Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
#3445181
Heerlijk geitje :smitten:

Vandaag was ik in de voortuin aan 't werk, en ineens zie ik een duifje rondstappen, geen idee waar die vandaan kwam.
Die scharrelde een beetje rond en vloog niet weg :g: dus ik kon 'm oppakken, nam 'm mee naar de buren, buurman had net vogelvoer in het vogelhuis gedaan, beestje begon meteen te eten ;D
In m'n achtertuin (en aangrenzende tuinen) hoorde ik diverse duiven koeren...
Na 2 uur ben ik nog 's gaan kijken maar hij was naar het schuurdak gegaan (ik had 'm bij de buren gelaten anders was 'ie bij mij in de tuin meteen kattevoer geworden :-X ) en nu was hij weg. Hopelijk gaat het goed komen met het duifje.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3445262
Ik heb vanmiddag mijn contactlenzen opgehaald. Moest eerst nog oefenen met in- en uitdoen van de pearle-meneer, maar ik ben geslaagd.
Net al even het eerste autoritje gemaakt zonder bril. Dat is fijn zeg...

Maar ja... lezen op de telefoon wil dan even niet meer zo goed. Dus maar kijken voor een leesbrilletje. Maar om de sterkte van een leesbril op het etiket te kunnen lezen, heb je, tromgeroffel, een leesbril nodig...

Maar goed, ik ben geslaagd voor de leesbril. Nu nog zo'n touwtje om hem om mijn nek te hangen en dan ben ik formeel de oudere jongere...
Door smulpaap
#3445404
Ronald schreef: ma 30 mei 2022, 17:34 Ik heb vanmiddag mijn contactlenzen opgehaald. Moest eerst nog oefenen met in- en uitdoen van de pearle-meneer, maar ik ben geslaagd.
Net al even het eerste autoritje gemaakt zonder bril. Dat is fijn zeg...

Maar ja... lezen op de telefoon wil dan even niet meer zo goed. Dus maar kijken voor een leesbrilletje. Maar om de sterkte van een leesbril op het etiket te kunnen lezen, heb je, tromgeroffel, een leesbril nodig...

Maar goed, ik ben geslaagd voor de leesbril. Nu nog zo'n touwtje om hem om mijn nek te hangen en dan ben ik formeel de oudere jongere...
Fijn dat de contactlenzen goed bevallen
Hopelijk blijft het zo
En ja , de leesbril :biggrin2: ik zette de bril. Altijd op mn hoofd . Ik ben de bril ook eens kwijt geweest. Overal gezocht , niet gevonden . Totdat ik weer in de vriezer kwam. Daar was de bril dus in gevallen . Dus ik heb nu ook maar een touwtje :biggrin2:
Door smulpaap
#3445482
Wij gaan weer een weekend naar het wilde westen . Heb er nu al zin in , bleh
Maar ja er is een jarige , wat natuurlijk wel weer gezellig is
Gebruikersavatar
Door pike
#3445494
Biggenspam :D
22A06555-460F-4AAC-BCAC-87B06954E5B7_1_201_a.jpeg
22A06555-460F-4AAC-BCAC-87B06954E5B7_1_201_a.jpeg (5.24 MiB) 409 keer bekeken
62205E97-C2DA-4D31-B398-315CC23EB704.jpeg
62205E97-C2DA-4D31-B398-315CC23EB704.jpeg (8.28 MiB) 409 keer bekeken
7D127DBD-0AF5-4EF9-8FAA-A60EE521914E.jpeg
7D127DBD-0AF5-4EF9-8FAA-A60EE521914E.jpeg (8.97 MiB) 409 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445510
OMG! Wet leuk!
En zo bij moeders. Wat geweldig!

(en nu ben ik kwaad omdat ik zo opgetogen kan zijn over iets dat zo normaal en natuurlijk hoort te zijn >:()


Ik reed vandaag trouwens door jullie zeelandse polders. Die zijn ook nogal wat mooier dan de belgische. Amai, wat een verschil.
Koeien die op lappen grond staan met variatie in grassen, struiken, 'vijvers'...
Bij ons lijken weiden meer gazonnen. Strak, kort, netjes en dus doodsaai voor de dieren. :(
Maar ik werd dus helemaal blij van die mooie, licht verwilderde natuur met grazers erin..
Even in de zee geweest ook. Net op de plaats (Nieuwvliet) waar ik vroeger altijd als kind naartoe ging. Echt van genoten. En de kindjes vonden de zee ook erg leuk. :)
Geluksdagje!
(Ik ging dus een dagje op en neer terwijl de rest van de familie daar kampeert, maar ikke braaf terug om voor de poezen te zorgen)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3445514
Oh echt PoP? Dat is dan vooral in zeeland hoor. Hier in Friesland zijn het allemaal biljartlakens. Als ik van Leeuwarden naar Drachten rij (dat is een km of 20), rij je enkel tussen weilanden, over een 100 km weg. Ik rij die weg al jaren zo’ 1-5 keer per week. Ik reed eergister van verbazing bijna de vangrail in, want ik zag een grutto! Voor het eerst in al die jaren, in al die hectaren en hectaren grasland. Zo verdrietig, het hoort er van te wemelen. Het zijn allemaal lege velden. Af en toe eens een verdwaalde kieviet, meer zie je er niet.

Ik heb laatst 2 vierkante meter gruttoland “gekocht”. Is een initiatief waarbij 80 hectare boerenland in Friesland heel geschikt voor weidevogels wordt gemaakt. Met het geld wat ze ophalen wordt het land natter en gevarieerder gemaakt en wordt er een veel minder intensieve veeteelt op gepleegd. Het is niet veel, maar het is in elk geval iets.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445516
Oh ja, dat geloof ik graag. Het was misschien enkel waar ik nu toevallig was. En misschien is het in België ook op sommige plaatsen beter. Ik ben natuurlijk ook nog niet overal geweest.. Maar ik heb altijd al een beter gevoel gehad bij het polderlandschap in NL dan in België. Meer natuurlijk gelaten, meer plaatsen begraasd ipv gemaaid en dan ook grotere stukken grond met minder dieren. Dat heb ik in Belgie alleen nog maar in natuurgebieden gezien. Er staan ook gewoon standaard te veel huizen overal. Dat werkt die extensiviteit ook tegen.
Ik kan ook wel volgen dat de polders zich daar toe het beste lenen..
Ik vind het mooi om zien. Genieten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3445519
Ik woon in Groningen en kijk uit over weilanden die in het voorjaar vol paardenbloemen staan en andere kruiden tussen het gras. Het zijn redelijk drassige weilanden en daardoor ook veel grutto's en hazen. Het heet polder de oude held. In een deel grazen de paarden van de manege om de hoek, in het andere deel koeien. Wachten ook tijd met maaien ivm de weidevogels. Maar dit uitzonderlijke gebied weilanden willen ze dus gewoon vol bouwen. Het zuidelijk deel wilden ze gebruiken als natuurcompensatie voor ander gebied en dus volledig onder water zetten voor de geoorde fuut terwijl ze er na jarenlange inzet nu een mooie populatie grutto's hebben zitten :-X na protest van natuurorganisaties is dat nu gelukkig van de baan maar het noordelijke deel staat nog steeds op lijst voor woningbouw. Vooruitlopend op de woningbouw gaan ze voor september 75 container woningen plaatsen in het weiland voor de opvang van 200 Oekraïense vluchtelingen. Die containers blijven er maximaal 5 jaar staan (al zou fietspad hier ook maximaal 5 jaar blijven en die ligt er ook al 15 jaar inmiddels).
Kortom, ook Nederland is niet zo goed in het beschermen van diverse weilanden voor de weidevogels maar je hebt stukjes waar je tussen de biljartlakens een uitzondering hebt ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3445521
Wat vreselijk. :(
Wat is dat toch ook dat mensen denken dat je een stukje natuur ergens anders kunt 'compenseren'? :???: Leg dat aan de bewoners van dat stukje natuur maar uit..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door