Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3427835
Lizzy schreef: za 12 jun 2021, 08:03 Dat heb ik ook gelezen. Maar in NL is het natuuuuurlijk weer zo dat als je 1 AZ heb gehad, je niet een 2de Pfizer krijgt. Dat doen we over 4 maanden ofzo, als we lekker achter de feiten aanlopen (en de meeste mensen dus ook de 2de AZ achter de kiezen hebben).
Dat dus, en ik ook dus. Ik, die vroeger in allerlei protestmarsen liep en altijd haar kont tegen de krib gooide heb nu braaf gedaan wat moest en dat vind ik achteraf wel erg jammer. Nu zijn al die weigeraars uiteindelijk eerder gevaccineerd dan ik met 12 weken tussen eerste en tweede prik.
#3427846
Tanna schreef: za 12 jun 2021, 22:45 Dat dus, en ik ook dus. Ik, die vroeger in allerlei protestmarsen liep en altijd haar kont tegen de krib gooide heb nu braaf gedaan wat moest en dat vind ik achteraf wel erg jammer. Nu zijn al die weigeraars uiteindelijk eerder gevaccineerd dan ik met 12 weken tussen eerste en tweede prik.
Precies, dat dus. Ik vond het risico om te weigeren te groot en ben daarom maar akkoord gegaan, zodat ik in elk geval een soort van beschermd was.

Maar goed... het is niet anders.
#3427851
Nu zijn we eindelijk aan mijn generatie toe (ben van 87) en dan moet je er ineens zelf over na gaan denken.
Dat is een heel verschil dan er gewoon een mening over hebben. :-\
Bijzonder is dat.

Ik durf het nu nog niet. Door alle ellende die ik dit jaar heb meegemaakt, o.a. met mezelf.. waar ik nog middenin zit.. ben ik te bang dat het bijwerkingen gaat geven waardoor ik weer in de paniekaanvallen raak. Daar kruip ik net een beetje uit en dat houd ik graag zo. Ik ga het iig morgen met de psycholoog en de week erna met mn internist bespreken en dan zie ik wel.
Zit toch al sinds oktober volledig thuis en kom met heel erg weinig mensen in aanraking. En de reis naar Ameland vorige week was ook wel even ver genoeg ;D
#3427916
Hylos schreef: zo 13 jun 2021, 18:34 Nu zijn we eindelijk aan mijn generatie toe (ben van 87) en dan moet je er ineens zelf over na gaan denken.
Dat is een heel verschil dan er gewoon een mening over hebben. :-\
Bijzonder is dat.

Ik durf het nu nog niet. Door alle ellende die ik dit jaar heb meegemaakt, o.a. met mezelf.. waar ik nog middenin zit.. ben ik te bang dat het bijwerkingen gaat geven waardoor ik weer in de paniekaanvallen raak. Daar kruip ik net een beetje uit en dat houd ik graag zo. Ik ga het iig morgen met de psycholoog en de week erna met mn internist bespreken en dan zie ik wel.
Zit toch al sinds oktober volledig thuis en kom met heel erg weinig mensen in aanraking. En de reis naar Ameland vorige week was ook wel even ver genoeg ;D
Ja he. Een mening over iets hebben is anders dan direct voor de keuze te staan.
(bijv net zoals tuurlijk betaal ik de vrijwillige mileu-tax op vliegen, behalve op het moment dat je de vakantie boekt want is al duur genoeg ;) , maar dit is natuurlijk nog belangrijker he )

Ik ben niet een zover gekomen om echt te onderzoeken of erover na te denken. Aan de ene kant vind ik het ook eng. Maar om er dieper over na te denken heeft geen zin voor mij. Maatschappelijk moet ik er nl. een nemen, wil ik nog meedoen in de maatschappij. Dit omdat ik telkens de grens over moet. Zou ik dat niet moeten zou ik erover nadenken, maar de feiten liggen nou eenmaal zo. De stress die al die regeltjes mij gaven , gaven toch ook ernstige bijwerkingen zeg maar ;) ;D :-[

Ik ben nu ook best zenuwachtig, gaat het lukken en ik hoop er niet al te veel last van te hebben :nerves: Ik ben echt blij als ie achter de rug is...Merk toch enige stress erom ook ::)
#3427920
Volgens beschermt een vaccinatie (zowel pfizer als AZ) bijna 100% tegen ernstig verloop.
Dus dat maakt de kans op doodgaan aan corona bijna niets.

Maar je kan natuurlijk nog steeds wel een meteoriet op je hoofd krijgen. Of 3x achter elkaar door bliksem worden getroffen.
Giftige wurgslang die ineens uit het riool omhoog komt en je opeet.
#3427921
- pien - schreef: di 15 jun 2021, 09:49 Weet iemand hoe groot de kans is dat je na vaccinatie alsnog kan doodgaan aan Covid? Ik val in de risicogroep en ben nog niet helemaal gerust. Ik ben nu éen keer gevaccineerd, de tweede krijg ik in juli (AstraZeneca).
Het is vooral belangrijk dat mensen beschermd zijn tegen ernstige gevolgen van COVID-19. Het coronavaccin van AstraZeneca doet dit. Dat betekent dat er na vaccinatie met AstraZeneca minder mensen met COVID-19 in het ziekenhuis terechtkomen.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erkzaam-is

Zoals ik het steeds heb begrepen en gelezen biedt het vaccin van Astrazeneca goede bescherming tegen ernstige ziekte, en dus ook goede bescherming tegen overlijden aangezien dat de overtreffende trap is van ernstige ziekte.
#3427923
dinky89 schreef: di 15 jun 2021, 10:15 Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... erkzaam-is

Zoals ik het steeds heb begrepen en gelezen biedt het vaccin van Astrazeneca goede bescherming tegen ernstige ziekte, en dus ook goede bescherming tegen overlijden aangezien dat de overtreffende trap is van ernstige ziekte.
Begrijp ik nu goed dat het 60% beschermt tegen ernstige ziekte?
#3427926
Kaio schreef: di 15 jun 2021, 08:53 Ik ben nu ook best zenuwachtig, gaat het lukken en ik hoop er niet al te veel last van te hebben :nerves: Ik ben echt blij als ie achter de rug is...Merk toch enige stress erom ook ::)
Dat had ik ook. Gisteren heb ik de 1e prik gekregen (pfizer) en het is me reuze meegevallen.
De prikstraat hier was super goed georganiseerd. Incl 15 min wachten achteraf was ik binnen een halfuur weer buiten. De prik heb ik amper gevoeld en afgezien van een wat stijve, gevoelige bovenarm heb ik niets gemerkt.
Gisterenavond voor het slapen wel 2 paracetamol genomen.
De prik zit er nu 22 uur in, dus ik denk dat er niet nu nog allerlei bijwerkingen gaan komen.

En ik ben niet magnetisch geworden, de 4G ontvangst is nog steeds bagger en ik hoor ook Bill Gates nog niet in m'n hoofd.
#3427928
koekje schreef: di 15 jun 2021, 10:00 Volgens beschermt een vaccinatie (zowel pfizer als AZ) bijna 100% tegen ernstig verloop.
Dus dat maakt de kans op doodgaan aan corona bijna niets.

Maar je kan natuurlijk nog steeds wel een meteoriet op je hoofd krijgen. Of 3x achter elkaar door bliksem worden getroffen.
Giftige wurgslang die ineens uit het riool omhoog komt en je opeet.
:biggrin2:
#3427929
pluk schreef: di 15 jun 2021, 10:57 Dat had ik ook. Gisteren heb ik de 1e prik gekregen (pfizer) en het is me reuze meegevallen.
De prikstraat hier was super goed georganiseerd. Incl 15 min wachten achteraf was ik binnen een halfuur weer buiten. De prik heb ik amper gevoeld en afgezien van een wat stijve, gevoelige bovenarm heb ik niets gemerkt.
Gisterenavond voor het slapen wel 2 paracetamol genomen.
De prik zit er nu 22 uur in, dus ik denk dat er niet nu nog allerlei bijwerkingen gaan komen.

En ik ben niet magnetisch geworden, de 4G ontvangst is nog steeds bagger en ik hoor ook Bill Gates nog niet in m'n hoofd.
Hier idem, ik heb hem zondag gehad. Van zondag op maandag kon ik in mijn slaap niet op mijn arm draaien, dat voelde als auw ik ga op een flinke blauwe plek liggen. In de loop van de dag trok dat alweer weg, nu nergens meer last van.

Ik snap wel dat het lastig is, ik vond het ook spannend. Het idee dat je er gezond heen gaat en er ziek van kan worden is toch heel gek, ook al kan je met je verstand beredeneren waarom je voor vaccineren bent. En ik snap Cindy haar gevoel om geen tweede te durven ook. Als ik er meer last van had gehad zou de drempel voor mij ook toenemen. Ik ben best opgelucht dat het zo enorm meeviel.
#3427931
Wat bij mij echt nog extra zoutzuur in de wond heeft gestrooid is dat nog geen 3,5 dag later de keuze wordt vrij gegeven voor Jansen. Dat moeten ze dinsdag ook wel geweten hebben, Misschien nog niet de exacte datum maar wel een ongeveer. Nu ben ik dus voor de helft beschermd en dat is voor beide partijen zuur.

Ik ben nu een week verder en ik ben nog steeds niet de oude. Mijn arm is alleen nog wat gevoelig maar ik ben doodmoe. Heb alleen de kracht om de honden uit te laten en verder hang ik als een sappie op de bank of duik opnieuw het bed in. Nog steeds koud, zo zit ik nu nog met een fleecetrui aan.
Het is echt heel zuur dat ik degene heb gekregen die ik het minst wilde. Ik wacht dat hij in mijn RIVM staat en dan ga ik afzeggen voor de 2e.
En iedereen hoor ik om me heen Nee pfizer alleen een wat gevoelig/gestoten arm. Ik heb echt nog niemand gehoord die Moderna gehad heeft.

Mocht de pandemie onverhoeds enorm gaan opvlammen in het najaar dan zie ik wel weer verder en dan hoop ik uit de grond van mijn hart dat je dan wel mag kiezen! Als dat uberhaupt verantwoord is; het mengen van....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door