Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3399506
Ach ik overleef het wel. Zoë breng ik deze middag naar mijn ouders. Ze is klierig en dat is niet handig als ik moet werken. Ze is toe aan opa en oma tijd denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3399557
Pfff, doe maar even een drankje...
Even bijkomen van een heftige dag... Het allerheftigste was een relativeringspreek van een 92-jarige.....

Iets over gezeik van alledag, in de oorlog fl.100 betalen voor een beetje boter bij een boer ver weg dagen op water en brood in een schuilkelder en vluchtelingen die dagenlang lopen en in opvangcentra dankbaar moeten zijn voor een zeildoek met een stok, tegenover redelijk gevulde supermarkten, warm bed en droog dak....
Ik heb haar gevraagd of ze vanavond op tv wilde.....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk


Door hannabelgje
#3399559
Fenixjuh schreef:Pfff, doe maar even een drankje...
Even bijkomen van een heftige dag... Het allerheftigste was een relativeringspreek van een 92-jarige.....

Iets over gezeik van alledag, in de oorlog fl.100 betalen voor een beetje boter bij een boer ver weg dagen op water en brood in een schuilkelder en vluchtelingen die dagenlang lopen en in opvangcentra dankbaar moeten zijn voor een zeildoek met een stok, tegenover redelijk gevulde supermarkten, warm bed en droog dak....
Ik heb haar gevraagd of ze vanavond op tv wilde.....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ze heeft een punt...

Net nog met spoed met een caaf naar de da om in te laten slapen. Juffrouw had een darm prolaps. Dat heeft een verre van gunstige prognose met behandeling dus besloten haar lijden te stoppen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door pike
#3399562
Fenixjuh schreef: di 31 mar 2020, 19:22 Pfff, doe maar even een drankje...
Even bijkomen van een heftige dag... Het allerheftigste was een relativeringspreek van een 92-jarige.....

Iets over gezeik van alledag, in de oorlog fl.100 betalen voor een beetje boter bij een boer ver weg dagen op water en brood in een schuilkelder en vluchtelingen die dagenlang lopen en in opvangcentra dankbaar moeten zijn voor een zeildoek met een stok, tegenover redelijk gevulde supermarkten, warm bed en droog dak....
Ik heb haar gevraagd of ze vanavond op tv wilde.....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Dat is wel een beetje herkenbaar. Mijn moeder van 94 snapt bijvoorbeeld ook niet waarom wc-papier wordt gehamsterd. Want "in de oorlog was er ook geen wc-papier en namen we gewoon een stukje krantenpapier. Daar is niemand dood aan gegaan". Ik snap de gedachtengang van die oudjes ergens wel hoor. Zij hebben dingen meegemaakt die wij niet hebben meegemaakt. Zij waren jong in een tijd die niet vergelijkbaar is met de huidige. Toen zij jong waren kon je al blij zijn als er een toilet was. Dat was in die tijd vaak nog een hokje buiten in de tuin. Dat de tijden sindsdien veranderd zijn en dat het allemaal niet zo 1 op 1 vergelijkbaar is is hen nauwelijks uit te leggen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3399563
hannabelgje schreef: di 31 mar 2020, 19:43 Ze heeft een punt...

Net nog met spoed met een caaf naar de da om in te laten slapen. Juffrouw had een darm prolaps. Dat heeft een verre van gunstige prognose met behandeling dus besloten haar lijden te stoppen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Sneu voor je caafje :'( Ook al zijn ze klein, ze gaan je net zo hard aan het hart als de grote dieren. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3399570
pike schreef: di 31 mar 2020, 20:18 Dat is wel een beetje herkenbaar. Mijn moeder van 94 snapt bijvoorbeeld ook niet waarom wc-papier wordt gehamsterd. Want "in de oorlog was er ook geen wc-papier en namen we gewoon een stukje krantenpapier. Daar is niemand dood aan gegaan". Ik snap de gedachtengang van die oudjes ergens wel hoor. Zij hebben dingen meegemaakt die wij niet hebben meegemaakt. Zij waren jong in een tijd die niet vergelijkbaar is met de huidige. Toen zij jong waren kon je al blij zijn als er een toilet was. Dat was in die tijd vaak nog een hokje buiten in de tuin. Dat de tijden sindsdien veranderd zijn en dat het allemaal niet zo 1 op 1 vergelijkbaar is is hen nauwelijks uit te leggen.
Ik begreep daar eerlijk gezegd ook niets van. Ik dacht ook dat dat nu toch niet levensnoodzakelijk was. :???:
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3399573
Het hamsteren van wc papier heb ik ook nog geen moment begrepen :???:

Vanavond weer even met mijn opa van 84 gebeld. Valt mij echt op hoe rustig en nuchter hij is :) Blijft braaf thuis behalve af en toe langs supermarkt waarbij hij eentje kiest die rustig is. Alleen vandaag was hij dan ook nog even naar de begraafplaats geweest om het graf van mijn oma schoon te maken. Heb het idee dat hij er minder moeite mee heeft dan ik ;D
Door Elf
#3399575
dinky89 schreef: di 31 mar 2020, 21:48 Het hamsteren van wc papier heb ik ook nog geen moment begrepen :???:

Vanavond weer even met mijn opa van 84 gebeld. Valt mij echt op hoe rustig en nuchter hij is :) Blijft braaf thuis behalve af en toe langs supermarkt waarbij hij eentje kiest die rustig is. Alleen vandaag was hij dan ook nog even naar de begraafplaats geweest om het graf van mijn oma schoon te maken. Heb het idee dat hij er minder moeite mee heeft dan ik ;D
Dat gevoel heb ik bij mijn vader van 82 ook. Vandaag ben ik even bij hem geweest. Let wel: buiten in zijn tuin met een paar meter tussen onze stoeltjes ;) . Hij heeft zich nog geen moment verveeld en vermaakt zich prima in en om huis. Hij doet zijn boodschappen ‘s ochtends heel vroeg bij de supermarkt. Verder wandelt hij veel en geniet van het mooie weer :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3399578
Volgens mij heeft dat hamsteren helemaal niets met wc papier te maken. Maar met allerlei factoren die meespelen en die nou juist mensen die de oorlog meegemaakt hebben zouden moeten begrijpen.

Mensen zijn bang en machteloos. Je verliest controle. Door een onzichtbare vijand, die je dodelijk ziek kan maken. De overheid neemt allerlei maatregelen en daar heb je het maar mee te doen. Hartstikke leuk dat er geroepen wordt dat de aanvoer in orde blijft, maar op het moment dat al je zekerheden weg zijn, ga je terug naar de basis en dat ben je zelf. En misschien is wc papier een onlogische keuze, het is een doodeng idee dat we mogelijk in ons huis worden opgesloten, of zo goed als in ons huis worden opgesloten zonder dat je daar genoeg eten, drinken en andere noodzakelijke dingen hebt.

Het vliegt mij aan. Het vliegt me aan dat we niet mogen balen van leuke dingen die niet doorgaan. Het vliegt me aan dat onze basale acties om voor onszelf te willen zorgen worden afgedaan als idioot/overbodig/onzinnig. Ja het ziet er dom uit als half Nederland naar de supermarkt rent voor wc papier. Maar ik ben inmiddels wel bang.

Ik ga in mijn werk (ik wil niet teveel uitweiden wat ik precies doe, maar ik heb voornamelijk met nabestaanden te maken) heel veel meekrijgen van wat er nu gebeurd. Met een vertraagd effect, want eerst kreeg de zorg het voor zijn kiezen en nu raken wij aan de beurt. Ik ben bang. Ik maak me zorgen. Ik vind het vreselijk om te horen hoe mensen op dit moment hun dierbaren verliezen.

En dan kan ik met mijn verstand best relatieveren dat de huidige aantallen op de totale Nederlandse bevolking nog niet heel erg zijn. Dat de oorlog erger was (ik hoop dat dat ook zo blijft) enz enz. Mijn gevoel wil naar de winkel rennen en wc papier kopen. Heel veel wc papier.
Door Siberienne
#3399580
Kaela schreef: di 31 mar 2020, 22:59 Volgens mij heeft dat hamsteren helemaal niets met wc papier te maken. Maar met allerlei factoren die meespelen en die nou juist mensen die de oorlog meegemaakt hebben zouden moeten begrijpen.

Mensen zijn bang en machteloos. Je verliest controle. Door een onzichtbare vijand, die je dodelijk ziek kan maken. De overheid neemt allerlei maatregelen en daar heb je het maar mee te doen. Hartstikke leuk dat er geroepen wordt dat de aanvoer in orde blijft, maar op het moment dat al je zekerheden weg zijn, ga je terug naar de basis en dat ben je zelf. En misschien is wc papier een onlogische keuze, het is een doodeng idee dat we mogelijk in ons huis worden opgesloten, of zo goed als in ons huis worden opgesloten zonder dat je daar genoeg eten, drinken en andere noodzakelijke dingen hebt.

Het vliegt mij aan. Het vliegt me aan dat we niet mogen balen van leuke dingen die niet doorgaan. Het vliegt me aan dat onze basale acties om voor onszelf te willen zorgen worden afgedaan als idioot/overbodig/onzinnig. Ja het ziet er dom uit als half Nederland naar de supermarkt rent voor wc papier. Maar ik ben inmiddels wel bang.

Ik ga in mijn werk (ik wil niet teveel uitweiden wat ik precies doe, maar ik heb voornamelijk met nabestaanden te maken) heel veel meekrijgen van wat er nu gebeurd. Met een vertraagd effect, want eerst kreeg de zorg het voor zijn kiezen en nu raken wij aan de beurt. Ik ben bang. Ik maak me zorgen. Ik vind het vreselijk om te horen hoe mensen op dit moment hun dierbaren verliezen.

En dan kan ik met mijn verstand best relatieveren dat de huidige aantallen op de totale Nederlandse bevolking nog niet heel erg zijn. Dat de oorlog erger was (ik hoop dat dat ook zo blijft) enz enz. Mijn gevoel wil naar de winkel rennen en wc papier kopen. Heel veel wc papier.
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Al die dingen mogen er zijn Karen!
Ik vind persoonlijk het hele WC papier een heerlijke afleiding maar heb geen enkel negatief gevoel naar de mensen die het kopen. Maar we kunnen tenminste ergens beetje over zeuren en lachen...
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3399581
Siberienne schreef: di 31 mar 2020, 23:02 :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Al die dingen mogen er zijn Karen!
Ik vind persoonlijk het hele WC papier een heerlijke afleiding maar heb geen enkel negatief gevoel naar de mensen die het kopen. Maar we kunnen tenminste ergens beetje over zeuren en lachen...
Ja het is natuurlijk ook wel een beetje lollig.

Als we massaal tandenstokers waren gaan hamsteren had het ook niemand opgevallen ;D
Door Anne in Zweden
#3399589
Ik vind die wc-papiermanie niet zo vreemd, hoor. Zelf moet ik er ook niet aan denken met berkenbladeren aan de slag te moeten. Ik heb altijd ladingen wc-papier in huis, en nu het hier al weken niet meer verkrijgbaar is in de winkels, ben ik blij dat ik nog een rol of 40 had liggen. :biggrin2:
Door src_esther
#3399592
WC-papier hamsteren. Ik heb nog heel even gedacht dat dat alleen in NL was, maar het blijkt iets internationaals te zijn. ;D
WC-papier zie ik niet als eerste levensbehoefte en begrijpen doe ik het niet, een beetje grappig is het wel.
Verse levensmiddelen zijn mijn eerste levensbehoefte en dat kun je niet hamsteren. :biggrin2:
Door Ingeborg1958
#3399593
Goeie avond, ik lag eigenlijk al in bed maar kan niet slapen. Krijg toch wel een ander ritme nu ik helemaal thuis zit. Te laat opstaan en dan s'avonds niet kunnen slapen. Doe mij maar een kop thee met honing,misschien helpt dat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door