Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424439
Tibbies schreef: vr 16 apr 2021, 09:59 Vanochtend ook nog contact met huisarts zelf gehad. Zij respecteerde dat ik mijn onderbuikgevoel volgde. Ze verzekerde mij dat zodra ze in de praktijk weer Pfizer of Moderna binnen kregen dat ze mij zou bellen. Zo blij met mijn besluit. In 1e instantie was ik blij met de oproep en vastbesloten hem te nemen.
Oh, fijn! Zeker in jouw geval dat je toch al medicatie hebt.
#3424441
Ronald schreef: vr 16 apr 2021, 09:59 Ik heb nergens gesproken over dwingen of chanteren. Dat maak jij er van.

De overheid bepaalt welk vaccin er toegediend wordt. Als u juist die prik niet wilt ontvangen wordt u dus niet gevaccineerd. Het kan zijn dat u aan het einde van het vaccinatieproces alsnog gevaccineerd kan worden met een ander middel, maar dat is nog niet zeker.

(Bron: RIVM, Rijksoverheid)
Maar die tekst is dus wel veel minder stellig dan jij het bracht.

En ik moet zeggen, het voelt wel als een druk hoor. Want wanneer zou ik aan de beurt zijn als ik mijn tweede nu weiger? En betekent dat dat ik dan straks niet naar musea, feesten, en concerten mag, omdat ik mijn vaccinatiepaspoort niet kan laten zien? Of me dan steeds moet laten testen?

Het idee dat je voor je gevoel een belangrijke beslissing moet maken, terwijl je niet weet wat de consequenties zijn, is toch wel naar.
#3424443
eelke schreef: vr 16 apr 2021, 10:03 Maar die tekst is dus wel veel minder stellig dan jij het bracht.

En ik moet zeggen, het voelt wel als een druk hoor. Want wanneer zou ik aan de beurt zijn als ik mijn tweede nu weiger? En betekent dat dat ik dan straks niet naar musea, feesten, en concerten mag, omdat ik mijn vaccinatiepaspoort niet kan laten zien? Of me dan steeds moet laten testen?

Het idee dat je voor je gevoel een belangrijke beslissing moet maken, terwijl je niet weet wat de consequenties zijn, is toch wel naar.
Daarom stond er bij mijn opmerking ook "Bij mijn weten". Dat was mijn primaire reactie.

Ik vind het ook bizar dat er pas na problemen gekeken wordt of een vaccinkeuze wel de juiste keuze is. En voor jongere vrouwen is het al helemaal een moeilijke beslissing, gezien de mogelijke bijwerkingen. Ik blijf het moeilijke materie vinden.

En in mijn tweede reactie staat "u wordt dan dus niet gevaccineerd". Dat dit later misschien anders zou kunnen zijn, maakt het onduidelijk. Het woordje "dus" is echter maar voor één uitleg vatbaar.

Ik ben nog op zoek bij de Rijksoverheid naar exacte gegevens over dit onderwerp.
#3424445
Ronald schreef: vr 16 apr 2021, 09:59 Ik heb nergens gesproken over dwingen of chanteren. Dat maak jij er van.

De overheid bepaalt welk vaccin er toegediend wordt. Als u juist die prik niet wilt ontvangen wordt u dus niet gevaccineerd. Het kan zijn dat u aan het einde van het vaccinatieproces alsnog gevaccineerd kan worden met een ander middel, maar dat is nog niet zeker.

(Bron: RIVM, Rijksoverheid)
Ik kreeg wel het gevoel van slikken of stikken. Dat riekt naar chantage.
#3424446
Laika schreef: vr 16 apr 2021, 10:24 Ik kreeg wel het gevoel van slikken of stikken. Dat riekt naar chantage.
Dat is het toch ook, zoals het er staat? Kan Ronald niets aan doen hé. Dat komt van de overheid uit.

Is in België ook zo. Daar is er zelfs geen sprake van een ander vaccin aan het eind van het traject (tenzij het verbannen wordt) En ik vind dat ontzettend erg.

Gelukkig dat het voor jou niet geldt Tibbies! Fijn dat ze voor jou wat willen buiten de lijntjes kleuren. Ivm de medicatie die je neemt vind ik dat ook erg logisch, maar ja, dat wil niet noodzakelijk zeggen dat je zeker aangepaste behandeling krijgt.
#3424447
Ronald schreef: vr 16 apr 2021, 10:09 Daarom stond er bij mijn opmerking ook "Bij mijn weten". Dat was mijn primaire reactie.

Ik vind het ook bizar dat er pas na problemen gekeken wordt of een vaccinkeuze wel de juiste keuze is. En voor jongere vrouwen is het al helemaal een moeilijke beslissing, gezien de mogelijke bijwerkingen. Ik blijf het moeilijke materie vinden.

En in mijn tweede reactie staat "u wordt dan dus niet gevaccineerd". Dat dit later misschien anders zou kunnen zijn, maakt het onduidelijk. Het woordje "dus" is echter maar voor één uitleg vatbaar.

Ik ben nog op zoek bij de Rijksoverheid naar exacte gegevens over dit onderwerp.
Jup, en daar komt dan weer een primaire reactie op terug. En die is bij velen toch wel het gevoel van chantage of dwang. Terwijl ik, als ik nuchter nadenk, ook wel weet dat het gewoon even niet anders is, dat er gewoon veel onduidelijk is, en dat dat logisch is omdat er zo veel factoren meespelen en dat ze gewoon niet alles kunnen 'dichttimmeren'.

Weigeren is sowieso niet weigeren. Als je op het lijstje invult dat je koorts hebt, kun je nog niet gevaccineerd worden. Dat is misschien ook nog wel een idee voor degenen die twijfelen en via de ggd geprikt worden (ik kan me voorstellen dat je er met je huisarts makkelijker over in gesprek kunt gaan).

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er straks mogelijk is als ik bij mijn tweede vaccinatie koorts heb? Kan ik hem dan later alsnog krijgen? En werkt ie dan minder goed? Ik ga ook nog eens zoeken.
#3424454
pearlsofpassion schreef: vr 16 apr 2021, 10:35 Dat is het toch ook, zoals het er staat? Kan Ronald niets aan doen hé. Dat komt van de overheid uit.

Is in België ook zo. Daar is er zelfs geen sprake van een ander vaccin aan het eind van het traject (tenzij het verbannen wordt) En ik vind dat ontzettend erg.

Gelukkig dat het voor jou niet geldt Tibbies! Fijn dat ze voor jou wat willen buiten de lijntjes kleuren. Ivm de medicatie die je neemt vind ik dat ook erg logisch, maar ja, dat wil niet noodzakelijk zeggen dat je zeker aangepaste behandeling krijgt.
Ik heb Ronald toch nergens van beschuldigd? Hij zit toch niet in het kabinet of bij het rivm?

Dat Belgie helemaal geen alternatief wil bieden voor mensen die AZ weigeren vind ik schandalig. Volgens mij is dat in Duitsland ook het geval.
Nee, dan kan je beter in een land als Denemarken wonen.

IK heb bij mijn HA aangegeven dat ik wel gevaccineerd wil worden maar niet met AZ. Als zij andere vaccinaties binnen krijgt dan krijg ik die, en anders wacht ik tot ik aan de beurt ben bij de GGD.
#3424456
eelke schreef: vr 16 apr 2021, 10:36 Jup, en daar komt dan weer een primaire reactie op terug. En die is bij velen toch wel het gevoel van chantage of dwang. Terwijl ik, als ik nuchter nadenk, ook wel weet dat het gewoon even niet anders is, dat er gewoon veel onduidelijk is, en dat dat logisch is omdat er zo veel factoren meespelen en dat ze gewoon niet alles kunnen 'dichttimmeren'.

Weigeren is sowieso niet weigeren. Als je op het lijstje invult dat je koorts hebt, kun je nog niet gevaccineerd worden. Dat is misschien ook nog wel een idee voor degenen die twijfelen en via de ggd geprikt worden (ik kan me voorstellen dat je er met je huisarts makkelijker over in gesprek kunt gaan).

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er straks mogelijk is als ik bij mijn tweede vaccinatie koorts heb? Kan ik hem dan later alsnog krijgen? En werkt ie dan minder goed? Ik ga ook nog eens zoeken.

Dan krijg je'm toch gewoon de week erna? Als de koorts over is?
#3424462
Lizzy schreef: vr 16 apr 2021, 13:42 Wat ging er niet lekker?

Ik hoop dat je weinig last ervan zult hebben Ronald!
Er was al aangegeven dat ik in plaats van een kwartier wachten beter een half uur kon wachten. Netjes gedaan. Toen ik weg wilde, stond ik op en werd ik duizelig. Bloeddruk ging redelijk hoog (200/110). Gelukkig trok het later bij.
Ik was blij dat ik niet op de fiets was...
#3424463
Ronald schreef: vr 16 apr 2021, 14:17 Er was al aangegeven dat ik in plaats van een kwartier wachten beter een half uur kon wachten. Netjes gedaan. Toen ik weg wilde, stond ik op en werd ik duizelig. Bloeddruk ging redelijk hoog (200/110). Gelukkig trok het later bij.
Ik was blij dat ik niet op de fiets was...
Oh jee! Ik kan me voorstellen dat dit wel ff schrikken was?! Werd je daar wel goed opgevangen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door