Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3430404
Basil schreef: do 29 jul 2021, 12:18 Gelukkig hebben we keuze vrijheid en ieder beslist wat voor hem/ haar het beste is of waar die zich veilig bij voelt.

Als niet gevaccineerde neem ik voor mezelf het risico en dat is een bewuste keus.
Ik ben geen risico voor gevaccineerden want als het vaccin werkt hebben die er geen last van.

Covid zullen we mee moeten leren leven en het zal blijven muteren.

Ik hoor nu al mensen om mij heen die geen 3e Pfizer gaan halen mocht die er komen.
En reken maar dat die er komt!
Kun je nog even antwoord geven op mijn vraag waar je de informatie vandaan hebt op basis waarvan jij zo stellig beweerd dat meldingen van complicaties in de doofpot worden gestopt in plaats van reageren met nog meer hel en verdoemenis?

Weet je: ik zie een patroon bij jou. Je gooit een steen in de vijver en als de rimpelingen je te hoog worden ren je weg Om pas later weer terug te keren en dan weer een steen erin te gooien. Nergens reageer je inhoudelijk of feitelijk op vragen die gesteld worden in reactie op beweringen die je ergens vandaan hebt geplukt zonder te verifiëren of die wel kloppen.

En steeds wanneer mensen van dit forum met feiten komen die jouw beweringen ontkrachten kom je weer met nieuwe onbewezen beweringen.

Je gelooft de twee “deskundigen” die hier bijdragen leveren niet omdat je “ze niet kent”, maar tegelijkertijd strooi je hier met stellingen en beweringen van mensen die je zelf ook niet kent omdat ze onder een pseudoniem opereren, zoals de auteur van het boek dat je zo promoot of omdat ze in Zuid Afrika wonen.

Ook in dit gequote bericht staat weer een rechtvaardiging voor je keuze en dreig je indirect met hel en verdoemenis.
Als er al een derde vaccinatie komt dan is dat geen bewijs voor jouw gelijk, is het geen complot. Dan is op basis van onderzoek gebleken dat het noodzakelijk is.
#3430405
Basil schreef: do 29 jul 2021, 13:02 Ik heb alleen 2 linken gedeeld voor wie dat interesseert...
Maar ongelofelijk hoe daar dan op gereageerd wordt.
Mensen die daar hun verhaal vertellen, klopt niks van.
Ervaringen zijn niet waar etc.

Lang leve de gecensureerde media en de daardoor ontstane angstcultuur!

Angst vermindert je weerstand :biggrin2:
Basil, het wordt tijd dat jij fatsoen leert! Er zijn allemaal inhoudelijke reacties op jou gekomen waar we als volwassen mensen heel netjes over kunnen praten, maar jij noemt ons bang en schapen. Ik ben klaar met je. Echt helemaal klaar.
#3430407
Basil schreef: do 29 jul 2021, 13:02 Ik heb alleen 2 linken gedeeld voor wie dat interesseert...
Maar ongelofelijk hoe daar dan op gereageerd wordt.
Mensen die daar hun verhaal vertellen, klopt niks van.
Ervaringen zijn niet waar etc.

Lang leve de gecensureerde media en de daardoor ontstane angstcultuur!

Angst vermindert je weerstand :biggrin2:
Als ik in die artikelen op die websites lees dat de pandemie begin mei 2020 onder controle was met eenvoudige maatregelen dan is het voor mij moeilijk serieus te nemen. Maar wanneer mensen hier daar dus (in mijn ogen terecht) vraagtekens bij zetten omdat onze herinnering toch heel anders is dan komt het door jou door de gecensureerde media......

Overigens lees ik in jouw berichten heel veel angst dus vraag me af hoe het is met jouw weerstand. Angst voor vaccinatie en mogelijke bijwerkingen. Angst voor het reguliere medische circuit vanwege alle belangen die er spelen. Angst omdat iedereen volgens jou wordt gehersenspoeld door de gecensureerde media. Angst voor de voedingsmiddelenindustrie want die maken je alleen maar ziek. Iedereen lijkt er in jouw ogen op uit om mensen ziek te maken.
#3430408
Basil schreef: do 29 jul 2021, 13:02 Angst vermindert je weerstand :biggrin2:
Ik zal het vertellen aan mijn 9 naaste familieleden die besmet zijn geraakt, meer dan de helft op hun werk, bijvoorbeeld op de IC met Covid-patiënten. 4 van hen zijn nog steeds niet hersteld, eentje heeft long-Covid.
#3430409
Basil schreef: wo 28 jul 2021, 21:10 En voor mij nog steeds geen reden om me te laten vaccineren als zo iemand het zegt.
Er zijn artsen met ontslag gedreigd als ze zich aansluiten bij het collectief dat zegt mij veel meer.

Hier zitten 2 deskundigen die door iedereen worden vertrouwd, prima ik ken ze niet dus waarom zou ik ze geloven.

Zolang vaccins nog in de testfase zitten en veel bijwerkingen in de doofpot worden gestopt heb ik er geen vertrouwen in.
Maar dat wordt hier weer van tafel geveegd.

Jaarlijks vallen er duizenden doden door longkanker ten gevolge van roken maar tabak mag nog steeds verkocht worden, niemand vindt dat erg.

Ik ben vast niet de enige hier die zo denkt maar anderen zijn wijzer en houden hun mond.
Ga ik ook weer doen, zonde van mijn energie.


Blijf gezond !
doe nog eens een poging
#3430410
Wat ik ook nog steeds mis - maar ik verwacht allang geen zinvolle reactie meer van Basil dienaangaande - is wat het alternatief dan is voor vaccineren. En dan graag een realistisch alternatief, want wachten tot 7 miljard mensen genoeg weerstand hebben opgebouwd om covid wereldwijd tot stoppen te dwingen, is niet realistisch.
#3430411
Begint dit niet een beetje te lijken op een discussie waarbij de gelovige probeert de atheïst te overtuigen (of andersom)? Hier ga je niet uit komen mensen, jullie liggen gewoon te ver uit elkaar. Niks mis mee, daar niet van, maar je gaat niet tot consensus komen.
#3430414
Lizzy schreef: do 29 jul 2021, 14:30 Begint dit niet een beetje te lijken op een discussie waarbij de gelovige probeert de atheïst te overtuigen (of andersom)? Hier ga je niet uit komen mensen, jullie liggen gewoon te ver uit elkaar. Niks mis mee, daar niet van, maar je gaat niet tot consensus komen.
Nee, wij gaan Basil niet overuigen en zij ons niet. Maar het lijkt me redelijk dat ze erop wordt aangesproken als ze leugens of inconsistente onzin verkondigt en anderen voor bange schapen uitmaakt.
#3430415
Lizzy schreef: do 29 jul 2021, 14:30 Begint dit niet een beetje te lijken op een discussie waarbij de gelovige probeert de atheïst te overtuigen (of andersom)? Hier ga je niet uit komen mensen, jullie liggen gewoon te ver uit elkaar. Niks mis mee, daar niet van, maar je gaat niet tot consensus komen.
Het is ook helemaal niet erg om niet tot consensus te komen. Wat ik wel erg vind is dat er nooit inhoudelijk met goed onderbouwde argumenten gereageerd wordt, dat vragen om onderbouwing simpelweg genegeerd worden en dat ik (ik betrek het maar even op mezelf) als een mak, hersenloos, kritiekloos en volgzaam schaap wordt neergezet die geregeerd wordt door angst en niet meer zelf kan nadenken. Dan voel ik me als iemand die over het algemeen toch probeert om met feitelijk onderbouwde reacties te komen toch een beetje aangetast in mijn persoonlijke integriteit.
#3430416
Anne in Zweden schreef: do 29 jul 2021, 14:36 Nee, wij gaan Basil niet overuigen en zij ons niet. Maar het lijkt me redelijk dat ze erop wordt aangesproken als ze leugens of inconsistente onzin verkondigt en anderen voor bange schapen uitmaakt.
Normaal gesproken ga ik in dit soort discussies gewoon op mijn handen zitten. Want het zijn geen discussies. Er worden meningen verkondigd, al dan niet ondersteund door wel of niet verantwoorde bronnen.
Ik vind het frappant dat ik als een schaap word weggezet door niet-onderbouwd geblaat.

Ik ben absoluut niet voor censuur, zeker weten niet. Maar ik ben ondertussen wel op zoek naar een knopje "blokkeer"...
#3430421
Anne in Zweden schreef: do 29 jul 2021, 14:36 Nee, wij gaan Basil niet overuigen en zij ons niet. Maar het lijkt me redelijk dat ze erop wordt aangesproken als ze leugens of inconsistente onzin verkondigt en anderen voor bange schapen uitmaakt.
Oh, maar ik zeg ook niet dat jullie niet mogen discussiëren of elkaar mogen aan spreken hoor!! Dat gerust!!
#3430423
Anne in Zweden schreef:Wat ik ook nog steeds mis - maar ik verwacht allang geen zinvolle reactie meer van Basil dienaangaande - is wat het alternatief dan is voor vaccineren. En dan graag een realistisch alternatief, want wachten tot 7 miljard mensen genoeg weerstand hebben opgebouwd om covid wereldwijd tot stoppen te dwingen, is niet realistisch.
Dat mis ik bij heel veel mensen. Op het moment dat je vraagt aan iemand die zich niet wil laten vaccineren vanwege een niet medische reden, hoe ze het dan op willen lossen dan geven ze geen antwoord. Heel bijzonder.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3430424
Lizzy schreef: do 29 jul 2021, 14:30 Begint dit niet een beetje te lijken op een discussie waarbij de gelovige probeert de atheïst te overtuigen (of andersom)? Hier ga je niet uit komen mensen, jullie liggen gewoon te ver uit elkaar. Niks mis mee, daar niet van, maar je gaat niet tot consensus komen.
Sprekende voor mijzelf probeer ik vooral te begrijpen waarom in dit geval Basil de vanuit ervaring sprekende mensen hier op het forum niet wil geloven omdat ze die niet kent maar allemaal andere mensen met uitspraken op internet wel klakkeloos lijkt te geloven. Het is dan ook zo jammer dat daar niet daadwerkelijk een antwoord op komt en de mensen die kritische vragen stellen (wat Basil zegt ook te doen bij gepubliceerde onderzoeken door wetenschappers) dat die gelijk worden weg gezet als 'schapen' en volgers van de gecensureerde media.....
#3430426
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

Jullie geloven in een vaccin, ik ook alleen nu nog niet.

Maar heb besloten het barfforum te verlaten, beter voor jullie irritatie want vreet energie.

Ik heb geen angst en maak keuzes die voor mij goed voelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door