Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3430352
src_esther schreef: wo 28 jul 2021, 19:12 Ik zou mezelf de moeite besparen, het komt weer uit de hoek van de fysiotherapeuten... Maar goed, wel goed als iemand er wél induikt.
Toevallig ken ik een fysiotherapeut, kwam in eerste instantie een beetje eenzelfde geluid uit, tot hij zelf ziek werd... En dan ziek als in COVID en iets anders en er bleek dat de zorgcapaciteit (ziekenhuizen) een probleem hadden met behandelingen ivm een COVID piek...
Evelien Peeters van artsen collectief is internist en de zorgmedewerkers zijn verschillende verpleegkundigen, verzorgenden, uitvaartverzorger, etc.
Maar je hoeft het niet te lezen.
#3430353
pluk schreef: wo 28 jul 2021, 19:44 De ervaringen op https://zorgmedewerkersverenigd.nl/182-2/ gelezen.
Verhalen van normale mensen met normale zorgen die toevallig in de zorg werken waardoor aan hun ervaringen meer gewicht wordt toegekend en het in bepaalde kringen wordt gebruikt om het narratief van de anti-covid/anti-vaxxers te ondersteunen.
En gelijk worden ze weer in een hokje geplaatst....
#3430354
Ik heb ook even beide sites bekeken en ik zou je de moeite willen besparen Lizzy.
Op de eerste website veel anekdotische verhalen over mensen die zouden zijn overleden na vaccinatie zonder dat er daadwerkelijk een relatie is gelegd. Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor deze beweringen. Het zijn overtuigingen die als feiten worden gepresenteerd door verder anonieme zorgverleners. Totaal niet te verifiëren.

Een van de eerste artikelen die op de tweede website staan is een interview met meneer Theo Schetters. Diezelfde Schetters, een veterinair parasitoloog overigens heeft dus niks met humane geneeskunde van doen. Schetters vindt o.a. vaccinatie behalve roekeloos ook onnodig. „De urgentie is er niet. Het is duidelijk dat de meeste mensen gewoon immuun zijn en helemaal geen Covid-19 ontwikkelen.” zegt hij onder andere.

Een nogal bizarre opmerking voor een immunoloog. Je kunt niet immuun zijn tegen een ziekte die eerder niet bestond. Ook al krijg je slechts milde klachten, dan betekent dat niet dat je al immuun was.

Het is om moedeloos van te worden.
Laatst gewijzigd door MillyMol op wo 28 jul 2021, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
#3430355
Basil schreef: wo 28 jul 2021, 19:46 En gelijk worden ze weer in een hokje geplaatst....
Ik schrijf "normale mensen" dus ik plaats ze zeker niet in een hokje.
Zij hebben twijfels en zorgen die heel veel mensen hebben, ook degene die zich hebben laten vaccineren en de maatregelen volgen.
Het zijn ook de verhalen die aan alle talkshowtafels afgelopen 1,5 jaar zijn verteld.

Alleen vervolgens worden deze verhalen gebruikt om de theorieën dat sprake is van een complot/opzet/misbruik/medisch experiment/whatever te ondersteunen onder het mom van "zelfs deze zorgmedewerkers hebben twijfels/stellen vragen!". En dat vind ik fout.
#3430356
Ik vond het vooral opvallend dat meneer Schetters het heeft over ‘mei 2020 toen het virus met eenvoudige maatregelen onder controle was’. Dan heb je of een slecht geheugen of leefde je toendertijd onder een steen. Het hele land was in lockdown, grenzen dicht, lege wegen, thuisonderwijs. Ik vind het prima als er meer aandacht wordt gevraagd voor de negatieve gevolgen van de maatregelen. Er hoort een balans te zijn tussen maatregelen en gevaar. Maar mei 2020 en eenvoudige maatregelen gaat toch wel erg ver aan de realiteit voorbij.

Voor de rest geef ik even geen commentaar. Geen puf.

Of ja, toch nog 1; wat een bizarre opmerkingen over India. Ik geloof niet dat ze er daar zelf zo van overtuigd zijn dat het zo goed ging daar .. 442.000 geregistreerde doden, mensen die stikten op straat omdat er geen zuurstof was. Ik vind het eigenlijk vrij stuitend zoals hij daar over schrijft.
Laatst gewijzigd door Siberienne op wo 28 jul 2021, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
#3430358
Prima ik zal niks meer delen, alles wordt van tafel geveegd als het niet provaccineren is.
Mensen vertellen hun verhaal maar dat is allemaal opruierij, als de media het schrijft dan wordt het gelooft.
Het hersenspoelen door de media werkt uitstekend dat blijkt wel weer.
Er is volop censuur, deel je iets wat niet in hun straatje past wordt je bericht verwijderd door bijv. facebook.
Zoiets zouden we eerder nooit accepteren maar nu , als makke schapen volgen we de overheid.
Hun hersencellen zijn al opgelost ben ik bang, nergens actieve herinneringen meer aan.

Covid heeft de A status gekregen net als Ebola, lekker makkelijk als ze straks weer maatregelen wil invoeren.
Ze krijgen steeds meer macht dat is toch doodeng.

Tja en dat Lowlands niet doorgaat is ook de schuld van de niet gevaccineerden ;D
#3430359
Basil schreef: wo 28 jul 2021, 19:46 En gelijk worden ze weer in een hokje geplaatst....
Toevallig heb ik een familielid dat met best veel mensen bevriend is die in een gerenomeerd ziekenhuis (LUMC) werken, op alle niveau's maar vooral de posities waar je minimaal 8 jaar voor moet studeren, zij laten zich allemaal vaccineren. En dat familielid plus partner hebben - op advies van deze zelfde mensen - zich 2 maal laten vaccineren met een mRNA vaccin.
Misschien dat je niet op de hoogte bent van waar het LUMC zich allemaal mee bezighoudt maar zij zijn echt niet de standaard "gooi er een pilletje in". Ze doen onderzoek naar diëten, poeptransplantatie, etc. En ja, ze maken ook fouten en daar heb ik familiair ook ervaring mee helaas, maar dat is vooral te wijten aan huisarts (paar jaar geleden) en COVID (afgelopen jaar).
#3430360
Basil schreef: wo 28 jul 2021, 20:51 Prima ik zal niks meer delen, alles wordt van tafel geveegd als het niet provaccineren is.
Mensen vertellen hun verhaal maar dat is allemaal opruierij, als de media het schrijft dan wordt het gelooft.
Het hersenspoelen door de media werkt uitstekend dat blijkt wel weer.
Er is volop censuur, deel je iets wat niet in hun straatje past wordt je bericht verwijderd door bijv. facebook.
Zoiets zouden we eerder nooit accepteren maar nu , als makke schapen volgen we de overheid.
Hun hersencellen zijn al opgelost ben ik bang, nergens actieve herinneringen meer aan.

Covid heeft de A status gekregen net als Ebola, lekker makkelijk als ze straks weer maatregelen wil invoeren.
Ze krijgen steeds meer macht dat is toch doodeng.

Tja en dat Lowlands niet doorgaat is ook de schuld van de niet gevaccineerden ;D
Tuurlijk wij gevaccineerden zijn schapen....
#3430361
Basil schreef: wo 28 jul 2021, 20:51 Prima ik zal niks meer delen, alles wordt van tafel geveegd als het niet provaccineren is.
Mensen vertellen hun verhaal maar dat is allemaal opruierij, als de media het schrijft dan wordt het gelooft.
Het hersenspoelen door de media werkt uitstekend dat blijkt wel weer.
Er is volop censuur, deel je iets wat niet in hun straatje past wordt je bericht verwijderd door bijv. facebook.
Zoiets zouden we eerder nooit accepteren maar nu , als makke schapen volgen we de overheid.
Hun hersencellen zijn al opgelost ben ik bang, nergens actieve herinneringen meer aan.

Covid heeft de A status gekregen net als Ebola, lekker makkelijk als ze straks weer maatregelen wil invoeren.
Ze krijgen steeds meer macht dat is toch doodeng.

Tja en dat Lowlands niet doorgaat is ook de schuld van de niet gevaccineerden ;D
Over in hokjes plaatsen gesproken...
#3430362
src_esther schreef: wo 28 jul 2021, 20:53 Toevallig heb ik een familielid dat met best veel mensen bevriend is die in een gerenomeerd ziekenhuis (LUMC) werken, op alle niveau's maar vooral de posities waar je minimaal 8 jaar voor moet studeren, zij laten zich allemaal vaccineren. En dat familielid plus partner hebben - op advies van deze zelfde mensen - zich 2 maal laten vaccineren met een mRNA vaccin.
Misschien dat je niet op de hoogte bent van waar het LUMC zich allemaal mee bezighoudt maar zij zijn echt niet de standaard "gooi er een pilletje in". Ze doen onderzoek naar diëten, poeptransplantatie, etc. En ja, ze maken ook fouten en daar heb ik familiair ook ervaring mee helaas, maar dat is vooral te wijten aan huisarts (paar jaar geleden) en COVID (afgelopen jaar).
En voor mij nog steeds geen reden om me te laten vaccineren als zo iemand het zegt.
Er zijn artsen met ontslag gedreigd als ze zich aansluiten bij het collectief dat zegt mij veel meer.

Hier zitten 2 deskundigen die door iedereen worden vertrouwd, prima ik ken ze niet dus waarom zou ik ze geloven.

Zolang vaccins nog in de testfase zitten en veel bijwerkingen in de doofpot worden gestopt heb ik er geen vertrouwen in.
Maar dat wordt hier weer van tafel geveegd.

Jaarlijks vallen er duizenden doden door longkanker ten gevolge van roken maar tabak mag nog steeds verkocht worden, niemand vindt dat erg.

Ik ben vast niet de enige hier die zo denkt maar anderen zijn wijzer en houden hun mond.
Ga ik ook weer doen, zonde van mijn energie.

Blijf gezond !
#3430364
Het wordt niet van tafel geveegd omdat het niet “pro-vaccineren” is, maar omdat het anti-feiten is. Wat jij doet Basil, is precies dat wat je ons verwijt: je plaatst ons in hokjes, verwijt ons dat we als makke schapen de overheid volgen.

Ondanks de vele stommiteiten die de overheid begaan heeft, de laatste nog in juni, toen alle maatregelen overboord werden gesmeten en we binnen twee weken met een enorme opleving van het virus te maken kregen, heeft deze overheid goed gehandeld.

Dat kan ik van meneer Engel en consorten niet zeggen.

In de “The New York Times” stond een aantal dagen geleden een verhelderend artikel over het stijgen van het aantal positive gevallen in Amerikaanse (Republikeinse) staten die een heel lage vaccinatiegraad hadden. Daartegenover stegen de positieve gevallen in de door Democraten bestuurde staten veel minder. Daar is de vaccinatiegraad veel hoger: https://www.nytimes.com/interactive/202 ... cases.html

Ook interessant is wat er nu in Engeland gebeurt, waar het aantal positieve gevallen spectaculair daalt ondanks dat alle maatregelen zijn opgeheven. De wetenschappers zijn het nog niet helemaal eens over de oorzaken, maar een belangrijke factor is de hoge vaccinatiegraad onder de Britse bevolking. Samen met het relatief hoge percentage mensen dat hersteld is van corona en daardoor immuun is lijkt het mogelijk dat ze de grens gepasseerd zijn waarop sprake is van groepsimmuniteit. Daar moesten wel eerst zo’n 130.000 Britten voor sterven en het zouden er veel meer geweest zijn zonder vaccinaties.

Nogmaals: het is in Nederland je volste recht om je niet te laten vaccineren en te geloven in het tegenovergestelde van waarin ik mijn vertrouwen heb gesteld. Je hebt recht op je eigen mening zelfs al lijkt die meer gestoeld op een diepgeworteld wantrouwen jegens de overheid dan op feiten en wetenschap.

Zolang je er een ander maar niet mee in gevaar brengt.
#3430365
Basil schreef: wo 28 jul 2021, 20:51 Prima ik zal niks meer delen, alles wordt van tafel geveegd als het niet provaccineren is.
Mensen vertellen hun verhaal maar dat is allemaal opruierij, als de media het schrijft dan wordt het gelooft.
Het hersenspoelen door de media werkt uitstekend dat blijkt wel weer.
Er is volop censuur, deel je iets wat niet in hun straatje past wordt je bericht verwijderd door bijv. facebook.
Zoiets zouden we eerder nooit accepteren maar nu , als makke schapen volgen we de overheid.
Hun hersencellen zijn al opgelost ben ik bang, nergens actieve herinneringen meer aan.

Covid heeft de A status gekregen net als Ebola, lekker makkelijk als ze straks weer maatregelen wil invoeren.
Ze krijgen steeds meer macht dat is toch doodeng.

Tja en dat Lowlands niet doorgaat is ook de schuld van de niet gevaccineerden ;D
Ik had wat geplaatst maar dat is blijkbaar toch niet doorgekomen.
Ik ga even alleen in op de site van de artsen. Want als iemand schrijft 'in mei 2020 hadden we met eenvoudige maatregelen het virus onder controle' dan vraag ik me toch af wie er aan geheugenverlies leidt. Want volgens mij zaten we toen al maanden in een strenge lockdown, was alles dicht, grenzen en scholen, de snelwegen leeg en hadden veel mensen het psychisch moeilijk. Bijvoorbeeld ook in de verpleeghuizen met een enorm psychisch leed voor de bewoners. Wat nou 'eenvoudige maatregelen'...

Ik vind dat gemelde bijwerkingen van de vaccins serieus genomen moeten worden en dat geldt zeker voor de bijwerkingen zoals die van AZ met potentieel zeer ernstige gevolgen. Ik vind ook dat die discussie best wat scherper gevoerd mag worden dan tot nu toe. Net als de discussie of kinderen nu wel of niet gevaccineerd zouden moeten worden.

Ik denk alleen niet dat het helpt als mensen die zich kritisch opstellen ook allemaal rare dingen gaan roepen zoals over dat het India allemaal zo mild verloopt dankzij de ivermectine. India is een humanitair drama, mensen stikkend op straat vanwege tekort aan zuurstof, 422.000 doden geregistreerd (en ik denk echt dat die registratie niet sluitend is). Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar laat ik zeggen dat ik het nogal een gebrek aan empathie vind om net te doen alsof het daar veel beter gaat dan hier en we ons hier 'dus' nodeloos zorgen maken om het virus. Dan heb je toch ook last van tunnelvisie of ligt dat aan mij?

COVID19 is inderdaad een meldingsplichtige ziekte groep A, als sinds het begin van de uitbraak in China. Net als SARS, MERS, Ebola, pokken en polio. Op zich is het verschil tussen meldingsplicht groep A en groep B eigenlijk vooral dat je het al moet melden bij verdenking. In de praktijk wordt COVID19 al lang niet meer gemeld bij iedere verdenking (al sinds april 2020 niet meer) maar alleen bij bevestigde gevallen. Of iets nu meldingsplicht A, B of C is heeft niets te maken met welke maatregelen de overheid kan nemen, dat heeft alleen te maken met de snelheid van de melding. Wat ik slecht vind is de manier waarop er met vertrouwelijkheid om wordt gegaan (de dataleks, wie mag van wie weten wie er positief was etc). Maar dat heeft meer met de uitvoering te maken dan met welke status de ziekte heeft. En het lijkt me goed dat daar kritisch op getoetst wordt. Dus zo roepen als 'het is nu zelfs groep A' - dat zegt niks.

Het probleem is ook hier weer dat als het alleen maar ingaat op welke categorie COVID19 heeft, het weerwoord van de overheid wel heel makkelijk is. Dat is het punt niet. Dan maak je er B van. Sluit aan bij de praktijk, iedereen weer rustig(er) maar het probleem van vertrouwen in ICT systemen van de overheid en goed omgaan met vertrouwelijke gegevens is er niet mee aangepakt.

Dus ja, kritische vragen zijn er genoeg te stellen en ik vind ook echt dat de Nederlandse overheid best een aantal flinke steken laat vallen. Alleen de stukken die jij hier aanhaalt, ze snijden niet echt brood. Da's jammer.
Wat ik bijvoorbeeld wel bijzonder interessant vond is een comment over de samenhang tussen verontreinigde lucht en multi resistente bacterien. (https://www.clinicalmicrobiologyandinfe ... 0/fulltext) Misschien moeten we ons wat India betreft daar iets maar druk over maken ipv te denken dat ze het daar beter voor elkaar hebben met corona dan wij.

Wat ik je verder ook aan zou willen raden is het boek "Wat op het spel staat" van Philip Blom
#3430366
Basil schreef: wo 28 jul 2021, 21:10 En voor mij nog steeds geen reden om me te laten vaccineren als zo iemand het zegt.
Er zijn artsen met ontslag gedreigd als ze zich aansluiten bij het collectief dat zegt mij veel meer.

Hier zitten 2 deskundigen die door iedereen worden vertrouwd, prima ik ken ze niet duus waarom zou ik ze geloven.

Zolang vaccins nog in de testfase zitten en veel bijwerkingen in de doofpot worden gestopt heb ik er geen vertrouwen in.
Maar dat wordt hier weer van tafel geveegd.

Jaarlijks vallen er duizenden doden door longkanker ten gevolge van roken maar tabak mag nog steeds verkocht worden, niemand vindt dat erg.

Ik ben vast niet de enige hier die zo denkt maar anderen zijn wijzer en houden hun mond.
Ga ik ook weer doen, zonde van mijn energie.

Blijf gezond !
Oh, dus jij kent die mensen uit die links die je net plaatste, want die geloof je kennelijk wel. :???:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door