Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3396235
Ik heb een Frozen Shoulder. Again. Eerst links, nu rechts. En was links niet fijn, niet grappig, niet handig, niet leuk en heel pijnlijk.......... was dat helaas niks vergeleken bij deze arm, rechts. Want ik ben rechts. Dus doe je meer met rechts. En maak je ook vaker verkeerde bewegingen met rechts.

Gisteren pakte ik mijn handtas van de bijrijdersstoel (ik kan nog autorijden maar ik weet niet voor hoe lang). Nou, ik heb echt 10 minuten naar adem liggen happen :-X

Daarnet maakte ik een foute beweging terwijl ik bezig was met het preppen van Fritzi's poep voor de controle op Franse hartworm. Er staat dan poep in een plastic champagne glas. En in een reflex (van de pijn) stoot ik het glas om. Waterpoep overal op m'n aanrecht :-X :-X :-X :-X . Gatverdegatverdegatver!

En dan het aanrecht schoonmaken en ontsmetten met links :-X . Eet smakelijk :biggrin2:
#3396238
Getsie waterpoep :biggrin2:
Maar serieus: echt niet leuk, sterkte en ik hoop gauw beterschap!!
Misschien kan het helemaal niet, want pijnlijk, maar kan je je arm niet in een mitella oid doen, om bewegingen te voorkomen?
#3396276
Het enige dat mij echt geholpen heeft minder pijn te hebben was combinatie van Feldenkrais en craniosacraal .

Mijn schouder heeft beweeglijkheid nog niet terug maar de au is weg en dat vond ik al zo’n zegen.

Sterkte ermee Lizzy
#3396278
Van de manueel therapeut heb ik begrepen dat je als je een Frozen Shoulder hebt, dat je 2 zekerheden hebt.
1. Je krijgt het aan de andere schouder
2. Eenmaal 'genezen' komt het nooit meer terug

Veel sterkte.
Door millyckk
#3396282
src_esther schreef:Van de manueel therapeut heb ik begrepen dat je als je een Frozen Shoulder hebt, dat je 2 zekerheden hebt.
1. Je krijgt het aan de andere schouder
2. Eenmaal 'genezen' komt het nooit meer terug

Veel sterkte.
Dit kan ik uit ervaring, beamen. Beide kanten last van gehad, d.m.v manuele therapeut, Egg-shell methode, volledig genezen. Moet alleen oppassen met extreem zwaar werk (langdurig zwaar spitwerk, lang houtwerk schuren b.v) Dat doet dan een paar dagen au maar gaat over.
Is wel erg r*k als je er last van hebt maar pas op dat je niet volledig immobiliseert want dan gaat het vaster zitten. Sterkte, het is zoooo pijnlijk :-\
Door Lizzy
#3396293
Mijn linker schouder is gelukkig volledig genezen en ik heb daar 98% ROM terug en die laatste 2% merk ik eigenlijk niet meer. Maar ik heb er drie jaar mee lopen kloten. Bij de vorige/deze schouder heb ik de volgende therapieën geprobeerd:

Fysio
Manueel
Osteopathie
Chiropractie
Electro acupunctuur
Gewone acupunctuur
Cupping
Chinese massage
Chinese kruiden
Shiatsu
Dry needling
Triggerpoint

En het heeft allemaal nul, niks, nada geen reet geholpen. Het heeft me een vermogen gekost en ik ben er echt geen steek wijzer van geworden. Met deze rechter arm ga ik nog maar 1 vorm van therapie volgen en die heet............ Niks. Ik ga geen nieuwe therapieën meer proberen. Want het doet of ongelofelijk pijn en helpt het geen reet of het doet geen pijn en het helpt geen reet. Ik lees dat overigens ook op de Frozen Shoulder groepen waar ik lid van ben. Dat niks helpt. Ja, bij sommige helpt de cortico spuit maar meestal is dat ook maar even. En opereren: begin ik niet aan. Dat gaat namelijk ook in heel veel gevallen niet goed.

Wat mij overigens opvalt is dat de wetenschap nauwelijks antwoord heeft op het FS vraagstuk (oorzaak en oplossing). Misschien komt het ooit. Ze denken wel dat leeftijd/overgang er mee te maken kan hebben (behalve diabetes en trauma). Ik ben 52 jaar dus op zich zou dat kunnen kloppen.

Maar poep van je aanrecht afruimen is sowieso geen feestje :biggrin2: . Vandaag dag 2 poep kijken en dat gaan we wat anders aan pakken :biggrin2:
Door smulpaap
#3396298
Pfff waardeloos en oh zo pijnlijk :-\
Ik weet er ook alles van , tijdens onderzoek werd mij ook gezegd het zit in beide schouders . Bij mij is het tot nu toe bij 1 schouder gebleven
Fysio haalde weinig tot niets uit , ja gillen van de pijn
Dry -needling bracht wel verlichting , accupunctuur ook gedaan , haalde niets uit . Ik ben 1,5 jaar in de ziektewet geweest
Ik kon bijna niets . Na lange tijd verdween de pijn , de stijfheid bleef
En ik merk ook dat de hormonen in deze een rol spelen , nog steeds
Toen ik burn-out raakte en naar een holistisch therapeut ging merkte ik dat mijn schouder eraan toe was om ook te ontdooien ::) En dit was 10 jaar later :-X
Mijn schouder wilde zelf , was er aan toe . En deze therapeut was de eerste die iets met mijn schouder bereikte . Dit was voor mij dus een eye -opener
We zullen door gaan .. gas erop en niets (willen ) voelen . In mijn geval was het dus heel veel vastzittende emotie /stress . Het is a.hw mijn alarm (geworden )
Nu pas voel ik , stoppen jij ! Ik slik op advies therapeut magnesiumbisglycinaat met taurine . In mijn geval was het dus meer dan een fysieke beperking
Maar ja , soms moet je eerst volledig onderuit gaan om eindelijk in te willen zien dat een klacht ook iets mentaals kan zijn .
#3396302
Pijn is grotendeels mentaal. Wat niet wil zeggen dat het niet echt is. Emoties slaan zich ook op in de kwetsbare stukken van je lijf.

Belangrijkste wat ik geleerd heb is binnen de pijngrens blijven bij therapie. Soort nieuwe vertrouwensbasis opbouwen met je lichaam. Ik mocht bij de Feldenkrais niets doen dan zeer deed. Minimale bewegingen alleen wat prettig voelde. Zo kreeg mijn lichaam het signaal dat ik er naar luisterde en schoot het niet meer zo in de pijn paniekstand
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3396317
Ieuwwww!
Ja voorzichtig zijn volgende keer, nieuwe desinfectie middelen zijn zeer schaars :biggrin2: :P

Nee maar joh wat een ellende met zo'n schouder. Ik had dat laatst dat mijn schouder vast zat en ik hem niet omhoog kon tillen, gelijk fysio en dat is goed gekomen, zij het dat het nog steeds wel een puntje is dat ik moet oppassen want hij is zo weer overbelast. Maar ik vond dat toen al heftig, niet kunnen bewegen en pijn doen. Laat staan als dat dus jaren duurt :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door