Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3432275
:smitten: :smitten:


Vorige week heb ik besloten in november een poes erbij te nemen voor Siepie. Ze is wel erg alleen zo en merk dat ze wat 'aanspraak' mist als ik werk. Ik ben 4x 11u van huis elke week. Ik vind het zielig voor een super sociale poes als Siepie. Ik woon nu nog op de begane en als er een vreemde buurtpoes bij het gaas staat (ze kan niet naar buiten) dan wil ze er heel graag naartoe. Ze miauwt dan heel hard en zit tegen het gaas aangeplakt. Alles niet agressief of boos. Ik weet niet wat ze doet als buurtpoes echt binnenkomt, ik heb niet het idee dat dat helemaal de bedoeling is namelijk. ;) Maar goed, ik denk dat Siepie graag een maatje heeft.
Ik had bedacht dat het een asielpoes moet zijn (ik wil een dame) en ongeveer de leeftijd van Siep. Dus 7-8-9jr.
Nu is de poes van een vriendin bevallen, zij wist natuurlijk dat ik hier over zat te denken en nu word ik doodgegooid met schattige kitten foto's en filmpjes.
Ze heeft 4 kittens en eigenlijk ook direct alle 4 al weg maar heeft gezegd dat ze nr 4 voor mij reserveert. Waarop ik zei; Ik heb nog geen Ja gezegd he?!! Ik weet het niet, ik wil eigenlijk een oudere asielpoes.
Ze zegt dat ze het weet en ze weet ook nog niet of kitten 4 een meisje is. Ze zijn net uit het ei gekropen ;D

Kreeg ik gister een filmpje dat ze aan het drinken waren bij moeders. Die had ze naar alle baasjes gestuurd zei ze. ;D ;D Ik blijf herhalen dat ik het echt nog niet weet maar het is erg verleidelijk. Ze mogen ook uitvliegen als ik vakantie krijg, dat het ook niet heel veel beter maakt.
image.jpeg
image.jpeg (239.95 KiB) 1441 keer bekeken
Het moet de donkerste gaan worden. Dit is dan toch gemeen??
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3432276
Moet je niet doen.
Zeker niet 1 kitten alleen. Die zijn super wild, daar heeft Siep op haar leeftijd niets aan. Ze gaat geen moment rust hebben.
2 kittens zou evt nog kunnen, dan mollen die elkaar en kan Siepie aansluiten voor het knuffeluurtje.

Maar ik zou in jouw geval ook voor een oudere kat gaan. Minstens 4 jaar oud, zodat ze wat rustiger is.
Qua koppeling wel iets lastiger, maar aangezien Siepie zo graag gezelschap wil, zou ik daar bij een sociale nieuwe kat niet al te veel problemen mee verwachten.

Ik snap wel dat het lastig is dat je vriendin je zo onder druk zet. Maar het is niet omdat zij kittens neemt, jij die percé moet nemen he. Ze had er beter ook uit het asiel gehaald. En 4 kittens is ideaal om per 2 te plaatsen. Ja sorry, dat zou mijn antwoord zijn. Ik zou ze zelfs uit principe niet nemen. :-X :-[ Maar naar ik begrijp is het kittenprobleem in Nederland een stuk minder ernstig dan het in België was? Dat maakt natuurlijk wel verschil, vandaar dat ik er zo fel in ben.
Alleszinds, lekker zelf je keuze maken. Niet onder druk.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3432277
Moederpoes was er al, ze heeft 4 katten. Afspraak voor sterilisatie stond al. Te laat dus ;)

Lea was ook 7 of 8 toen Siepie erbij kwam als kitten. Ik kan me niet herinneren dat Siepie Lea molde. Wel dat Lea op latere leeftijd niet meer wilde spelen en Siepie nog wel en dat dat soms voor mopperen zorgde. Maar niets ernstigs. Siepie is gedumpt in een geitenwei en was op sterven na dood toen ze haar vonden.

Ik ga sowieso het asiel ook in de gaten houden maar op moment zitten er voornamelijk poezen die naar buiten willen en niet geschikt voor een flat.
Geen idee of er een kitten probleem is in NL. Ik ben het zeker met je eens dat er wel genoeg katten zijn en mensen wat beter hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Ik ben er nog niet uit en ik voel van haar ook niet echt druk hoor, ze zegt er ook bij dat ik echt nee mag zeggen. ;) Het is alleen wel über schattig allemaal.
Door Mandarijn
#3432317
Ze heeft de halve speelmand leeggehaald. Nog ff genieten van haar, want vanavond wordt ze helaas opgehaald
IMG20210912191514.jpg
IMG20210912191514.jpg (4.48 MiB) 1347 keer bekeken
IMG20210912191750.jpg
IMG20210912191750.jpg (4.38 MiB) 1347 keer bekeken
Door Mandarijn
#3432322
Nog ff spelen.....
IMG20210912192305.jpg
IMG20210912192305.jpg (3.4 MiB) 1333 keer bekeken
En daarna uitgeteld
IMG20210912212422.jpg
IMG20210912212422.jpg (4.48 MiB) 1333 keer bekeken
Helaas is ze weg. Heb 2 dagen genoten van de meid. Bas en Bobbie vonden het ook leuk om haar om hun heen te hebben. Gezellig met z'n drieën wandelen en snuffelen. Daarna met z'n drieën de bank delen en slapen. En gezellig met z'n drieën buiten vogels wegjagen.
Door Too
#3432326
Wat heerlijk als iedereen blij is met een logeerpartij.

Ik vind het een enig hondje, zie er borderterrier x .. jack russel/teckel in
Maar dat is natuurlijk ook altijd een leuk raadspelletje :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3432330
sam28 schreef: zo 12 sep 2021, 10:46 Moederpoes was er al, ze heeft 4 katten. Afspraak voor sterilisatie stond al. Te laat dus ;)

Lea was ook 7 of 8 toen Siepie erbij kwam als kitten. Ik kan me niet herinneren dat Siepie Lea molde. Wel dat Lea op latere leeftijd niet meer wilde spelen en Siepie nog wel en dat dat soms voor mopperen zorgde. Maar niets ernstigs. Siepie is gedumpt in een geitenwei en was op sterven na dood toen ze haar vonden.

Ik ga sowieso het asiel ook in de gaten houden maar op moment zitten er voornamelijk poezen die naar buiten willen en niet geschikt voor een flat.
Geen idee of er een kitten probleem is in NL. Ik ben het zeker met je eens dat er wel genoeg katten zijn en mensen wat beter hun verantwoordelijkheid kunnen nemen.
Ik ben er nog niet uit en ik voel van haar ook niet echt druk hoor, ze zegt er ook bij dat ik echt nee mag zeggen. ;) Het is alleen wel über schattig allemaal.
OK dan :)
Volgens mij kan jij prima je eigen keuzes maken. Dus dat is goed dan he. :P
Door hannabelgje
#3432331
Hier zet ik ook altijd 1 kitten erbij. De laatste keer was de jongste 5 en de oudste 8. Dat ging prima. Maar ik heb siamezen en die zijn sowieso druk. Sterker nog Wasabi is vandaag 10 geworden en dat is de drukste van de 3. Ik vind volwassen katten aan elkaar laten wennen echt een drama.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3432335
Otje kan weer veilig buiten. De wand naar de buren is dicht, dus ze kan niet meer weg. Wat mooi is want vorige week meende ze het nog op te kunnen nemen tegen een jonge kater. Bij dieren werkt het echt hetzelfde als bij mensen. Denken dat je nog jong en onoverwinnelijk bent, terwijl je gewoon 16 en krakkemikkig bent. Zucht. Gelukkig geen schade en nu kan ze weer vaker beneden en van de tuin genieten.
94F64AAD-A29D-41B0-9914-7B72F8C90A4B.jpeg
94F64AAD-A29D-41B0-9914-7B72F8C90A4B.jpeg (3.92 MiB) 1280 keer bekeken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door