Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3430590
pearlsofpassion schreef: zo 01 aug 2021, 21:09 Ja, dat dacht ik al.

En met een aangepast AZ zijn we natuurlijk niet veel als niemand hem nog wil. ::)
Ja sorry, ik kan er nog mee lachen. :)
Dat is verstandig toch, altijd blijven lachen. Ik zei tegen meneer dat het jammer is dat ik toch nooit wat aandelen Pfizer heb gekocht, zijn antwoord ‘wees blij dat je geen AZ hebt .... dat vaccin gaat op termijn er uit gaan, denk ik zo.
#3430591
Ik denk dat Pfizer zich een bult lacht. En die gaat nu ook de prijzen voor het vaccin verhogen. Zo zijn ze dan ook wel weer. Lekker hun zakken vet gevuld, "kom laten we ze nog verder vullen".

AZ en Janssen zijn vast veel minder blij. Tja. Life sucks. Ook wel eens voor farmaceuten. Ze harken vast op een andere manier hun centen wel weer bijeen.
#3430593
tja dat doet het vertrouwen niet echt groeien he. We verhogen met 25%, omdat we echt geen slaatje willen slaan uit deze wereldwijde ellende, echt niet hahaha, en oja iedereen heeft een 3e nodig , wellicht nog een etc. Het is dan natuurlijk niet ook nog eens slim om ze dan zo te ontwikkelen dat er nieuwe nodig zijn toch? Want verdienen willen we er niet aan....Hahaha

Nouja AZ had inderdaad verlies hierop, maar dat konden ze prima opvangen met hun andere bedrijfsonderdelen. Denk niet dat we erg medelijden hoeven te hebben.
#3430594
Kaio schreef: ma 02 aug 2021, 08:26 tja dat doet het vertrouwen niet echt groeien he. We verhogen met 25%, omdat we echt geen slaatje willen slaan uit deze wereldwijde ellende, echt niet hahaha, en oja iedereen heeft een 3e nodig , wellicht nog een etc. Het is dan natuurlijk niet ook nog eens slim om ze dan zo te ontwikkelen dat er nieuwe nodig zijn toch? Want verdienen willen we er niet aan....Hahaha

Nouja AZ had inderdaad verlies hierop, maar dat konden ze prima opvangen met hun andere bedrijfsonderdelen. Denk niet dat we erg medelijden hoeven te hebben.
Nou dat dus. Ik heb echt vlekken gekregen van die aankondiging van Pfizer en denk nu echt "zak lekker in de dunne xxxxx met je 3de, 4de, 5de enting".

Medelijden met farmaceuten??? Hahahahaha ;D ;D . Nou ech nie.
#3430599
Ja hoor, in Engeland gaan ze nu ook aan de derde enting beginnen. En de WHO roept nog op "maar in andere arme landen liggen ze massaal dood te gaan aan corona, laten we hen eerst enten!" Maar nee zegt Engeland "eigen bevolking eerst". Tja.
#3430602
Wij, manlief en ik, hebben ons nog niet laten vaccineren. Schijnbaar hebben we al een keer een besmetting doorgemaakt en nog genoeg antistoffen.

We zijn dit jaar niet ziek geweest, begin vorig jaar had mijn man een (heel) licht griepje en ik een paar dagen keelpijn (terwijl ik geen keelamandelen meer heb) en dat is alles.

Ik ben geen antivaxxer en mijn man ook niet, maar we zijn wel behoedzaam. Zolang onze lijven nog antistoffen hebben wachten we met vaccineren en laten we om de 3 maanden ons bloed testen.
#3430603
Joss schreef: ma 02 aug 2021, 13:26 Wij, manlief en ik, hebben ons nog niet laten vaccineren. Schijnbaar hebben we al een keer een besmetting doorgemaakt en nog genoeg antistoffen.

We zijn dit jaar niet ziek geweest, begin vorig jaar had mijn man een (heel) licht griepje en ik een paar dagen keelpijn (terwijl ik geen keelamandelen meer heb) en dat is alles.

Ik ben geen antivaxxer en mijn man ook niet, maar we zijn wel behoedzaam. Zolang onze lijven nog antistoffen hebben wachten we met vaccineren en laten we om de 3 maanden ons bloed testen.
Oh wat fijn Joss, dat jullie zo aan antistoffen zijn gekomen (zonder ernstig ziek te worden)!! Ik geef je groot gelijk :-* (dat je je niet laat vaccineren zolang je nog antistoffen hebt - kun je dat gemakkelijk laten testen?).
#3430605
Ja, je kan het bij postyourlab laten doen (dan krijg je een testkit thuisgestuurd) of (kwam ik pas achter) kan je, je ook gewoon via je huisarts laten testen. ::)

Zo’n testkit kost 50 euro, nu bij de huisarts kost het ons niets. ;)
#3430608
Ja, dat kan.
Er wordt gezegd dat men nog niet weet hoeveel je er nodig hebt om beschermd te zijn. (maar dat is blijkbaar ook geen prioriteit ::)) En ik dacht wel dat het duurder was dan dat.
Maar ik geef je ook groot gelijk!
Gewoon regelmatig eens testen en dan zie je vanzelf wanneer het sterk daalt. Dat is bij iedereen ook verschillend, hoe snel ze dalen.
#3430612
Helaas heb je er wel 3x niks aan als je de grens over moet, aan een antistoffen test ...
Zoals gezegd dat verdient geen prioriteit in het verdienmodel van vaccinaties, PCR of antigeen testen, net zoals de arme landen zonder centen ook niet kunnen bijdrage aan dit verdienmodel.

Ok wordt er een beetje sarcastisch van eigenlijk. Niet te klagen, bedrijf van manlief maakt oa testen dus die vaart er eerlijk gezegd ook goed bij ::) :whistling:

Morgen nog een keer neusporren en dan vanaf vrijdag eindelijk ervan af! (2 weken na 2e prik)
Lizzy schreef:Ja hoor, in Engeland gaan ze nu ook aan de derde enting beginnen. En de WHO roept nog op "maar in andere arme landen liggen ze massaal dood te gaan aan corona, laten we hen eerst enten!" Maar nee zegt Engeland "eigen bevolking eerst". Tja.
En dat gaat Nederland ook zeggen, Duitsland ook, etc etc...Engeland kan het alleen eerder zeggen omdat ze al zo ver zijn.
#3430614
Kaio schreef: ma 02 aug 2021, 14:28 Helaas heb je er wel 3x niks aan als je de grens over moet, aan een antistoffen test ...
Goh, vrienden die antistoffen hebben laten testen en geen vaccinaties hebben laten zetten zijn toch echt ruim 3 weken op vakantie geweest. Met de auto naar Italië en terug.
#3430616
src_esther schreef: ma 02 aug 2021, 14:51 Goh, vrienden die antistoffen hebben laten testen en geen vaccinaties hebben laten zetten zijn toch echt ruim 3 weken op vakantie geweest. Met de auto naar Italië en terug.
In Duitsland staat er vanaf afgelopen zondag tot maximaal 5 jaar gevangenisstraf op als je terugkeert van vakantie of op vakantie komt, als je geen pc's test of vaccinatiebewijs hebt. Mag je kiezen of je gokt voor geen controle he :biggrin2: ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door