Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3425703
Kaio schreef: vr 07 mei 2021, 13:46 Overigens zoekende naar de statistieken van vaccinaties kom ik toch telkens erop uit dat de tabellen en percentages niet overeenkomen met elkaar.
Het kan nog niet doorgegeven zijn en bij de ander wel, dan houdt de een wel rekening met 1e of 2e vaccinatie en de ander niet. Overzichtelijk in ieder geval.

Nu vraag ik me echt af of AZ "nemen" voor mij verstandig zou zijn. Heb een aantal allergien (hooikoorts, stofmijt en contact allergien) maar ook regelmatig gewrichtspijnen en hoofdpijnen. Vraag me echt af of ik het verschil zou herkennen als het misgaat :g: Oja voorwaarde om het te doen zou voor mij wel zijn dat ik niet meer 2x in de week moet laten neusboren om de grens weer naar huis te kunnen. Maar dat is voor mij nog wel onduidelijk of dat voor NL > DE zou gelden.
Want ik vind dat best invasief (ik heb een aversie van lichaamshandelingen, dat is wel eens vaker moeilijk) dat neusboren zo vaak, heb ik liever 2 prikjes :-\
Je zou even met je HA kunnen overleggen, voor de zekerheid?
#3425712
Kaio schreef: vr 07 mei 2021, 13:39 Is toch helemaal raar dat dat niet bijgehouden wordt. We willen immers groeps immuniteit bewerkstelligen, lijkt me dan dat je wel moet weten hoeveel % van de bevolking volledig is gevaccineerd. Of ben ik nou gek? :biggrin2: En zo moeilijk lijkt me dat nou ook weer niet om bij te houden ::) Kwestie van turven achter de juiste naam.
Het RIVM houdt het wel zo goed mogelijk bij in een centraal systeem:
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... eprogramma
Je hebt in Nederland echter verschillende organisaties die vaccineren (GGD, ziekenhuizen, instellingen, huisartsen) en die allemaal eigen zorgdossier hebben. Degene die vaccineren moeten de ontvanger toestemming vragen de informatie door te zetten naar centrale systeem en daarvoor apart vinkje zetten. Daardoor zijn die cijfers niet compleet.
#3425713
dinky89 schreef: vr 07 mei 2021, 10:51 Die capaciteit van 2 miljoen vaccinaties per week voor volgende maand haal ik van de liveblog van de NOS van vandaag:


Maar het gaat om mooie praatjes, vandaar dat ik ook zeg 'eerst zien dan geloven'.
Aha... Duidelijk. Maar inderdaad: tot nu toe heeft men niet laten zien dat er een bepaalde controle is over de vaccinatie. Het blijft een verrassing wanneer je aan de beurt bent.

2 miljoen per week in juni... Het is nogal wat.
#3425794
Krijg je toch wat van van die AZ soap?!

Las net ook uitbraak van Indiaase in een woonzorgcentrum. Een persoon mogelijk overleden, één persoon opgenomen in het ziekenhuis. Allen volledig gevaccineerd. Volgens mij zijn we nog niet uit het bos :-\
#3425811
djeena schreef: zo 09 mei 2021, 15:46 Ik lees net dat de EU vanaf juni geen AstraZeneca meer inkoopt. Ik ben benieuwd wat dat betekent voor de 2e prik. Die krijg ik 6 juli. Afwachten maar, wat een gedoe met dat vaccin.

https://www.nu.nl/coronavirus/6132341/e ... ingen.html
Hoe dat in NL zit weet ik niet. In BE wordt er per 1e afspraak een dosis van hetzelfde lot bewaard voor je 2e vaccin.
#3425814
Lizzy schreef: zo 09 mei 2021, 15:58 Krijg je toch wat van van die AZ soap?!

Las net ook uitbraak van Indiaase in een woonzorgcentrum. Een persoon mogelijk overleden, één persoon opgenomen in het ziekenhuis. Allen volledig gevaccineerd. Volgens mij zijn we nog niet uit het bos :-\
Nope.

En zoals het nu gaat is in 2024 de wereldbevolking pas gevaccineerd. Want wij kunnen klagen, maar in Afrika is 2% vd bevolking gevaccineerd en in India ligt dat niet veel hoger. En dan wordt vanuit Europa een lading AZ aan bv een land als Sudan gestuurd die nog net twee weken houdbaar zijn. Hoe denken ze dat een land als Sudan dat verwerkt krijgt in twee weken?
#3425820
djeena schreef: zo 09 mei 2021, 15:46 Ik lees net dat de EU vanaf juni geen AstraZeneca meer inkoopt. Ik ben benieuwd wat dat betekent voor de 2e prik. Die krijg ik 6 juli. Afwachten maar, wat een gedoe met dat vaccin.

https://www.nu.nl/coronavirus/6132341/e ... ingen.html
Een tweede prik met een ander vaccin is overigens geen enkel probleem hoor, om je gerust te stellen. Maar ik weet natuurlijk niet of het consequenties heeft voor je prikdatum.
#3425822
MillyMol schreef: ma 10 mei 2021, 08:55 Een tweede prik met een ander vaccin is overigens geen enkel probleem hoor, om je gerust te stellen. Maar ik weet natuurlijk niet of het consequenties heeft voor je prikdatum.
O, oke, dat wist ik niet. Maar ik wilde het jullie ook laten weten dat het gewoon doorgaat.
#3425835
Mijn dochter van 26 jaar zonder onderliggende aandoeningen heeft vandaag een uitnodiging gekregen voor haar COVID-vaccinatie.

Ik ben super blij voor haar, maar ik snap nu ook even niet meer waarom zij nu al een oproep krijgt, terwijl sommige zestig plussers nog met smart zitten te wachten. Het enige wat we kunnen bedenken is dat ze in de categorie “risicogroep” terecht is gekomen vanwege een ernstige gordelroos infectie twee jaar geleden, want sindsdien krijgt ze ook jaarlijks een oproep voor de griepvaccinatie.

Nou ja: een gegeven paard... :biggrin2:

17 mei 1e prik en 22 juni de tweede.
#3425837
Ml heeft ook een uitnodiging gekregen en krijgt Astra Zeneca.
Hij krijgt 29 mei de eerste en dan pas 11 september de tweede. Dat is 15 weken later en dat zit hem niet lekker. Vooral omdat hij voor mij zo snel mogelijk gevaccineerd wil zijn ( ik zit niet zo lekker in elkaar ), maar ook omdat dit het zoveelste akkefietje is rond Astra.
Weet iemand in hoeverre het kwaad kan dat er langer tussen zit dan geadviseerd wordt? Wat zouden jullie doen?

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door