Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Corona vaccin, ja of nee?

Ja, zeker weten
39
40%
Nee, zeker weten van niet
22
23%
Ik weet het nog niet
31
32%
Anders, namelijk
5
5%
#3424318
Kaela schreef: wo 14 apr 2021, 16:46 Ben ik deels wel met je eens, maar ook in het begin werd er wel steeds vermeld dat je alleen of met leden uit je eigen huishouden naar buiten mocht en dat dit zeker goed en belangrijk was. Misschien hadden ze het meer kunnen benoemen, maar ik vond dat toch heel vaak terugkomen in de informatie.

De sportscholen dicht, ja dat was vanuit beweging gezien wel een lastige. Net als sportclubs. Maar ik denk dat daarbij de afweging van risico en opbrengst wel goed gemaakt is. Ik vind sportscholen maar vieze plekken, met al dat zweet en gespetter en een hoge doorloop van mensen. Dan valt er natuurlijk wel een tussenweg te verzinnen met beperkingen in het aantal mensen dat binnen mogen. Dat is toch best een tijd geweest? Ik weet het niet meer, ik ga niet naar een sportschool en ik heb daar dan ook niet heel erg op gelet.

Dus ja, natuurlijk hadden dingen anders en beter gekund. Maar het is in mijn beleving niet zo dat de overheid dat helemaal heeft laten liggen. Er is wel degelijk vanaf het begin af aan aandacht voor geweest.
Sportscholen binnen dicht kan ik ook begrijpen maar je mag buiten sportlocaties hier nog steeds maar met twee mensen buiten sporten volgens gemeentebeleid. Alleen op sportlocaties is het toegestaan met 4 mensen op afstand van elkaar te sporten. Een bootcamp buiten is een groepsles buiten op afstand en volgens de regels ook niet toegestaan. Heel misschien als de cijfers meevallen dat zoiets vanaf half mei mogelijk wordt volgens het openingsplan ::)
Het valt mij de laatste tijd op dat de overheid wel begint te roepen dat we moeten sporten maar hierin mogelijkheden extreem beperkt.....

Ben overigens wel voorstander van het meer promoten van gezonde levensstijl, niet alleen in het kader van corona.
#3424320
dinky89 schreef: wo 14 apr 2021, 19:18 Sportscholen binnen dicht kan ik ook begrijpen maar je mag buiten sportlocaties hier nog steeds maar met twee mensen buiten sporten volgens gemeentebeleid. Alleen op sportlocaties is het toegestaan met 4 mensen op afstand van elkaar te sporten. Een bootcamp buiten is een groepsles buiten op afstand en volgens de regels ook niet toegestaan. Heel misschien als de cijfers meevallen dat zoiets vanaf half mei mogelijk wordt volgens het openingsplan ::)
Het valt mij de laatste tijd op dat de overheid wel begint te roepen dat we moeten sporten maar hierin mogelijkheden extreem beperkt.....

Ben overigens wel voorstander van het meer promoten van gezonde levensstijl, niet alleen in het kader van corona.
Dit dus.
#3424325
dinky89 schreef: wo 14 apr 2021, 19:18 Sportscholen binnen dicht kan ik ook begrijpen maar je mag buiten sportlocaties hier nog steeds maar met twee mensen buiten sporten volgens gemeentebeleid. Alleen op sportlocaties is het toegestaan met 4 mensen op afstand van elkaar te sporten. Een bootcamp buiten is een groepsles buiten op afstand en volgens de regels ook niet toegestaan. Heel misschien als de cijfers meevallen dat zoiets vanaf half mei mogelijk wordt volgens het openingsplan ::)
Het valt mij de laatste tijd op dat de overheid wel begint te roepen dat we moeten sporten maar hierin mogelijkheden extreem beperkt.....

Ben overigens wel voorstander van het meer promoten van gezonde levensstijl, niet alleen in het kader van corona.
Eens hoor! Het is een tijd heel erg beperkt geweest en sommige maatregelen zijn heel vreemd. Wij hebben daar met paardrijden ook wel last van gehad, maar daar hebben wel de hele tijd prive en later met 2 personen tegelijk les gemogen. En dingen als bootcamp ed kun je buiten uitstekend met voldoende afstand en hygiëne organiseren.
#3424347
dinky89 schreef: wo 14 apr 2021, 19:18 Sportscholen binnen dicht kan ik ook begrijpen maar je mag buiten sportlocaties hier nog steeds maar met twee mensen buiten sporten volgens gemeentebeleid. Alleen op sportlocaties is het toegestaan met 4 mensen op afstand van elkaar te sporten. Een bootcamp buiten is een groepsles buiten op afstand en volgens de regels ook niet toegestaan. Heel misschien als de cijfers meevallen dat zoiets vanaf half mei mogelijk wordt volgens het openingsplan ::)
Het valt mij de laatste tijd op dat de overheid wel begint te roepen dat we moeten sporten maar hierin mogelijkheden extreem beperkt.....

Ben overigens wel voorstander van het meer promoten van gezonde levensstijl, niet alleen in het kader van corona.
Behendigheid is volgens de veiligheidsregio hier geen sport ::) Onze hondenschool had een protocol gemaakt, waarbij getraind werd in groepjes van maximaal 3. Korte parcoursen met beperkte toestellen, niemand behalve de trainer raakt de spullen aan, iedereen blijft op afstand en ruime wisseltijden tussen groepen. Na 1 week is de training stilgelegd, omdat het standpunt is dat het geen sport is...
#3424367
Was gisteren bij Atlas item over neusspray tegen corona. Serieus interessante ontwikkeling en onwijs goed uitgelegd, zeker voor niet-medici. ::) Maar op z'n vroegst pas in 2022 op de markt. Ik heb wel begrepen dat dit niet te koop zal zijn in winkels maar ook door instanties toegediend gaat worden omdat het als vaccin wordt gezien, dus geregistreerd moet worden en toegediend moet worden door een arts. Zou sowieso prachtig zijn voor mensen met prikangst.
#3424375
Tobi Kooiker schreef: do 15 apr 2021, 08:43 Behendigheid is volgens de veiligheidsregio hier geen sport ::) Onze hondenschool had een protocol gemaakt, waarbij getraind werd in groepjes van maximaal 3. Korte parcoursen met beperkte toestellen, niemand behalve de trainer raakt de spullen aan, iedereen blijft op afstand en ruime wisseltijden tussen groepen. Na 1 week is de training stilgelegd, omdat het standpunt is dat het geen sport is...
Mijn KC valt juist wel onder sport. In februari en maart hebben wij kleinschalige gehoorzaamheid trainingen gegeven met 1 instructeur op 2 cursisten. En vorige week zijn alle cursussen en sporten weer gestart met 1 op 4.
Hangt zelfs een officieel bord van de gemeente met de regels voor sport.
#3424376
Ik heb ergens een klepel horen luiden over een neusspray die een aantal uren een barriere neerlegt tegen het virus. Die spray zou je gewoon in je tas mee kunnen nemen en gebruiken wanneer nodig. Zoiets zou voor mij een uitkomst zijn.
#3424380
Ja, er zijn gewone neusspray's of spoelingen als Fysiomer die dat claimen..elke dag je neus spoelen en minder kans om ziek te worden.
Maar daar zou ik niet al te veel vertrouwen in leggen.

Het bordetella vaccin bij katten is volgens mij via de neus. Dat is maar 1 onderdeel van de 'nies'.
En bij kinderen in de tropen ook iets, staat me bij. Ik weet het niet precies meer..
#3424383
Er is ook een intranasaal influenza vaccin, wordt wel gebruik bij kinderen Flumist
En er zijn vaccins voor adenovirus 3 en 4 in de vorm van neusspray (als ik de nummers goed onthouden heb)

Hele positieve ontwikkeling want zo krijg je ‘mucosale immuniteit’ oftewel afweer in de slijmvliezen wordt gestimuleerd en dat zou kunnen zijn dat deze vaccins effectiever zijn tegen de verspreiding van het virus. Ik ben wel van de ‘eerst zien dan geloven’ omdat de geschiedenis uitwijst dat dit soort vaccins moeilijk te maken zijn. Zo is het voor RSvirus volgens mij nog steeds niet gelukt. Maar wie weet lukt het nu wel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door