Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3430090
Goed vooruitzicht Sam!
Als je afhankelijk bent van OV dan zou ik even kijken hoe de bereikbaarheid 's avonds/nachts is.
En als je gaat kijken even aanbellen bij de buren om te vragen of het een leuke buurt is of zoiets. Heb je gelijk een beeld van de buren.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3430095
Kwam de buuf tegen op de gallerij en heb direct ff voorgesteld en gevraagd naar evt overlast. Zij heeft een kind en is alleen. Kind slaapt aan andere kant van het huis zei ze. Aan andere kant woont een man alleen. Hij was thuis, heb hem niet gehoord.
Er is een kinderboerderij voor de deur en ik kijk uit op het weilandje waar schapen, geiten en dergelijke lopen. Er lopen varkens. Super leuk.
Lekker balkon ook. Aan die kant ook.
Het is 20min fietsen naar Utrecht centrum, wat me ook veel waard is want de meeste mensen die ik lief vind wonen hier.
Het is 10 min langer reizen naar mijn werk maar nog wel te overzien. Alles is wel oud en vies, dus er gaat een hoop kluswerk in zitten.
Maar geen haast, goede vloer erin, wat bij elkaar geraapte gordijnen hier en daar, 2 kamers en de keuken goed aanpakken en de rest in etappes lijkt me.
Ik heb vakantieuren genoeg en kan die makkelijk opnemen nog tot 31 aug.
Eigenlijk is het perfect.
Ik heb dan ook JA gezegd. :biggrin2:
Door - pien -
#3430101
Ronald schreef: do 22 jul 2021, 12:59 Ik heb besloten om een kans te gaan wagen op de huurmarkt. Ik heb een heel lief leuk klein huisje gevonden in Leeuwarden, voor 55+ (ja, dat ben ik al een tijdje!). Nu maar eens kijken of de inkomenseis hard is.
De reden? Mijn huis is "een huis met mogelijkheden". Bij elk ding wat ik aanpak of aan wil gaan pakken, rolt er wel weer een ander lijk uit de kast. En ik ben niet handig. Ik kan zelf niet verbouwen en dus moet ik alles laten doen.
Succes!
sam28 schreef:Kwam de buuf tegen op de gallerij en heb direct ff voorgesteld en gevraagd naar evt overlast. Zij heeft een kind en is alleen. Kind slaapt aan andere kant van het huis zei ze. Aan andere kant woont een man alleen. Hij was thuis, heb hem niet gehoord.
Er is een kinderboerderij voor de deur en ik kijk uit op het weilandje waar schapen, geiten en dergelijke lopen. Er lopen varkens. Super leuk.
Lekker balkon ook. Aan die kant ook.
Het is 20min fietsen naar Utrecht centrum, wat me ook veel waard is want de meeste mensen die ik lief vind wonen hier.
Het is 10 min langer reizen naar mijn werk maar nog wel te overzien. Alles is wel oud en vies, dus er gaat een hoop kluswerk in zitten.
Maar geen haast, goede vloer erin, wat bij elkaar geraapte gordijnen hier en daar, 2 kamers en de keuken goed aanpakken en de rest in etappes lijkt me.
Ik heb vakantieuren genoeg en kan die makkelijk opnemen nog tot 31 aug.
Eigenlijk is het perfect.
Ik heb dan ook JA gezegd. :biggrin2:
Gefeliciteerd!
Door src_esther
#3430102
sam28 schreef: vr 23 jul 2021, 11:53 Kwam de buuf tegen op de gallerij en heb direct ff voorgesteld en gevraagd naar evt overlast. Zij heeft een kind en is alleen. Kind slaapt aan andere kant van het huis zei ze. Aan andere kant woont een man alleen. Hij was thuis, heb hem niet gehoord.
Er is een kinderboerderij voor de deur en ik kijk uit op het weilandje waar schapen, geiten en dergelijke lopen. Er lopen varkens. Super leuk.
Lekker balkon ook. Aan die kant ook.
Het is 20min fietsen naar Utrecht centrum, wat me ook veel waard is want de meeste mensen die ik lief vind wonen hier.
Het is 10 min langer reizen naar mijn werk maar nog wel te overzien. Alles is wel oud en vies, dus er gaat een hoop kluswerk in zitten.
Maar geen haast, goede vloer erin, wat bij elkaar geraapte gordijnen hier en daar, 2 kamers en de keuken goed aanpakken en de rest in etappes lijkt me.
Ik heb vakantieuren genoeg en kan die makkelijk opnemen nog tot 31 aug.
Eigenlijk is het perfect.
Ik heb dan ook JA gezegd. :biggrin2:
Huh? Het was toch gerenoveerd?
Gefeliciteerd en succes met de verhuizing.
Door Anne in Zweden
#3430103
Gefeliciteerd Sam! Wat heerlijk klinkt het allemaal! En vooral fijn dat het een bovenverdieping is, dat scheelt toch een hoop herrie. Veel plezier met klussen en verhuizen!

Wat Lea betreft: ik denk dat het alleen werkt als ze op de dag van de verhuizing bij een vriendin kan logeren, zodat ze niets meekrijgt van de herrie en opwinding. Dus echt even weg uit je oude huis, niet in de slaapkamer opsluiten of zo. Als ze dan van die vriendin direct naar je nieuwe onderkomen kan, wanneer alles is afgeleverd, dan is het denk ik wel te doen. Dan zou je haar in de slaapkamer kunnen stoppen met de andere katzels en wat vertrouwde mandjes, terwijl jij de dozen uitpakt (mocht dat te stressvol zijn voor haar).
Maar jij kent je knuf het beste, dus maak je ongetwijfeld de juiste keuze! :-*
Gebruikersavatar
Door sam28
#3430104
Bedankt voor alle felicitaties!! De papieren moeten nog rondkomen en ik moet dan dus nog tekenen.

src_esther schreef:Huh? Het was toch gerenoveerd?
Renovatie op zijn woningbouws. Zo min mogelijk. Dus wel de badkamer/wc en keuken. Maar verder vooral zo leeg mogelijk achter gelaten. :biggrin2: Ze gaan nergens een likje verf voor me overheen halen.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3430105
Anne in Zweden schreef: vr 23 jul 2021, 13:43 Gefeliciteerd Sam! Wat heerlijk klinkt het allemaal! En vooral fijn dat het een bovenverdieping is, dat scheelt toch een hoop herrie. Veel plezier met klussen en verhuizen!

Wat Lea betreft: ik denk dat het alleen werkt als ze op de dag van de verhuizing bij een vriendin kan logeren, zodat ze niets meekrijgt van de herrie en opwinding. Dus echt even weg uit je oude huis, niet in de slaapkamer opsluiten of zo. Als ze dan van die vriendin direct naar je nieuwe onderkomen kan, wanneer alles is afgeleverd, dan is het denk ik wel te doen. Dan zou je haar in de slaapkamer kunnen stoppen met de andere katzels en wat vertrouwde mandjes, terwijl jij de dozen uitpakt (mocht dat te stressvol zijn voor haar).
Maar jij kent je knuf het beste, dus maak je ongetwijfeld de juiste keuze! :-*
Ja misschien is dat ook wel een oplossing, ook voor siepie, das ook een stresskonijn.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3430107
Gefeliciteerd met de nieuwe stulp!!

Tip: op de bovenste verdieping kan het warm worden. Ik wil je echt aanraden om aan de zonkant van de woning te investeren in lichtdichte gordijnen, screens en/of een goed zonnescherm. Ik spreek uit ervaring, wij hadden alleen een dun rolgordijn (want: geen inkijk dus meer is niet nodig ::) ) en heb mezelf 3 jaar lang in de zomer vervloekt.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3430108
Goede opmerking over de overlastmeldingen en waarom de vorige bewoner weg ging. In jouw geval lijkt het me heel vervelend als je in een onrustige woonsituatie terecht komt, Sam!
(geldt trouwens voor iedereen, hoor)
Door Too
#3430112
:groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:

Hoera Sam!!
Wat ontzettend fijn... je eigen hut waar je lekker ramen en deuren open kunt zetten om te ventileren. Bos om de hoek en ook nog s uitzicht!

En idd investeer in zonwering, maak/timmer/regel horren of gaastoestanden om vallende katten te voorkomen . Ik slaap 's zomers in ieder geval een stuk rustiger én koeler met mijn geknutselde rekjes in de open ramen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door