Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3432453
eelke schreef: do 16 sep 2021, 21:23 Maar dat is ook krom! Het is alleen wel zo dat je natuurlijk wel ergens regels moeten stellen, en dat het nooit helemaal waterdicht en logisch te maken is. Ik weet nog goed dat ik voor mijn werk onbeperkt clienten mocht thuisbezoeken, en dan thuis maar een klein max aantal mensen. Voelde ook erg gek. Ik vergat daardoor ook wel dat die thuis-regel er was.
Maar dat heb je natuurlijk wel met elk pakket aan regels, dat er wel iets kroms in te vinden valt.
Ja dat is jouw geval ook echt heel vreemd!
Ik had een beetje verwacht dat ze zouden zich; open volledig met coronapaspoort en voor de horeca die dat niet wil dan de 1,5m want dat heeft zich nu wel een soort van bewezen in de horeca. Dus dat ze die keuze bij de ondernemer zouden leggen ipv zo'n harde grens. Maar goed dat is dus niet zo. Nu is het gewoon afwachten.
#3432454
eelke schreef: do 16 sep 2021, 21:25 Ben je lid van een vakbond? Daar kun je deze vraag goed stellen, denk ik.
Ik vraag me sowieso wel af of een werkgever je kan verplichten om naar een grote bijeenkomst te komen, als je je daar nog helemaal niet fijn bij voelt door angst voor corona (los van alle regels dus). Die vraag zullen vakbonden ook wel krijgen over bv weer op kantoor moeten gaan werken ipv thuiswerken. Daar zit denk ik ook niet iedereen om te springen.
Nee geen lid van.
Maar groot nee datkan je het niet noemen. Het betreft alleen onze huidige afdeling en die is maar 15 man.

Wat betreft thuiswerken na veel protest nav wat zij gedacht hadden en wat het personeel wil is onlangs bekend gemaakt dat je 2 dagen naar kantoor moet de rest mag je thuiswerken. Dat is iig het voorstel wat er nu ligt en wordt gezien als ingroeimodel.
Ik heb helemaal geen slechte werkgever, werk er al 20plus jaar laat ik dat even heel duidelijk voorop stellen. En je blijft daar niet zo lang werken als je het niet naar je zin hebt. En zij kunnen hier ook niets aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik wel heel graag wil weten wat mijn rechten en plichten zijn niet meer en niets minder.
#3432455
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:27 Ja dat is jouw geval ook echt heel vreemd!
Ik had een beetje verwacht dat ze zouden zich; open volledig met coronapaspoort en voor de horeca die dat niet wil dan de 1,5m want dat heeft zich nu wel een soort van bewezen in de horeca. Dus dat ze die keuze bij de ondernemer zouden leggen ipv zo'n harde grens. Maar goed dat is dus niet zo. Nu is het gewoon afwachten.
In mijn hoofd wel, maar ergens is het ook weer logisch, want eigenlijk was ik juist een groter risico voor mijn privé mensen, omdat ik er voor mijn werk al zo veel zag. Maar het gaf toch een error.

Wat wel meer in de zorg was hoor. Als je de hele dag mensen aan het verzorgen bent (ik niet) en je dus de hele dag erg dichtbij bent, is het natuurlijk wel raar dat je savonds geen arm om een verdrietig prive persoon mag slaan. Ook weer logisch, maar ook wel een error. Je kunt het nooit helemaal dicht timmeren.
#3432456
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:28 Nee geen lid van.
Maar groot nee datkan je het niet noemen. Het betreft alleen onze huidige afdeling en die is maar 15 man.

Wat betreft thuiswerken na veel protest nav wat zij gedacht hadden en wat het personeel wil is onlangs bekend gemaakt dat je 2 dagen naar kantoor moet de rest mag je thuiswerken. Dat is iig het voorstel wat er nu ligt en wordt gezien als ingroeimodel.
Ik heb helemaal geen slechte werkgever, werk er al 20plus jaar laat ik dat even heel duidelijk voorop stellen. En je blijft daar niet zo lang werken als je het niet naar je zin hebt. En zij kunnen hier ook niets aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik wel heel graag wil weten wat mijn rechten en plichten zijn niet meer en niets minder.
Telt het eigenlijk wel voor hotels? Want die waren eerder ook wel uitgesloten van de horeca regels (behalve dan de restaurants in de hotels, bv). Toen alle horeca dicht was, heb ik wel een hotelovernachting gedaan.
#3432458
eelke schreef: do 16 sep 2021, 21:34 Telt het eigenlijk wel voor hotels? Want die waren eerder ook wel uitgesloten van de horeca regels (behalve dan de restaurants in de hotels, bv). Toen alle horeca dicht was, heb ik wel een hotelovernachting gedaan.
Wat ik heb kunnen achterhalen is dat als er gegeten kan worden in hotels er een horeca vergunning op zit. En de eerste avond is met eten. Toen jij er was denk ik dat je daar toen geen gebruik van kon maken? Of misschien alleen room service?
#3432461
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:38 Wat ik heb kunnen achterhalen is dat als er gegeten kan worden in hotels er een horeca vergunning op zit. En de eerste avond is met eten. Toen jij er was denk ik dat je daar toen geen gebruik van kon maken? Of misschien alleen room service?
Toen was de soep ook weer niet zo heet idd, er was roomservice, maar het ontbijt was gewoon buffet, wat je dan vervolgens op de kamer moest opeten.

Kan me voorstellen dat een hotel ook liever 1 personeelslid bij het restaurant heeft staan, dan dat ze alle deuren en ingangen van het hele hotel moeten blokkeren of beveiligen. Want hoe kun je anders zeker weten dat elke gast een goed qr heeft? Dan checkt er 1 in, zegt ie, de ander komt later, en laat die ander dan vervolgens via een achterdeur binnen?
#3432463
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:41 Dit valt allemaal onder horeca dus ook hotels;
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/ ... er-horeca-
Klopt, maar daar hebben ze eerder dus ook een uitzondering voor gemaakt. Dus dat zou nu ook kunnen. Of niet. Maar da's dus niet bekend. Raar wel, dat het nog niet terug te vinden is. (en helemaal raar dat ze het op de site van de rijksoverheid over verlenging tot 19 september hebben, ipv 25)
#3432464
eelke schreef: do 16 sep 2021, 21:42 Klopt, maar daar hebben ze eerder dus ook een uitzondering voor gemaakt. Dus dat zou nu ook kunnen. Of niet. Maar da's dus niet bekend. Raar wel, dat het nog niet terug te vinden is. (en helemaal raar dat ze het op de site van de rijksoverheid over verlenging tot 19 september hebben, ipv 25)
Dat komt omdat er nu (as we speak) het kamerdebat nog gaande is met wel 100 moties (overdreven, maar het zijn er wel heel veel) tegen de voorgenomen maatregelen aangaande 25 sept.
#3432466
Ina schreef: do 16 sep 2021, 21:44 Dat komt omdat er nu (as we speak) het kamerdebat nog gaande is met wel 100 moties (overdreven, maar het zijn er wel heel veel) tegen de voorgenomen maatregelen aangaande 25 sept.
Ja, maar de vorige keren was er ook altijd wel een debat, na de persco, maar was de info wel al aangepast, en werd het eventueel nog wat later weer aangepast? Zoals bv over de tijd van de avondklok toen? Of ik heb toen tussendoor niet gekeken, dat kan ook.
#3432467
eelke schreef: do 16 sep 2021, 21:46 Ja, maar de vorige keren was er ook altijd wel een debat, na de persco, maar was de info wel al aangepast, en werd het eventueel nog wat later weer aangepast? Zoals bv over de tijd van de avondklok toen? Of ik heb toen tussendoor niet gekeken, dat kan ook.
Kan hoor, ik houd het allemaal niet zo precies bij, maar zit nu toevallig te luisteren en hoorde heel veel bezwaren en moties voorbij komen waardoor ik daardoor de conclusie trok dat dat misschien de reden was dat de info nog niet is aangepast.
#3432468
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:28 Nee geen lid van.
Maar groot nee datkan je het niet noemen. Het betreft alleen onze huidige afdeling en die is maar 15 man.

Wat betreft thuiswerken na veel protest nav wat zij gedacht hadden en wat het personeel wil is onlangs bekend gemaakt dat je 2 dagen naar kantoor moet de rest mag je thuiswerken. Dat is iig het voorstel wat er nu ligt en wordt gezien als ingroeimodel.
Ik heb helemaal geen slechte werkgever, werk er al 20plus jaar laat ik dat even heel duidelijk voorop stellen. En je blijft daar niet zo lang werken als je het niet naar je zin hebt. En zij kunnen hier ook niets aan doen. Maar dat neemt niet weg dat ik wel heel graag wil weten wat mijn rechten en plichten zijn niet meer en niets minder.
En dan is het eigenlijk wel grappig dat je dat op een vers-voer-forum vraagt ;D

Ik denk dat je die vraag beter aan een arbeidsjurist kan stellen. Misschien hier info ? https://www.das.nl/ondernemer/coronavir ... ndernemers

Of bij je rechtsbijstandsverzekering?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door