Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3428124
pike schreef: vr 18 jun 2021, 10:15 Vandaag je planten dood laten gaan omdat het morgen (misschien) gaat regenen...

Ik sproei ook overdag in volle zon want met de avonduren alleen red ik het niet om alles te bewateren. Dat heeft nog nooit verbrande planten opgeleverd.

Er is nog geen druppel regen gevallen hier.
Echt pal op de middag? Bij zo'n hitte?
Daar heb ik wel al eens verbrandde planten van gehad hoor. Bladeren met randen die geel verkleuren en verdorren.
Maar aan de voet gieten, durf ik wel. Dat is geen probleem. En kiemplantjes ook niet..
En eens na 17u of zo, durf ik het ook wel. Zeker de schimmelgevoelige, die kunnen dan nog mooi opdrogen voor het nacht wordt..
Door hannabelgje
#3428141
Met Zoë voor een seniorencheck en rabiës enting geweest. Meerdere opmerkingen over dat ze de rest van de entingen al heel lang niet gehad heeft, nee ze wordt getiterd. De check werd wat afgeraffeld. De bloedafname ging moeizaam en met wat gemopper dat ze niet stil bleef staan. Hmmm normaal goede ervaringen met deze praktijk. Vandaag wat minder. Maargoed de enting zit er in. Bloed wordt gechecked.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3428179
pearlsofpassion schreef: vr 18 jun 2021, 10:54 Echt pal op de middag? Bij zo'n hitte?
Daar heb ik wel al eens verbrandde planten van gehad hoor. Bladeren met randen die geel verkleuren en verdorren.
Maar aan de voet gieten, durf ik wel. Dat is geen probleem. En kiemplantjes ook niet..
En eens na 17u of zo, durf ik het ook wel. Zeker de schimmelgevoelige, die kunnen dan nog mooi opdrogen voor het nacht wordt..
Echt ja, gewoon ook pal in de middagzon. Ik kijk helemaal niet naar de klok of de zonnestand. Het is sproeien of verschroeien. Ik moet 2000m2 begroeiing op zandgrond in leven zien te houden en dan kan ik mij niet permitteren de beschikbare tijd niet te benutten. In het ideale geval zou ik 's avonds sproeien, zodat de planten 's nachts vocht op kunnen nemen en daar de dag mee doorkomen, maar dat red ik simpelweg niet. Ik heb maar één pomp. Maar ik heb ook nog nooit sproeischade ondervonden aan de planten.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3428185
Tja, dat zijn wel wat andere afmetingen dan mijn tuintje. Die is 5 bij 10 meter volgens Funda in totaal inclusief terras en tuinhuisje. Heb begin van de avond gesproeid nadat beloofde buien niet kwamen en nu krijgt het nog flinke bui zodat de (klei) grond en potten weer goed voorzien zijn van water :-)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3428194
Gister een telefonisch consult gehad met de bedrijfsarts.... wel een goed gesprek.... komende week begin ik met 4 uurtjes per dag (ik werk 24 uur, 3 dg pw) en elke week mag er een half uurtje bij tot ik weer op een volledige werkdag zit. En ik mag alleen lichte werkzaamheden doen (zoals ik thuis ook doe ;) ).... dus ik ben komende tijd boventallig.... en over 6 weken weer een gesprek..... ik ben afgelopen week ook 2x4 uurtjes gaan werken (wilde me goede wil laten zien) en dat was zwaar; 2de dag ben ik zelfs een half uurtje eerder gestopt omdat mn rug en knie pijn deden :-X .... daarna mn manager gebeld, hij was er niet blij mee (we hebben al personeelstekort), maar beter dat het nu zo via de bedrijfsarts gaat, sta ik in ieder geval ‘veilig’....
Maandag voor het eerst naar de fysio.... ben benieuwd.... Ook heeft de tegenpartij/verzekering volledige schuld bekend, dus het voorschot van de letselschade is ook uitbetaald. Als het goed is, krijgen we volgende week te horen wat mn autootje heeft opgebracht; zal niet veel zijn... hopelijk is over een week of 4 alles uiteindelijk geregeld en uitbetaald en dan kan ik dat achter me laten....
Heb van de week alweer een paar keer in de auto van mn man gereden (zonder stuurbekrachtiging :-\) en het ging best wel goed, alleen ik merk dat ik toch nog iets voorzichtiger ben met die zijstraten en meer om me heen kijk dan ik anders deed.... maar dat komt wel goed...
Straks eerst mn nieuwe autootje halen (is dezelfde alleen luxer en heel weinig km’s en nu wit) :biggrin2: ...
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3428198
Fijn dat je weer gereden hebt! Hopelijk wordt je na verloop van tijd ook weer rustiger met zijstraten en heb je veel veilige kilometers met je nieuwe auto :)
Door hannabelgje
#3428312
Omdat ik toch thuis werk en geen zin heb om te koken of eten de laatste tijd ga ik vanaf morgen maar weer een poos juicen, nou ja blenden want dat is praktischer. Misschien val ik nog af ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3428387
hannabelgje schreef: ma 21 jun 2021, 21:59 Omdat ik toch thuis werk en geen zin heb om te koken of eten de laatste tijd ga ik vanaf morgen maar weer een poos juicen, nou ja blenden want dat is praktischer. Misschien val ik nog af ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
Als je receptjes hebt, graag.
Door eelke
#3428388
Ik heb de recepten van Hanna nog, ik weet niet of zij ze nog uitgetypt heeft, maar als ik ze naar iemand door kan sturen, laat maar weten!
Door eelke
#3428391
Kim_S schreef: wo 23 jun 2021, 18:26 :bigarmhug: :-*

Thanks. Als ik bedenk dat ik Joep nú mis, dan gaat het nog. Moet ik ook niet de hele dag aan denken, maar het is een soort van te behappen. Maar het stapje verder, nooit meer, nooit meer voelen, ruiken, horen. Niet te doen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3428392
eelke schreef: wo 23 jun 2021, 18:29 Thanks. Als ik bedenk dat ik Joep nú mis, dan gaat het nog. Moet ik ook niet de hele dag aan denken, maar het is een soort van te behappen. Maar het stapje verder, nooit meer, nooit meer voelen, ruiken, horen. Niet te doen.
Ik begrijp je zo goed... (wij allemaal denk ik hier)
En het kost gewoon veel tijd, voordat het wel weer lukt om vooruit te kijken. Het komt echt wel weer. Alleen heb je daar nu helemaal niks aan :(
Door hannabelgje
#3428396
Kim_S schreef: Ik begrijp je zo goed... (wij allemaal denk ik hier)
En het kost gewoon veel tijd, voordat het wel weer lukt om vooruit te kijken. Het komt echt wel weer. Alleen heb je daar nu helemaal niks aan :(
+1 het is gewoon zo moeilijk, hartverscheurend en pijnlijk.
Sterkte Eelke Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door