Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Tanna
#3436733
Ronald schreef: za 18 dec 2021, 13:42 Tijd voor een biertje met bitterballen!
(even proberen of het bitterballenalarm nog werkt)
Het zal een mokje jasmijnthee worden, mag dat ook? ;D ;D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436741
Proost!

Hier vandaag toch nog maar wat kerstversiering in huis aangebracht. Waar ik dat voorgaande jaren met veel plezier deed en niet kon wachten tot de Sint het land uit was merk ik dat ik zelfs daar na bijna 2 jaar coronamaatregelen niet meer enthousiast van wordt :-\
Normaal positiviteit te over maar merk dat het mij steeds moeilijker af gaat...

Zal zo nog maar even was ophangen en volgende partij was in de wasmachine gooien. Nog een paar dagen dan worden de dagen weer langer en wie weet komt er weer schaatswinter :cool:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3436743
Hopelijk lukt het je om die toch weer terug wat terug te vinden Dinky, want eens het erin sluipt is het zoveel moeilijker om het terug kwijt te raken. Om terug positief te gaan denken..
Er is ook een heel begrijpelijke maar lange uitleg waarom dat zo is. Maar wacht dus niet met er wat aan te proberen doen, dat gaat niet vanzelf over. Je moet echt focussen op positieve dingen, buiten komen, bewegen en dingen doen waar je energie van krijgt.. Ik hoop echt dat dat lukt. :-*
Mijn meneer heeft er ook last van. Nog niets dat erg opvalt, maar hij is zoveel sneller prikkelbaar en vind minder leuk. Ik vind het vreselijk eng. Ik ken net iets te veel mensen die in een depressie gesukkeld zijn (voor Corona nog), ik weet hoe snel het kan omslaan en hoe moeilijk de weg terug is.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3436750
Bitterballennnnnm :D

Het valt ook niet mee iets positiefs te zoeken. Alles moet weer dicht en buiten is het zo intens somber en nat. De wandelgebieden hier zijn in modderpoelen veranderd en er lijkt constant mist om ons heen te hangen. Donker en druilerig.. Bleh. :(

Dit jaar voor het eerst helemaal geen sinterklaas en voor het eerst een rare kerst zo zonder mijn vader. Van mij mag het wel zo snel mogelijk voorbij zijn allemaal. Laat januari maar snel beginnen.

Maar hee, nog even en dan gaan de dagen weer lengen! :D
Zit het donkerste er weer op.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436752
Tja, sporten is voor mij een enorme uitlaatklep en dat is alweer weken niet mogelijk. En ja, natuurlijk blijf ik bewegen en volg braaf de sportlessen online via jitsi maar daar haal ik veel minder voldoening uit. En wat Hylos zegt, het snel donker worden en de dagen vol mist helpen ook niet mee. Daarom hoop ik ook op mooie winterdagen met helder blauwe lucht, zon en ijs waardoor ik mij weer heerlijk kan uitleven met schaatsen :) Dan houd werkelijk niemand mij tegen als Fries :biggrin2: En uiteraard maken we er het beste van binnen de beperkingen ;)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436908
En vandaag worden we wakker in een verstilde wereld. De heldere maan die zorgt voor een mooi licht over het land. De rijp op de weilanden. Een voorzichtig laagje ijs op de sloten. Volgens de thermometer nu nog -4 graden. Het vooruitzicht van een heldere koude maar zonnige winterdag.
De omstandigheden die mijn schaatshart sneller laten kloppen. Zou dat een afscheidscadeautje zijn van Reinier Paping die gisteren is overleden? De held van de barre elfstedentocht uit 1963? Wat het ook is, het doet mij verlangen naar een mooie schaatswinter :cool:
Door Too
#3436910
dinky89 schreef: di 21 dec 2021, 08:14 En vandaag worden we wakker in een verstilde wereld. De heldere maan die zorgt voor een mooi licht over het land. De rijp op de weilanden. Een voorzichtig laagje ijs op de sloten. Volgens de thermometer nu nog -4 graden. Het vooruitzicht van een heldere koude maar zonnige winterdag.
De omstandigheden die mijn schaatshart sneller laten kloppen. Zou dat een afscheidscadeautje zijn van Reinier Paping die gisteren is overleden? De held van de barre elfstedentocht uit 1963? Wat het ook is, het doet mij verlangen naar een mooie schaatswinter :cool:

Je bent heel overtuigend ... net een bod gedaan op een paar noren ;D
Door Too
#3436912
dinky89 schreef: za 18 dec 2021, 17:54 Tja, sporten is voor mij een enorme uitlaatklep en dat is alweer weken niet mogelijk. En ja, natuurlijk blijf ik bewegen en volg braaf de sportlessen online via jitsi maar daar haal ik veel minder voldoening uit. En wat Hylos zegt, het snel donker worden en de dagen vol mist helpen ook niet mee. Daarom hoop ik ook op mooie winterdagen met helder blauwe lucht, zon en ijs waardoor ik mij weer heerlijk kan uitleven met schaatsen :) Dan houd werkelijk niemand mij tegen als Fries :biggrin2: En uiteraard maken we er het beste van binnen de beperkingen ;)
Ik denk dat heel veel mensen dat nu zo ervaren, dat ze de lol echt van heel ver moeten halen.

Gelukkig ix het vandaag precies het soort weer waar je 'van opknapt' , hopelijk vind je tijd om even naar buiten te gaan.

Ik was na heel lang voorzichtig weer begonnen met sporten ,ik vind het gewoon niet leuk en mijn lijf blijft sputteren >:(
Zondagochtend heb ik, zodra het kon maar 2 buitentrainingen geboekt ... een half uurtje, met zn 2en. Net genoeg om niet helemaal in somberheid weg te zakken en weer sportschooldonateur te worden
Nu het weer zo fijn is ga ik er lopend heen als opwarmertje
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436916
Ben net even naar de supermarkt geweest voor de laatste kerstboodschappen. Dacht vroeg te gaan maar dat werd toch wat later door het enige nadeel van dit weer, ik moest eerst de autoruiten krabben ;D Ben een halfuur bezig geweest met krabben aan zowel de buitenkant als de binnenkant dus buiten ben ik in ieder geval al geweest :biggrin2:
Hopelijk heeft vriendje na de lunch ook de tijd om even wandelingetje te maken in het winterzonnetje voordat ik weer de digitale meetings in moet :)
Door hannabelgje
#3436917
Ik probeer momenteel lol te halen uit mijn huis opruimen en poetsen. Iets met 19 jaar achterstallig werk.....


Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3436921
Hopelijk haal je inderdaad plezier uit het resultaat van je harde werk Hannabelgje!

Hier vandaag voor het eerst te maken met een oplichter via whatsapp. Ik blijk ineens een zoon te hebben van 26 jaar terwijl ik zelf 32 jaar ben :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3436922
dinky89 schreef: di 21 dec 2021, 16:55 Hopelijk haal je inderdaad plezier uit het resultaat van je harde werk Hannabelgje!

Hier vandaag voor het eerst te maken met een oplichter via whatsapp. Ik blijk ineens een zoon te hebben van 26 jaar terwijl ik zelf 32 jaar ben :biggrin2:
Best wel knap zeg! Ik heb er ook al eens last van gehad. Overal schermafbeeldingen van gemaakt, vóórdat hij (of zij) de berichten kon wissen. En gewoon aangifte gedaan. Niet dat er iets mee gedaan wordt, maar dan komt het op een stapel te liggen. En als er op een gegeven moment iemand bij de stapel past, dan hebben ze in elk geval genoeg informatie.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door