Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3422259
pike schreef: ma 22 mar 2021, 15:20 ;D ;D ;D
Ik heb er laatst tussen de bomen door twee biggen van zien staan in een vroetlandje. En het eerste wat ik dacht: Wat staan daar nou voor vreemde beesten? Oh krijg nou wat het zijn varkens, met haar! :D Die twee waren trouwens bruin. Ze hebben ook een naam: Mangalitza varken.
Hihi ik dacht nu ga je zeggen dat het duroc varkens waren, die zijn namelijk ook met een bruine vacht ;D Hier in de buurt staan 6 duroc varkens en grappig genoeg zit er eentje tussen waar de vacht wat van krult terwijl de rest rechte haren heeft :biggrin2:
Door src_esther
#3422261
sam28 schreef: ma 22 mar 2021, 15:31 Als ik ooit een grote tuin heb wil ik 2 varkens redden uit de bio. Ik vind ze fantastisch!
Helaas zou je die dan moeten martelen met een permanent dieet. Ze zijn zo doorgefokt dat ze eten tot ze door hun poten zakken en dat is ook zielig. Beter neem je een zeldzaam ras dat op uitsterven staat.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3422262
src_esther schreef:Helaas zou je die dan moeten martelen met een permanent dieet. Ze zijn zo doorgefokt dat ze eten tot ze door hun poten zakken en dat is ook zielig. Beter neem je een zeldzaam ras dat op uitsterven staat.
Aww, das ook wel heel zielig. Eigenlijk hetzelfde als met die kippen van een pagina terug. :-\ Lief dat ze gered zijn en hebben een prima leven nu, maar gaan wel snel het hoekje om en hebben altijd honger.

Een zeldzaam ras is ook prima. Als het maar knort en lekker relaxed in de modder rolt :biggrin2: Maar wellicht heb ik een te romantisch beeld van een paar varkens die mijn groenafval op knagen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3422265
Haha modder heb je snel genoeg :biggrin2: op deze pagina staat bij maart vorig jaar een foto van hoe 6 kleine biggetjes van 13 weken oud een stuk land binnen een week hebben verbouwd tot modderpoel :biggrin2: https://m.facebook.com/PlukN2016/
Zijn dus duroc varkens en ik vind het heerlijk zoals ze knorren en blij zijn met groente afval dat wij er regelmatig heen brengen :cool: dus of het beeld dat jij hebt te romantisch is weet ik niet maar ontspannen knorren in de modder en groente afval eten kunnen ze prima :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3422279
sam28 schreef: ma 22 mar 2021, 17:17 Aww, das ook wel heel zielig. Eigenlijk hetzelfde als met die kippen van een pagina terug. :-\ Lief dat ze gered zijn en hebben een prima leven nu, maar gaan wel snel het hoekje om en hebben altijd honger.

Een zeldzaam ras is ook prima. Als het maar knort en lekker relaxed in de modder rolt :biggrin2: Maar wellicht heb ik een te romantisch beeld van een paar varkens die mijn groenafval op knagen.
Als je echt ooit varkens wil: Kune Kune varkentjes. Een klein ras uit Nieuw-Zeeland. Behaard. Het enigste ras dat (voor zover ik weet althans) gras eet. Je kan ze dus in een weiland houden (vroeten doen ze ook wel hoor). Jaarrond buiten mits ze natuurlijk een fatsoenlijke schuilhut hebben. En leuk dat ze zijn :D
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3422506
Wat een leuke foto's! :smitten:

Even bijkomen in de Bar. :beerchug:
Ben twee weken geleden begonnen aan een (gedeeltelijk) nieuwe job, bij dezelfde werkgever. Superleuk, maar wel intensief. Een paar uur erbij, dat voel ik ook. Geen 18 meer hè! ;D
Maar ik krijg energie van de nieuwe functie, dat is fijn. En kan het goed combineren met de werkzaamheden die ik al deed, het is nu 50/50.

Had ook vrij weinig tijd om hier te lezen, probeer het maar niet eens meer in te halen. :biggrin2:
Door Mandarijn
#3422551
De drieling en ze genieten van het buiten zijn
20210327_123908.jpg
20210327_123908.jpg (9.12 MiB) 1032 keer bekeken
20210327_124401.jpg
20210327_124401.jpg (4.25 MiB) 1032 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3422562
Ooooh, wat een heerlijke spam :)

Ik wist niet of dit in een klaag- of gelukstopic moest, dus dan maar hier: ik word vrolijk van de baby ;D
Toen ik nog niets kon/mocht heeft vriendje wasverzachter met kokosgeur gekocht... ::)
Niet mijn ding, maar ik ga het ook niet weggooien, dus gebruik het voor de witte was. De rompertjes van de baby zijn wit ::)

En nu heb ik elke keer als ik de baby verschoon het liedje van piña colada in mijn hoofd (alleen dan anders: my baby smells like piña colada) ;D ;D



Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door