Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3417708
Sam, ik hoop dat je oor snel beter wordt! En huilen is op zich niet slecht, is goed om via die weg de buis van eustachius leeg te laten gaan ;)

Pien, ken je deze website? Mogelijk dat het je helpt?
https://www.regenboogapotheek.nl/afbouw ... -tapering/
Ik kan even niet uitzoeken hoe het precies zit met de vergoedingen (weet een patiënt waarbij ik het in het dossier genoteerd heb) want ik zit thuis, maar misschien dat je er zelf uitkomt?

Weer glaasje ranja gepakt, we zijn nog steeds met 2.... ::)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3417720
dinky89 schreef:Niet lullig bedoeld maar ik zou zelf denk ik die lelies uit het boeket verwijderen en in de container gooien aangezien die giftig zijn voor katten
Ik had gezegd dat ik ze wel hoog wegzette. Meer omdat ik giftig las dat Ziva ook wel eens een chocolaatje jatte. Maar ik hoorde vanochtend van een vriendin dat de kat van haar collega dood was gegaan door het wassen van de vacht nadat het langs een lelie was gelopen.
De lelies zijn weg. :-X

Wat een lieve berichtjes kreeg ik van jullie. Dankjewel. :) Ik heb ze meermalen gelezen.

Mijn buis van eustachius is flink leeggelopen vanochtend toen ik aan die vriendin vertelde over het pupje. Jeetje zeg.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3417723
sam28 schreef: do 14 jan 2021, 10:30 Ik had gezegd dat ik ze wel hoog wegzette. Meer omdat ik giftig las dat Ziva ook wel eens een chocolaatje jatte. Maar ik hoorde vanochtend van een vriendin dat de kat van haar collega dood was gegaan door het wassen van de vacht nadat het langs een lelie was gelopen.
De lelies zijn weg. :-X

Wat een lieve berichtjes kreeg ik van jullie. Dankjewel. :) Ik heb ze meermalen gelezen.

Mijn buis van eustachius is flink leeggelopen vanochtend toen ik aan die vriendin vertelde over het pupje. Jeetje zeg.
Jee, dat wist ik helemaal niet van die lelies. :-X
Dan heb ik al geluk gehad!
Nu mogen ze hier niet op de tafel lopen, maar dat wil niet zeggen dat ze het niet doen...
Weet iemand of ze nog zo bloemen zijn? En is het enkel het stuifmeel?
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3417725
Tja, wanneer je kijkt naar lijsten met giftige planten dan wordt je niet goed en zie je door de bomen het bos niet meer. Dit terwijl katten er over het algemeen niet van eten. Wanneer ik dit artikel lees dan is het wel met name de Lelie die zeer giftig is en zorgt voor acuut nierfalen terwijl andere planten vooral zorgen voor te behandelen maag/darm klachten.
Acute nierfalen door lelies
Lelies, aloë vera, dieffenbachia, chrysanten en de sansevieria zijn bloemen en planten waar alle kattenbaasjes eigenlijk met een boog omheen zouden moeten lopen. "Deze zijn bij uitstek het giftigst voor een kat. Wanneer een kat het gif van een lelie binnenkrijgt, krijgt het beestje acute nierfalen, en daarbij ben je bijna altijd te laat." Vestjens adviseert daarom altijd om direct de dierenarts te raadplegen wanneer je vermoedt dat je dier is vergiftigd.

Bij het eten van de overige planten zijn maag- en darmklachten het gevolg bij een kat. "Gelukkig loopt het in die gevallen vaak beter af. Maar ook daarvoor geldt: schakel direct de dierenarts in.
Zo de broodjes in de oven gooien en daarna even blokje om in het zonnetje langs de varkens die we weer blij kunnen maken met het afval van de bospeen :)
Door hannabelgje
#3417726
Als je geen katten hebt die overal aan vreten dan is voornamelijk het stuifmeel gevaarlijk van lelies. Daar kun je dan de meeldraden uit knippen zodat de lelies kunnen blijven staan. Maar zelf zou ik het risico niet willen lopen. Als je oude katten hebt zoals Sam en je kunt ze ergens zetten waar ze niet bij kunnen zou dat een goede oplossing zijn hoor.


Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3417731
Een van 2 is oud. Siepie is 8. Over Lea maak ik me geen zorgen toen ze op het krukje stonden, maar Siepie heb ik vanochtend betrapt met haar neus richting de bloemetjes. ;D Lea vreet er ook aan maar dan moet ze het op de grond of op tafel tegenkomen, die springt namelijk alleen nog lage stukjes.


Ander bosje maar hetzelfde idee...
DSC_0543.JPG
DSC_0543.JPG (5.61 MiB) 928 keer bekeken
Door Siberienne
#3417804
Wij zijn verhuisd. Alles staat binnen. Morgen zien we wel weer verder. Was een lange en best pittige dag al met al. Extra sjouwen omdat de verhuiswagen niet bij het huis kon komen door de sneeuwbulten op het weggetje naar het huurhuis. En bij ons eigen huis haalde hij net de helling /bocht niet naar ons eigen terrein dus niet ook daar stukje extra sjouwen. Je snapt weer waarom Noren liever niet in de winter verhuizen...
Gebruikersavatar
Door Ina
#3417812
Siberienne.....de spullen zijn op bestemming, dat is het belangrijkste....uitpakken en een plek krijgen gaat 'vanzelf' wel een keer gebeuren ;)



Voor de poezenmensen met bloemen, kijk ook uit dat ze niet uit de vaas kunnen drinken
Daar wilde 1 van ons nog wel een poging toe wagen en het water kan net zo giftig zijn als de bloemen zelf.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3417813
Fijn dat jullie verhuisd zijn , alle spullen op 1 locatie. Wel met extra krachten maar het is gelukt. Gefeliciteerd.
En inruimen enzo komt later ook wel goed.
Door Tanna
#3417817
Uitpakken komt vanzelf wel, in elk geval is alles over.
Omdat ons huis gerenoveerd moet worden en dat nogal op z'n gat ligt staat het hier na 3 jaar nog vol met dozen. Sinds een paar weken ben ik spullen aan het overpakken van kartonnen verhuisdozen naar plastic boxen en ik vind van alles terug, heerlijk! Ik kan bijvoorbeeld weer soep opscheppen met de soeplepel in plaats van met een mok ;D .
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3417838
Tanna schreef: di 12 jan 2021, 15:24 Ja, dat blijft altijd lachen.
Wij hebben een paar maanden terug samen een vakkenkast van Ikea in elkaar gezet. Vroeger een fluitje van een cent waar ik niet eens bij hielp, maar voor een man met een hersenbeschadiging bleek dat niet zo eenvoudig meer te zijn :'( en er zijn wat lelijke woorden gevallen. Gelukkig gaan we na zoiets gewoon weer verder maar het drukt je wel met de neus op de feiten.
:bigarmhug: :-*

Waren de bokkepootjes op? ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3417839
Siberienne schreef: do 14 jan 2021, 20:23 Wij zijn verhuisd. Alles staat binnen. Morgen zien we wel weer verder. Was een lange en best pittige dag al met al. Extra sjouwen omdat de verhuiswagen niet bij het huis kon komen door de sneeuwbulten op het weggetje naar het huurhuis. En bij ons eigen huis haalde hij net de helling /bocht niet naar ons eigen terrein dus niet ook daar stukje extra sjouwen. Je snapt weer waarom Noren liever niet in de winter verhuizen...
Fijn dat jullie over zijn! En succes met inrichten. :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door