Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3432492
Cindy de Wolf schreef: vr 17 sep 2021, 09:04 Zeker. Maar dat is nu toch al dat herstelbewijs? Dat is meen ik 180 dagen geldig. Dat zou dan komen te vervallen. Dat is natuurlijk heel fijn.

Nu hopen dat ze dat ook voor vaccinatie gaan doen. Ik heb overigens geen idee of iemand die het doorgemaakt heeft andere antistoffen aanmaakt.
Ik weet niet of het herstelbewijs gaat vervallen.....feit blijft wel dat heel veel mensen zich tijdens ziek zijn helemaal niet hebben laten testen om welke reden dan ook.
Die hebben dus (hoogstwaarschijnlijk) wel een Covidinfectie doorgemaakt maar hebben daar geen bewijs van.
Nu kunnen ook zij door een serologischetest aantonen dat ze dus beschermd zijn.
#3432493
Ina schreef: vr 17 sep 2021, 09:07 Plus....als ze het nu voor doorgemaakte besmetting/ziekte gaan accepteren, zal het (mocht er ooit een booster ronde op de agenda komen) ook geaccepteerd moeten worden voor gevaccineerden.

Ik ben al lang blij dat de neuzen de 'alternatieve' kant op kunnen wijzen.
Dat dit voorheen geen optie was omdat er zo snel mogelijk een hoge graad van bescherming moest worden opgebouwed snap ik absoluut.
Maar dat er vanuit de beleidsmakers nu ook gekeken wordt naar alternatieven is toch alleen maar top.
Dat vind ik ook! Heel erg fijn!
#3432496
eelke schreef: vr 17 sep 2021, 08:43 Ah kijk, ja, ook wel logisch, want minder mensen hebben die hepatitis, dus dan hoor je er ook minder over.

Ik vond mijn bijwerkingen natuurlijk wel echt erg :biggrin2: nou ja goed, dat was het ook wel, met elke 6 uur 2 paracetamols en dan nog 39,5 graad koorts. Maar zo reageerde ik als kind inderdaad ook op de vaccinaties.

Het verplichte vind ik naar. En nu het gedoe er omheen ook met het regelen van die coronapas. Ik voel me wel verantwoordelijk voor mijn clienten, en heb vanaf die kant gezien hoe ingewikkeld het eigenlijk allemaal is. Wat dus ook telt voor de clienten die twijfelden, niet als eerste de prik wilden, en vervolgens niet meer in hun eigen plaats terecht konden voor een prik. En als je cliënt bent, kun je ook niet zo maar een uur met het OV reizen naar een priklocatie.
Die zijn dus nog niet gevaccineerd.

En dan wordt ik wel een beetje bozig ervan. Wat nou participatiemaatschappij. Als het lastig voor je is om mee te doen, is het op deze manier niet meer mogelijk om mee te doen. Ik heb hem echt niet aan zien komen, de verplichting voor cafe's, restaurants, en bioscopen.


Ohhh dat bericht over die motie is goed nieuws ja!
Hebben je cliënten geen huisarts bij wie ze zich alsnog kunnen laten vaccineren dan? Daar moet toch wel een mogelijkheid liggen lijkt me?
#3432497
MillyMol schreef: vr 17 sep 2021, 10:34 Hebben je cliënten geen huisarts bij wie ze zich alsnog kunnen laten vaccineren dan? Daar moet toch wel een mogelijkheid liggen lijkt me?
Nee, huisartsen doen alleen astra zenica zelf, en dat is alleen voor mensen tussen 60 en 65?

Voor 24uurs-wonen cliënten is het wel anders geregeld geweest, die werden op locatie geprikt, in samenwerking met de huisartsen.
Ambulant vallen mensen buiten de boot. En die groep is in nederland denk ik nog best groot, als je bedenkt dat dat LVB is, maar ook psychiatrie, en de groep zelfstandig wonende ouderen.

Maar volgens mij is er geen huisarts die moderna prikt op de praktijk zelf?
Er rijden geloof ik soms wel bussen van de GGD, maar die info is ook allemaal niet gemakkelijk te vinden. En de informatielijnen zijn dus overbelast, ik kwam er gisteren dus niet tussen.
#3432498
Geen virus een geen vaccinatiecampagne zijn ooit zo gepolitiseerd als alles rondom COVID.

Het wantrouwen richting de overheid over van alles en nog wat dat niets met COVID te maken heeft -gerechtvaardigd of niet- wordt in algemene zin gebruikt om zich te verzetten tegen alle maatregelen die diezelfde overheid heeft afgekondigd om de pandemie in Nederland onder controle te krijgen. Er worden allerlei door de overheid gecreëerde wantoestanden waarover Nederlanders terecht heel boos zijn bijgesleept om aan te tonen dat ze ook niet te vertrouwen zijn als het gaat om de bestrijding van COVID.

Dat is een vorm van generalisatie waar ik zelf niet achter sta. Ik vind het belangrijk om onderscheid te blijven maken tussen al die verschillende zaken. En ik vind het ronduit gevaarlijk voor onze vrijheid en democratie dat allerlei rechts-extremisten met antidemocratische impulsen deze crisis die talloze levens heeft gekost en nog steeds kost hebben misbruikt om verkiezingswinst te behalen.

Alles wat niet goed ging de afgelopen bijna twee jaar in relatie tot COVID is uitvergroot en (mis)gebruikt om het antivaccinatie sentiment en het wantrouwen aan te wakkeren. Onbewezen claims ten aanzien van de slechte intenties van de overheid (“onze vrijheden worden ons ontnomen en krijgen we nooit meer terug!”) zijn ons om de oren gevlogen.

Maar hier zijn we dan: bijna twee jaar, wereldwijd minimaal 227.905.505 bevestigde besmettingen en minimaal 4.685.661 doden verder zijn of worden in Nederland vrijwel alle beperkende maatregelen opgeheven. Dankzij een ongekend snelle ontwikkeling van vaccins (vooral dankzij reeds bestaande ontwikkelingen naar aanleiding van de SARS-COVID uitbraak in 2000-2002).
Dankzij gratis testen en gratis vaccins u ter beschikking gesteld door de overheid.

Het is mede te danken aan de 23.320.388 mensen in Nederland die zich wel (deels) hebben laten vaccineren dat de vaccinatiegraad nu rond de 80% ligt en dat mensen die niet of niet volledig zijn gevaccineerd ook kunnen profiteren van het terugdraaien van de maatregelen. Ze hoeven zich alleen maar te laten testen. Is dat nou zo erg? Is dat dan teveel gevraagd? Achter al die cijfers en statistieken zit onnoemlijk veel leed en immens verdriet en trauma.

Ik denk dat de familie van mijn dode collega er alles voor over zou hebben om hun man en vader terug te krijgen, zelfs als dat zou betekenen dat ze zich elk jaar zouden moeten laten vaccineren en zich elke dag zouden moeten laten testen.

Wees kritisch op de overheid, dat is ons recht en onze plicht. Hou ze aansprakelijk voor zaken die niet goed gaan of die ze ronduit verkloten. Maar wees ook blij dat we tenminste nog een functionerende overheid hebben.

Edit: Kleine correctie: Het zijn natuurlijk geen 23.320.388 mensen die zich hebben laten vaccineren, maar er zijn 23.320.388 eerste en tweede prikken gezet.
Laatst gewijzigd door MillyMol op vr 17 sep 2021, 12:35, 2 keer totaal gewijzigd.
#3432499
eelke schreef: vr 17 sep 2021, 10:39 Nee, huisartsen doen alleen astra zenica zelf, en dat is alleen voor mensen tussen 60 en 65?

Voor 24uurs-wonen cliënten is het wel anders geregeld geweest, die werden op locatie geprikt, in samenwerking met de huisartsen.
Ambulant vallen mensen buiten de boot. En die groep is in nederland denk ik nog best groot, als je bedenkt dat dat LVB is, maar ook psychiatrie, en de groep zelfstandig wonende ouderen.

Maar volgens mij is er geen huisarts die moderna prikt op de praktijk zelf?
Er rijden geloof ik soms wel bussen van de GGD, maar die info is ook allemaal niet gemakkelijk te vinden. En de informatielijnen zijn dus overbelast, ik kwam er gisteren dus niet tussen.
Dat is ronduit balen Eelke.
#3432503
Ook helemaal eens met MillyMol.

Ik erger me ondertussen groen en geel aan de kortzichtigheid, het negativisme en het opruiende karakter van teksten van mensen die als kleuters maar overal nee tegen blijven zeggen, overal maling aan hebben en bewust de draak steken met wetenschappelijk onderbouwd overheidsbeleid. En dan ook nog durven te klagen over het ontnemen van hun vrijheid. Zelfs Jodensterren worden ingezet... Er is wel degelijk keuzevrijheid in Nederland. Of vaccineren, of testen of nergens meer naar toe gaan. Elke keuze heeft bepaalde consequenties. Aanvaard die. Grow up!
#3432504
MillyMol schreef: vr 17 sep 2021, 11:13 Geen virus een geen vaccinatiecampagne zijn ooit zo gepolitiseerd als alles rondom COVID.

Het wantrouwen richting de overheid over van alles en nog wat dat niets met COVID te maken heeft -gerechtvaardigd of niet- wordt in algemene zin gebruikt om zich te verzetten tegen alle maatregelen die diezelfde overheid heeft afgekondigd om de pandemie in Nederland onder controle te krijgen. Er worden allerlei door de overheid gecreëerde wantoestanden waarover Nederlanders terecht heel boos zijn bijgesleept om aan te tonen dat ze ook niet te vertrouwen zijn als het gaat om de bestrijding van COVID.

Dat is een vorm van generalisatie waar ik zelf niet achter sta. Ik vind het belangrijk om onderscheid te blijven maken tussen al die verschillende zaken. En ik vind het ronduit gevaarlijk voor onze vrijheid en democratie dat allerlei rechts-extremisten met antidemocratische impulsen deze crisis die talloze levens heeft gekost en nog steeds kost hebben misbruikt om verkiezingswinst te behalen.

Alles wat niet goed ging de afgelopen bijna twee jaar in relatie tot COVID is uitvergroot en (mis)gebruikt om het antivaccinatie sentiment en het wantrouwen aan te wakkeren. Onbewezen claims ten aanzien van de slechte intenties van de overheid (“onze vrijheden worden ons ontnomen en krijgen we nooit meer terug!”) zijn ons om de oren gevlogen.

Maar hier zijn we dan: bijna twee jaar, wereldwijd minimaal 227.905.505 bevestigde besmettingen en minimaal 4.685.661 doden verder zijn of worden in Nederland vrijwel alle beperkende maatregelen opgeheven. Dankzij een ongekend snelle ontwikkeling van vaccins (vooral dankzij reeds bestaande ontwikkelingen naar aanleiding van de SARS-COVID uitbraak in 2000-2002).
Dankzij gratis testen en gratis vaccins u ter beschikking gesteld door de overheid.

Het is mede te danken aan de 23.320.388 mensen in Nederland die zich wel (deels) hebben laten vaccineren dat de vaccinatiegraad nu rond de 80% ligt en dat mensen die niet of niet volledig zijn gevaccineerd ook kunnen profiteren van het terugdraaien van de maatregelen. Ze hoeven zich alleen maar te laten testen. Is dat nou zo erg? Is dat dan teveel gevraagd? Achter al die cijfers en statistieken zit onnoemlijk veel leed en immens verdriet en trauma.

Ik denk dat de familie van mijn dode collega er alles voor over zou hebben om hun man en vader terug te krijgen, zelfs als dat zou betekenen dat ze zich elk jaar zouden moeten laten vaccineren en zich elke dag zouden moeten laten testen.

Wees kritisch op de overheid, dat is ons recht en onze plicht. Hou ze aansprakelijk voor zaken die niet goed gaan of die ze ronduit verkloten. Maar wees ook blij dat we tenminste nog een functionerende overheid hebben.

Edit: Kleine correctie: Het zijn natuurlijk geen 23.320.388 mensen die zich hebben laten vaccineren, maar er zijn 23.320.388 eerste en tweede prikken gezet.
Ik zou willen dat ik het zo mooi kon verwoorden! Helemaal mee eens
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door