Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3430621
Ik heb via de hematoloog inderdaad begrepen dat een derde en mogelijk ook een vierde vaccinatie in het najaar wel gegeven zal gaan worden aan hoog-risicogroepen.

Ik hoor net dat mensen die een orgaantransplantatie hebben ondergaan, leukemie hebben of afweeronderdrukkende middelen gebruiken in aanmerking zouden komen voor een derde en zelfs vierde prik. In Nederland gaat het dan om een groep van 500.000 tot 1 miljoen mensen die afweeronderdrukkende middelen slikken. Best een grote groep... Deze groep reageert dus minder goed op het vaccin. Alleen antistoffen zou niet genoeg zijn. Er moet ook gekeken worden naar T-cellen, de geheugencellen. Mensen met een bloedziekte zouden wel weer goed reageren op twee vaccins.

Ouderen zonder onderliggende ziekten zouden ook goed reageren op 'maar' twee vaccinaties en komen niet standaard in aanmerking voor een derde vaccin. Maar in Engeland komt iedereen vanaf 50 jaar volgende maand al wel weer in aanmerking voor een derde prik. :???: En ja, grote delen van de wereld zijn helemaal nog niet beschermd. :-\ Zo blijft het een vicieuze cirkel met steeds nieuwe mutaties en steeds nieuwe vaccins, lijkt mij.
#3430622
Wij hebben voorlopig geen plannen om naar het buitenland te gaan, maar als we dat wel zouden hebben en een antistoffentest zou niet voldoende zijn…. Nou dan maar niet.

Daarin ben ik dan wel weer heel resoluut, ik weiger om me om bovenstaande reden dan (gedwongen) te laten vaccineren.
#3430623
Joss schreef:Wij hebben voorlopig geen plannen om naar het buitenland te gaan, maar als we dat wel zouden hebben en een antistoffentest zou niet voldoende zijn…. Nou dan maar niet.

Daarin ben ik dan wel weer heel resoluut, ik weiger om me om bovenstaande reden dan (gedwongen) te laten vaccineren.
Daarin heb ik dus weinig keus. Aangezien ik in DE woon en heel vaak in NL moet (en wil) zijn ook voor werk. Maar zou ik dat niet hebben gehad (dat ik in NL woonde), had ik wellicht ook iets anders gekozen, heb er nu niet over nagedacht aangezien er niet veel keus was.
#3430625
Kaio schreef: ma 02 aug 2021, 15:07
In Duitsland staat er vanaf afgelopen zondag tot maximaal 5 jaar gevangenisstraf op als je terugkeert van vakantie of op vakantie komt, als je geen pc's test of vaccinatiebewijs hebt. Mag je kiezen of je gokt voor geen controle he :biggrin2: ;)
Het gele boekje geldt als geldig bewijs en daar hebben zij het in staan.
#3430641
pearlsofpassion schreef:Ik hoorde vandaag in het nieuws dat België een 400 000 AZ vaccins zou weggeven aan ontwikkelingslanden.
Niet veel natuurlijk. Maar toch stukken beter dan het weggooien wat we in de buurlanden gezien hebben. OMG, werd ik me daar boos van! >:(
Zijn er 4 millioen die ze wegschenken. Alle nog niet geleverde, wel bestelde AZ vaccins.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3430656
hannabelgje schreef: ma 02 aug 2021, 20:56 Zijn er 4 millioen die ze wegschenken. Alle nog niet geleverde, wel bestelde AZ vaccins.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Echt? Heb ik dat zo verkeerd gehoord. :-[
dinky89 schreef:Vanuit Nederland is ook hele lading AZ naar Suriname gegaan. Geloof dat de weg gegooide dosis niet door covax programma aangenomen omdat het niet direct van fabrikant kwam of zoiets vaags.
In Frankrijk gooiden ze ze zo in de kliko. Ik geloof dat het heel wat mensen in Afrika worst zal wezen of het allemaal volgens de regeltjes is of niet als ze vaccins krijgen.

Suriname is dat niet meer officieel Nederlands grondgebied? Bonaire ed toch wel he?
Sorry Belg he, ben er niet in thuis... ::)
#3430657
dinky89 schreef:Vanuit Nederland is ook hele lading AZ naar Suriname gegaan. Geloof dat de weg gegooide dosis niet door covax programma aangenomen omdat het niet direct van fabrikant kwam of zoiets vaags.
Heeft ook met aansprakelijkheid te maken. Ze weten niet wat er met een vaccin gebeurd is na levering. Daarom mogen ze alleen opnieuw aangeboden worden via de fabrikant. Klinkt lullig maar zo gaat dat nu eenmaal. Is ook als je dichte verpakkingen medicijnen terug brengt naar de apotheek, dat wordt ook niet opnieuw gebruikt, maar vernietigd.
Pop de eerste levering van de belgische AZ zijn zo'n 400 000 stuks. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

#3430660
pearlsofpassion schreef: di 03 aug 2021, 02:32 Suriname is dat niet meer officieel Nederlands grondgebied? Bonaire ed toch wel he?
Sorry Belg he, ben er niet in thuis... ::)
Nee, Suriname hoort niet meer bij het Nederlands koninkrijk maar is 'slechts' een oude kolonie van Nederland. Wat betreft de eilanden heb ik het ook niet meer helemaal scherp uit mijn hoofd hoe dat nu zit. Er zijn 3 van de 6 eilanden die speciale Nederlandse gemeenten zijn en er zijn 3 die een soort zelfstandige status hebben. Dat is in 2010 gewijzigd. Sindsdien ben ik er zelfs als Nederlander niet meer helemaal in thuis ::) Hier staat het wel uitgelegd mocht je er wijs uit worden: klik
#3431660
Hoe ver staan ze in Nederland al met vaccineren? Ik vind er niets meer over in de BE pers. Dan ben ik hier komen zoeken. (en hier is al 3 weken geen bericht meer geplaatst.)
Is elke 23-jarige die had willen gevaccineerd zijn nu ook gevaccineerd?
#3431662
Chouka schreef: wo 25 aug 2021, 22:37 Hoe ver staan ze in Nederland al met vaccineren? Ik vind er niets meer over in de BE pers. Dan ben ik hier komen zoeken. (en hier is al 3 weken geen bericht meer geplaatst.)
Is elke 23-jarige die had willen gevaccineerd zijn nu ook gevaccineerd?
https://www.rivm.nl/covid-19-vaccinatie ... -nederland

Iedereen die wil van 18 jr of ouder kan voor begin/half september 2x gevaccineerd zijn.
Grote priklocaties worden hier inmiddels gesloten en er gaan prikbussen naar bepaalde wijken maar ook bijvoorbeeld universiteiten om laagdrempelig alsnog te kunnen vaccineren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door