Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399882
Tanna schreef: do 02 apr 2020, 19:05 Nee, niet vanuit Drenthe op de rand van Groningen ;D . Ik weet dat er in Winschoten een kapper zit met een speciale opleiding voor krullen - ja, dat bestaat dus - dus wie weet, ooit......als dit allemaal achter de rug is en mijn lief weer mag rijden. Maar ik denk niet dat dat nog in 2020 is.
Nou heb ik nog 0,0 ervaring maar in Groningen stad kom ik deze tegen: https://www.hairforce-groningen.nl/natural-curls/
Die zou mogelijk met ov voor jou te bereiken kunnen zijn? Weet niet hoe mobiel jij zelf bent en hoe ver je van de stad woont natuurlijk ;-)
Door - pien -
#3399914
koekje schreef: do 02 apr 2020, 18:22 Moet je ook perse van die dure shampoo kopen? Ik vind 30 eu voor een flesje shampoo echt achterlijk veel geld :-\
De Rituals Dao/Jing shampoo is iets van 9 euro. Meer ga ik er ook niet aan uitgeven hoor. Er is altijd een kans dat iets, ondanks dat het CGMproof is, niet geschikt is voor jouw haar. En dan zit je met je spullen. Er is ook een verkoopgroep op FB waar je je (1 of 2x) gebruikte spullen kunt verpatsen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399936
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 11:04 Aha, wij hebben ook katoen(satijn) slopen maar die knot is wel een dingetje wat ik kan proberen. Net m'n haar omhoog gedaan en het kan nét vast bovenaan ;D Of doe je er een doek omheen?
Nee hoor, het moet niet al te ingewikkeld worden. ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399937
Tanna schreef: do 02 apr 2020, 16:08 Ik was mijn haar met Logona shampoo, laat het aardig droog worden met een handdoek om mijn hoofd en föhn het dan heel even. Een klein beetje Santé styling gel erin, nog heel even föhnen en het verder vanzelf laten drogen. Ik kleur het eens in de 6 à 8 weken met Mahonie van Colourwell en daardoor houd ik de krul ook aardig.
Voor zover ik nog krullen heb althans. Sinds we in het noorden wonen ben ik bij 4 verschillende kapsters geweest en ik heb nog steeds niemand gevonden die mijn krullen kan knippen. De ene knipt het recht af, de andere had het hier en daar zo kort geknipt dat de buurvrouwen dachten dat ik ziek was en kale plekken had. De volgende knipte alle prachtige krulletjes die ik nog achterin mijn nek had weg omdat ze het een dikke prop vond en de laatste heeft er ook niet veel van gebakken.
Als de kappers weer mogen werken ga ik weer terug naar de eerste. Ze mag dan niet zo naar mijn zin knippen maar het is wel een schat van een vrouw.
En wil ik weer echte krullen hebben.......dan moet ik terug naar Rotterdam......... :-\ :-\ :-\
Wat zonde zeg, jij had altijd zo'n mooie bos met krullen! :-* Om jaloers op te zijn. :groenvanjaloeziesmiley: ;D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399938
constance.blokzijl schreef: do 02 apr 2020, 17:13 Ik heb trouwens ook wel eens met zo’n dennie Christiaan look rondgelopen, inclusief matje in de nek... vreselijk, toen ben ik terug gegaan, werd het resultaat wel een stuk korter dan ik wilde maar het was niet zo’n gek gezicht meer.
Dit dus; Afbeelding
Whahahah! ;D ;D ;D Oh, erg! :-[
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3399939
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 12:08 Dat wordt geadviseerd omdat de schubben van je haar dan sluiten. Ik vind het naar, koud water op mijn hoofd...maar misschien voor de goeie zaak :biggrin2:
Ik doe het wel, naspoelen met koud water. Maar was m'n haar altijd in de wastafel en nooit onder de douche, dan is de kou niet zo erg. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3399971
-Annemarie- schreef: vr 03 apr 2020, 14:11 Nee hoor, het moet niet al te ingewikkeld worden. ;D
Je moet er gewoon geen doekjes om winden :biggrin2:

Ik ben wel een beetje :groenvanjaloeziesmiley: hoor op al dat mooie haar en die krullen van jullie.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3399992
Heb nu 2 dg Curl Cream van de Etos gebruikt... mn haar is nog net iets tekort voor goede krullen, dr zitten slagen en halve krullen in... enne.... jeukt nogal..... misschien omdat het tekort is en te dicht op mn hoofdhuid zit??? Mmmm... was op zich wel erg tevreden over dit spul :boxed: ....
Gebruikersavatar
Door pike
#3399999
Ik heb ook heel stijl haar en alles wat je er in stopt zakt binnen 10 minuten weer eruit. Ik heb daar mee leren leven. Wat ik mij nu wel afvraag na hier wat gelezen te hebben: Ik heb na het wassen ook altijd jeuk op mijn hoofd. Ik heb vaak verzucht: Een normaal mens gaat zijn haar wassen als hij jeuk krijgt op zijn kop, ik krijg jeuk op mijn kop na het wassen. En als ik het nu goed begrepen heb hier dan komt dat door bepaalde ingredienten in de sjampoo?
#3400000
pike schreef:Ik heb ook heel stijl haar en alles wat je er in stopt zakt binnen 10 minuten weer eruit. Ik heb daar mee leren leven. Wat ik mij nu wel afvraag na hier wat gelezen te hebben: Ik heb na het wassen ook altijd jeuk op mijn hoofd. Ik heb vaak verzucht: Een normaal mens gaat zijn haar wassen als hij jeuk krijgt op zijn kop, ik krijg jeuk op mijn kop na het wassen. En als ik het nu goed begrepen heb hier dan komt dat door bepaalde ingredienten in de sjampoo?
Mijn ervaring wel... sommige shampoos jeuken bij mij ook, sommige (ook zonder sls) krijg ik echt super droog haar, of pluis of zwaar haar waardoor mijn haar minder krult.
Maar goed je hoofdhuid wassen met vooral een milde shampoo heb ik er echt bijna geen last van.
Ach, ik heb ook jeuk bij bepaalde wasmiddelen, dus er zal vast iets zijn waar ik niet tegen kan.

Tegenwoordig kun je steeds vaker proeflesjes bestellen, en dat doe ik ook als ik toch een andere shampoo wil proberen. Heb ik nu bij de shampoo die ik nu heb ook gedaan. Eerst de kleine flesjes om te kijken of het wel wat is.
Door Tanna
#3400021
dinky89 schreef: vr 03 apr 2020, 07:41 Nou heb ik nog 0,0 ervaring maar in Groningen stad kom ik deze tegen: https://www.hairforce-groningen.nl/natural-curls/
Die zou mogelijk met ov voor jou te bereiken kunnen zijn? Weet niet hoe mobiel jij zelf bent en hoe ver je van de stad woont natuurlijk ;-)
Lief dat je zo meedenkt! Groningen is zo'n 50 km geloof ik en wat mobiliteit betreft, dat zijn twee benen die niet heel best zijn. Daarbij fulltime mantelzorger en auti met angststoornissen, onder andere paniekaanvallen in het ov. Sinds ik ben afgekeurd probeer ik te leven zoals het voor mij het prettigst is dus geen ov meer. En in totaal zou deze kapper vier uur reizen kosten....... Wie weet, als mijn lief ooit weer mag autorijden, ga ik het proberen in Winschoten, maar dat kan nog heel lang duren met zoals alles nu is.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3400052
4 uur reizen vind ik inderdaad geen goede optie, los van de andere punten die je benoemd met ov voor jou. Was wat dat betreft natuurlijk ook gokje aangezien de stad ook op grens Groningen met Drenthe ligt ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door