Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door sam28
#3399749
De duivenpoep:
Histoplasmose is een niet-bestemettelijke infectie die veroorzaakt wordt wanneer een persoon sporen van een schimmel inademt met de naam histoplasma capsulatum. Oude en opgebouwde lagen poep en vuil, die besmet zijn met vogelpoep kunnen de H. capsulatum schimmel bevatten. Sporen van de schimmel kunnen zich via de lucht verspreiden wanneer de vervuiling wordt verstoord.

Histoplasmose tast over het algemeen de longen aan en kan diverse effecten hebben zoals vermoeidheid, koorts, en pijn aan de borst. De meeste mensen die besmet raken ontwikkelen nooit infectiesymptomen noch worden zij gediagnostiseerd. Andere kunnen griepachtige symptomen ontwikkelen die over enkele dagen weer verdwijnen. Als je wat minder geluk hebt kun je ernstige gezondheidsproblemen oplopen zoals een chronische longziekte die vergeleken kan worden met tuberculose welke, als deze onbehandeld blijft, dodelijk kan zijn.

Veel plezier Kaela!

Ik zit ook aan de koffie. :) Ook erg nodig! Ik moet zo beeldbellen met therapeut en hopelijk heb ik dan ook het contract rond van een ziekenhuis. Dat zou gister al zijn maar toen wisten ze niet welke functie ik moest gaan krijgen. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399757
Ja dat hoop ik ook. Ik ben wel klaar met wachten, gister mijn wandeling afgebroken omdat mijn contract gemaild zou worden en ik vandaag aan de slag zou kunnen. Maar dus niks gehad. :-\
Ik snap dat iedereen super druk is dus ik wacht af.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3399764
Elf schreef: do 02 apr 2020, 11:18 Heeft iemand een sterke koffie voor me? Ik zit al een tijdje achter mn computer maar er komt geen werk uit mn handen ::)
+1

Alleen drink ik geen koffie ;D
Colaatje dan maar voor de cafeïne :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399767
Elf schreef:Heeft iemand een sterke koffie voor me? Ik zit al een tijdje achter mn computer maar er komt geen werk uit mn handen ::)
external-content.duckduckgo.com.png
external-content.duckduckgo.com.png (17.68 KiB) 1358 keer bekeken
Succes!!
Door Siberienne
#3399768
sam28 schreef: do 02 apr 2020, 09:34 De duivenpoep:
Histoplasmose is een niet-bestemettelijke infectie die veroorzaakt wordt wanneer een persoon sporen van een schimmel inademt met de naam histoplasma capsulatum. Oude en opgebouwde lagen poep en vuil, die besmet zijn met vogelpoep kunnen de H. capsulatum schimmel bevatten. Sporen van de schimmel kunnen zich via de lucht verspreiden wanneer de vervuiling wordt verstoord.

Histoplasmose tast over het algemeen de longen aan en kan diverse effecten hebben zoals vermoeidheid, koorts, en pijn aan de borst. De meeste mensen die besmet raken ontwikkelen nooit infectiesymptomen noch worden zij gediagnostiseerd. Andere kunnen griepachtige symptomen ontwikkelen die over enkele dagen weer verdwijnen. Als je wat minder geluk hebt kun je ernstige gezondheidsproblemen oplopen zoals een chronische longziekte die vergeleken kan worden met tuberculose welke, als deze onbehandeld blijft, dodelijk kan zijn.

Veel plezier Kaela!

Ik zit ook aan de koffie. :) Ook erg nodig! Ik moet zo beeldbellen met therapeut en hopelijk heb ik dan ook het contract rond van een ziekenhuis. Dat zou gister al zijn maar toen wisten ze niet welke functie ik moest gaan krijgen. Ik ben benieuwd.
Dit klopt niet. Histoplasma komt in Nederland niet voor en is niet geassocieerd met duivenpoep.
in duivenpoep zitten wel schimmels, namelijk cryptokokken. Die zijn voor gewone mensen niet gevaarlijk, alleen voor mensen die zeer ernstig verzwakte immuniteit hebben zien we heel soms ernstige infecties, vooral bij mensen met een niet behandelde HIV. Maar dat zijn zeldzaamheden, ik denk dat we er minder dan 1 per jaar zien. En als je dan kijkt hoeveel duiven en duivenmelkers er zijn is het risico vrijwel nul
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399769
sam28 schreef: do 02 apr 2020, 09:34 De duivenpoep:
Histoplasmose is een niet-bestemettelijke infectie die veroorzaakt wordt wanneer een persoon sporen van een schimmel inademt met de naam histoplasma capsulatum. Oude en opgebouwde lagen poep en vuil, die besmet zijn met vogelpoep kunnen de H. capsulatum schimmel bevatten. Sporen van de schimmel kunnen zich via de lucht verspreiden wanneer de vervuiling wordt verstoord.

Histoplasmose tast over het algemeen de longen aan en kan diverse effecten hebben zoals vermoeidheid, koorts, en pijn aan de borst. De meeste mensen die besmet raken ontwikkelen nooit infectiesymptomen noch worden zij gediagnostiseerd. Andere kunnen griepachtige symptomen ontwikkelen die over enkele dagen weer verdwijnen. Als je wat minder geluk hebt kun je ernstige gezondheidsproblemen oplopen zoals een chronische longziekte die vergeleken kan worden met tuberculose welke, als deze onbehandeld blijft, dodelijk kan zijn.

Veel plezier Kaela!

Ik zit ook aan de koffie. :) Ook erg nodig! Ik moet zo beeldbellen met therapeut en hopelijk heb ik dan ook het contract rond van een ziekenhuis. Dat zou gister al zijn maar toen wisten ze niet welke functie ik moest gaan krijgen. Ik ben benieuwd.
OH jee... :-\
Toen wij het huis hier kochten lag er ook 10 cm dikke laag aangekoekte stront en aarde in het kippenhok. Die heb ik toen ook gewoon afgeschept, wist ik veel. :-\
Nou ja, ik heb er toch geen last van gehad, voor zover ik weet...

Ik dacht dat er gewoon geen bodem in het hok zat, begrijp mijn verbazing toen er plots een nog degelijke plaat betonplex onderuit kwam. :cool:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399770
Siberienne schreef: do 02 apr 2020, 11:50 Dit klopt niet. Histoplasma komt in Nederland niet voor en is niet geassocieerd met duivenpoep.
in duivenpoep zitten wel schimmels, namelijk cryptokokken. Die zijn voor gewone mensen niet gevaarlijk, alleen voor mensen die zeer ernstig verzwakte immuniteit hebben zien we heel soms ernstige infecties, vooral bij mensen met een niet behandelde HIV. Maar dat zijn zeldzaamheden, ik denk dat we er minder dan 1 per jaar zien. En als je dan kijkt hoeveel duiven en duivenmelkers er zijn is het risico vrijwel nul
Ow OK, weer gerustgesteld dan.. :biggrin2:

Ik zou beter meteen tot onderaan het topic lezen alvorens te reageren. ::)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399772
Siberienne schreef:
Dit klopt niet. Histoplasma komt in Nederland niet voor en is niet geassocieerd met duivenpoep.
in duivenpoep zitten wel schimmels, namelijk cryptokokken. Die zijn voor gewone mensen niet gevaarlijk, alleen voor mensen die zeer ernstig verzwakte immuniteit hebben zien we heel soms ernstige infecties, vooral bij mensen met een niet behandelde HIV. Maar dat zijn zeldzaamheden, ik denk dat we er minder dan 1 per jaar zien. En als je dan kijkt hoeveel duiven en duivenmelkers er zijn is het risico vrijwel nul
Oohjee, zit ik nu fake news te verspreiden. ;)
Vergeet wat ik schreef.

Geen idee waarom duivenpoep dan zo ongezond is, ik dacht echt dat dit het was. :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3399773
Ze worden niet voor niets vliegende ratten genoemd he :P :biggrin2:


En verder ga ik hier ook voor cola aangezien ik koffie echt maar dan ook echt niet lust! ;)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3399777
Kaio schreef:Ze worden niet voor niets vliegende ratten genoemd he :P :biggrin2:


En verder ga ik hier ook voor cola aangezien ik koffie echt maar dan ook echt niet lust! ;)
Ik noem ze dakratten. ;D ;D ;D

Cola mag ook. Die is hier op dus dan toch nog maar een bak koffie. Ik wil pas naar de supermarkt als ik weet of en wanneer ik moet werken. Maar mn voorraden zijn redelijk op ondertussen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3399778
Siberienne schreef: do 02 apr 2020, 11:50 Dit klopt niet. Histoplasma komt in Nederland niet voor en is niet geassocieerd met duivenpoep.
in duivenpoep zitten wel schimmels, namelijk cryptokokken. Die zijn voor gewone mensen niet gevaarlijk, alleen voor mensen die zeer ernstig verzwakte immuniteit hebben zien we heel soms ernstige infecties, vooral bij mensen met een niet behandelde HIV. Maar dat zijn zeldzaamheden, ik denk dat we er minder dan 1 per jaar zien. En als je dan kijkt hoeveel duiven en duivenmelkers er zijn is het risico vrijwel nul
Haha....dan is het dus ook minder erg dat ik de mannen heel hard heb staan uitlachen toen ze volledig uitgedost, mid-zomer met een graadje of 32 een hele dag hebben staan baggeren om dat hok leeg te krijgen ;D

Neemt niet weg dat ik nog steeds die duiven niet in mijn haag wil want daar moet ik dagelijks meerdere keren langs met de honden en als ze besluiten er een nest te gaan bouwen om te jongen, hangen die twee dames van mij straks elke keer in de haag als het grut gaat piepen of uitvliegen

+.....nu 2, straks 4, 5 of 6....daarna weet ik hoeveel.....weet je hoeveel schijt dat op mijn pad en auto is....en die autolak wordt echt niet vrolijk van vogelpoep :(

Dus ik ben nog steeds zoekende naar een diervriendelijke wegwerkmethode, ik ga straks van die vulbare theezakjes ophangen met gedroogde knoflook en ui.....het schijnt dat ze dat vinden stinken, dus wie weet werkt dat :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door