Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3398570
Zolang de verwachting nog is dat ze goed herstelt is het toch nog niet genoeg? Of zie ik dat verkeerd?
En hoe is ze dan de rest van de dag, los van het wakker-worden moment?
Ze is nu erg in de war en angstig, maar zelfs als dat wiebelige bij het wakker worden blijft, zou ze kunnen wennen aan dat moment en er niet meer zo bang bij worden. Als ze de rest van de dag dan goed is, is dat dan kwaliteitsvol genoeg?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398572
Ik vond dit;
De vier basisbehoeften

Er zijn grofweg vier basisbehoeften die normaal in het leven van een huisdier moeten verlopen.

Uw huisdier moet normaal kunnen eten
Uw huisdier moet normaal kunnen drinken
Uw huisdier moet op een normale wijze kunnen poepen
Uw huisdier moet op een normale wijze kunnen plassen
Op alle vier kan ik volmondig ja zeggen. Dat doet ze allemaal zonder aanpassingen.
De vijfde, hele belangrijke basisbehoefte

Eigenlijk is er nog een vijfde basisbehoefte en dat is een moeilijke. Ergens heel simpel, maar aan de andere kant ontzetten moeilijk. Waarom? Omdat u het moet interpreteren. U kent uw huisdier als geen ander. U zit er elke dag naar te kijken, mee te praten of te knuffelen. U houdt van uw huisdier! De vijfde stelregel is: “Hij/zij moet het nog naar z’n zin hebben en zich normaal kunnen voortbewegen”.

Het is belangrijk dat uw huisdier nog alert is, reageert op zijn/haar omgeving. Nog lekker op schoot komt zitten (vnl. kat), opkijkt als plots de deur opengaat of lekker een wandelingetje door het huis maakt. Basisdingen, dingen die u kunt bedenken. “Ja ach, hij heeft bijna geen spieren meer, maarja dat hoort bij de leeftijd”. Maar… rechtvaardigt dat het omvallen dan?
Het zit m vooral hierin denk ik, dat ik twijfel. Ze is nog wel alert en reageert nog wel, ze komt ook nog wel lekker op schoot zitten en spint dan heel hard als ik dr kriebel.
Ze wandelt wel minder door het huis en is soms wat bang dat siepie op haar springt als siepie aan de rel zal. Dan zie ik haar een ommetje maken of dekking zoeken. :-\
De laatste dagen twijfel ik of ze het nog naar dr zin heeft en dat vind ik naar. Waar ligt het dan aan en is het tijdelijk en wanneer is tijdelijk genoeg.

Mijn schrikbeeld is ook dat ik straks weg ben om te werken, hier niemand in huis is en zij zo'n aanval krijgt als van afgelopen zaterdag en alleen maar rondjes draait. En dan? Draait ze dan zo lang rond dat ze dood gaat? Of komt ze er dan toch weer uit?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398574
pearlsofpassion schreef:Zolang de verwachting nog is dat ze goed herstelt is het toch nog niet genoeg? Of zie ik dat verkeerd?
En hoe is ze dan de rest van de dag, los van het wakker-worden moment? Ze is nu erg in de war en angstig, maar zelfs als dat wiebelige bij het wakker worden blijft, zou ze kunnen wennen aan dat moment en er niet meer zo bang bij worden. Als ze de rest van de dag dan goed is, is dat dan kwaliteitsvol genoeg?
Je eerste vraag snap ik niet helemaal.
De rest van de dag ligt ze rustig, bleehrt om eten, business als usual eigenlijk. Maar wel wat ik beschreef, wat meer onzeker, meer bang dat siepie op dr springt.

Ik vind het lastig..
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3398601
Het is idd een afweging die je zelf moet maken.
Ik zou het in dit stadium zeker niet opgeven.

En er wordt toch nog verwacht dat haar toestand nog zal verbeteren?
Dan is het toch nuttig dat nog af te wachten, zelfs als haar toestand op dit moment zo slecht zou zijn dat je dat geen waardig leven meer vind? (wat ik dus wel vind, als ik het zo hoor)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398605
Ik geef zeker niet zomaar op maar ik wil ook niet dat ik te lang door modder en eigenlijk blind ben omdat ik graag wil dat ze nog 10 jaar blijft leven. Ik wil niet zo'n baasje zijn. :-[
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398611
DSC_1726.JPG
DSC_1726.JPG (3.49 MiB) 1530 keer bekeken
Vanochtend.. Je kunt wel zien dat ze een enorm slechte vacht heeft nu.
Maar ze ligt lekker in een mandje, loopt wat rond, slurpt uit mijn glas water.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398617
Telefonisch consult gehad. We hebben goed alles door kunnen spreken.
De aanvallen lijken vooral als ze heel diep slaapt en ineens schrikt en opstaat, dat lijkt op een evenwichtsorgaan probleem. Het komt en het gaat en proberen haar niet teveel te laten schrikken, misschien (dat bedenk ik me nu) voorzichtig laten weten als ze heel diep slaapt en ik ga weg/naar bed ga/uit bed opsta.
Over de bloeddruk gehad in combinatie met nierziekte. Een hoge bloeddruk ligt niet in de lijn der verwachting, het zou kunnen als de nierfunctie slecht is maar er is geen aanwijzing dat die nu slecht is. Ze valt niet af, is niet misselijker dan normaal (soms braakt ze, 1-2keer per week) en eet zoals normaal.
Een bloeddruk meten is gewoon lastig, bij de DA is er gewoon heel veel stress en ik zie in het ziekenhuis ook dat patiënten idioot hoge bloeddrukken hebben bij angst.
Een CT scan hebben we het over gehad, maar dan moet ze even slapen, ze is bijna 18. Wordt ze dan nog wel weer wakker is dan de vraag.

Ook gehad over mijn grote angst, dat ze rondjes draait tot ze dood neer valt. Die kon ze natuurlijk niet helemaal wegnemen maar wel dat ze waarschijnlijk omvalt of stopt als er wat stabiliteit weer in komt. Dat ik niet aan huis gekluisterd moet zijn omdat ik bang ben dat Lea gaat ronddraaien.
En ook wanneer maak je een euthanasie beslissing omdat ik niet zo'n baasje wil worden. Maar Lea is nog te happy voor die beslissing.
Eigenlijk wat jij, PoP ook zegt en ik ook wel denk hoor alleen heb ik ook het beeld van het rondjes draaien en opvallen op mijn netvlies.

Conclusie; afwachten en bellen donderdag als ik het niet vertrouw en anders maandag bellen over hoe het gaat.

En ik ga oppas zoeken mocht ik opgeroepen worden, dat verwacht ik namelijk wel.
Door Eef+Stippels
#3398750
Fijn dat je alles goed hebt kunnen doorspreken.
Oppas regelen voor het geval je wordt opgeroepen geeft waarschijnlijk wel wat rust.

Hopelijk knapt ze gestaag verder op :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398773
Ik heb wel dat idee, dat ze opknapt.

Vanmiddag heb ik Siepie aan een tuigje gemaakt en toen heb ik de buitendeur open gezet. Siepie vond het heerlijk, heeft lekker liggen rollen en lopen snuffelen in het gras. :smitten:

Lea was ook voorzichtig buiten en liep ook rond te scharrelen. Beetje een grasje eten en dus kotsen maar vooral heerlijk rondjes lopen.. Ontspannen :smitten:

De dames lopen normaal niet buiten, ze hoeven ook niet heel nodig naar buiten en zijn echt huistijgers. Ik ben aan het oefenen met Siepie en een tuigje af en toe. Lea loopt gewoon los rond, die gaat niet ver en heeft vroeger wel buiten gelopen. Het is rustig hier in huis, ze liggen te slapen. ;D
Gebruikersavatar
Door sam28
#3398817
Ja dat vind ik heel fijn!
Ik hou dr als een havik in de gaten, beentje over? Dan zit ik er naast. Suf want ik maak mezelf gek en er is echt niets aan de hand behalve een te strakke bocht genomen. ;D
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399338
DSC_1749.JPG
DSC_1749.JPG (3.58 MiB) 1383 keer bekeken
Lea gaat als een speer. Ze is wat smalletjes geworden maar erg stabiel en trok gister een sprintje. :smitten:
Ze accepteert ook weer dat Siepie bij haar slaapt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door