Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door KarenH
#3436187
Goedemorgen, ik was om 8 uur al in de sportschool en heb lekker 1 1/2 uur gesport.
Het regent hier eens een keer niet en het zonnetje piept hier en daar achter de wolken vandaan.
Cappuccio op, de wasmachine draait en zo weer lekker weer even wat lezen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436188
Ik zal straks ook de wasmachine aan gooien nu die de zonne energie kan gebruiken :)
En dan vanmiddag maar een lekkere wandeling tussen de weilanden met dit lekkere weer. Las net ook dat bij meetpunt Eelde vannacht-6,6 graden is gemeten dus mijn agapanthus moet ik ook nodig in tuinhuisje gaan zetten :o
Gebruikersavatar
Door KarenH
#3436191
dinky89 schreef: za 11 dec 2021, 11:16 Ik zal straks ook de wasmachine aan gooien nu die de zonne energie kan gebruiken :)
En dan vanmiddag maar een lekkere wandeling tussen de weilanden met dit lekkere weer. Las net ook dat bij meetpunt Eelde vannacht-6,6 graden is gemeten dus mijn agapanthus moet ik ook nodig in tuinhuisje gaan zetten :o
Als die in een pot staat zou bubbeltjesplastic toch ook voldoen? Ze staan hier in de volle grond en komen elk jaar weer op. Tussen de goudsbloemen, die niet uit te roeien zijn ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3436193
Zonnetje? Het staat hier al de hele ochtend stijf van de mist en het ziet er niet naar uit dat dat nog gaat veranderen :-\
De was draait en zo meteen ga ik de kerstboom optuigen. Daar zitten alleen pas lampjes in. Eigenlijk vind ik hem zo ook al leuk ::)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436201
KarenH schreef: za 11 dec 2021, 11:23 Als die in een pot staat zou bubbeltjesplastic toch ook voldoen? Ze staan hier in de volle grond en komen elk jaar weer op. Tussen de goudsbloemen, die niet uit te roeien zijn ;D
Hij staat inderdaad in een pot maar bubbeltjesplastic heb ik niet. Afgelopen twee jaar had hij overwintering in de tuinkamer maar kwam er afgelopen zomer achter dat hij daar te warm staat en daardoor geen bloemen kreeg ::) best kieskeurige plant ;D
Door hannabelgje
#3436244
Deze ochtend bij het Zoë uitlaten kwam ik een jager tegen met hond. Hond zag Zoë en kwam ff kletsen. Zoë vond hem wel gezellig. Jager kwam zijn hond terughalen en excuseerde zich dat hij hem niet bijgehouden had. Hij had ons niet gezien zei hij. Hele nette man die bij het naar ons toelopen heel netjes zijn geweer opengeklapt had. Zo kom ik er niet veel tegen helaas. Maar was een aangename ervaring.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Tanna
#3436279
dinky89 schreef: za 11 dec 2021, 12:43 Hij staat inderdaad in een pot maar bubbeltjesplastic heb ik niet. Afgelopen twee jaar had hij overwintering in de tuinkamer maar kwam er afgelopen zomer achter dat hij daar te warm staat en daardoor geen bloemen kreeg ::) best kieskeurige plant ;D
Ik had er eentje in een pot zonder bubbeltjesplastic en die heeft al zeker 20 winters overleefd. Jammer genoeg kon ik hem niet meeverhuizen, hij woont nu al 4 jaar bij onze vroegere buren. Het wordt tijd dat ik er weer eentje koop.......
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3436293
Tanna schreef: zo 12 dec 2021, 00:14 Ik had er eentje in een pot zonder bubbeltjesplastic en die heeft al zeker 20 winters overleefd. Jammer genoeg kon ik hem niet meeverhuizen, hij woont nu al 4 jaar bij onze vroegere buren. Het wordt tijd dat ik er weer eentje koop.......
Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig aan het worden naar die plant :biggrin2:
Zijn er nog verschillende kleuren van? Ik vind zo snel alleen blauw en wit op google, welke zijn de mooiste? Wij moeten hier ook nog wat nieuwe planten tzt :)
Door hannabelgje
#3436296
Vanmorgen was hondje natuurlijk alweer vroeg wakker. Een stukje gaan lopen maar juffrouw had geen zin. Dus op tijd maar weer richting huis. Wandelen met een hond die geen zin heeft vind ik niks. Nu alles gevoerd en wachten tot mijn pannekoeken warm zijn. En ff een bakje koffie regelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Tanna
#3436305
Kim_S schreef: zo 12 dec 2021, 09:44 Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig aan het worden naar die plant :biggrin2:
Zijn er nog verschillende kleuren van? Ik vind zo snel alleen blauw en wit op google, welke zijn de mooiste? Wij moeten hier ook nog wat nieuwe planten tzt :)
Als je googlet op agapanthus kleuren vind je foto's van allerlei verschillende kleuren. Er is er ook eentje die Rotterdam heet, die zou ik haast maar moeten aanschaffen!
Ik had trouwens een donkerblauwe, heel mooi.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436320
Kim_S schreef: zo 12 dec 2021, 09:44 Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig aan het worden naar die plant :biggrin2:
Zijn er nog verschillende kleuren van? Ik vind zo snel alleen blauw en wit op google, welke zijn de mooiste? Wij moeten hier ook nog wat nieuwe planten tzt :)
Ik ken hem zelf in paars en wit inderdaad. Zelf heb ik een paarse maar daar had ik dan ook geen keuze in. Die van mij komt oorspronkelijk uit Australië. Als ik het goed heb dan heeft de opa van mijn moeder hem meegenomen uit Australië ergens in de vorige eeuw. Wanneer hij te groot is kan je de kluit splitsen waardoor je meerdere planten hebt. Zo heeft iedereen in de familie dus een plant van de oorspronkelijke plant uit Australië. Toen mijn zusje in nieuw Zeeland was zag ze dat ze daar werden gebruikt als erfafscheiding :biggrin2:
Wij hebben dus een variant waarbij de bloemstengels ongeveer een meter hoog worden (wanneer er dus bloemstengels in komen en hij niet te warm overwintert ::) ). Bovendien staat hij hier in een flinke pot. Onze poes komt dus niet in de buurt van de bloemen maar bij de kleinere varianten die je in de tuincentra vind tegenwoordig kan dat uiteraard wel gebeuren en is het inderdaad familie van de lelie.

Ook nog mensen in het café die vanmiddag de historische F1 race gaan kijken?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3436324
Inge en Bono schreef: zo 12 dec 2021, 12:26 Ja :-\ ik ben misselijk van de zenuwen ;D
Och jeetje!

Wij gaan ook kijken! Zo spannend! Ik ben er speciaal eerder voor thuis gekomen van oppassen (beestjes wel goed achter gelaten hoor ;D ).
Door Tibbies
#3436325
Ja, ook wij kijken. Zijn grote fans van de F1. Onze 2 zoons zitten op de tribune. Zo spannend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door