Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3403959
- pien - schreef:Bij mijn groentetas kon ik ook 'aloë vera' bestellen...voor weinig (paar euro) en ik wist niet wat ik kon verwachten :D
Zit er een groot blad (zo'n 40 cm) in de tas ;D Afbeelding
Helaas kan ik nergens meer terugvinden (in favorieten of opgeslagen items bij FB) wat ik er mee van plan was dus dit projectje moet nog even wachten.
Wel heb ik gevonden dat de bladeren een paar weken houdbaar zijn maar de substantie/gel er in maar een paar dagen dus dat wordt sowieso in porties invriezen en van daaruit verder kijken...
Eigenlijk wil ik op wasdag m'n Giovanni-proefjes gaan gebruiken en dan zou de Aloë Vera nog even moeten wachten anders weet ik niet wat nou wat heeft gedaan.
Oe ik ben benieuwd!

Ik heb deze week de crème brulee krullencreme gebruikt, behalve dat het loeizoet ruikt heb ik er nog betere krullen van en ze zijn minder droog.

Vandaag is wasdag bij mij, en omdat de wasbeurt na het masker mijn haar altijd zo snel droog is wil ik kijken of ik met wat haarolie dit kan voorkomen...

Was vandaag bij mijn tante en die vroeg ook al of ik wat met mijn haar had gedaan, het krult veel meer. Dus het valt inmiddels echt op!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3403986
@Pien:
Die aloë vera kun je ook gebruiken als je een wondje hebt.... je snijdt er een stukje af en wrijft het over het wondje... het wondje geneest daardoor sneller..... ik weet alleen niet hoelang je zo’n blad kan bewaren; mn ouders hebben die planten gewoon in de tuin staan....
Door - pien -
#3404013
CindyMayella schreef: zo 24 mei 2020, 18:47 @Pien:
Die aloë vera kun je ook gebruiken als je een wondje hebt.... je snijdt er een stukje af en wrijft het over het wondje... het wondje geneest daardoor sneller..... ik weet alleen niet hoelang je zo’n blad kan bewaren; mn ouders hebben die planten gewoon in de tuin staan....
Ik weet het, ben inmiddels van alles tegengekomen op het www. Huid, haar, wondjes...goed voor alles.
Bedankt voor de tip, ik onthoud het!
Door - pien -
#3404055
Gister wasdag.
Heb m'n routine gedaan met alle proefjes van Giovanni (voor fijn haar, medium porositeit, shampoo en conditioner zonder proteïne en leave-in en gel met proteïne).
Normaal heb ik 2a/2b en met de Giovanniproducten heb ik 2c :D
Nou, ik heb m'n krullespul gevonden :groupwave2:
#3404060
- pien - schreef:Gister wasdag.
Heb m'n routine gedaan met alle proefjes van Giovanni (voor fijn haar, medium porositeit, shampoo en conditioner zonder proteïne en leave-in en gel met proteïne).
Normaal heb ik 2a/2b en met de Giovanniproducten heb ik 2c :D
Nou, ik heb m'n krullespul gevonden :groupwave2:
Haha wat een verschil producten kunnen maken hè!
Kan het ook nog zijn dat als je het langer gebruikt het nog meer krult...
Door - pien -
#3404061
constance.blokzijl schreef: di 26 mei 2020, 12:51 Haha wat een verschil producten kunnen maken hè!
Kan het ook nog zijn dat als je het langer gebruikt het nog meer krult...
Ja, ik weet het...
En ik schrok gister al zo ;D
Ben wel wat gekrulde lokken gewend maar je krijgt ineens zo'n andere 'omlijsting'
#3404064
Ga ik nog ff checken hoe jij wast pien?
Shampoo, conditioner? En dan?
Conditioner koud uitspoelen? Drogen?

Ik merk namelijk dat ik daar zelf ook nog zoekende in ben, maar ook dat mijn haar toch nog een stuk droger is dan gedacht, ik heb wat arganolie op mijn hoofdhuid aangebracht, zondag was mijn wasdag namelijk. Ik heb ook zo snel zo’n jeukende hoofdhuid, geen idee wie dat nog meer zei hier. Dus een beetje olie erop, geen jeukend hoofd in elk geval maar leek het zondag nog wat vet, vanmorgen was mijn haar alweer zo droog dat ik halverwege mijn haarstrengen maar weer wat olie heb aangebracht.....
#3404065
Siberienne schreef:Ik heb een afspraak bij een curlsys kapper gepland over twee weken. Ben heel benieuwd
Oooh! Daar ben ik ook benieuwd naar!

Dat heb ik dus voor de kerst gedaan en ik heb het tot nu toe nog niet weer laten knippen.... ook geen enorme gespleten punten, en ik wil mijn haar toch iets langer.
Maar dat maakte bij mij echt verschil. Ik ben echt een type krul doorgeschoven. Dus van 2a/2b echt wel naar 2b/2c
Door - pien -
#3404089
constance.blokzijl schreef: di 26 mei 2020, 14:54 Ga ik nog ff checken hoe jij wast pien?
Shampoo, conditioner? En dan?
Conditioner koud uitspoelen? Drogen?

Ik merk namelijk dat ik daar zelf ook nog zoekende in ben, maar ook dat mijn haar toch nog een stuk droger is dan gedacht, ik heb wat arganolie op mijn hoofdhuid aangebracht, zondag was mijn wasdag namelijk. Ik heb ook zo snel zo’n jeukende hoofdhuid, geen idee wie dat nog meer zei hier. Dus een beetje olie erop, geen jeukend hoofd in elk geval maar leek het zondag nog wat vet, vanmorgen was mijn haar alweer zo droog dat ik halverwege mijn haarstrengen maar weer wat olie heb aangebracht.....
Ik had ook snel een jeukende hoofdhuid, maar hoe minder ik mijn haar was hoe minder last ik heb. Of het komt door de Rituals shampoo die ik gebruik ::) Die laat ik dus voorlopig even staan.
Deze keer heb ik een klein beetje shampoo gebruikt, wassen, spoelen, conditioner erin, even wachten...(geen idee meer maar niet langer dan 2 minuten of zo), haren doorgekamd, conditioner uitgespoeld (gewoon met warm water), en toen leave-in erin (praying hands, ongeveer halverwege mijn schouderlange haar). Handdoek om mijn haar (fout, ik weet het ;D ) en verder gedoucht.
Eenmaal afgedroogd en bij de spiegel beland wat Giovannigel gemengd met Salongel (van de Action) omdat er maar 30 ml in zo'n proefje zit en ik héél veel gel gebruik. Gel in mijn haar geknepen en voila! daar kwamen de krullen ineens.
Toen 20 minuten geplopt met een oud t-shirt.
Daarna haren gedroogd met de diffuser tot mijn krullen stevig waren en verder aan de lucht laten drogen.

Ik had laatst iets gevonden in een blog over olie, dat je haar alsnog droog kan worden van olie. Ik ga het even voor je zoeken!
https://www.hebjehaarweer.nl/haar-blog/roo-methode/
https://macblogster.nl/?s=haar+olie
#3404107
- pien - schreef:
Ik had ook snel een jeukende hoofdhuid, maar hoe minder ik mijn haar was hoe minder last ik heb. Of het komt door de Rituals shampoo die ik gebruik ::) Die laat ik dus voorlopig even staan.
Deze keer heb ik een klein beetje shampoo gebruikt, wassen, spoelen, conditioner erin, even wachten...(geen idee meer maar niet langer dan 2 minuten of zo), haren doorgekamd, conditioner uitgespoeld (gewoon met warm water), en toen leave-in erin (praying hands, ongeveer halverwege mijn schouderlange haar). Handdoek om mijn haar (fout, ik weet het ;D ) en verder gedoucht.
Eenmaal afgedroogd en bij de spiegel beland wat Giovannigel gemengd met Salongel (van de Action) omdat er maar 30 ml in zo'n proefje zit en ik héél veel gel gebruik. Gel in mijn haar geknepen en voila! daar kwamen de krullen ineens.
Toen 20 minuten geplopt met een oud t-shirt.
Daarna haren gedroogd met de diffuser tot mijn krullen stevig waren en verder aan de lucht laten drogen.

Ik had laatst iets gevonden in een blog over olie, dat je haar alsnog droog kan worden van olie. Ik ga het even voor je zoeken!
https://www.hebjehaarweer.nl/haar-blog/roo-methode/
https://macblogster.nl/?s=haar+olie
Dan is het de rituals! Zeker weten Afbeelding
Ooit zonnecrème van rituals gekregen via het werk geloof ik, factor 30 dus voor mij super want ik verbrand als de...
Oh God wat een jeuk! Ik krabde alles stuk, naar de drogist en was dus een combi geworden allergie en zonne-allergie. Is dat jaar mooi ruk geweest....

Maar wat betreft mijn hoofd, ik merk dat ik nu inderdaad weer jeuk heb, vooral daar waar mijn haar ook heel droog is. En na de olie is mijn hoofd in elk geval niet zo korsterig/droog en dus jeukt het ook (nog) niet.

Vandaag gewassen met co-wash. En behalve dat ik enorm pluis heb (eigen schuld, geen geduld gehad om mijn haar droog te laten worden, vanmorgen vroeg voor ik naar mijn werk ging) zit het voor vandaag wel goed
Door - pien -
#3404117
Siberienne schreef: di 26 mei 2020, 14:51 Ik heb een afspraak bij een curlsys kapper gepland over twee weken. Ben heel benieuwd
Ben benieuwd! Spannend!
constance.blokzijl schreef: Dan is het de rituals! Zeker weten Afbeelding
Ooit zonnecrème van rituals gekregen via het werk geloof ik, factor 30 dus voor mij super want ik verbrand als de...
Oh God wat een jeuk! Ik krabde alles stuk, naar de drogist en was dus een combi geworden allergie en zonne-allergie. Is dat jaar mooi ruk geweest....

Maar wat betreft mijn hoofd, ik merk dat ik nu inderdaad weer jeuk heb, vooral daar waar mijn haar ook heel droog is. En na de olie is mijn hoofd in elk geval niet zo korsterig/droog en dus jeukt het ook (nog) niet.

Vandaag gewassen met co-wash. En behalve dat ik enorm pluis heb (eigen schuld, geen geduld gehad om mijn haar droog te laten worden, vanmorgen vroeg voor ik naar mijn werk ging) zit het voor vandaag wel goed
Dan laat ik de Rituals helemaal staan (was de enige die én cg én dierproefvrij was) en ga sowieso verder met Giovanni. 's Kijken wat mijn krullen daarvan vinden. En mijn hoofdhuid.

Ik weet dat er ook nog andere middeltjes bestaan, mijn vader gebruikte Berkenwater tegen een gevoelige hoofdhuid.
Altijd fijn, een goeie haardag :)

Vandaag sta ik weer te verven en te behangen, en geen zin om te refreshen...misschien morgen. Heb 't toch op een knoedeltje omdat het te lang en dus te warm wordt.

Je hebt kans, dat als je huid en haren in balans komen, dat de schilfers dan grotendeels weggaan?
Door - pien -
#3405589
Siberienne schreef:
Zal ik proberen aan te denken :biggrin2: :biggrin2:
constance.blokzijl schreef: di 26 mei 2020, 17:00 Ik bedenk ineens; doe je een voor & na foto hier plaatsen? Zou leuk zijn!
Vóor is niet gelukt :P
Hoe was het bij de kapper?

Vandaag weer wasdag :D
Mijn kleur was meh dus er moest zilvershampoo (is niet cg) in. Omdat je dan weer je haar stript van vetten moest er daarna een masker in. Terwijl de zilvershampoo intrekt ga je douchen en daarna weer uitspoelen en afdrogen en aankleden. Maar dan...moet je masker er nog in en er ook weer uit ;D
Ik had ergens gelezen over zelf een haarmasker maken, erg is dat, zit je op FB/Pinterest/blogs en weet je echt niet meer waar je wat gelezen hebt, dus moest het 'maskermengsel' uit het blote hoofd gemaakt worden : een hele flinke scheut van mijn conditioner (Petal Fresh) met een el olijfolie en een el honing (vochtinbrengend) in mijn haar gesmeerd, plastic zak erover en drie kwartier laten intrekken.
Daarna gewassen aan de wasbak (wat is dat toch een crime, maar had geen zin om twee keer onder de douche te gaan staan :-X ) met cg shampoo, uitgespoeld met koud water en leave-in erin gedaan op zeiknat haar en gescruncht (clumps proberen te vormen) en véééél gel erin (Giovanni en Hegron Salon).
Diffusen tot (denk ik) 40% en daarna aan de lucht laten drogen.
De crunch/gelcast zit er nog in...niet aankomen tot het helemaal droog is...
Ik kon het niet laten : er komen nog spullen aan van Giovanni : een styling foam, 2 dingen voor volume en een kant-en-klaar masker :D
En nog een Denman borstel, een 'plantenspuit' maar dan zo éen die de kapper heeft (om te refreshen met water en wat leave-in erin) en clips voor 'root clipping' (volume bovenop).

Heeft er iemand ervaring met de Denman borstel?

Hoe is het met de andere wavies/curlies?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door