Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3432470
Siberienne schreef: do 16 sep 2021, 21:11 Hoezo wist Cindy dat dit de consequentie was? Die Corona pas voor de horeca is pas net ingesteld met een hele hoop politiek gedoe dus dat had ze toch echt niet kunnen voorzien.

Wat je schrijft over de antigeen test klopt niet, de antigeen test is de neus uitstrijk om virus aan te tonen. De antistoffen test waar Cindy op doelt is om aan te tonen dat je antistoffen hebt. Je kunt dan wel verschil maken tussen antistoffen tgv doorgemaakte infectie en vaccinatie. Maar tva het Corona certificaat wordt er nogal wisselen mee omgegaan in de verschillende landen. Je moet aan kunnen tonen dat je in de laatste 6 maanden Corona doorgemaakt hebt, dus een antistoffen test is vaak in combinatie met een artsen verklaring,

Ik denk dat Cindy bedoelt aantonen van antistoffen zodat je weet dat je beschermd bent maar daar zijn geen grenzen voor te stellen op het moment, dus dat is lastig.
De consequentie dat ze af en toe getest ging moeten worden toch?

En waar schrijf ik over de antigeentest?
Wat je zegt over de antistoffen, wist ik al, daar zit ik nu net bij de bron. Vandaar dat ik ook weet dat die erg duur zijn. En dat er geen grenzen zijn ja, maar dat duurt wel erg lang. Dat blijkt gewoon geen prioriteit om die grenzen te bepalen. Het brengt toch niet op om bij iedereen te testen of de enting is aangeslagen. Titeren dus.. Dat doen ze bij mensen toch vrijwel nooit?
Gewoon blind vaccineren en dan blind vertrouwen. Maar daar ging het eigenlijk niet over he.
Wat als Cindy effectief niet beschermd is? Die kans is vrij groot na maar 1 Moderna enting...
#3432471
pearlsofpassion schreef: do 16 sep 2021, 22:58 De consequentie dat ze af en toe getest ging moeten worden toch?

En waar schrijf ik over de antigeentest?
Wat je zegt over de antistoffen, wist ik al, daar zit ik nu net bij de bron. Vandaar dat ik ook weet dat die erg duur zijn. En dat er geen grenzen zijn ja, maar dat duurt wel erg lang. Dat blijkt gewoon geen prioriteit om die grenzen te bepalen. Het brengt toch niet op om bij iedereen te testen of de enting is aangeslagen. Titeren dus.. Dat doen ze bij mensen toch vrijwel nooit?
Gewoon blind vaccineren en dan blind vertrouwen. Maar daar ging het eigenlijk niet over he.
Wat als Cindy effectief niet beschermd is? Die kans is vrij groot na maar 1 Moderna enting...
Ze vermoed dat ze COVID heeft gehad en dat zou goed kunnen omdat ze van de eerste prik zeer beroerd is geweest, kans is vrij groot dat ze prima beschermd is.

@Cindy, mijn lief is bijna 3 maanden beroerd geweest na de 1ste prik, hij dacht arbeidsongeschikt te zijn geworden want hij had het werk niet meer kunnen doen, na de 2de prik zijn alle klachten vrij snel verdwenen.

@elkee, ik heb liever mogelijk 100% zaalbezetting mét coronacheck dan 66% zaalbezetting zonder de check. Zo'n net iets meer dan de helft gevulde zaal vind ik toch minder sfeervol.
#3432472
Ik begrijp heel eerlijk gezegd niet waarom het een probleem is om vaccinatie te verplichten voor zorgpersoneel. Hier in Belgie is het voor zorgpersoneel, artsen etc. ook verplicht om gevaccineerd te zijn tegen hepatitis. Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet en zou ook niet geopereerd willen worden door een chirurg die niet gevaccineerd is daartegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3432474
NMoeilijk dit weer. Ik snap alle voors en tegens en ook alle weerstand. Ik heb bijvoorbeeld geen geregistreerde tweede vaccinatie, terwijl ik wel gevaccineerd ben. Maar door een onverklaarbare fout (tenminste, dat zegt mijn huisarts) wordt mijn tweede vaccinatie niet geregistreerd. En dan mag ik dus kiezen voor een test (no way) of mijn huisarts lastig vallen om een QR code uit te printen. En als het papiertje nat is geweest, waardoor de code niet meer leesbaar is (gebeurt nogal eens in Nederland dat het regent, hè...), dan mag ik dus weer bij de huisarts langs. Hoe bedoel je, overbelasting van de zorg?

Ik vind dit één van de meest belachelijke maatregelen in het hele COVID-19 gedoe. Ja, ik snap vaccinatie, ja, ik snap 1,5 meter afstand. Maar nee, ik snap niet dat ik voor een terras nu ineens moet laten testen of een QR code moet laten zien.

Zal ik voorzichtig stellen dat mijn vertrouwen in de politiek (die rond het vriespunt lag) nog een paar puntjes meer verloren heeft?
#3432476
pearlsofpassion schreef: do 16 sep 2021, 22:58 De consequentie dat ze af en toe getest ging moeten worden toch?

En waar schrijf ik over de antigeentest?
Wat je zegt over de antistoffen, wist ik al, daar zit ik nu net bij de bron. Vandaar dat ik ook weet dat die erg duur zijn. En dat er geen grenzen zijn ja, maar dat duurt wel erg lang. Dat blijkt gewoon geen prioriteit om die grenzen te bepalen. Het brengt toch niet op om bij iedereen te testen of de enting is aangeslagen. Titeren dus.. Dat doen ze bij mensen toch vrijwel nooit?
Gewoon blind vaccineren en dan blind vertrouwen. Maar daar ging het eigenlijk niet over he.
Wat als Cindy effectief niet beschermd is? Die kans is vrij groot na maar 1 Moderna enting...
Je schreef ‘ Ik twijfel trouwens of een antigentest jou zou helpen. Daar moet je dan wel antistoffen voor hebben en wie zegt dat dat zo is. Reden zou zijn dat het duur is. ‘

Beschermende titers vaststellen is moeilijk.
#3432477
hannabelgje schreef: do 16 sep 2021, 23:31 Ik begrijp heel eerlijk gezegd niet waarom het een probleem is om vaccinatie te verplichten voor zorgpersoneel. Hier in Belgie is het voor zorgpersoneel, artsen etc. ook verplicht om gevaccineerd te zijn tegen hepatitis. Ik zie het verschil eerlijk gezegd niet en zou ook niet geopereerd willen worden door een chirurg die niet gevaccineerd is daartegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
In Nederland is die ook niet verplicht. Er is wel een controle systeem voor mensen die niet gevaccineerd zijn of niet reageren op het vaccin.
#3432480
En ik heb van hepatitis ook nooit gehoord dat je er zulke bijwerkingen van kunt krijgen?

Overigens heb ik die ook aangeboden gekregen en niet genomen. De corona vaccinatie wel. Als ik het zo overzie mijn hele team wel (we mogen het niet aan elkaar vragen).

En wellicht dat je het voor bepaalde werkzaamheden, of beroepen nog een soort van verplicht kunt stellen. Maar verplichten, en anders op non actief zetten en geen salaris uit betalen? Poeh.
#3432482
eelke schreef: vr 17 sep 2021, 08:05 En ik heb van hepatitis ook nooit gehoord dat je er zulke bijwerkingen van kunt krijgen?

Overigens heb ik die ook aangeboden gekregen en niet genomen. De corona vaccinatie wel. Als ik het zo overzie mijn hele team wel (we mogen het niet aan elkaar vragen).

En wellicht dat je het voor bepaalde werkzaamheden, of beroepen nog een soort van verplicht kunt stellen. Maar verplichten, en anders op non actief zetten en geen salaris uit betalen? Poeh.
Ik ben toch echt flink beroerd geweest van mijn Hepatitis vaccinatie, 10 jaar geleden. En van mijn tetanus vaccinatie ook. En van mijn corona vaccinatie eigenlijk niet heel erg, bij de 2e wat meer dan de 1e.
Mijn kinderen zijn na al hun vaccinaties (8 stuks binnen 2 jaar) ook knap beroerd geweest. Dat zei de dokter ook van tevoren, maar niet alle mogelijke bijwerkingen werden helemaal doorgesproken.
Elke vaccinatie heeft bijwerkingen, alleen heb ik het idee dat ze voor de corona vaccinatie heel erg uitvergroot worden, en dan ineens wel erg zijn, terwijl het bij andere vaccinaties voor lief genomen wordt.
#3432483
Licht aan de horizon voor ongevaccineerden, half gevaccineerden of mensen zoals ik, die voordat er een volgende ronde prikken komt, wil weten hoe de status van je bescherming is voordat je er voor kiest een extra booster te nemen.

Unaniem aangenomen gisteravond tijdens het coronadebat :)
Bijlagen
2021-09-17_08-23-44.png
2021-09-17_08-23-44.png (8.06 KiB) 825 keer bekeken
2021-09-17_08-26-02.png
2021-09-17_08-26-02.png (205.42 KiB) 825 keer bekeken
#3432485
Ina schreef: vr 17 sep 2021, 08:31 Licht aan de horizon voor ongevaccineerden, half gevaccineerden of mensen zoals ik, die voordat er een volgende ronde prikken komt, wil weten hoe de status van je bescherming is voordat je er voor kiest een extra booster te nemen.

Unaniem aangenomen gisteravond tijdens het coronadebat :)
Dat lijkt goed nieuws totdat je kijkt naar wat het rivm eronder verstaat.https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... ische-test
Dat lijkt met doormaken infectie te zijn en niet nav vaccinatie. (Geen idee of daar verschil in zit overigens)
#3432486
Kim_S schreef: vr 17 sep 2021, 08:26 Ik ben toch echt flink beroerd geweest van mijn Hepatitis vaccinatie, 10 jaar geleden. En van mijn tetanus vaccinatie ook. En van mijn corona vaccinatie eigenlijk niet heel erg, bij de 2e wat meer dan de 1e.
Mijn kinderen zijn na al hun vaccinaties (8 stuks binnen 2 jaar) ook knap beroerd geweest. Dat zei de dokter ook van tevoren, maar niet alle mogelijke bijwerkingen werden helemaal doorgesproken.
Elke vaccinatie heeft bijwerkingen, alleen heb ik het idee dat ze voor de corona vaccinatie heel erg uitvergroot worden, en dan ineens wel erg zijn, terwijl het bij andere vaccinaties voor lief genomen wordt.
Ah kijk, ja, ook wel logisch, want minder mensen hebben die hepatitis, dus dan hoor je er ook minder over.

Ik vond mijn bijwerkingen natuurlijk wel echt erg :biggrin2: nou ja goed, dat was het ook wel, met elke 6 uur 2 paracetamols en dan nog 39,5 graad koorts. Maar zo reageerde ik als kind inderdaad ook op de vaccinaties.

Het verplichte vind ik naar. En nu het gedoe er omheen ook met het regelen van die coronapas. Ik voel me wel verantwoordelijk voor mijn clienten, en heb vanaf die kant gezien hoe ingewikkeld het eigenlijk allemaal is. Wat dus ook telt voor de clienten die twijfelden, niet als eerste de prik wilden, en vervolgens niet meer in hun eigen plaats terecht konden voor een prik. En als je cliënt bent, kun je ook niet zo maar een uur met het OV reizen naar een priklocatie.
Die zijn dus nog niet gevaccineerd.

En dan wordt ik wel een beetje bozig ervan. Wat nou participatiemaatschappij. Als het lastig voor je is om mee te doen, is het op deze manier niet meer mogelijk om mee te doen. Ik heb hem echt niet aan zien komen, de verplichting voor cafe's, restaurants, en bioscopen.


Ohhh dat bericht over die motie is goed nieuws ja!
#3432487
Cindy de Wolf schreef: vr 17 sep 2021, 08:42 Dat lijkt goed nieuws totdat je kijkt naar wat het rivm eronder verstaat.https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... ische-test
Dat lijkt met doormaken infectie te zijn en niet nav vaccinatie. (Geen idee of daar verschil in zit overigens)
Nou, dan is het toch gewoon goed nieuws? Als in, als het ook nog voor vaccinaties zou kunnen, zou het nog beter zijn. Maar het lijkt me hartstikke fijn dat als je ziek bent geweest van Covid, je dan ook niet nog per sé een prik hoeft te gaan halen.
#3432490
eelke schreef: vr 17 sep 2021, 08:45 Nou, dan is het toch gewoon goed nieuws? Als in, als het ook nog voor vaccinaties zou kunnen, zou het nog beter zijn. Maar het lijkt me hartstikke fijn dat als je ziek bent geweest van Covid, je dan ook niet nog per sé een prik hoeft te gaan halen.
Zeker. Maar dat is nu toch al dat herstelbewijs? Dat is meen ik 180 dagen geldig. Dat zou dan komen te vervallen. Dat is natuurlijk heel fijn.

Nu hopen dat ze dat ook voor vaccinatie gaan doen. Ik heb overigens geen idee of iemand die het doorgemaakt heeft andere antistoffen aanmaakt.
#3432491
eelke schreef: vr 17 sep 2021, 08:45 Nou, dan is het toch gewoon goed nieuws? Als in, als het ook nog voor vaccinaties zou kunnen, zou het nog beter zijn. Maar het lijkt me hartstikke fijn dat als je ziek bent geweest van Covid, je dan ook niet nog per sé een prik hoeft te gaan halen.
Plus....als ze het nu voor doorgemaakte besmetting/ziekte gaan accepteren, zal het (mocht er ooit een booster ronde op de agenda komen) ook geaccepteerd moeten worden voor gevaccineerden.

Ik ben al lang blij dat de neuzen de 'alternatieve' kant op kunnen wijzen.
Dat dit voorheen geen optie was omdat er zo snel mogelijk een hoge graad van bescherming moest worden opgebouwed snap ik absoluut.
Maar dat er vanuit de beleidsmakers nu ook gekeken wordt naar alternatieven is toch alleen maar top.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door