Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3432438
MillyMol schreef: do 16 sep 2021, 18:44 Ik begrijp dat je die tweede vaccinatie aan je voorbij hebt laten gaan omdat je er zo beroerd van bent geweest. Maar de consequentie daarvan is dan wel dat je je moet laten testen. Ik neem toch aan dat je daar niet twee weken beroerd van wordt?

Sjoemelen met een corona check-app vind ik echt een no-go.
Ik kies er niet voor dat mijn werkgever iets organiseert in een horeca gelegenheid (toen was dit niet bekend)! Wat ook prima op kantoor zou kunnen!!
Dus nee ik weiger daarvoor een wattenstaaf achter mijn oogbol te laten sterken en dat 2x omdat het 2 dagen duurt! En dan daarnaast het betreft maar een man of 15 op een gemiddelde verjaardag zitten er meer. In een geventileerde ruimte op minimaal 1,5m.

En het is gewoon driedubbel zuur dat ik de GGD/RIVM gesmeekt heb om Janssen; nee prikken wat de pot schaft en dan nog geen 4 dagen daarna keuzevrijheidvoor Janssen kwam. Dan had ik hier nu allemaal geen last van gehad.

In mijn prive omgeving heb ik geen last hiervan. Ik ga toch normaliter al niet veel naar horeca, evenementen, festivals, bioscoop niets voor mij.

Ze moeten eens gaan inzetten op antistoffentest dat zou vele maken eerlijker zijn.
#3432440
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 19:03 Ik kies er niet voor dat mijn werkgever iets organiseert in een horeca gelegenheid (toen was dit niet bekend)! Wat ook prima op kantoor zou kunnen!!
Dus nee ik weiger daarvoor een wattenstaaf achter mijn oogbol te laten sterken en dat 2x omdat het 2 dagen duurt! En dan daarnaast het betreft maar een man of 15 op een gemiddelde verjaardag zitten er meer. In een geventileerde ruimte op minimaal 1,5m.

En het is gewoon driedubbel zuur dat ik de GGD/RIVM gesmeekt heb om Janssen; nee prikken wat de pot schaft en dan nog geen 4 dagen daarna keuzevrijheidvoor Janssen kwam. Dan had ik hier nu allemaal geen last van gehad.

In mijn prive omgeving heb ik geen last hiervan. Ik ga toch normaliter al niet veel naar horeca, evenementen, festivals, bioscoop niets voor mij.

Ze moeten eens gaan inzetten op antistoffentest dat zou vele maken eerlijker zijn.
Jeetje, wat ben je boos. Naar wat je schrijft is je werkgever super begripvol en bereid tot een oplossing. En wat je zelf al zegt, toen dit georganiseerd werd waren de regels anders, daar krijgt je werkgever ook maar opeens mee te maken. En zo te horen gaat ie daar heel menselijk en goed mee om.

Los van die specifieke situatie, ga ik met Millymol mee. Er is een keuze in NL. Vaccineren, testen, of geen gebruik maken van de dingen waar je voor moet vaccineren of testen. Dan kun je heel erg willen dat er nog een andere keuze was, maar die is er niet. Misschien komt ie in de toekomst wel, maar nu is het wat het is.
#3432441
Ik wil ook helemaal geen gebruik maken van die dingen waar ze dit nu voor vragen. Dus dat is iig niet mijn probleem. Die dingen waar ze dat voor vragen deed ik toch al nooit. Ja 3x per jaar uiteten maar dat mis ik echt niet.

Maar nu wordt ik dus alsnog, buiten mijn invloed, voor die keuze gestelt. En het enige wat ik me afvroeg of het me mijn baan kan kosten. Het korte antwoord is dat weet men nog niet want er is (nog) geen jurisprudentie over.
#3432442
MillyMol schreef: do 16 sep 2021, 18:44 Ik begrijp dat je die tweede vaccinatie aan je voorbij hebt laten gaan omdat je er zo beroerd van bent geweest. Maar de consequentie daarvan is dan wel dat je je moet laten testen. Ik neem toch aan dat je daar niet twee weken beroerd van wordt?

Sjoemelen met een corona check-app vind ik echt een no-go.
Ik ben het hier toch wel mee eens.
Je wist dat dat de consequentie was. En je wist dat al voor je die ene Pfizer liet zetten. Waarvan je trouwens ook al op voorhand wist dat je er maar 1 ging laten zetten, dus het ligt nog niet eens aan dat beroerd zijn achteraf. Of je was beroerd vanwege het je druk maken, dat kan ook.
Alleszinds, je wist dit alles voor je die ene Pfizer liet zetten, we hebben je uitvoerig uitgelegd dat je dan net zo goed geen kon nemen.
Na niet of onvolledig vaccineren is testen de consequentie. Ik begrijp eerlijk gezegd je verontwaardiging niet.
En vooral niet waarom je daar nu zo stellig 'nee' tegen zegt maar dan wel die ene nutteloze Pfizer bent gaan halen. Want dan had ik het wel begrepen als je 'dan niet' had gezegd. Want dan koos je voor hetzelfde als nu, alleen zonder die 2 weken beroerd.
En ik ben het met je eens dat het oneerlijk is dat je geen Johnson kreeg en dat die maar 1 keer geprikt moeten. Dat is echt heel wrang.

Ik twijfel trouwens of een antigentest jou zou helpen. Daar moet je dan wel antistoffen voor hebben en wie zegt dat dat zo is. Reden zou zijn dat het duur is.
Als je covid gehad hebt mag het volgens mij zelfs gebruikt worden, krijg je ook een covidsafe in belgie. Maar dan moet je weer bloed laten trekken, en zie je dat dan wel zitten?
#3432443
Ik vind dit besluit wel erg. Omdat het 1; mensen nogal beperkt, en het toch een vorm van dwang/drang is. 2; ik voel me er helemaal niet veiliger door, want mét vaccinatie kun je nog steeds een ander besmetten, en ik vraag me toch ook af hoe het zit met de bescherming van mijn astra zenica prik waarvan de eerste alweer in februari gezet was :???: en 3; het is helemaal niet goed voorbereid. Ik zat vandaag bij de eerste cliënt, zonder mobiel telefoonnummer. Dan kun je dus niks met digi- d, dus ik belde naar het nummer wat er dan voor geschikt zou zijn, om het per post aan te vragen, en de verbinding werd verbroken omdat het te druk op de lijn was. Dus die man gaat zijn vaccinatiebewijs niet krijgen voor de regels in gaan. Vind ik erg lullig.

Daarbij is er wel echt gezegd dat ze nooit zoiets zouden doen. Evenals het verplicht vaccineren van zorgpersoneel. En dan hoor ik vandaag dat niet gevaccineerd zorgpersoneel geschorst is in frankrijk, en ook geen salaris krijgt uitbetaald, en dan heb ik daar toch wel erg veel moeite mee :-\

En voor dansevenementen begrijp ik het heel goed. Maar volgens mij ging de 1,5 meter samenleving best prima de afgelopen maanden in de bioscopen, cafe's en meeste concertzalen. En we hebben nog niet eens het effect van de zomervakantie/scholen open afgewacht.

Kan ik straks weer maanden met een mondkapje op gaan werken zeker? Ik ben zó blij dat ik er vanaf ben, mijn gezicht is echt wel een belangrijk instrument bij het voeren van gesprekken, en het kunnen geven van een vriendelijke lach...
#3432444
Het betreft geen pfizer maar moderna. En ja ik had gezegd dat als ik er ziek van zou worden dat ik die 2e niet zou laten zetten. Want veel mensen zeiden valt allemaal wel mee. Nou niet dus. En nee de klachten die ik had is wel degelijk reactie geweest. Mijn moeder is er heel erg ziek van geweest en die zag er totaal niet tegenop; genetisch bepaald?? Ik ben in januari 2020 heel ziek geweest met de klassieke corona symptomen of het het geweest is zullen we nooit weten. Het zou dus kunnen zijn dat die moderna geboosterd heeft.

Maar nogmaals ik in mijn PERSOONLIJKE leven heb er geen probleem mee, ik wordt nu door iets wat mijn werkgever maanden geleden afgesproken heeft hiermee geconfronteerd. Dus dat noem ik nou niet echt eigen keuze. Als het mijn keuze zou zijn zou ik die dagen verplaatsen naar kantoor want dan mag het wel.

Maar goed jullie gaan mij nu "aanvallen" dat dit nou eenmaal de consequentie is en dat was niet mijn vraag. En ik heb al tig keer nu gezegd dat ik prive er geen problemen mee heb dat ik bepaalde dingen niet mag.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op do 16 sep 2021, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
#3432445
Ik kan slecht quoten op de telefoon. Maar nee, die 1,5 meter samenleving werkt nul komma nul. Zit je in een restaurant netjes 1,5 meter van het andere tafeltje, hijgt de serveerster in je nek. En reserveer je met 15 man, zit je elleboog aan elleboog gezellig te eten.

Dat maakt overigens wel dat ik me minder zorgen maak om het loslaten van de regels. In feite is dat in de praktijk al grotendeels gebeurd en het effect daarvan valt tot nog toe hartstikke mee. Ik ben er niet zo bang voor dat na 25 september we weer zo’n enorme plotselinge stijging gaan zien.
#3432446
pearlsofpassion schreef: do 16 sep 2021, 20:57 Ik ben het hier toch wel mee eens.
Je wist dat dat de consequentie was. En je wist dat al voor je die ene Pfizer liet zetten. Waarvan je trouwens ook al op voorhand wist dat je er maar 1 ging laten zetten, dus het ligt nog niet eens aan dat beroerd zijn achteraf. Of je was beroerd vanwege het je druk maken, dat kan ook.
Alleszinds, je wist dit alles voor je die ene Pfizer liet zetten, we hebben je uitvoerig uitgelegd dat je dan net zo goed geen kon nemen.
Na niet of onvolledig vaccineren is testen de consequentie. Ik begrijp eerlijk gezegd je verontwaardiging niet.
En vooral niet waarom je daar nu zo stellig 'nee' tegen zegt maar dan wel die ene nutteloze Pfizer bent gaan halen. Want dan had ik het wel begrepen als je 'dan niet' had gezegd. Want dan koos je voor hetzelfde als nu, alleen zonder die 2 weken beroerd.
En ik ben het met je eens dat het oneerlijk is dat je geen Johnson kreeg en dat die maar 1 keer geprikt moeten. Dat is echt heel wrang.

Ik twijfel trouwens of een antigentest jou zou helpen. Daar moet je dan wel antistoffen voor hebben en wie zegt dat dat zo is. Reden zou zijn dat het duur is.
Als je covid gehad hebt mag het volgens mij zelfs gebruikt worden, krijg je ook een covidsafe in belgie. Maar dan moet je weer bloed laten trekken, en zie je dat dan wel zitten?
Hoezo wist Cindy dat dit de consequentie was? Die Corona pas voor de horeca is pas net ingesteld met een hele hoop politiek gedoe dus dat had ze toch echt niet kunnen voorzien.

Wat je schrijft over de antigeen test klopt niet, de antigeen test is de neus uitstrijk om virus aan te tonen. De antistoffen test waar Cindy op doelt is om aan te tonen dat je antistoffen hebt. Je kunt dan wel verschil maken tussen antistoffen tgv doorgemaakte infectie en vaccinatie. Maar tva het Corona certificaat wordt er nogal wisselen mee omgegaan in de verschillende landen. Je moet aan kunnen tonen dat je in de laatste 6 maanden Corona doorgemaakt hebt, dus een antistoffen test is vaak in combinatie met een artsen verklaring,

Ik denk dat Cindy bedoelt aantonen van antistoffen zodat je weet dat je beschermd bent maar daar zijn geen grenzen voor te stellen op het moment, dus dat is lastig.

En ik hoor bij Cindy vooral onmacht, angst en onzekerheid en dat snap ik wel, maar ik denk eerlijk gezegd, Cindy, dat je daar wat mee moet want dit kost zo verschrikkelijk veel energie, dat houd je niet vol zo. En tsja, een wattenstok achter je oogbol, er zijn ook testen die niet zo diep afgenomen worden. Het is wat onaangenaam, maar niet het einde van de wereld. Maak je dat nu niet erger dan het is?

Misschien even relativerend; hele schoolklassen moeten dat 2x per week standaard, om het voor de rest van de samenleving veilig te houden...
#3432447
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:08 Maar goed jullie gaan mij nu "aanvallen" dat dit nou eenmaal de consequentie is en dat was niet mijn vraag. En ik heb al tig keer nu gezegd dat ik prive er geen problemen mee heb dat ik bepaalde dingen niet mag.
Je werk hoort bij je leven. En ik vind jou toon persoonlijk heel heftig. Over je werkgever, of hij je kan ontslaan en of ie een poot heeft om op te staan. Terwijl je zelf zegt dat ie aan heeft gegeven dat ie gaat kijken naar een oplossing. Dat is toch hartstikke prima, wat moet die man anders doen? Alles maar afblazen ondanks alle gemaakte kosten? Omdat 1 iemand zich niet wil laten testen. Laat die man rustig naar een oplossing zoeken, denk proactief met hem mee. Laat merken dat je graag aan de teambuilding mee zou willen doen. Dat komt 100% anders over dan gelijk in de paniek te schieten over ontslag ed. Bedrijven krijgen hier ook voor het eerst mee te maken en moeten hun weg er in vinden. Dat heeft even tijd nodig. Stel je positief en meedenkend op, Dan hoef je toch nergens bang voor te zijn.
#3432448
Het betreft inderdaad de antistoffentest nav vaccinatie om zo te kijken of je daadwerkelijk bescherm bent. Soort titer bepaling dus.

Het gaat mij er om dat ik hier niet voor kies en dat het slechts een teambuildingssessie is nav reorganisatie. Ik wordt nu een hoek in gedwongen wat ik gewoon niet wil. En wat ik zeg naar een verjaardag met 20 man mag ik wel gewoon gaan beetje krom.
#3432449
Kaela schreef: do 16 sep 2021, 21:09 Ik kan slecht quoten op de telefoon. Maar nee, die 1,5 meter samenleving werkt nul komma nul. Zit je in een restaurant netjes 1,5 meter van het andere tafeltje, hijgt de serveerster in je nek. En reserveer je met 15 man, zit je elleboog aan elleboog gezellig te eten.

Dat maakt overigens wel dat ik me minder zorgen maak om het loslaten van de regels. In feite is dat in de praktijk al grotendeels gebeurd en het effect daarvan valt tot nog toe hartstikke mee. Ik ben er niet zo bang voor dat na 25 september we weer zo’n enorme plotselinge stijging gaan zien.
Nou ja, ik heb nu dus 1x een concertavond gehad, afgelopen week, met de corona check, waarbij er dus iemand een uur lang achter mij in mijn nek heeft zitten kuchen. Dat was niet relaxt. Ik wil helemaal geen mensen zo dichtbij mij, eigenlijk, die ik niet ken. Dat is toch ook weer anders dan een serveerster die in een aantal seconden wat weg zet.

Ik ben eigenlijk bang dat we voor 25 sept al een stijging gaan zien, nu alle scholen weer open zijn, en we dan weer zo'n zelfde effect krijgen als vorig jaar :-\
#3432450
Ik ga het afkappen.Ik heb teveel het gevoel dat ik degene ben die nu wordt aangevallen en zich moet verdedigen.
Ik wil met alles meedenken (en geloof me ik heb al veel aangedragen) maar wil zelf ook graag weten wat mijn rechten dan zijn. En nee ik ben niet enige en we zijn zeker geen klein bedrijf met 450 man in dienst.
#3432451
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:18 Het betreft inderdaad de antistoffentest nav vaccinatie om zo te kijken of je daadwerkelijk bescherm bent. Soort titer bepaling dus.

Het gaat mij er om dat ik hier niet voor kies en dat het slechts een teambuildingssessie is nav reorganisatie. Ik wordt nu een hoek in gedwongen wat ik gewoon niet wil. En wat ik zeg naar een verjaardag met 20 man mag ik wel gewoon gaan beetje krom.
Maar dat is ook krom! Het is alleen wel zo dat je natuurlijk wel ergens regels moeten stellen, en dat het nooit helemaal waterdicht en logisch te maken is. Ik weet nog goed dat ik voor mijn werk onbeperkt clienten mocht thuisbezoeken, en dan thuis maar een klein max aantal mensen. Voelde ook erg gek. Ik vergat daardoor ook wel dat die thuis-regel er was.
Maar dat heb je natuurlijk wel met elk pakket aan regels, dat er wel iets kroms in te vinden valt.
#3432452
Cindy de Wolf schreef: do 16 sep 2021, 21:21 Ik ga het afkappen.Ik heb teveel het gevoel dat ik degene ben die nu wordt aangevallen en zich moet verdedigen.
Ik wil met alles meedenken (en geloof me ik heb al veel aangedragen) maar wil zelf ook graag weten wat mijn rechten dan zijn. En nee ik ben niet enige en we zijn zeker geen klein bedrijf met 450 man in dienst.
Ben je lid van een vakbond? Daar kun je deze vraag goed stellen, denk ik.
Ik vraag me sowieso wel af of een werkgever je kan verplichten om naar een grote bijeenkomst te komen, als je je daar nog helemaal niet fijn bij voelt door angst voor corona (los van alle regels dus). Die vraag zullen vakbonden ook wel krijgen over bv weer op kantoor moeten gaan werken ipv thuiswerken. Daar zit denk ik ook niet iedereen om te springen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door