Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3430046
Anne in Zweden schreef: wo 21 jul 2021, 15:53 Vergeet ie niet ruim op tijd de camper startklaar te maken? :P

Kaela en Kim: succes met de verbouwing! Zooo leuk en spannend allemaal, alles opnieuw mogen inrichten en bedenken en uitvogelen en dromen en je verheugen op het eindresultaat! Ik zou er zelf bijna weer zin in krijgen! :D
Startklaar, gekeurd en wel! :cool:
Okee, beetje cosmetisch finetunen moet nog wel binnen en buiten, maar rijden doet ie (en mag ie ook officieel :D)
Door src_esther
#3430050
Kaela schreef: wo 21 jul 2021, 22:35 Ga ik zeker kijken, dank je!. We hebben nog niets besteld. En alles heeft momenteel lange levertijden. We zijn nog wel even bezig :cool:
Wij hadden een aantal eisen, naast dat het logischerwijs in huis moest passen wilden we absoluut geen afzuigkap boven de kookvelden. Mijn lief wilde graag Bora Professional, ik vond de nieuwprijs om depressief van de worden en hoogst overdreven... :-\ De showroom keuken waar we uiteindelijk voor kozen had precies dat en het is geweldig. ;D ::) Door kookveldkoppeling is het ook eindelijk mogelijk om de heel grote ovale Staub cocotte goed te gebruiken. :D
Wat heel mooi is - vinden wij - maar niet handig - vind vooral ik - is een lage (ca. 5cm) plint.
In een vorige keuken hadden we een RVS-werkblad van Franke en dat wilde ik ook weer, zelfs daar voldeed de showroom keuken aan. Perfect schoon te te houden en ik vind het mooi.
In weerwil tot wat makelaars beweren verhoogd een goede keuken de prijs van een woning. Zover wij weten staat de keuken die wij omstreeks 2004 plaatsten in ons vorige huis - dat inmiddels weer is doorverkocht - er nog altijd. Mag ook wel want we hebben destijds stad én land afgereisd om iets te vinden wat we mooi genoeg vonden om vrijwel midden in ons huis te hebben staan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3430056
En een mooie keuken is gewoon heel fijn voor jezelf. Het is nogal een blikvanger.

Onze buren hebben hun huis te koop gezet. Super jammer, we zien ze niet graag gaan. Maar zij hebben geen cv, een piepkleine badkamer, geen uitbouw en een eenvoudige dichte keuken. En ze vragen een prijs waar we stijl van achterover slaan.

Wij verbouwen omdat met de verzakte uitbouw ons huis onverkoopbaar was volgens de makelaar die we hier hadden. Ik kan me niet eens meer voorstellen wat voor prijs we kunnen vragen als het straks af is. De ellende is alleen, er is niets te koop in de regio waar we heen willen wat we betalen kunnen, want ook die prijzen zijn absurd. Echt een hele rare situatie.
Dus we verbouwen naar onze eigen smaak, met het idee hier nog even te blijven. En dan zien we wel hoe het loopt. Onze smaak is niet heel erg wild, dus het zal dan nog best verkoopbaar zijn.
Door hannabelgje
#3430061
Vandaag lekker een dagje vrij. Vanmorgen begonnen met de fiets 4daagse samen .et mijn papa. Vanavond een eerste date.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3430065
Ik heb besloten om een kans te gaan wagen op de huurmarkt. Ik heb een heel lief leuk klein huisje gevonden in Leeuwarden, voor 55+ (ja, dat ben ik al een tijdje!). Nu maar eens kijken of de inkomenseis hard is.
De reden? Mijn huis is "een huis met mogelijkheden". Bij elk ding wat ik aanpak of aan wil gaan pakken, rolt er wel weer een ander lijk uit de kast. En ik ben niet handig. Ik kan zelf niet verbouwen en dus moet ik alles laten doen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3430070
Ronald schreef: do 22 jul 2021, 12:59 Ik heb besloten om een kans te gaan wagen op de huurmarkt. Ik heb een heel lief leuk klein huisje gevonden in Leeuwarden, voor 55+ (ja, dat ben ik al een tijdje!). Nu maar eens kijken of de inkomenseis hard is.
De reden? Mijn huis is "een huis met mogelijkheden". Bij elk ding wat ik aanpak of aan wil gaan pakken, rolt er wel weer een ander lijk uit de kast. En ik ben niet handig. Ik kan zelf niet verbouwen en dus moet ik alles laten doen.
Veel succes Ronald, ik hoop dat het gaat lukken. :-*
En jij 55+, daar geloof ik niets van. :-*
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3430071
Ronald schreef: do 22 jul 2021, 12:59 Ik heb besloten om een kans te gaan wagen op de huurmarkt. Ik heb een heel lief leuk klein huisje gevonden in Leeuwarden, voor 55+ (ja, dat ben ik al een tijdje!). Nu maar eens kijken of de inkomenseis hard is.
De reden? Mijn huis is "een huis met mogelijkheden". Bij elk ding wat ik aanpak of aan wil gaan pakken, rolt er wel weer een ander lijk uit de kast. En ik ben niet handig. Ik kan zelf niet verbouwen en dus moet ik alles laten doen.
Oh wat spannend Ronald! Maar als je wil gaan huren is dit het moment om te verkopen! Ik hoop dat je een fijn huurplekje vindt en een topprijs voor het huis krijgt!
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3430074
Charlie Angel schreef: Veel succes Ronald, ik hoop dat het gaat lukken. :-*
En jij 55+, daar geloof ik niets van. :-*
;D ;D
Je weet wel hoe je moet vleien hè. :-*
Kaela schreef: do 22 jul 2021, 14:43 Oh wat spannend Ronald! Maar als je wil gaan huren is dit het moment om te verkopen! Ik hoop dat je een fijn huurplekje vindt en een topprijs voor het huis krijgt!
Precies dat dus. Ik heb al een bericht naar de hypotheekmeneer gestuurd. Eens horen wat daar uitkomt. En nu nog een makelaar vinden om het huis te verkopen. Hoeft niet persé voor de beste prijs, maar voor een goede prijs ben ik allang tevreden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3430075
In de huidige overspannen huizenmarkt ga je er vast een mooie prijs voor krijgen Ronald ;) Hopelijk gaat je huurhuisje door!

@Hanna: klinkt als een heerlijke vrije dag :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3430081
Ronald schreef: ;D ;D
Je weet wel hoe je moet vleien hè. :-*
Precies dat dus. Ik heb al een bericht naar de hypotheekmeneer gestuurd. Eens horen wat daar uitkomt. En nu nog een makelaar vinden om het huis te verkopen. Hoeft niet persé voor de beste prijs, maar voor een goede prijs ben ik allang tevreden.
Ik bezorg graag een glimlach op je gezicht. Afbeelding
Gebruikersavatar
Door sam28
#3430083
Spannend Ronald! :)

Ik zit ook in de huis perikelen en mag straks naar een huis gaan kijken. :biggrin2:
Als ik Ja zeg, is ie voor mij. Spannend dus.
Voordelen is het bos naast de deur, bovenste verdieping en dus geen bovenburen, gerenoveerd, 80 vierkante meter en ligt rustig.
Nadelen is dat het een dorp naast Utrecht is en ik 10min langer onderweg ben naar mn werk.

Iemand nog tips waar ik op moet letten? Moet vragen aan de woningbouw?
Een vriend werkt bij de woningbouw ergens anders, hij zei dat ik sowieso moest vragen naar gemelde overlast en waarom de vorige huurder wegging.
Ik neig erg naar een ja op moment. :)
Door Cathelijn
#3430084
Wat spannend Sam! Hopelijk is ook het gevoel daar goed. Lekker in een dorp, ik zou zelf niet anders willen.
Je zou kunnen vragen hoe het zit met het overnemen van zaken. Soms kun je de gordijnen overnemen oid, of juist niet :P
Gebruikersavatar
Door sam28
#3430085
Cathelijn schreef:Wat spannend Sam! Hopelijk is ook het gevoel daar goed. Lekker in een dorp, ik zou zelf niet anders willen.
Je zou kunnen vragen hoe het zit met het overnemen van zaken. Soms kun je de gordijnen overnemen oid, of juist niet
Nou, ik verwacht dat het huis een tijd leeg gestaan heeft. Er staat zoveel van deze woningen op woningnet dat ik denk dat ze het grootschalig opgeknapt hebben. Dus ik verwacht ook niet dat er iets over te nemen valt ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door