Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3396952
Inge en Bono schreef:Wat een hilarisch topic ;D
Vroeger, ik moet 5 zijn geweest :biggrin2: , dacht ik dat je met 40 al half dood was.
De anecdote die mijn moeder nog wel eens vertelt over mijn broer toen hij nog een klein jochie was:
Opa zegt tegen broertje: Opa wordt oud jongen. Waarop broertje zegt: Oh dan gaat opa kapot! ;D ;D ;D (hij had pas een verhaal gehoord over een oude auto die kapot was gegaan :biggrin2: )
.
Ik kan me nog goed de eerste keer herinneren (een kwart eeuw geleden of zo) dat ik werd aangesproken met "mevrouw". Ik voelde me in één klap heel erg oud ::)
Door Lida. S
#3396971
Het was beslist niet neerbuigend bedoeld. Zo kwam het ook niet over. Zij had echt respect voor me. Misschien dacht ze wel dat ik 80+ was. Door de Parkinson kom ik natuurlijk wel ouder over, zeker als ik een slechte dag heb (traag, krom, bibberen). En een leeftijdsverschil van zo'n 40 jaar is ook niet mis. Maar dat ik lichamelijk aftakel en daardoor ouder overkom vind ik nog niet zo erg. Het heeft zijn voordelen. In de bus en metro staan de mensen voor mij op. Maar als ze gaan denken dat ik de leeftijd heb waarop je kan verwachten dat je geestelijk gaat aftakelen en niet meer met de tijd mee kan gaan dan voel ik me wel heel erg oud. Misschien moet ik mijn haren gaan verven en een facelift nemen
Door BlissSpirit
#3396973
Lida. S schreef:Het was beslist niet neerbuigend bedoeld. Zo kwam het ook niet over. Zij had echt respect voor me. Misschien dacht ze wel dat ik 80+ was. Door de Parkinson kom ik natuurlijk wel ouder over, zeker als ik een slechte dag heb (traag, krom, bibberen). En een leeftijdsverschil van zo'n 40 jaar is ook niet mis. Maar dat ik lichamelijk aftakel en daardoor ouder overkom vind ik nog niet zo erg. Het heeft zijn voordelen. In de bus en metro staan de mensen voor mij op. Maar als ze gaan denken dat ik de leeftijd heb waarop je kan verwachten dat je geestelijk gaat aftakelen en niet meer met de tijd mee kan gaan dan voel ik me wel heel erg oud. Misschien moet ik mijn haren gaan verven en een facelift nemen
Neeeeee, geen haren verven en facelift, want dan herken ik je straks niet meer Afbeelding en is ook nergens voor nodig. Afbeelding
Gewoon trots zijn op jezelf dat je lekker met de tijd mee gaat. Wat dat betreft ben je verder dan ik en ben nog wat jaartjes jonger, al zou je het niet zeggen AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door sam28
#3396976
Uch ja, het moment dat mensen je u gaan noemen en gaan mevrouwen. :-\
Voor mezelf; ik ben al 12 jaar 29. Dat hou ik graag zo, ik voel me namelijk niet ouder dan dat. :biggrin2: :biggrin2:

En nee, die kuikens van 18, die kunnen nog niet een rijbewijs hebben. Of uit het jaar 2000 komen en dan zwanger zijn, trouwen. Hoe dan?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3396981
Lizzy schreef: wo 11 mar 2020, 10:44 Ja, twijfelachtig :biggrin2:

Maar ik geef eerlijk toe dat ik toen ik 20 was ook iedereen van 50+ een bejaarde vond.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik ook......

:-X

En nu word ik zelf bijna 55...... :o
Door Cathelijn
#3396992
Ik ga met beide nichtjes zo af en toe apart wat leuks doen. Laatst zaten zij bij mij in de auto en zeiden dat ze dat nog heel lang wilden doen. Hartstikke leuk natuurlijk. Zelfs als ze 20 zouden zijn (ze zijn nu 8 en 6). Ik zei: dan kunnen jullie mij wel meenemen ipv ik jullie. Waarop de vraag kwam of ik dan nog niet dood was...

Ok, met je nichtjes allerlei actieve dingen doen helpt dus niet tegen het beeld dat je met 44 al bijna bejaard bent en met eind 50 over de uiterste houdbaarheid heen :cool: ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3396994
Mijn moeder heeft op haar 36ste haar rijbewijs gehad. Ik was toen 11 en ik weet nog dat ik heel trots was, want als je zoooooo oud bent en dan nog je rijbewijs halen.

Nu ben ik zelf 36 en voel me piepjong (nou ja, geestelijk dan, de aftakeling begint echt bij 25). Grappig hoe dat zelfbeschermings mechanisme werkt. En is maar goed ook, want inderdaad, iedereen wil oud worden en niemand wil oud zijn (of zich oud voelen!).
Door Siberienne
#3396997
Wij gingen - en gaan altijd buiten het hoogseizoen op vakantie. En dan vonden we het wel eens een nadeel dat we dan altijd ’tussen de bejaarden’ zaten. Die 50plussers met de caravan. Nu vinden we dat nog steeds, alleen zijn we nu zelf die leeftijd :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar ‘bejaard’ kun je op alle leeftijden zijn zegt mijn meneer dan ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door