Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3428101
Elf schreef: do 17 jun 2021, 23:24 Waar lees jij dat?
Ik ga zo even zoeken. Ik kan het artikel nu ook zo gauw niet meer vinden. Het was een Amerikaans artikel. Er zijn inmiddels een paar nieuwe artikelen bijgekomen. En over Janssen zeggen er veel dat er te weinig onderzoek naar is gedaan. Dit vaccin staat natuurlijk ook nergens meer op de radar :-\ :-X . En verder zie ik nu ook cijfers dat het 60% bescherming biedt tegen de Delta variant. Op hoop van zegen dan maar.
#3428120
Ik had al last van mijn rechterarm, spier/zenuw zit klem. Dus die kan wat minder nu. Prikje daarom toch links gezet. Wel met kans dat ik straks 2 pijnlijke armen heb ;D
Is wel superstrak geregeld waar ik geweest ben zeg.
Over 5 weekjes een 2e en dan is het ff klaar. :biggrin2:
#3428135
Naar aanleiding van wat opmerkingen over een tweede vaccinatie met een ander merk. In Nederland schijnt dat dus niet zomaar mogelijk te zijn, tenzij er een medische noodzaak is.
Bron: NOS

In andere landen om ons heen schijnt het gewoon te kunnen, maar Nederland blijft, zoals altijd, het bijzondere kind in de klas.
#3428137
Hier worden ook nog gewoon eerste keren AZ gezet. En ik geloof niet dat dat op vrijwillige basis is, ieder krijgt nog steeds gewoon wat er voor je beslist is, je kan enkel ja of nee zeggen.
Dus 2e maal ander vaccin is ook in België niet aan de orde.

Deze week nog iemand overleden tgv vaccinatie met AZ.


Ik zit er eigenlijk op te wachten tot er nabestaanden zijn die de overheid daarvoor aanklagen. Niet dat het wat zal uithalen, maar ik vind het wel erg, dat je verplicht wordt (ale, scheelt niet veel he) iets te nemen en er dan bij toeval dood aan gaat. Ah ja, pech gehad.
Kunnen ze toch niet maken?
#3428146
Ronald schreef: vr 18 jun 2021, 13:28 Naar aanleiding van wat opmerkingen over een tweede vaccinatie met een ander merk. In Nederland schijnt dat dus niet zomaar mogelijk te zijn, tenzij er een medische noodzaak is.
Bron: NOS

In andere landen om ons heen schijnt het gewoon te kunnen, maar Nederland blijft, zoals altijd, het bijzondere kind in de klas.
Hier in Noorwegen kan het maar dat is omdat AZ uit het vaccine programma is gehaald. Jansen wordt ook niet gegeven en nu vallen de leveringen van Pfizer tegen. Oslo is nu grotendeels gevaccineerd maar onze kommune die aan Oslo grenst is nu net aan de groep tussen 50 en 55 begonnen. Oftewel, het schiet nog niet zo heel erg op, hoewel ‘we’ nu zitten op ongeveer 50% van de volwassen bevolking (boven de 16) een eerste vaccin. Meneer heeft nu zijn eerste prik gehad maar door tekort is interval veranderd, dus september pas de tweede. (Standaard is nu 12 weken tussen eerste en tweede voor zowel Pfizer als Moderna)

Gekoppeld met de nog steeds strenge inreis regels stellen we een trip naar buiten Noorwegen nog maar even uit ;)
Laatst gewijzigd door Siberienne op vr 18 jun 2021, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#3428148
Siberienne schreef: vr 18 jun 2021, 14:23
Gekoppeld met de nog steeds strenge inreis regels stellen we een trip naar buiten Noorwegen nog maar even uit :D
Ik ben voorlopig ook nog even gewoon in Leeuwarden. Had voor vorige week wat dingen in de planning staan, maar later toch maar besloten in het noorden te blijven.
Er komt vast wel weer een keer dat ik lekker op de motor kan stappen. En dat het enige waar ik me druk om hoef te maken is of het hotel wel een slaapplekje voor me heeft.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door