jij de keuze maakt om niet gevaccineerd te worden. Alleen, als je op een andere stoel gaat zitten, namelijk die van een overheid, en je denkt even aan het bevorderen van gezondheid. Welke benadering denk je dat meer succes zou hebben: een heel volk zo ver krijgen dat ze gezond gaan leven en dadelijks een supplement gaan slikken of een vaccin aanbieden (dat wil zeggen 1 of 2 injecties) om de circulatie van het virus te vertragen zodat er weer wat meer contacten van mensen mogelijk worden zonder dat meteen de ziekenhuizen overlopen?

En dit virus kwijt raken? nee daar geloof ik niet in, maar dat het een plekje gaat krijgen onder de 'gewone' virussen tussen nu en 5 jaar, dat geloof ik wel zeker. En ik geloof niet dat het uiteindelijk een vaccin zal zijn dat we tot in het einde der tijden allemaal jaarlijks of halfjaarlijks moeten gaan krijgen. Eerder dat het zoiets zal gaan worden als het griepvaccin. En dat is ook wat experts zeggen trouwens, alleen nu, in de acute fase, zal het een goed aanvulling zijn op de andere dingen zoals extra hygiene etc.
#3424266
Basil schreef: wo 14 apr 2021, 11:22 Voor mijn gevoel heb ik niet kwaad of denegrerend gedaan, ben alleen ongelofelijk vaccin moe.
Alles draait om vaccin en het voorhouden dat alles dan weer normaal wordt.
Ben bang dat dat niet gaat gebeuren en het uit draait op een teleurstelling.

In de nieuwsbrief van OERsterk wordt veel info gedeeld, onderbouwd met linken en ja daar heb ik meer vertrouwen in.

Voor iedereen, doe waar je je goed bij voelt maar wees voorzichtig en blijf kritisch.
Je hebt een dikke plus 1 gezet bij Wenche haar post. Ook al hadden toen al diverse mensen aangegeven op diverse vlakken daar danig over in hun wiek te zijn geschoten. En dat vind ik denigrerend.

Ik zou je dan ook aanraden dat terug te lezen en de inhoud even los te laten. Ga eens lezen waarom de reactie op Wenche en jou zijn zoals ze zijn. Echt ik zou met alle plezier een open, volwassen gesprek met je voeren met alle respect voor de keuzes die je maakt. Maar niet als er vanuit wordt gegaan dat ik in angst leef en daaruit handel. Dat vind ik toch zo’n enorme belediging. En ook niet als je niet herkend dat hier op BP men hartstikke open staat voor zaken als vitamine D ed.
#3424270
Basil schreef: wo 14 apr 2021, 11:52 Door de overheid wordt bewust paniek gezaaid waardoor veel mensen bang worden. Uit angst houden ze zich beter aan de regels en laten ze zich vaccineren.

De wereld is ziek en niet alleen van covid.
Ja ja, dat weten we nu wel!

Door niet op Kaela in te gaan en maar te blijven herhalen wat je al 100 keer eerder hebt gezegd en je dikke +1 op Wenche kom je bij mij echt denigrerend en neerbuigend over. En ik heb net als Kaela gewoon geen zin om op deze manier met je te discussiëren.
#3424272
Basil schreef: wo 14 apr 2021, 11:52 Door de overheid wordt bewust paniek gezaaid waardoor veel mensen bang worden. Uit angst houden ze zich beter aan de regels en laten ze zich vaccineren.

De wereld is ziek en niet alleen van covid.
Volgens mij ga jij helemaal voorbij aan het feit dat wanneer mensen zich niét aan de regels houden de ziekenhuizen zodanig vol raken dat mensen sterven, simpel omdat ze geen medische zorg meer krijgen. De dood hoort inderdaad bij het leven, maar ik denk dat niemand graag wil sterven of een naaste verliest. Vrijheid van mening is ook dat je respecteert dat anderen gezond willen blijven en daarvoor zijn m.i. op dit moment regels nu eenmaal onvermijdelijk.
#3424276
Basil schreef: wo 14 apr 2021, 11:52 Door de overheid wordt bewust paniek gezaaid waardoor veel mensen bang worden. Uit angst houden ze zich beter aan de regels en laten ze zich vaccineren.

De wereld is ziek en niet alleen van covid.
Covid19 kan je zie als een gevolg van de zieke wereld, lees hoe met natuur en dieren omgegaan wordt. Dat ben ik met je eens.

De paniek kwam door wat gezien werd in de ziekenhuizen. De overheid - in de zin van bv het hoofd van de GGD - heeft nog lang gezegd ‘het is maar een griepje- toen wij in het ziekenhuis al overstroomd werden. Ik herken dat beeld niet, van de overheid die de paniek creëerde. Ik heb dat echt anders beleefd. Mijn collega’s in Italië en Spanje (Madrid) ook, die echt nood oproepen deden aan de overheden daar met de vraag ‘ ga in godsnaam wat doen want dit gaat helemaal mis’. De beelden van het leger die de doden moest ophalen, de uitpuilende lijkenhuizen, was dat dan niet echt?

Heb je trouwens Tanzania beetje gevolgd? Hun leider sprak zoals jij, over supplementen en kruiden en geen maatregelen en geen vaccin, allemaal niet nodig. Je zou eens kunnen kijken hoe het daar nu verloopt om te zien wat er dan gebeurt.
#3424279
Lizzy schreef: wo 14 apr 2021, 12:21 Ja ja, dat weten we nu wel!

Door niet op Kaela in te gaan en maar te blijven herhalen wat je al 100 keer eerder hebt gezegd en je dikke +1 op Wenche kom je bij mij echt denigrerend en neerbuigend over. En ik heb net als Kaela gewoon geen zin om op deze manier met je te discussiëren.
Wow...het bericht van Wenche heeft wel wat bij jullie losgemaakt zeg...
Zij mag dus kennelijk niet schrijven wat zij vindt.

Ze krijgen wat ze willen, een tweedeling in de maatschappij.
Je bent voor of tegen, een middenweg is er niet.
Als je voor vaccineren bent is het prima, ben je tegen moet je alles weerleggen met wetenschappelijke onderzoeken.
Maar vaccins worden vertrouwd want die zijn goedgekeurd door... ;D ;D ;D
Van glyfosfaat krijgen we kanker maar wordt nog steeds gebruikt. De wetenschappelijke bewijzen zijn er maar de macht en lobby van de maker is veel groter.
En dat geldt voor alles.
De adviseurs van de overheid de wetenschappers zitten op de stoel betaald door de industrie, dus onafhankelijk????

Fijne dag, geniet ervan!
#3424280
Siberienne schreef: wo 14 apr 2021, 13:19 Covid19 kan je zie als een gevolg van de zieke wereld, lees hoe met natuur en dieren omgegaan wordt. Dat ben ik met je eens.

De paniek kwam door wat gezien werd in de ziekenhuizen. De overheid - in de zin van bv het hoofd van de GGD - heeft nog lang gezegd ‘het is maar een griepje- toen wij in het ziekenhuis al overstroomd werden. Ik herken dat beeld niet, van de overheid die de paniek creëerde. Ik heb dat echt anders beleefd. Mijn collega’s in Italië en Spanje (Madrid) ook, die echt nood oproepen deden aan de overheden daar met de vraag ‘ ga in godsnaam wat doen want dit gaat helemaal mis’. De beelden van het leger die de doden moest ophalen, de uitpuilende lijkenhuizen, was dat dan niet echt?

Heb je trouwens Tanzania beetje gevolgd? Hun leider sprak zoals jij, over supplementen en kruiden en geen maatregelen en geen vaccin, allemaal niet nodig. Je zou eens kunnen kijken hoe het daar nu verloopt om te zien wat er dan gebeurt.
Ik heb het niet over het begin, dat was vreselijk.
En maatregelen waren en zijn nodig.
Ik hou me ook aan de maatregelen dat voorop gesteld, ook al vind ik sommige erg tegenstrijdig.
En nee met supplementen en kruiden ga je covid niet overwinnen dat weet ik ook.
Maar bij veel zaken zet ik wel vraagtekens zoals vaccinatie volgorde het niet inzetten op gezonde lifestyle.
Ik vind de aanpak te eenzijdig.

Mijn laatste bericht in dit topic, ik laat het hierbij.
#3424283
Ik durf het hier bijna niet te zeggen maar mijn antwoord op de vraag in dit topic is definitief van een: ik weet het nog niet in een nee veranderd. IK zou zaterdag mijn eerste AZ vaccinatie krijgen maar ik heb bedankt. Niet omdat ik niet gevaccineerd wil worden, want dat wil ik heel graag, maar omdat ik niet met AZ gevaccineerd wil worden. Vanwege mijn lichamelijke klachten, het geen vertrouwen hebben in het vaccin en het gevoel dat ik als afvalputje moet fungeren heb ik dit besluit genomen.
Of ik tzt een andere keuze mag maken wacht ik wel af. Als iemand me nodig heeft... Ik zit voorlopig thuis :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door