Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3425624
Schiet mij maar lek.
In Duitsland mag er weer met AZ gevaccineerd worden voor iedereen die wil, dit omdat de oude mensen deze niet wilden hebben. En ze willen de 12 weken naar 4 weken verkorten.... :g: :g: :g:

En oja degene die volledig gevaccineerd en degene die afgelopen jaar een positieve PCR test hadden zijn mogen geloof ik al na het weekend "meuteneuken", op vakantie zonder quarantaine bij terugkomst en de avondklok negeren. De rest niet >:(

Dus we bepalen als overheid wie er inentingen krijgt en wie niet en degene die klaar zijn mogen van alles ineens. En oja niet zeuren we stellen dan de komende weken AZ ter beschikking omdat ouderen die niet willen en besluiten experimenteel om de tussentijd te verkorten tot 1/3 van de tijd... :g:
Ik weet niet wat ik daar nu van moet vinden, of ja, schemert wel een beetje door denk ik ;D
#3425658
Kaio schreef: do 06 mei 2021, 19:50 En oja degene die volledig gevaccineerd en degene die afgelopen jaar een positieve PCR test hadden zijn mogen geloof ik al na het weekend "meuteneuken", op vakantie zonder quarantaine bij terugkomst en de avondklok negeren. De rest niet >:(
Tja... en nu van de positieve kant: wat onwijs fijn voor ondernemers.

En wat die vaccinaties betreft, wat is er mis mee als iemand AZ wil omdat toe te staan. Zie ik geen probleem. Zou willen dat ze dat hier ook deden.
Die 4 weken tussen beide inentingen is wel heel vreemd, overduidelijk tegen advies in, dat zou ik dan weer niet willen.
#3425663
src_esther schreef: Tja... en nu van de positieve kant: wat onwijs fijn voor ondernemers.

En wat die vaccinaties betreft, wat is er mis mee als iemand AZ wil omdat toe te staan. Zie ik geen probleem. Zou willen dat ze dat hier ook deden.
Die 4 weken tussen beide inentingen is wel heel vreemd, overduidelijk tegen advies in, dat zou ik dan weer niet willen.
Weet ik niet zo, overgrote deel dat volledig gevaccineerd is komt natuurlijk nergens meer en heeft verder weinig nodig geloof ik ;)
Ik vind het gewoon niet solidair om met hun veel gebruikt woordje te reppen.
( Maar goed eindelijk van het gedoe af zou ik wel fijn vinden dit is wel een stap maar voelt toch een beetje erg alsof je genaaid bent omdat je corona ontweken hebt of zo ;D )

Daarnaast ontkom ik niet aan het idee dat dit dus een "politiek" besluit is en niet een gezondheidstechnisch.
Op het moment dat ze zeggen dat gevaccineerde hun vrijheid terugkrijgen ( omdat het gerechtelijk ook niet te verkopen was dat als je geen gevaar vormt dat je beperkt wordt) ze in een keer het vaccin waar zo veel om te doen was, dat niet in orde was voor onder de 60, wat je niet moet willen, dan toch snel beschikbaar stellen, de tussentijd aanpassen naar 4 weken, om dan te kunnen zeggen dat je de kans gehad had om volledig gevaccineerd te kunnen zijn zodat je op vakantie kunt, dus het is je eigen schuld als het niet kan :-\
Dat is dan toch het idee wat ik erbij krijg hoor. In een keer haast en dan maar wat doen....En vooral dat van 12 naar 4 weken op eigen of op huisarts risico :-\ Dat vind ik nogal wat
#3425664
Ik begrijp dat het enorm dubbel voelt Kaio, dat zou ik ook hebben! En toch denk ik dat je blij mag zijn dat bij jullie alles voor gevaccineerden gewoon open gaat. Hier in Nederland hebben ze gisteren over een wet gestemd met 'testen voor toegang' waarbij op dit moment ook nog een testverplichting geldt wanneer je al gevaccineerd bent..... Een vaccinatie is dan geen vrijstelling voor testen wat het bij jullie in Duitsland wel is ;)
#3425665
dinky89 schreef:Ik begrijp dat het enorm dubbel voelt Kaio, dat zou ik ook hebben! En toch denk ik dat je blij mag zijn dat bij jullie alles voor gevaccineerden gewoon open gaat. Hier in Nederland hebben ze gisteren over een wet gestemd met 'testen voor toegang' waarbij op dit moment ook nog een testverplichting geldt wanneer je al gevaccineerd bent..... Een vaccinatie is dan geen vrijstelling voor testen wat het bij jullie in Duitsland wel is ;)
Ja dat is toch ook raar eigenlijk, dat men in Nederland niet weet dat gevaccineerde het niet overdragen of zelf besmet worden en dat ze in het land ernaast duidelijk vinden dat ze geen risico vormen ...
Kijkende naar UK en Israël bijv zie je ook wel dat het zo is ( vermoedelijk dan)
En hier is het testen tenminste gratis voor iedereen, niet dat ik het leuk vind hoor, want met 2x per week vrees ik toch voor mijn neusgaten ;)
Maar er is een station waar ze wat minder diep wroeten dus daar afspraken proberen te maken maar. ;)
#3425667
Tja, hier in Nederland hebben we dan ook voorbeeld dat er nog wel besmettingen plaatsvonden in een grotendeels ingeënte groep mensen: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... rpleeghuis
Maar dat zou geen reden moeten zijn om te blijven leven in een testsamenleving wanneer het merendeel van de bevolking is ingeënt. Meest enge aan die nieuwe testsamenleving wet is dat Hugo de Jonge niet uitsluit dat deze na 3 maanden nog weer wordt verlengd....

Ben wel heel erg benieuwd in hoeverre begin juli inderdaad iedereen een eerste prik heeft kunnen krijgen in Nederland. Ik ben nog altijd van het eerst zien, dan geloven maar ze willen volgende maand wel opschalen naar 2 miljoen prikken per week ipv de 1,5 miljoen capaciteit die er nu is omdat er dan veel vaccinleveringen worden verwacht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door