Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399783
Klopt het dat ik tussen de regels door lees dat een föhn met diffuser al kan helpen om meer krul te krijgen? Ik droog nu mijn haar gewoon met een handdoek en daarna aan de lucht dus dat zou dan een mooie eerste stap kunnen zijn. Ik zie mijzelf de rest namelijk nog niet doen ::)
Door - pien -
#3399784
pearlsofpassion schreef: do 02 apr 2020, 12:58 OH dat vind ik nogal meevallen. Als het heel warm is buiten durf ik op het eind ook echt heel koud afronden. Gewoon eventjes. Vind ik wel lekker, beetje als sauna. :biggrin2:
Als het heel warm is durf ik koud te douchen. Eerst verklaarde ik mijn personal trainer voor gek toen hij het voorstelde, maar toen ik het probeerde raakte ik er verslaafd aan. Er is éen voorwaarde : het is niet onder de 20/25C :biggrin2:
Door - pien -
#3399785
dinky89 schreef: do 02 apr 2020, 13:20 Klopt het dat ik tussen de regels door lees dat een föhn met diffuser al kan helpen om meer krul te krijgen? Ik droog nu mijn haar gewoon met een handdoek en daarna aan de lucht dus dat zou dan een mooie eerste stap kunnen zijn. Ik zie mijzelf de rest namelijk nog niet doen ::)
Ja, een diffuser maakt veel verschil. En je haar niet droog 'rossen' met een badstof handdoek maar het water eruit knijpen met een microvezelhanddoek of lekker oud verwassen t-shirt maakt ook verschil.
Door Siberienne
#3399795
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 13:26 Ja, een diffuser maakt veel verschil. En je haar niet droog 'rossen' met een badstof handdoek maar het water eruit knijpen met een microvezelhanddoek of lekker oud verwassen t-shirt maakt ook verschil.
zo ver ben ik inmiddels ook (knijpen niet rossen) en het helpt al. heb geen conditioner in huis, wel nog een krullen spul. Ik ga komend weekend maar eens experimenteren ;)

mijn haar wordt dof van föhnen, hebben jullie dat niet?
Door - pien -
#3399807
Siberienne schreef: do 02 apr 2020, 14:34 zo ver ben ik inmiddels ook (knijpen niet rossen) en het helpt al. heb geen conditioner in huis, wel nog een krullen spul. Ik ga komend weekend maar eens experimenteren ;)

mijn haar wordt dof van föhnen, hebben jullie dat niet?
Hoe warm föhn je je haar? Ik föhn het koud of op de laagste stand tot de krul een beetje erin zit en daarna laat ik het aan de lucht drogen. Mijn haar is grijs dus glanst al niet zo erg...
Door Tanna
#3399811
Ik was mijn haar met Logona shampoo, laat het aardig droog worden met een handdoek om mijn hoofd en föhn het dan heel even. Een klein beetje Santé styling gel erin, nog heel even föhnen en het verder vanzelf laten drogen. Ik kleur het eens in de 6 à 8 weken met Mahonie van Colourwell en daardoor houd ik de krul ook aardig.
Voor zover ik nog krullen heb althans. Sinds we in het noorden wonen ben ik bij 4 verschillende kapsters geweest en ik heb nog steeds niemand gevonden die mijn krullen kan knippen. De ene knipt het recht af, de andere had het hier en daar zo kort geknipt dat de buurvrouwen dachten dat ik ziek was en kale plekken had. De volgende knipte alle prachtige krulletjes die ik nog achterin mijn nek had weg omdat ze het een dikke prop vond en de laatste heeft er ook niet veel van gebakken.
Als de kappers weer mogen werken ga ik weer terug naar de eerste. Ze mag dan niet zo naar mijn zin knippen maar het is wel een schat van een vrouw.
En wil ik weer echte krullen hebben.......dan moet ik terug naar Rotterdam......... :-\ :-\ :-\
#3399814
Tanna schreef:Ik was mijn haar met Logona shampoo, laat het aardig droog worden met een handdoek om mijn hoofd en föhn het dan heel even. Een klein beetje Santé styling gel erin, nog heel even föhnen en het verder vanzelf laten drogen. Ik kleur het eens in de 6 à 8 weken met Mahonie van Colourwell en daardoor houd ik de krul ook aardig.
Voor zover ik nog krullen heb althans. Sinds we in het noorden wonen ben ik bij 4 verschillende kapsters geweest en ik heb nog steeds niemand gevonden die mijn krullen kan knippen. De ene knipt het recht af, de andere had het hier en daar zo kort geknipt dat de buurvrouwen dachten dat ik ziek was en kale plekken had. De volgende knipte alle prachtige krulletjes die ik nog achterin mijn nek had weg omdat ze het een dikke prop vond en de laatste heeft er ook niet veel van gebakken.
Als de kappers weer mogen werken ga ik weer terug naar de eerste. Ze mag dan niet zo naar mijn zin knippen maar het is wel een schat van een vrouw.
En wil ik weer echte krullen hebben.......dan moet ik terug naar Rotterdam......... :-\ :-\ :-\
Maar dat vind ik dus ook nog steeds een groot probleem, lang niet iedere kapper kan knippen als je haar krult. Doe maar tot op de schouder knippen, en omdat het krult heb je ineens een korte bob.... zo heb ik al veel vaker problemen gehad hoor, was er zelf 1 die het voor elkaar kreeg om mijn haar te knippen had ik echt minimale slag over...
Als je foto’s van mij van vroeger ziet zou je soms toch echt zweren dat ik steil haar had.
Dus een goede kapper vind ik echt wel een dingetje! Zeker met krul/slag in je haar....
#3399815
Ik heb trouwens ook wel eens met zo’n dennie Christiaan look rondgelopen, inclusief matje in de nek... vreselijk, toen ben ik terug gegaan, werd het resultaat wel een stuk korter dan ik wilde maar het was niet zo’n gek gezicht meer.
Dit dus; Afbeelding
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399819
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 13:26 Ja, een diffuser maakt veel verschil. En je haar niet droog 'rossen' met een badstof handdoek maar het water eruit knijpen met een microvezelhanddoek of lekker oud verwassen t-shirt maakt ook verschil.
*schrijft föhn op wensenlijstje voor de verjaardag*
Ook nog tips waar op te letten bij de föhn?
#3399826
koekje schreef:Moet je ook perse van die dure shampoo kopen? Ik vind 30 eu voor een flesje shampoo echt achterlijk veel geld :-\
Nee, natuurlijk niet, niks moet.
Ik schat jou toch al in als iemand die de shampoos zonder sls en alles koopt.
Daar staat tegenover dat krullen wel net iets meer verzorging nodig hebben dan gewoon haar. En kammen onder de douche als er wat voeding inzit is gewoon prettiger.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399828
constance.blokzijl schreef:Ik heb trouwens ook wel eens met zo’n dennie Christiaan look rondgelopen, inclusief matje in de nek... vreselijk, toen ben ik terug gegaan, werd het resultaat wel een stuk korter dan ik wilde maar het was niet zo’n gek gezicht meer.
Dit dus; Afbeelding
Ooh wat erg!! ;D ;D

Tanna schreef:En wil ik weer echte krullen hebben.......dan moet ik terug naar Rotterdam......... :-\ :-\ :-\
Van een gekrulde vriendin begreep ik dat er in Utrecht ook een goeie is. ;) Misschien iets dichterbij..?
Door Tanna
#3399830
sam28 schreef: do 02 apr 2020, 18:52 Ooh wat erg!! ;D ;D




Van een gekrulde vriendin begreep ik dat er in Utrecht ook een goeie is. ;) Misschien iets dichterbij..?
Nee, niet vanuit Drenthe op de rand van Groningen ;D . Ik weet dat er in Winschoten een kapper zit met een speciale opleiding voor krullen - ja, dat bestaat dus - dus wie weet, ooit......als dit allemaal achter de rug is en mijn lief weer mag rijden. Maar ik denk niet dat dat nog in 2020 is.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399842
Tanna schreef:Nee, niet vanuit Drenthe op de rand van Groningen ;D . Ik weet dat er in Winschoten een kapper zit met een speciale opleiding voor krullen - ja, dat bestaat dus - dus wie weet, ooit......als dit allemaal achter de rug is en mijn lief weer mag rijden. Maar ik denk niet dat dat nog in 2020 is.
Ik hoop voor jou en jullie dat dit wel in 2020 is! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door