Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424465
Lizzy schreef: vr 16 apr 2021, 14:25 Oh jee! Ik kan me voorstellen dat dit wel ff schrikken was?! Werd je daar wel goed opgevangen?
Absoluut. Er was een heel peloton EHBO'ers actief. Zij hebben me opgevangen, arts gewaarschuwd, gecontroleerd en in de gaten gehouden. En na nog een half uurtje ging het wel weer.
#3424466
Ronald schreef: Absoluut. Er was een heel peloton EHBO'ers actief. Zij hebben me opgevangen, arts gewaarschuwd, gecontroleerd en in de gaten gehouden. En na nog een half uurtje ging het wel weer.
Jeetje, mag je nog wel terugkomen? AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3424468
hannabelgje schreef: vr 16 apr 2021, 14:46 1 op de 5 miljoen mensen krijgt een reactie op het astrazenica vaccin. Bij de anti conceptie pil is dat 2 op de 10 000. Toch heb ik ervoor gekozen om de anti conceptiepil te nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, maar da's wel een andere soort trombose
Ronald schreef: Absoluut. Er was een heel peloton EHBO'ers actief. Zij hebben me opgevangen, arts gewaarschuwd, gecontroleerd en in de gaten gehouden. En na nog een half uurtje ging het wel weer.
Nou ja, hebben zij ook weer het gevoel gehad nuttig te zijn :-\ schrikken man! Denk je dat het een reactie was op het vaccin, of vooral het gedoe? Ik moet ook wel zeggen dat ik mij een beetje 'gek' voelde erna. Ook omdat je zo op jezelf aan het letten bent ofzo. En de drukte daar. En de mannen van het rode kruis die aan het bepalen waren hoeveel stoelen er in de zaal konden staan, en of ze dan nog wel konden reanimeren en iemand op een brancard afvoeren.
#3424469
hannabelgje schreef:1 op de 5 miljoen mensen krijgt een reactie op het astrazenica vaccin. Bij de anti conceptie pil is dat 2 op de 10 000. Toch heb ik ervoor gekozen om de anti conceptiepil te nemen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Ja, dat was mijn eerste reactie ook hé.

2 op 10000 die eraan sterven (of bijna sterven) door trombose? Das wel erg veel.
Of is daar uitslag of gelaagd libido en dat soort bijwerkingen ook bij?
In het eerste geval vind ik het schandalig dat daar dan niet wat meer aandacht naartoe gaat! >:(
Maar ik vermoed dat dat toch niet helemaal klopt?
#3424473
pearlsofpassion schreef: Ja, dat was mijn eerste reactie ook hé.

2 op 10000 die eraan sterven (of bijna sterven) door trombose? Das wel erg veel.
Of is daar uitslag of gelaagd libido en dat soort bijwerkingen ook bij?
In het eerste geval vind ik het schandalig dat daar dan niet wat meer aandacht naartoe gaat! >:(
Maar ik vermoed dat dat toch niet helemaal klopt?
Die cijfers zijn van mensen die het ontwikkelen. Staat niks bij van overlijdens.
En dat is alleen trombose, geen andere bijwerkingen meegenomen in deze cijfers.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door hannabelgje op vr 16 apr 2021, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
#3424484
Ik denk dat het vooral de situatie was. Ik vond het best wel spannend allemaal.

Ik heb nog geen spijt dat ik ja gezegd heb. Ik voel me verder prima. Geen pijn op de prikplek, geen hoofdpijn en geen koorts. Wel ontzettend moe. Maar dat kan ook een reactie op de stress/spanning zijn.
Al met al valt het dus wel mee.
#3424499
Inge en Bono schreef: do 15 apr 2021, 15:15 Ik hoorde op de radio dat 'bouwjaar' 52 afspraken mocht gaan maken voor de vaccinatie. Even gecheckt: Pfizer. Ik heb gelijk mijn ouders telefonisch aangepord.
Dit berichtje las ik gisteravond laat voor het slapen gaan. Bedankt voor de tip!! Ik had dat nog niet gelezen. Ik heb vanochtend gelijk online een afspraak gemaakt voor mijn man. En nou wordt die maandag al gelijk gevaccineerd.
Hij kan er niet over uit, want hij liep alsmaar te mopperen en te klagen dat het wel september zou worden, als hij uberhaupt wat kreeg ::) En dat het zo soepel ging om die afspraak te maken daar keek hij ook van op. En dat de bevestiging zo snel over de mail kwam. Dat hadden ze toch goed voor elkaar ;D ;D
De tweede afspraak staat ook, en hij is nu nog eerder volledig gevaccineerd dan ik omdat er bij mij 12 weken tussen zit en bij hem maar 6. Het is niet eerlijk >:( ;D
#3424511
Siberienne schreef: vr 16 apr 2021, 21:43 Zuyderland trekt van leer

https://www.zuyderland.nl/nieuws/het-va ... uyderland/
Ik had toevallig vandaag Wideke Nijdam aan de telefoon, één van de drie leden van de Raad van Bestuur van de Zuyderland groep. Ik ken haar uit het OLVG (ze was daar bedrijfsleider van de unit OK/Anesthesie, waar ik werkte en mijn directe leidinggevende) en we zijn in die tijd bevriend geraakt. Ze zijn er echt helemaal klaar mee en de frustratie viert hoogtij. Die man die ze vandaag hebben opgenomen met Corona die meldde dat hij het AZ vaccin had geweigerd heeft nu spijt als haren op zijn hoofd en ligt met maximale ondersteuning van zuurstof op de Medium Care.

Ik kan het me helemaal voorstellen. Dat zwabberbeleid van de minister, de Gezondheidsraad en het RIVM is om je haren van uit je hoofd te trekken. Er gaan elke dag in Nederland alleen al meer mensen dood aan Corona dan er meldingen zijn van complicaties van deze aard en omvang en dan nog lopen ze zich af te vragen of ze wel moeten vaccineren met Janssen en AZ. Bizar gewoon. Of, om haar woorden te gebruiken: “Het Haagse beleid is absurd en kost meer levens dan vaccineren met welk Corona vaccin dan ook. We hebben er gewoon genoeg van.”
#3424512
Ik kan me de frustratie zo goed voorstellen vanuit de medische wereld.
Niet alleen dat veel zorgpersoneel nog steeds niet gevaccineerd is, maar ook dat er nu zoveel potentiele gegadigden voor vaccinatie gewoon niet gevaccineerd worden of durven worden.

Maar ook de 'terughoudendheid' vanuit de regering begrijp ik wel.
Ik vind het ontzettend jammer dat ze niet gewoon de keuze aan mensen zelf laten of ze wel of niet AZ willen als ze onder de 60 zijn.
En Janssen.... die ligt nu helemaal doelloos op de plank.

Ik begrijp dat mensen het eng of spannend kunnen vinden en om redenen liever wachten of de aanbevelingen volgen zoals ze nu zijn vanuit de overheid.
Maar er zijn er ook vele die het risico van een covid besmetting vele malen risicovoller vinden als een eventuele bijwerking van een vaccin....dus houdt het lijstje vast zoals het is en geef daarnaast de vrijheid voor iedereen die toch AZ of Janssen wil.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door