Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423400
Kaio schreef: ma 05 apr 2021, 14:15 ik zit ook met de gebakken peren door dit eigenlijk ook wel plotselinge besluit. Heb als zzpér een bedrijfje in NL en doe ook veel andere dingen in NL(nouja veel is natuurlijk relatief maar alles zit in NL ::) )
Zelfs sommige wandelroutes met de honden gaan hier van De naar nl, naar de naar nl naar de in een wandeling ::)
Ja dat is balen. Voor werk maken ze ook geen uitzonderingen, dus ik kan ook niet meer naar klanten nu (stond gelukkig ook niet op de planning).
Het is niet anders helaas.

Ik vermoed dat het met de grenscontroles wel mee zal vallen, maar ja, je zal er maar net over willen als er wel controle is... :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423402
Kim_S schreef: ma 05 apr 2021, 14:27 Ja dat is balen. Voor werk maken ze ook geen uitzonderingen, dus ik kan ook niet meer naar klanten nu (stond gelukkig ook niet op de planning).
Het is niet anders helaas.

Ik vermoed dat het met de grenscontroles wel mee zal vallen, maar ja, je zal er maar net over willen als er wel controle is... :-X
Hier mag je wel als grensarbeider (andere deelstaat he), plus deze regio gaat zo in elkaar over dat het hier ook best onmogelijk gaat worden.... Maar dan dus nu wel met test.
Het zal me benieuwen hoe of wat, overigens ben ik ook nog eens verplicht om mijn administratie in Nederland uit te voeren. Dus ik moet heel veel administratie doen :P ;D

We zijn hier inderdaad al vaker aangehouden, kentekenplaat matched niet met de regio, en dan Nederland paspoort en belgisch rijbewijs, dat is echt maar ook echt veel te moeilijk voor ze ;D
Morgen ga ik dus voor de test en moet een paspoort meenemen, maar eh die is Nederlands, ben benieuwd of dat dat problemen op gaat leveren.....
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423403
Ojee ojee een NL paspoort...
Heb je ergens anders je adres en woonplaats op staan?

En ik bedoelde idd dat je niet meer zonder test van NL naar DE mag, ook niet voor werk. Dat was eerst nog wel mogelijk.

Doe je een gratis sneltest morgen, of een andere? Als het met de gratis sneltest kan (max 1x per week), dan is dat wel het overwegen waard natuurlijk. Een PCR test zonder klachten kost toch best wel wat volgens mij. Om dat nou elke 2 dagen te moeten doen...
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423404
Kim_S schreef: ma 05 apr 2021, 14:52 Ojee ojee een NL paspoort...
Heb je ergens anders je adres en woonplaats op staan?

En ik bedoelde idd dat je niet meer zonder test van NL naar DE mag, ook niet voor werk. Dat was eerst nog wel mogelijk.

Doe je een gratis sneltest morgen, of een andere? Als het met de gratis sneltest kan (max 1x per week), dan is dat wel het overwegen waard natuurlijk. Een PCR test zonder klachten kost toch best wel wat volgens mij. Om dat nou elke 2 dagen te moeten doen...
Ik ga mijn gemeentebelasting brief maar meenemen, hoop dat ze dat goed genoeg vinden. Ik bedoel die krijg je niet voor de lol op je naam :biggrin2:
Ik ga morgen voor de gratis sneltest (was nog ff zoeken, want niet alles is iedere dag open ::) ), vraag ook maar meteen na hoe dat met een 2e per week dan moet :???:
Volgens mij gaan die centra hier overlopen......komt voor hun ook wellicht als een verrassing
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423410
Ff goed vragen naar een bewijs van de uitslag van de test, want die heb je nodig als je de grens over wil :)
Ben benieuwd of zo’n sneltest geaccepteerd wordt aan de grens. Laat ff weten :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423413
Kim_S schreef: ma 05 apr 2021, 15:48 Ff goed vragen naar een bewijs van de uitslag van de test, want die heb je nodig als je de grens over wil :)
Ben benieuwd of zo’n sneltest geaccepteerd wordt aan de grens. Laat ff weten :biggrin2:
PCR of PoC-Schnelltest staat er. Neem aan dat dat die sneltest is? ..hoop ik dan.... eh. Ja moet haast wel toch ?
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3423416
Kaio schreef: ma 05 apr 2021, 16:06 PCR of PoC-Schnelltest staat er. Neem aan dat dat die sneltest is? ..hoop ik dan.... eh. Ja moet haast wel toch ?
Zou je denken ja. Maar het blijven wel Duitsers :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423491
Kim_S schreef: ma 05 apr 2021, 16:18 Zou je denken ja. Maar het blijven wel Duitsers :biggrin2:
Omg wat een k gevoel. Hahaha ik kan er sowieso niet goed tegen als ze aan mijn lijf zitten. Maar ik had het ff niet meer. Zegt ze ook nog, ben er nog lang niet, moet nog verder. :P

En overigens puinhoop hier!
Dit is dat stukje Duitsland die een hap uit Limburg neemt. Dus zo goed als iedereen hier moet de grens over. Verder wel alleen kleine dorpjes, dus testcenttra waren berekend dat een deel van de bevolking graag eens een testje zou willen doen. Nu is het 1 op de 2 ( verplicht) , 2x per week of zo.....( en de meeste zijn 1 a 2 keer per week een paar uurtjes open, dit was een die wat meer open was...)
Stond een mega rij, ik had een afspraak dus geluk, mocht door. Maar eh ze waren wel aan het bellen wat ze in godsnaam met al die mensen moesten....er was maar 1 iemand die de testen afnam......

De mevrouw van het aanmelden moest bijna huilen toen ik vroeg hoeveel zo'n 2e test in een week moest kosten. Ze wist het ook allemaal niet meer.....
Geweldig dus ;D Hier verzint de regering ook plots iets waarvan ze geen idee hebben wat de impact is, en dat in een paasweekend zodat niemand zich voorbereid kan hebben ::) Hulde weer!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423562
eelke schreef:Eigenlijk is het gewoon overal ruk hé? Met ieder land zijn eigen voor en nadelen :-\
Voordelen ? Oja we bevinden ons in het humor topic :P :biggrin2:

En nu "serieuze" humor....
Toen ik vannacht weer eens wakker lag, bedacht ik me de plek waar ik het meeste risico loop op corona op te lopen, met alles wat ik normaal doe in het dagelijks leven. De plek waar ik het meest opeengepakt voor langere tijd op een metertje afstand met heel veel wildvreemde mensen in een binnenruimte ben....
Nee niet meer de supermarkt, hij lange na niet, daar zoek ik rustigere tijden uit. Nee het Corona test centrum :-X waar ik verplicht ben naartoe te gaan zonder dat ik enige symptomen of wat dan ook heb...
Dus mocht ik een ruim jaar later alsnog corona krijgen.....komt het door de maatregelen verzonnen door de staat >:(
Hij is fijn ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3423594
WTF!
Probeer afspraken voor testen te boeken is alles al vol voor de komende weken!
Wat een ongelooflijk hufterig kansloos gedoe, moet ik naar een andere kreiss rijden 200 km verderop of zo?
WTF?!!!?????!!!!!!!
Dit is niet normaal meer, echt niet. :crying:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door