Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3430430
Ik ben helemaal niet geïrriteerd eigenlijk. Zit net een artikel te lezen over invloed van dieet op darm microbioom.
Planten rijk en vezelrijk dieet zorgt voor respons in het brein van anti-angst en anti inflammatie stofjes. Zit ik gewoon helemaal goed als schaap zijnde :biggrin2:

Heb wel een stukje gelezen over antibiotica en vaccinatie en microbioom dat suggereert dat tijdens of vlak na AB kuren vaccineren een minder goede respons geeft. Dat sterkt mij wel in het advies dat ik altijd geef; niet vaccineren bij acuut ziek zijn / andere infecties die op dat moment behandeld worden. Ik dacht, ik deel het even. Wel met de aantekening erbij dat veel van de microbioom studies nog in de kinderschoenen staan. Er is nog veel onzekerheid in de onderzoeken. Ik verwacht daar de komende jaren een hoop vernieuwend onderzoek uit.
#3430431
Basil schreef: do 29 jul 2021, 15:38 We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

Jullie geloven in een vaccin, ik ook alleen nu nog niet.

Maar heb besloten het barfforum te verlaten, beter voor jullie irritatie want vreet energie.

Ik heb geen angst en maak keuzes die voor mij goed voelen.
Je verlaat het niet omdat je zo bezorgd bent om ons irritatieniveau, maar omdat je geen goede antwoorden hebt op onze kritische vragen. Wees dan ten minste eerlijk naar jezelf toe.
#3430432
Siberienne schreef: do 29 jul 2021, 16:00 Ik ben helemaal niet geïrriteerd eigenlijk. Zit net een artikel te lezen over invloed van dieet op darm microbioom.
Planten rijk en vezelrijk dieet zorgt voor respons in het brein van anti-angst en anti inflammatie stofjes. Zit ik gewoon helemaal goed als schaap zijnde :biggrin2:

Heb wel een stukje gelezen over antibiotica en vaccinatie en microbioom dat suggereert dat tijdens of vlak na AB kuren vaccineren een minder goede respons geeft. Dat sterkt mij wel in het advies dat ik altijd geef; niet vaccineren bij acuut ziek zijn / andere infecties die op dat moment behandeld worden. Ik dacht, ik deel het even. Wel met de aantekening erbij dat veel van de microbioom studies nog in de kinderschoenen staan. Er is nog veel onzekerheid in de onderzoeken. Ik verwacht daar de komende jaren een hoop vernieuwend onderzoek uit.
Ja ik vind het microbioom ook een zeer interessant nieuw onderzoeksgebied en verwacht wel enkele spectaculaire nieuwe bevindingen en behandelopties!
#3430435
Kaela schreef: do 29 jul 2021, 12:05 Wat je zegt is allemaal hartstikke terecht (al kan ik niet alles wat je stelt aan feiten checken, maar daar gaat het ook niet om). Tuurlijk maken naast jou nog veel mensen zich zorgen over al deze dingen.

Maar!

Dat maakt de vaccinaties nog steeds geen "medisch experiment". Ik denk dat we er, ondanks vele kanttekeningen, onzekerheden en ontwikkelingen die nou eenmaal tijd nodig hebben, nog steeds van uit kunnen gaan dat de vaccinaties ontwikkeld zijn om de mensheid te helpen in de pandemie. En dat ze op moment van goedkeuren voldeden aan alle regels waar andere medicijnen ook aan moeten voldoen. Dat is niet 100% sluitend, maar wel zo goed als moet en lukt. En dat een medisch experiment noemen slaat gewoon nergens op.

Dat stoort mij ook vaak als mensen zeggen "ja maar medicijn X of vaccinatie Y bestaat al zo lang". Ja, maar daar zijn ook mensen de eersten geweest! Daar zijn ook dezelfde procedures in de ontwikkeling, testen en op de markt brengen van doorlopen. En bij elk medicijn of vaccin worden dan in de loop der tijd nog bijwerkingen ontdekt en gedocumenteerd. De meeste van de orde dat het middel altijd nog beter is dan de kwaal. En soms wordt er toch nog iets heel ergs ontdekt. Zo gaat dat.
Nou, ik zeg ook nergens dat het een medisch experiment is. Wat dat dan ook moge betekenen want het is mij niet volledig duidelijk wat men onder experiment verstaat.. Maar goed, wat jij hier schrijft, herken ik mezelf niet in hoor.
#3430436
Anne in Zweden schreef: do 29 jul 2021, 14:24 Wat ik ook nog steeds mis - maar ik verwacht allang geen zinvolle reactie meer van Basil dienaangaande - is wat het alternatief dan is voor vaccineren. En dan graag een realistisch alternatief, want wachten tot 7 miljard mensen genoeg weerstand hebben opgebouwd om covid wereldwijd tot stoppen te dwingen, is niet realistisch.
Ja, voilà. Dat dus.
#3430437
MillyMol schreef: do 29 jul 2021, 14:42 Het is ook helemaal niet erg om niet tot consensus te komen. Wat ik wel erg vind is dat er nooit inhoudelijk met goed onderbouwde argumenten gereageerd wordt, dat vragen om onderbouwing simpelweg genegeerd worden en dat ik (ik betrek het maar even op mezelf) als een mak, hersenloos, kritiekloos en volgzaam schaap wordt neergezet die geregeerd wordt door angst en niet meer zelf kan nadenken. Dan voel ik me als iemand die over het algemeen toch probeert om met feitelijk onderbouwde reacties te komen toch een beetje aangetast in mijn persoonlijke integriteit.
Dat snap ik nu eens helemaal ze! Dat is ook niet fair. En ik ben het met je eens. Al geloof ik iets minder in de instanties, toch geloof ik niet dat jij er niet over nagedacht hebt.
En dat er geen inhoudelijke reactie komt is dan logischerwijze uiterst frustrerend.
Maakt alleen maar duidelijk wie weet waarover hij spreekt en wie niet... Als dat een troost mag wezen.
#3430438
Siberienne schreef: do 29 jul 2021, 16:00 Ik ben helemaal niet geïrriteerd eigenlijk. Zit net een artikel te lezen over invloed van dieet op darm microbioom.
Planten rijk en vezelrijk dieet zorgt voor respons in het brein van anti-angst en anti inflammatie stofjes. Zit ik gewoon helemaal goed als schaap zijnde :biggrin2:

Heb wel een stukje gelezen over antibiotica en vaccinatie en microbioom dat suggereert dat tijdens of vlak na AB kuren vaccineren een minder goede respons geeft. Dat sterkt mij wel in het advies dat ik altijd geef; niet vaccineren bij acuut ziek zijn / andere infecties die op dat moment behandeld worden. Ik dacht, ik deel het even. Wel met de aantekening erbij dat veel van de microbioom studies nog in de kinderschoenen staan. Er is nog veel onzekerheid in de onderzoeken. Ik verwacht daar de komende jaren een hoop vernieuwend onderzoek uit.
Kijk ze. Dat vind ik dan weer het interessantste dat hier de laatste 10 pagina's gepost is. ;D
#3430462
Ik ging dus voor de 2e prik, tijdens die week van de maand op de zwaarste dag zeg maar. (kunt het niet beter uitkiezen :P ) Ik had al enorm last van mijn darmen, dat heb ik dan ook altijd tijdens die periode, maar meestal een dagje of zo. Nou ik heb dus 4 dagen een innige relatie gehad met kleinste hokje in huis. Ook best heftige pijn in mijn maag. Of dat het dus versterkt heeft? OF dat het heel erg toevallig iets anders was? Of dat het nu bijwerkingen waren?
Geen idee, ik kan het niet zeggen, gelukkig is het nu wel weer zo goed als voorbij.
#3430465
Mijn 1e prik was moderna, 3 dagen ziek van geweest. Na 14 dagen een vreselijke dikke rode arm waar ik zelfs AB voor gehad heb.
Iom de HA zou de volgende prik Astra zijn. Daar heb ik bijna 5 dagen van in de lappenmand gelegen met hoge koorts.
Ik ben blij dat het bij 2 prikken blijft.
#3430473
Kaio schreef: vr 30 jul 2021, 09:08 Ik ging dus voor de 2e prik, tijdens die week van de maand op de zwaarste dag zeg maar. (kunt het niet beter uitkiezen :P ) Ik had al enorm last van mijn darmen, dat heb ik dan ook altijd tijdens die periode, maar meestal een dagje of zo. Nou ik heb dus 4 dagen een innige relatie gehad met kleinste hokje in huis. Ook best heftige pijn in mijn maag. Of dat het dus versterkt heeft? OF dat het heel erg toevallig iets anders was? Of dat het nu bijwerkingen waren?
Geen idee, ik kan het niet zeggen, gelukkig is het nu wel weer zo goed als voorbij.
Dat had ik dus ook . De homonenmaffia was fijn bezig . Na vaccinatie had ik bv meer last van mn gewrichten . Ik vond dat ook opvallend
#3430474
tt-tjes schreef: vr 30 jul 2021, 10:29 Mijn 1e prik was moderna, 3 dagen ziek van geweest. Na 14 dagen een vreselijke dikke rode arm waar ik zelfs AB voor gehad heb.
Iom de HA zou de volgende prik Astra zijn. Daar heb ik bijna 5 dagen van in de lappenmand gelegen met hoge koorts.
Ik ben blij dat het bij 2 prikken blijft.
Laten we hopen dat het idd bij twee prikken blijft
Ik ben ook beide keren knap beroerd geweest
#3430515
Lizzy schreef: vr 30 jul 2021, 12:49 Ik moet het nog zien dat het bij twee prikken blijft.
Ik verwacht het niet. Er is al meerdere malen gesproken over een "booster" prik, omdat de bescherming in de loop van de tijd achteruit schijnt te gaan.

Zolang dit echter bij berichten in over het algemeen lokale kranten gaat, wacht ik nog rustig af.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door